Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Boomereiden konsensus ei miellytä nuoria.

Lähes 30 prosenttia HS:n ensi kertaa äänestäville suunnattuun kyselyyn vastanneista kannattaa perussuomalaisia.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009382345.html
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009384628.html

Aika tiukalle saattaa vielä vetää. Ja joku yksittäinen tapahtumakin saattaa vaikuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noilla kulmakertoimilla persut ovat vaalien aikaan suurin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun vielä tulisi EU_n yhteisvelkakeskustelu kunnolla pintaan, niin Persujen hallitus on varma. Mielenkiintoisesti suuri osa puolueista on etukäteen irtisanoutunut irti persuhallituksesta, eli ainoa mahd kombo olisi kait PS+KOK+Kepu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Voi tulla pienpuolueille vaikeat vaalit. Siellä on nyt 3 aika polarisoivaa puoluetta taistelemassa pääministerin paikasta. Vasemmalla voi olla painetta siirtyä SDPn tueksi persuja ja porvareita vastaan. Oikeistossa voi esiintyä painetta tukea kokoomusta, ettei tule uutta vasemmistohallitusta. Politiikkaan tuskastuneilla taas on painetta perseillä, kun kuvittelevat maailman muuttuvan persujen vaalivoitolla.

EDIT: Persujen vaalivoitto ei olisi kokoomuksen kannalta mikään maailmanloppu. Koska niin moni on jo selvästi sanoutunut irti hallitusyhteistyöstä heidän kanssaan, niin ainoa tapa miten saavat enemmistöhallituksen kasaan on suostua kaikkeen mitä kok ja kesk pyytää. Vähemmistöhallituksena tulee kaatumaan hetkessä, joten sitä heidän ihan turha edes yrittää. Lopputulema kuitenkin on, että persut ei saa juuri mitään ajamaansa asiaa läpi. Ainakaan siinä muodossa kuin kannattajilleen esittävät. Näin ollen on päivänselvää, että tulevat pettymään puolueeseen, jos persut suostuu hallitukseen. Odotankin puolueelle uutta oppositiokautta ja hirveää uhriutumista siitä miten äänestystulosta ei kunnioiteta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Persujen tukema vähemmistöhallitus voisi muuten toimia, mutta kun eihän persuedustajiin voi luottaa, että olisivat oikeaan aikaan salissa painamassa nappia oikealla tavalla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Persut ovat nyt pahoittaneet mielensä tästä. Eikös tuossa ole persujen tavoitteet aivan oikein kirjattu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mahtaakohan Hesari ihan ymmärtää, mitä on tekemässä? Uusista äänestäjistä 36% kannattaa persuja. Kohta luku alkaa nelosella.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ilmeisesti ongelma on hänestä valittu epäedustava kuva, ja siitä tehty nuiva kuvituskuva. Olen kyllä samaa mieltä, että niissä olisi voinut olla tasapuoleisempi, vaikka en hänen ideologiaansa hyväksy. Nyt siinä on kuvakerronnan näkökulmasta nuiva hapannaama ja täti lempeä vieretysten.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 17.02.2023 10:11 Ilmeisesti ongelma on hänestä valittu epäedustava kuva, ja siitä tehty nuiva kuvituskuva. Olen kyllä samaa mieltä, että niissä olisi voinut olla tasapuoleisempi, vaikka en hänen ideologiaansa hyväksy. Nyt siinä on kuvakerronnan näkökulmasta nuiva hapannaama ja täti lempeä vieretysten.
Totta, että Marin Vs. Purra kuvat eivät ole samanlaisia. Marinille piirtäjä laittanut oikein Bambin silmät :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ On tuossa tekstissäkin iso ero. Marinin teksti on paljon positiivisempi. Lapsille voisi edes kertoa Sannan tuhlaavan heidän tulevaisuutensa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 17.02.2023 10:11 Ilmeisesti ongelma on hänestä valittu epäedustava kuva, ja siitä tehty nuiva kuvituskuva. Olen kyllä samaa mieltä, että niissä olisi voinut olla tasapuoleisempi, vaikka en hänen ideologiaansa hyväksy. Nyt siinä on kuvakerronnan näkökulmasta nuiva hapannaama ja täti lempeä vieretysten.
Kuva
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.02.2023 10:25 Marinin teksti on paljon positiivisempi.
Persut nationalispopulistisena puolueena ovat uhkakuvia ja vastakkainasetteluja jatkuvasti maalaava perusvireeltään negatiivinen puolue. Vaikea siinä on toimittajankaan tanssia lei kaulassa ja kirjoittaa leppoisia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Purran taustalla on musta kuvio. Marinin vaaleanpunainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Mitä positiivista lasten nimiin otetussa velassa on noille lapsille? Nyt ei puhuta siis päiväkotien ja koulujen ja opiskelun rahoittamisesta, vaan hallitus kaataa miljarditolkulla rahaa turhuuteen.

Tekstissä voisi lukea "Sanna haluaa tuhlata viikkorahasi omaan aamupalaansa".
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä teen työkseni viestintää, ja pidän kontrasteja varsin tehokkaina kiinnostuksen ja keskustelun herättäjinä. Jos Purrasta olisi valittu samankaltainen kuva ja piirrokseen samanlainen tyyli, niin siitä syntyvät keskustelut lasten kanssa olisivat olleet kiinnostavempia. Nyt herkästi syntyy ajatus siitä, että on hyvä ja paha rinnakkain, kuten satukirjoille ja lasten viihteelle tyypillistä on.

Myös se kiinnostaa, että oliko muista pj:stä tehty kuvia, millaisia ne ovat, ja miksi tässä twiitissä luodaan vastakkainasettelua vain kahden välille? Persuille tyypillisesti oletan, että tälle on syynsä, eli viestiä on hieman välipopulisoitu huomion toivossa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyvin negatiiviset sanankäänteet myös Orpon kohdalla: vastustaa, vähentää köyhiltä.

Ei sanaakaan siitä, että kotitöistä tienatuista rahoista saisi lapsi pitää yli puolet.

Kuva
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja exsu »

Orpolla on kuitenkin lämminhenkinen, hymyilevä valokuva. Kyllä näissä omaan punavihersilmäänkin on vähän propagandahenkeä, toki mahdollisesti tahatonta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.02.2023 11:02 Purran taustalla on musta kuvio.
Itse näen mustan ja tummansinisen eli Lapuan liikkeen värit. Kunnon kainalontuulettaja meininkiä!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Purran kuva on ehkä vähän epäimarteleva. Tätähän lehdet kyllä tekevät. Hesari kuitenkin on historiallisesti suomenkielisen liberalismin pää-äänenkannattaja, ja teksti sinänsä on ihan ok.

Kiinnostavampi on tuo Sivustahuutajan huomio siitä, että Orpon halu tasapainottaa julkinen talous on velanoton vastustamista. Mutta mun mielestä tämä on kokoomuksen ongelma vaaliviestinnässään, ei Hesarin kommunistien juoni. Takavuosina kokoomus aina puhui kakun kasvattamisesta. Nyt tulevaisuusinvestoija-demarit ovat kaapanneet tämän retoriikan ja kokoomus itse valinnut tuon velkaantumisen vastustamisen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Demarithan juuri tuhoavat tulevaisuuden kasvun edellytykset tuhlaamalla rahaa muualle kuin kasvun edellytyksiin? Rahat loppuvat ennen kuin kasvu alkaa- Nyt on 15 vuotta ollut nollakasvua.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.02.2023 11:55 ^ Demarithan juuri tuhoavat tulevaisuuden kasvun edellytykset tuhlaamalla rahaa muualle kuin kasvun edellytyksiin? Rahat loppuvat ennen kuin kasvu alkaa- Nyt on 15 vuotta ollut nollakasvua.
Tää on eri keskustelu kuin tuo, mistä puhuin, eli vaalitaktiset diskursiiviset ja retoriset positiot. Luulen, että kokoomus tekee tässä ehkä virheen
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kokoomus kyllä sössii siinä, että eivät ole ekana leikkaamassa turhista jutuista, vaan mainitsevat esim sosiaaliturvan. Leikkaukset ovat myös onnettoman vähäisiä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

"Kaikki viisi nykyistä hallituspuoluetta kannattavat liikenteen kilometripohjaista verotusta siinä tapauksessa, että Suomi ei muutoin saa vähennettyä päästöjä riittävästi."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009400012.html

Kuinka pohjattoman tyhmiä puoluejohtajia meillä oikein on? Kilometripohjaisia päästöjä syntyy polttomoottoriautoista. Jos halutaan lisätä niillä ajamisen kilometrikustannusta, niin sen kun nostetaan polttoaineveroa. Ei tarvita rinnalle mitään kilometripohjaista mallia. Idiootit.
Vastaa Viestiin