Pappailu 2.0
- McJanne
- Kitisijä
- Viesti:
Re: Pappailu 2.0
Mullakin on nyt 5/5 hiiviöt pyörinyt omien muiden harrastusten lisäksi pyjamajumpassa, kyllö sen valkun silmä näkee, että jotain on potkujalkaan uponnutkin jo.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
-
- Kitisijä
Ostin eilen tyttärelle sähkörummut. Oli pitkään ruinannut ja käytettynä suostuin ostamaan, kun laittoi omia rahojaan myös. Saas nähdä kenellä menee ekana hermot, naapuria on jo varoitettu. Mut hei, eihän se tytär niillä koko aikaa päristele, joten kyllä kai jo tänään on omankin "tyyppien" aika. Pitäiskö ottaa paita pois, jos alkaa kunnolla kulkemaan?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^ Kuuluuko sähkörummut pahasti naapuriin, jos soittaa kuulokkeet päässä?
-
- Kitisijä
Kyllä se varmasti vähän kuuluu, paritalo ja just yhteisen seinän lähellä. Naapuri on tosin lunki emäntä, mut sitten hänellä on alle 2-v lapsi. Eilen hieman testattiin ja tällä äänihavainnolla tässä vaiheessa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑11.10.2022 11:39 ^ Kuuluuko sähkörummut pahasti naapuriin, jos soittaa kuulokkeet päässä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Keskimmäinen poika on vissiin aistinut että vanhemmilla on taas vaihteeksi jonkinasteinen konfliktivaihe menossa. Yritämme pitää aikuisten asiat lapsilta piilossa mutta kun ei toi meidän residenssi niin valtavan kokoinen ole, niin saattavat kuulla aina välillä sellaistakin mitä ei tarvitsisi.
Välillä kyrpii ja stressaa jatkuva taistelu älylaitteita vastaan. Esikoinen kärähti - iltaisin käsketään kaikki laitteet aina kodinhoitohuoneen latauspisteelle. Kiinnitin ohikulkiessani huomiota siihen, miten vinossa pojan puhelimen laturijohto oli koteloon nähden -sehän pentele oli tuonut pelkän flip-kotelon ja "kytkenyt sen lataukseen" ja hillosi puhelinta huoneessaan. Olis varmaan pitänyt ärähtää mutta alkoi vaan naurattaa ihan hitosti. Kakkea ne penteleet keksivät. Pari viikkoa tämä huijaus oli jatkunut.
Pidettiin perheen kanssa kehityskeksustelu ja uusi pysyväisohjesääntö on että KAIKKI laitteet iltapuuron jälkeen latauspisteelle - Chromebookit myös. Jos on joku läksy jäänyt niin myöhään niin voi voi, suunnittele ensimmäistä kertaa ajankäyttösi paremmin.
Kauhee rutina taas tuli mutta oli ilo huomata miten alle puolen tunnin sisällä alkoivat puuhailla normaaleja ikäistensä lasten juttuja ja leikkivät myös pikkuveljen kanssa. Tuli pieni onnistumisen tunne
Välillä kyrpii ja stressaa jatkuva taistelu älylaitteita vastaan. Esikoinen kärähti - iltaisin käsketään kaikki laitteet aina kodinhoitohuoneen latauspisteelle. Kiinnitin ohikulkiessani huomiota siihen, miten vinossa pojan puhelimen laturijohto oli koteloon nähden -sehän pentele oli tuonut pelkän flip-kotelon ja "kytkenyt sen lataukseen" ja hillosi puhelinta huoneessaan. Olis varmaan pitänyt ärähtää mutta alkoi vaan naurattaa ihan hitosti. Kakkea ne penteleet keksivät. Pari viikkoa tämä huijaus oli jatkunut.
Pidettiin perheen kanssa kehityskeksustelu ja uusi pysyväisohjesääntö on että KAIKKI laitteet iltapuuron jälkeen latauspisteelle - Chromebookit myös. Jos on joku läksy jäänyt niin myöhään niin voi voi, suunnittele ensimmäistä kertaa ajankäyttösi paremmin.
Kauhee rutina taas tuli mutta oli ilo huomata miten alle puolen tunnin sisällä alkoivat puuhailla normaaleja ikäistensä lasten juttuja ja leikkivät myös pikkuveljen kanssa. Tuli pieni onnistumisen tunne

Amazing shit happens!
-
- Kitisijä
Poika aloitti keväällä futis"uransa" vuotta vanhemmissa. Tänään eka peli omanikäisten talvitoiminnassa ja viisi maalia. Taas oli mahanalus täynnä jalkoja.
- Diddley Bow
- Kitisijä
No nyt ollaan pappailun ytimessä; musta tuli viime yönä terveen poikalapsen ukki! Äidillä ja pojalla kaikki hyvin. Elämä on ihanaa!!

