Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Miesten penikset ovat pidentyneet selvästi: Kasvua on kolmessa vuosikymmenessä 24 prosenttia.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009398174.html

Mitä vittua!? Missä minun 2 senttiäni on!?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.02.2023 23:41Mitä vittua!? Missä minun 2 senttiäni on!?
Se on lahjoitettu vähävaraisille sukupuolenvaihtajille.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.02.2023 23:41 Mitä vittua!? Missä minun 2 senttiäni on!?
Oli niin halpaa, että otin myös sinun.
#10inchslaikka
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.02.2023 10:09
sivustahuutaja kirjoitti: 16.02.2023 23:41 Mitä vittua!? Missä minun 2 senttiäni on!?
Oli niin halpaa, että otin myös sinun.
#10inchslaikka
Mä otin ilmaisen ämpärin, kun sille on enemmän käyttöä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näitä kun lukee niin väistämättä pulpahtaa Mieleen, että yksityiskoulut voisi olla hyvä business.


Seiska­luokka­laisten tyttöjen vastaus tutkijoille kertoo pysäyttävästi ”koulu­shoppailun” vaikutuksista
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Pitää olla aika sekaisin, jos tuossa on jollekin joku moraalinen dilemma? Tietenkin itse valitaan tarjolla olevista vaihtoehdoista itselle paras. On täysin edesvastuutonta opettaa omalle lapselleen, että pitäisi tyytyä muuhun kuin parhaaseen tarjolla olevaan koska idealistia itkettää.

Oma ratkaisumme oli kermapersekoulu. Ei tarvitse lähteä karkuun olosuhteita erikoisluokalle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. Selväjärkinen vanhempi ajattelee lastensa parasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En myöskään läydä sitä mekanismia, jolla lapsen koulun valinta olisi jolta kulta toiselta pois. Meneekö logiikka ehkä niin, että jos kukaan ei menisi yliopistoon opiskelemaan niin pian tuloerot pienenisivät ja segregaatio vähenisi? Onko nyt varmasti ajateltu ihan loppuun asti?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Alko väläyttää vallankumouksellista ideaa: Alkoholijuomia voitaisiin myydä asiakkaan omiin astioihin
https://yle.fi/a/74-20018390?utm_source ... yleuutiset

Täältä kossua...
Kuva

...tänne
Kuva

Täältä tullaan Eurooppa!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Tosimiehellä on oma letku kotikeittiöön.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kymppi vetoa, niin Hevisaurus olisi pärjännut paremmin kuin Sara Aalto
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... fea08a556e
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.02.2023 16:16 Kymppi vetoa, niin Hevisaurus olisi pärjännut paremmin kuin Sara Aalto
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... fea08a556e
Siis todennäköisesti liian hyvin, ja Yle olisi joutunut vetämään kisat.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 17.02.2023 9:51
sivustahuutaja kirjoitti: 16.02.2023 23:41 Miesten penikset ovat pidentyneet selvästi: Kasvua on kolmessa vuosikymmenessä 24 prosenttia.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009398174.html

Mitä vittua!? Missä minun 2 senttiäni on!?
Enemmän sinkkuja -> enemmän seksiä -> pisempää munnoo
Mitä vittua? Missä minun seksi!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 17.02.2023 14:01 Näitä kun lukee niin väistämättä pulpahtaa Mieleen, että yksityiskoulut voisi olla hyvä business.

Seiska­luokka­laisten tyttöjen vastaus tutkijoille kertoo pysäyttävästi ”koulu­shoppailun” vaikutuksista
Jos satutte olemaan ituhippien kannattajia, niin kysykääpä kansanedustajaltanne, ovatko hänen omat lapsensa hyvässä rikastuttavassa koulussa vai pahassa segregoivassa koulussa. Päättäkää sitten itse, miten toimitte.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Vielä tuosta ja YLE:n hienosta shoppailukoneesta: Me shoppasimme koulun ihan omin voimin 14 vuotta sitten. Selvitimme potentiaalisten koulujen taustat perin pohjin ja ostimme kodin halutun koulun vierestä. Harva älyää ja osaa tuollaista tehdä. Tuttumme kuitenkin tekivät tuota ihan rutiinilla. Eli kaikkein parhaassa asemassa olevat ovat aina shopanneet kouluja. Tietoisuus koulujen tilanteesta mahdollistaa saman vähemmän määrätietoisille ja tiedonhankintakykyisille. Olisiko siis lainkaan hyvä palata aikaan jolloin vain harvalukuinen joukko shoppasi kouluja?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ruotsinkieliset osaavat valita koulunsa:

Kuva
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.02.2023 21:55 ^
Vielä tuosta ja YLE:n hienosta shoppailukoneesta: Me shoppasimme koulun ihan omin voimin 14 vuotta sitten.
Kun vanhempani muuttivat aikoinaan Espoosta pikkukaupunkiin (Vammala, olenhan sen ennenkin maininnut, vaikka tekee itseni tunnistettavaksi vaikka googlen tuloksissa), sijainnin valinta perustui osin kouluun. Ekana päivänä kun menin sitten 10v:nä paikan päälle lukukauden alkaessa, kaupunki olikin ilmoittanut minut keskustan kouluun toisin kuin veljeni. Vanhempani onnistuivat perustelemaan miksi pitää kuitenkin päästä tuonne.

