Vaalikoneet 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2023 10:47 Ehkä laitan Martin Paasin tai Heikki Vestmanin numeron
:doh: Eiks Vestman ole ihan persu, ja Paasi joku yli-ikäinen teinilibertaari? No joo, kun olen tässä ihmetellyt kummallisia viiteryhmiä, niin ehkä mun tapauksessa väärä viiteryhmä on Kitinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.03.2023 11:43
James Potkukelkka kirjoitti: 03.03.2023 10:47 Ehkä laitan Martin Paasin tai Heikki Vestmanin numeron
:doh: Eiks Vestman ole ihan persu, ja Paasi joku yli-ikäinen teinilibertaari? No joo, kun olen tässä ihmetellyt kummallisia viiteryhmiä, niin ehkä mun tapauksessa väärä viiteryhmä on Kitinä.
Noh noh.. kitinä on moniarvoinen

:paijaa:

ps. " yli-ikäinen teinilibertaari" is my middle name!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Jos puhutaan vielä tuloeroista niin silloin puhutaan usein myös koulutuksesta ja työttömyydestä. Ihmetyttää miksi vasemmisto (ainakin osa) vastustaa erityislahjakkaiden erityiskoulutusta sillä perusteella että se on "elitististä". Hyvin toimiva yhteiskunta käyttää jäsentensä kyvyt parhaalla mahdollisella tavalla, koska se hyödyttää kaikkia.

Sitten työn ja tekijöiden kohtaaminen. Pk-seudulla ratkaisu voisi olla työsuhdeasunnot. Kysymys olisi vuokra-asunnoista/työnantajien omistamista asunnoista. Keskustan asunnot olisivat tuottoisa ja suhteellisen riskitön sijoitus. Böndeltä Helsinkiin muuttava on tässä asiassa usein aika avuton. Kelan asumistukimenot pienenisivät myös paljon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.03.2023 11:43 :doh: Eiks Vestman ole ihan persu,
Näin mä olen ollut ymmärtävinäni ja sen takia ulkona mun ehdokaslistalta, vaikka saa sympatiapisteitä puolisostaan ja puolueesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin klikkailemassa tuon Ylen vaalikoneen. Alun kyllä/ei kysely oli henkisesti hyvin epämiellyttävä. Moneenkaan kysymykseen en olisi halunnut valita selkeää puolta, kun yksinkertaistetut kysymykset olisi mieluusti kaivanneet esseevastauksia, jotta olisi päätynyt edes jollain tasolla itseään miellyttävään eettiseen tasapainoiluun. Vähimmäisvaatimus olisi että voisi klikata mielipiteen sinne keskivaiheille.

Puolueissa oli sitten tuon jälkeen liberaalit ykkösenä ja kaikenlaista muuta tuubaa jatkona. Kokoomusta ei yllättäen näkynyt missään.

Toinen osio sentään antoi pari vastausvaihtoehtoa lisää. Tähän sentään oli vähän helpompi suhtautua.

Liberaalien ehdokas oli ykkosenä ja heti kakkosena Kokoomuksen Sari Multala, jota olin suunnitellut äänestäväni urheilutaustan takia.
Parinkymmenen kärjessä on aika tasainen sekoitus lib, rkp, liik ja kok ehdokkaita parilla vihreällä höystettynä. No onnistui sinne top20 listan viimeisille sijoille pari SDPn ehdokastakin livahtamaan, mutta poliittinen viitekehykseni liberaalioikeistossa näyttää kuitenkin aika selvältä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Vaikka mua vähän naurattaakin Kitinässä, ja osin vaikka Twitterissäkin, aika yleisesti kuultava mangunta, että kaikki vaalikoneet on rikki kun vaikka itse pitää itseään tosi liberaalina, niin kone väittää konservatiiviksi joka on samaa mieltä lähinnä syvän pään sekopääpuolueiden kanssa, niin kai se kuitenkin vaikuttaa siltä, että YLEn kone on erityisen sekava näissä puoluesuosituksissa. Taisi esim. pitää demareita läheisimpänä puolueena Juho Romakkaniemelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.03.2023 14:26 ^ Vaikka mua vähän naurattaakin Kitinässä, ja osin vaikka Twitterissäkin, aika yleisesti kuultava mangunta, että kaikki vaalikoneet on rikki kun vaikka itse pitää itseään tosi liberaalina, niin kone väittää konservatiiviksi joka on samaa mieltä lähinnä syvän pään sekopääpuolueiden kanssa, niin kai se kuitenkin vaikuttaa siltä, että YLEn kone on erityisen sekava näissä puoluesuosituksissa. Taisi esim. pitää demareita läheisimpänä puolueena Juho Romakkaniemelle.
Tuota Ylen puoluevaihetta ajatellen on ihan liian vähän kysymyksiä, että pelkällä kyllä/ei vaihtoehdoilla päästäisiin mihinkään luotettaviin arviointeihin. Vallankin kun monet kysymykset oli tyypilliseen tapaan aivan liian laajoja, niin kun päätös häilyy siinä keskellä ja voi tarkempien yksityiskohtien perusteella kallistua kumpaan tahansa. En yhtään ihmettele, ettei tuolla testillä päästä hyvin osuviin tuloksiin.

Vaimo kun jotain ymmärtää kyselyiden tekemisestä, niin dissasi tehokkaasti myös HS:n vaalikoneen. Jos yhdessä kysymyksessä kysytään 3 eri asiaa, niin ei siitä vaan voi saada järkeviä vastauksia, kun jokainen vastaaja joutuu itse tasapainottamaan sitä mitä siinä oikeastaan kysytään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaimoasi taitaa olla syvän päädyn natsi, kun ei vaalikoneet kelpaa.

EDIT: jos vastaisin woke-puhtaasti poterosta heitetyllä mielipiteellä kaikkiin kyssäreihin, niin en löytäisi vaalikoneista mitään valitettavaa. Tietäisin aina mikä on "oikea" vastaus oli kysymys kuinka ekava tahansa.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 03.03.2023 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen semmoisessa muistikuvassa, että ennen vaalikoneissa oli enemmän kysymyksiä. Ja vastausvaihtoehtoja.

Ehkä tämän vihervasemmistolaisen aikakauden on epäilty tyhmistäneen niin ettei kansalaisten uskota pystyvän parempaan.
Viimeksi muokannut Bluntly, 03.03.2023 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

JOkaiseen vaalikoneeseen pitäisi saada kysymys

"Oletteko jo lopettaneet puolisonne pahoinpitelyn?"
Kyllä/Ei/tämä kysymys ei ole minulle tärkeä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää ei liene kattava ja enemmän vitsi, mutta saa tämäkin ykköseksi liberaalit ja perään vihreitä ja muita alan hörhöjä. Mutta tällä RKP on kokoomustakin alempana viemärimörköken yhteydessä!

https://uskonnonvapaus.fi/vaalit/eduskunta2023/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Uskontohommat ovat maallistuneessa suomessa aika nyanssi. Mutta sopivat libeille osaksi kokonaisuutta sellaisiksi täsmäteemoiksi. Ja saahan noilla erottauduttua kokkareista.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hesari oli korjannut konettaan

93 % Liberaali­puolue
85 % Kokoomus
79 % Liike Nyt
78 % Korjaus­liike

Kuva
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Yhteiskunnallista keskustelua tämäkin: toinen iltapäivälehti päivitteli että 140 000 henkeä ei (työikäistä) ole työssä, työttömänä tai opiskele.
So what? Tuo on jotain 2,5 % väestöstä ja ko. joukossa on varmaan paljon kotirouvia ja nuoria jotka (vielä) asuvat kotona ja elävät vanhempien kustannuksella.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuo on iso siivu niistä työikäisistä. Toisessa ketjussa laskeskelin, että toimettomia ja pitkäaikaistyöttömiä on 13% työikäisistä ja siihen työkyvyttömät vielä päälle.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2023 14:25 ^ Tuo on iso siivu niistä työikäisistä. Toisessa ketjussa laskeskelin, että toimettomia ja pitkäaikaistyöttömiä on 13% työikäisistä ja siihen työkyvyttömät vielä päälle.
Niin ja sinä uskot että töitä on edelleen kaikille kuten ennen vanhaan?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Työtä on rajattomasti, eikä työ tule koskaan loppumaan.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2023 14:48 ^ Työtä on rajattomasti, eikä työ tule koskaan loppumaan.
Kyse on myös siitä onko työssä jotain järkeä vai ei. Onko se turhaa tai/ja vahingollista.
Päättäjät eivät ole saaneet rakenteellista työttömyyttä ratkaistuksi yli 30:ssä vuodessa. Mutta ei se mitään kyseessähän on varmaan joko väliaikainen, lyhytaikainen ongelma.

Vai mitenköhän olisi...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Jos työstä maksetaan, niin se on luultavasti järkevämpää kuin työn jättäminen tekemättä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2023 14:55 ^Jos työstä maksetaan, niin se on luultavasti järkevämpää kuin työn jättäminen tekemättä.
Et vastannut kysymykseeni. Voisitko vastata?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 04.03.2023 14:59
sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2023 14:55 ^Jos työstä maksetaan, niin se on luultavasti järkevämpää kuin työn jättäminen tekemättä.
Et vastannut kysymykseeni. Voisitko vastata?
Mikä oli kysymyksesi?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 04.03.2023 14:52
sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2023 14:48 ^ Työtä on rajattomasti, eikä työ tule koskaan loppumaan.
Kyse on myös siitä onko työssä jotain järkeä vai ei. Onko se turhaa tai/ja vahingollista.
Päättäjät eivät ole saaneet rakenteellista työttömyyttä ratkaistuksi yli 30:ssä vuodessa. Mutta ei se mitään kyseessähän on varmaan joko väliaikainen, lyhytaikainen ongelma.

Vai mitenköhän olisi...
Kaikki työ ja saatu palkka parantaa huoltosuhdetta. Joka siis heikkenee koko ajan. Työssä käyvät eivät tarvitse yhtään työkykyistä kannettavakseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Rakenteellinen työttömyys ja 30 vuotta on muodostunut jopa nollasummapeliä ja renessanssia suositummaksi hokemaksi tämän vuoden etenemättömissä jankkauksissa: search.php?keywords=Rakenteellista&term ... ubmit=Etsi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homie, onko työttömyytesi päättäjien syytä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on se pitkälti. Hate the game, not the player.
Vastaa Viestiin