Who says you need to buy a guitar?
Onnittelut. Uusi erilainen vaihe, josta melkein kaikki tuntuvat nauttivan.
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Onnea ![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
-
- Kitisijä
Poikettiin pienen tauon jälkeen koko perhe kiipeilemässä. Taas oltiin vähän kehitytty viime kerrasta, joka joskus pari viikkoa sitten. Keskimmäinen ja minä päästiin jo sinisiä ratoja eli sellaisia keskivaikeita. Kaikki tykkää, hieno laji.
-
- Kitisijä
Rutkasti sitä epäonnen vastakohtaa!Diddley Bow kirjoitti: ↑22.11.2022 17:35 No nyt ollaan pappailun ytimessä; musta tuli viime yönä terveen poikalapsen ukki! Äidillä ja pojalla kaikki hyvin. Elämä on ihanaa!!![]()
![]()
![]()
- Diddley Bow
- Kitisijä
Poika täyttää tänään 17v. Mun silmissä jo aikuinen. Perustelen sen sillä, että hoitaa omat hommansa viimotteen päälle huolella. Omalla päätöksellä jätti SM-tason urheilun taakse ja alkoi keskittymään opiskeluun, sekä opiskelua tukevaan työntekoon.
Nuorissa on tulevaisuus!
Nuorissa on tulevaisuus!
- Diddley Bow
- Kitisijä
Pappailun seuraava vaihe on ihan silleen käsillä; eli ristiäiset sunnuntaina. Itse kastamattomana ja kirkkoon kuulumattomana nää on mulle vähän hällä väliä juttuja ja tyttäreni sen kyllä tietää, mut mennään protokollan mukaan. Kyllä ukki voi joustaa pikku-ukon parhaaksi. Joku tekosyy nähdä pientä ihmettä!!
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Nuorin lapsi, tyttö, lähti Tukholmaan töihin. Ruotsalainen firma, joka myy kulutusluottojen uudelleenjärjestelyä. Tekee aspaa suomalaisille asiakkaille. Jatkaa opintoja sieltä käsin.
Olen iloinen tytön rohkeudesta. Toki asiaa helpotti se, että suomalainen poikaystävä (myös opiskelija) on jo siellä pankissa töissä. Nykymuotoinen opiskelu on kyllä hienoa, kun voi tehdä opintoja toisesta maastakin.
Toivottavasti eivät kuitenkaan jää sinne.
Naurattaa jo etukäteen, kuinka kansainvälinen tyttö on, kun tulee sieltä. Vanhukset ovat varmasti aivan maalaisjuntteja
Olen iloinen tytön rohkeudesta. Toki asiaa helpotti se, että suomalainen poikaystävä (myös opiskelija) on jo siellä pankissa töissä. Nykymuotoinen opiskelu on kyllä hienoa, kun voi tehdä opintoja toisesta maastakin.
Naurattaa jo etukäteen, kuinka kansainvälinen tyttö on, kun tulee sieltä. Vanhukset ovat varmasti aivan maalaisjuntteja

monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
^ Silloin markkinan alkaessa nämä pikavippifirmat oli ruotsissa mopokerhojen bisneksiä, mutta ehkä nämä on jo tavanomaisemmalla rahoituspohjalla nykyään. 

Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
^Turussa on korttelin päässä työpaikalta parin pikavippifirman toimistot. Joskus oli kohua, kun toiseen osakkeisiin sijoittanuttakin koijattiin: sarjan osakkeisiin liitttyy sääntö, ettei niitä saa myydä eteenpäin, firma kieltäytyy ostamasta takaisin jne. Lähes ilmaista luottoa siis, mitä voi myydä sitten riskittä eteenpäin.
Tätini muutti aikoinaan Tukholmaan, ja löysi Scandivian Hunksilta näyttävän miehen,
Tätini muutti aikoinaan Tukholmaan, ja löysi Scandivian Hunksilta näyttävän miehen,
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Nyt sai vaihdettua opiskelupaikan paikalliseen yliopistoon 1,5 vuodeksi. Saa nähdä, jääkö sille tielle. En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisiaJames Potkukelkka kirjoitti: ↑02.03.2023 10:42 Nuorin lapsi, tyttö, lähti Tukholmaan töihin. Ruotsalainen firma, joka myy kulutusluottojen uudelleenjärjestelyä. Tekee aspaa suomalaisille asiakkaille. Jatkaa opintoja sieltä käsin.
Naurattaa jo etukäteen, kuinka kansainvälinen tyttö on, kun tulee sieltä. Vanhukset ovat varmasti aivan maalaisjuntteja![]()

Ehkä ei tule lapsia häneltä, joten huoli pois!James Potkukelkka kirjoitti: ↑17.03.2023 14:34 En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisia![]()

"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
I'm thinking of making a few more."
-
- Kitisijä
Serkuistani tuli ihan kunnollisia ruotsalaisia jotka sattuvat osaamaan suomea, vaikka tätini muutti aikoinaan Ruotsiin. Tai no, nuorin oli/on piraattipuolueaktiivi.James Potkukelkka kirjoitti: ↑17.03.2023 14:34 En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisia![]()
Tämän isosisko seurusteli aikoinaan kokoomuksen tulevan tunnetun kansanedustajan/ministerin kanssa. Olisiko se hyvä

- James Potkukelkka
- Kitisijä
Pojan kanssa pääsiäisena Saksaan katsomaan Bundesliigaa.
-
- Kitisijä
James Potkukelkka kirjoitti: ↑22.03.2023 10:32 Pojan kanssa pääsiäisena Saksaan katsomaan Bundesliigaa.

Meillä tyttö lähtee pian 10-vee reissulle äitinsä kanssa Pariisiin PSG:n peliä katsomaan. Tytär näytti mulle jalkapallokorteista, että hän näksi siellä jonkun etelä-amerikkalaisen "Kirpuksi" kutsutun miehen ja toisenkin eteläamerikkalaisen miehen, joka osaa kieriä useita kierroksia nurmella peräjälkeen ja irvistää samalla.