Ihan koulun vierestä tosin siirrettiin koko ajan luokallinen porukkaa 4. luokan jälkeen keskustaan. Karttaan alue, josta siirtyvät olivat, oli piirretty niin, että kaupungin ränsistyvissä vuokrakerrostaloissa asuvat päätyivät sinne. No, oli se alue lähempänä keskustaa vaikkakin lähempänä koulua kuin moni muu. (Yläasteella sitten sai saman alueen sankarit ryhmään (tapa miksata eri luokkia.) Kuulemma 20 vuoden päästäkin opettajat muistivat tuon "vuosikurssin", n. kolmasosalla oli vaikeuksia saada muuta kuin nelosia todistukseen, tyypit kännissä koulussa jne. Huumeongelmia, naapurin poika pääsi myöhemmin istumaan kun tappoi vahingossa jonkun puolustaessaan itseään. Yksi tyyppi jota en ollut tajunnut fiksummaksi, sanoi että minut olisi revitty kappaleiksi, jos olisi laitettu keskustaan 4. jälkeen.

"Vammala - kaiken hyvän kasvupaikka" - tai nykyään "Sastamala - sopivasti sykettä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.02.2023 21:57 Ruotsinkieliset osaavat valita koulunsa
Kun aloin harkita pimeälle puolelle astumista ja muuttoa Espooseen, niin kävin asuntonäytössä myös jossain Haukilahden perukoilla. Välittäjä innostui, kun samalle näytölle ilmestyi ruotsinkielinen nuoripari vauvansa kanssa: sanoi asunnon sopivan erityisesti ruotsinkielisille, koska suomenkielinen koulupiiri oli Matinkylä, jonne kuulemma pientalo-ostajat eivät lapsiaan halua. Tarinan opetus on ehkä sellainen, että koulushoppailun estäminen saattaa edesauttaa alueiden eriytymistä, koska varakkaammat voivat shoppailla asuinpaikanvaihdolla eri tavalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2827
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Aina ei voi ennustaa miten käy. Pitäisittekö Espoota onnelana, tai Matinkylää tai Latokaskea sub par alueina.

Matinkylässä oli omat ongelmansa. Kouluni alkaessa vanhempani muuttivat Latokaskeen (mahdollisimman keskiluokkainen ratkaisu, iso paritaloyhtiö uinuvassa lähiössä, aidan takana Rantasipi-hotelliketjun omistajan iso talo, ja opettajani perheen samanlainen.)

Espooseen kuitenkin muutti juuri silloin paljon ihmisiä maalta ja koulun kaksi ekaa luokkaa pidettiin parakeissa. Kolmosluokalle olisi ollut hyvä opettaja, mutta hän oli riitautunut kaupungin kanssa ja joutui lähtemään, ja tilalle tuli täysin kelvoton sijainen. (Koulunkäyntitulokseni lähtivät syöksykierteeseen. Vuoden päästä Vammalasa (kuten termi kuuuu) olin jo ihan keskiverto ja yläasteella jo parhaimmin pärjääviä.)

Espoossa ekan kerran eläässäni joku uhkasi tappaa. Olen siitä onnellisessa asemassa, ettei tuollaisia uhkauksia ole tullut kuin muutama elämän varrella. Mutta siitä ehkä shrinkiin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

https://www.hs.fi/talous/art-2000009407078.html

Briteissä tehty puolen vuoden mittainen nelipäiväisen työviikon kokeilu. Ilmeisen onnistunut, kun kolmannes meinaa jatkaa kokeilua pysyvästi ja 90% ainakin toistaiseksi. Henkilöstö voi paremmin ja samat työt tulee hoidettua, kun karsittiin turhia kokouksia ja liikematkoja pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vähän jäi vajaaksi tuo analyysi mielestäni. Olisi kiva nähdä tarkempi selvitys tuloksista.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
34 tunnin viikkoa tekivät keskimäärin:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009408355.html

Jostain syystä tuo fakta oli jäänyt Hesarin jutusta pois. Ei yllätä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hämeenlinna lähtee vähentämään puolisoshoppailua. Hyvä! Tällä hetkellä puolisomarkkinoilla on vakavia eriytymis- ja kohtaanto-ongelmia.
https://eioototta.fi/hameenlinna-pyrkii ... keinoilla/
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuvittelen ymmärtäväni kepun syyt vastustaa saamelaislakia, mutta miksi persut ja kokoomus halusivat kaataa sen? Tai siis persuilla kyse lienee vaan yleisestä vähemmistöjen suoja- ja tukitoimien vastustuksesta, mutta miksi kokoomus? Vai onko niin, että PeVissä on vain niitä kokoomuspersuja?

Tosi outo myös tämä kokoomuksen kela, jossa kaadetaan lakihanke ja koetetaan siirtää vastuu kaadosta demareille, jotka sitä kannattivat. Mitä tässä haetaan? Kumma on myös PeVin demari-pj:n meininki jarruttajana, kun kokoomuksen tapaan haluaa kuitenkin sysätä vastuun muualle. Aika hankala lukea tätä prosessia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ihan peruspolitikointia. Demareiden vika. Vihreätkin koko ajan vaatimassa terapiatakuuta, paitsi silloin kun äänestävät sen toteutumista vastaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin