Mikä soi nyt..?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

AI:n tekemä biisi:


The most interesting fact about this is that it is completely AI generated. AI was trained not by real metal songs, but by professional musicians going into a studio and jamming away for a few hours.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan joutua tilaamaan tämän lätyn, on kuitenkin parasta Metallicaa pitkiin aikoihin.



Edellinen ostettu Metallica taitaa olla Black.

Samalla voisi pistää tilaukseen Floor Jansenin soololevyn.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hassisen koneen kokoelmaa tänään. Luulen että te monet 70-luvulla syntyneet ette tiedä kuinka kova HK on. TJEU.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://soundcloud.com/petri-rotsten/avaruuden-pirut-1

Kaverin veljen yhden miehen bandi. Kaverinikin koitti välillä uraa pelimuusikkona (useampaan kertaan voittanut compon Assemblyillä), mutta tuo on akustisempaa.itsehän olen epämusikaalinen, mutta en näe miksi tuollainen kama ei pärjäisi vertailussa muuhun kotimaiseen julkaisuun.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Palkittu oopperalaulaja tulkitsee ikivihreän.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bruce Springsteen: Live 1975 - 1985 tänä aamuna. Huomasin että tuo on hyvää röpöttämisen soundtrackia. :beer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tää soi autossa, kun kävin äsken syömässä. Ei mennyt kertakuuntelulla ohi, vaan piti ottaa pari kertaa uusiksi, kun toimi niin hyvin. Maarit on :h:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olen jkv yrittänyt kuunnella sun usein mainitsemaa Kingston Wallia. Ei se huono ole, mutta ei ole kuitenkaan aiheuttanut mitää ahaa-elämystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2023 14:26 ^Olen jkv yrittänyt kuunnella sun usein mainitsemaa Kingston Wallia. Ei se huono ole, mutta ei ole kuitenkaan aiheuttanut mitää ahaa-elämystä.
Mä ymmärrän kyllä. Proge ei ole koskaan ollut kaikille, vaan vaatii tiettyä musiikillista näkemystä ollakseen nautinnollista. Voisinkohan mä yrittää hieman avata omaan kuuntelukokemustani:

Se Kuoppamäen rumputyö Kingston Wallin levyillä on jotain käsittämättömän huikeaa. Niin luovaa, monipuolista, herkkää ja tarkkaa ettei mitään tolkkua. Otetaan vaikka esimerkiksi peltien käyttö Could it be so kappaleen alkupuolella. Soinnikasta, eläväistä, melkeinpä leikkisää ja hilpeää. Ei yhtään huolimatonta iskua joka rämähtäisi ruman soinnuttomasti. Miten kukaan voi olla rakastamatta jotain näin kaunista :dream:
Tuon tarkan peltien käytön ohessa mies ehtii jotenkin vielä pyörittämään pehmeästi pyörivää komppia joka on täynnä pieniä fillejä täydentämässä yhteen soundi. Soitannan soundissa mieletöntä nimenomaan kaikenlaisen suoraviivaisuuden ja aggressiivisuuden puute, vaan kiivaimmassakin rumpusoolossa pysyy helposti rullaava tunnelma yllä.



Jyllin bassotyöskentely on sitten toinen mielettömän hieno ja yhtyeen soiton yhteen nitova palanen. Yleensä aika tasarytmistä mutta kauniin polveilevilla melodialla, mutta tarvittaessa sopivilla tauoilla biisiin rytmittyvä kuvio toimii tanakkana pohjana soitannolle ja periaatteessa vapauttaa Wallin soittamaan kitaralla ihan mitä huvittaa.

Walli sinänsä soittaa ihan hyvin, mutta jos rehellisiä ollaan, niin maailmassa on muitakin kitaravirtuooseja. Jos olisi pelkästä kitarasta kiinnostunut, niin ehkä kannattaa painottaa Jimi Hendrixin suuntaan, jonka vaikutteet selvästi kuuluu Wallin soitossa. Jimi Hendrix experiencehän on se rock historian toiseksi paras trio kingston Wallin jälkeen ja helposti kitaristeista se merkittävämpi. Mieshän hyvin pitkälti loi tämän tyylin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ja edeltävien pohdintojen seurauksena päädyin viimein kuuntelemaan Praxis Transmutation levyä. Tää oli aikoinaan sellainen tajuntaa räjäyttävä pläjäys, että ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen olin lähinnä; Mitä vittua. Jostain syystä piti kuitenkin kuunnella uudestaan ja jossain 5. kerran seutuvilla alkoi tuntumaan, että mähän tajuun tästä jotain. Parikymmentä kertaa myöhemmin olin jo aika vakuuttunut, että tää on hyvä levy. Animal behavior on vähän rasittava renkutus (joskin sen outro on hyvä), kun ne jopa laulaa siinä ja levyn päättävän raidan After Shockin piippailuja ei vaan pysty kuuntelemaan läpi, mutta noin muuten aika rautaista kamaa.

Tosiaan vaikuttava teos, mutta en anna hauskuus takuuta. Kuuntelu omalla riskillä, sillä käytettyä aikaa ei saa takaisin:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 05.05.2023 15:37 Proge
Mitä pidät Wigwamista? Se toimii mulla Kingston Wallia paremmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Dolly Parton: The ultimate Dolly Partön collection
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.05.2023 9:15 Mitä pidät Wigwamista? Se toimii mulla Kingston Wallia paremmin.
Mä olen aikoinaan kohtuullisesti Nuclear Nightclubia veivannut, mutta mä en vieläkään tiedä onko se hyvä vai ei, että kai siitä jotain puuttuu mun korvaani. Mutta mä en muutenkaan ihan hirveesti lämpene sille 70-luvun progelle, vaan diggailen näitä myöhempien aikojen progesankareita. Jotenkin siinä 70-luvun hommassa on vähän samaa vikaa kuin klassisessa musiikissa. Itsetarkoituksellista vaikeudella kikkailua melodian ja tunteen kustannuksella. Tätähän on tietenkin mahdoton kunnolla sanallistaa, koska kyse on musiikin subjektiivisesta kokemuksesta.

Saiko mun vastauksesta mitään tolkkua?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, kiitos!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pistetään tähän 40 vuotta vanha klassikko.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Spotifyn algoritmi tarjosi tällaisen



Olen ollut vain hämärästi tietoinen tästä biisistä.
Vaikkei Mikko Alatalo nyt mikään Ronnie James Dio olekaan ja sanat tasapainoilevat paatoksellisen ja juustoisen välillä, niin hieno biisi.

5/5

Ps. harvoin kuulee tällaista master-nauhan kohinaa 😁
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2023 10:10 Olen ollut vain hämärästi tietoinen tästä biisistä.
Vaikkei Mikko Alatalo nyt mikään Ronnie James Dio olekaan ja sanat tasapainoilevat paatoksellisen ja juustoisen välillä, niin hieno biisi.
Luonnollisesti multa löytyy tämäkin levy, mutta siitä on vuosikymmeniä kun olen viimeksi kuunnellut. Mä luultavasti hankin levyn 80-luvun lopulla halvalla divarista. Silloin kun LP levyjä sai uloskantohintaan. Mä oon vaan jättänyt kaikki vanhat LP:t vanhempieni nurkkiin, kun en ole koskaan viitsinyt hankkia omaa levysoitinta.

Kuitenkin tuosta tuli mieleen yksi Juicen surrealistinen raita, jonka muistelin olevan tuon levyn viimeisenä, mutta Dance Allergo olikin Keskitysleirin ruokavalio levyn viimeinen kappale.



Jos ette tienneet, niin Juicen kaikkien aikojen paras kappale Luonas Kai Olla Saan löytyy myös tuolta levyltä.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luonas kai olla saan on hieno biisi, mutta mulla tökkii tuo alkoholistimelankolia.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 16.05.2023 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2023 10:58 ...mulla tökkii tuo alkoholistimelankolia.
Avaatko vähän mitä tarkoitat? Yritin googlata, mutta se ei auttanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voi olla että mulla menee tässä Juhani Leskinen ja laulun kertoja osittain sekaisin, mutta mielestäni laulussa kertoja on depressiivinen ulkopuolisuutta kokeva alkoholisti ja se ärsyttää mua 🙂
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2023 11:17 Voi olla että mulla menee tässä Juhani Leskinen ja laulun kertoja osittain sekaisin, mutta mielestäni laulussa kertoja on depressiivinen ulkopuolisuutta kokeva alkoholisti ja se ärsyttää mua 🙂
:sir:

Ymmärrän. Sanomattakin lienee selvää, että mä en koe sanoitusta samalla tavalla. Mä luulen, että jos et olisi asiaa sanallistanut, niin tuo tulkinta ei olisi ikinä tullut edes mieleeni. Ehdin nimittäin sen ekan kommentin jälkeen jo pohtia, että oltiinko me erehdytty keskustelemaan eri kappaleista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin