Joo, olet poikkeus. Oikeisto-vasemmisto akseli on paljon tärkeämpi. Mä en ikinä suostu äänestämään puolueita joiden perinteinen positio on vaatia veronkorotuksia. Kansalliskonservatismi on mielestäni pienempi paha, joskin myös sulkee mun äänestämisen ulkopuolelle. Jäljelle jää kok, lib ja rkp. Koska yhden puolueen ydinasia on minulle irrelevantti ruotsinkielen asema, niin se jää pois todellisista vaihtoehdoista. Lib taas on ihan liian pieni ja olen alkanut olla sitä mieltä että suomessa on ihan liikaa puolueita, niin se jää pois todellisista vaihtoehdoista. Jäljelle jää mun missio tukea kokoomuksen liberaalisiiven asemaa puolueessa.urpiainen kirjoitti: ↑17.03.2023 9:08 Ilmeisesti olen poikkeus siinä mielessä, että minulle kansalliskonservatiivi v. viherliberaali on paljon merkittävämpi jako kuin oikeisto-vasemmisto. Muutenhan kokkarien linjassa ei olisi järkeä. Ja koska en siis kuvion yläpuoliskoon suostu astumaan, ja oikeassa alakulmassa ei ole realistisia vaihtoehtoja, ajaudun vihervasemmistoblokkiin.
Eduskuntavaalit 2023
Re: Eduskuntavaalit 2023
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^+1
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
-
- Kitisijä
Olen ehkä samassa veneessä Urpiaiasen kanssa. Omassa kuplassani ihmiset äänestävät kokoomusta, vihreitä ja sdp:tä. Kokoomuksen kanssa itselläni sama ongelma kuin urpsulla. Esim. koko ikänsä sdp:tä äänestänyt yrittäjäkaveri totesi Nokialle muutettuaan, että ei pysty, siellä oli ainakin silloin sen sortin vasemmistoänkyröitä, mutta puolueen yleinen linjaus siis sopisi. Konservatiivien puolelta olisi aika vaikea löytää äänestettävää. Toki varsinkin pienpuolueissa on liberaaleimmassa päässä melkoista höttöä, vrt. eilinen vaalitentti (joskin siinä oli toisella laidalla sitten aika aidosti vastenmielistäkin porukkaa.)
-
- Kitisijä
Muistaakseni pienpuoluetentissä sinimustien edustaja sanoi suoraan, että ovat vasemmalla. (Ainakin joku näistä konservatiivipuolueista sen sanoi.) Youtubesta löytyy video kaikista sinimustien puheenvuoroista, mutta ei vaan kykene uudelleen katsomaan 11 minuuttia samaa tuubaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑17.03.2023 8:15 Onko Hesari nyt ratkaissut ikuisen kiistan? Onko kansallissosialistinen Sinimusta Liike vasemmistoa? Told you so.
Videon kommenteissa ainakin on "Sinänsä mielenkiintoinen puolue, kun on ottanut puuttuvan lohkon politiikan nelikentästä, eli konservatiivi-vasemmisto."
Kokoomuksen leikkausinto pelottaa. Liikaa byrokratiaa voisi kyllä karsia. Meillä on nykyään mm. yksi virkamies yhtä kalastajaa kohden...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Kalastajien määrä kertoo lähinnä siitä, ettei useampi voi tehdä sitä kannattavasti työkseen. Ammattikalastajia on määritelmästä riippuen n. 500-1600. Jotenkin troolaukselta kuulostaa, että näitä kohti olisi virkamies, joka liittyy asiaan muuten kuin etäisesti.
En kritisoinut kalastajien määrää vaan virkamiesten määrää.nokkaelain kirjoitti: ↑18.03.2023 12:56Kalastajien määrä kertoo lähinnä siitä, ettei useampi voi tehdä sitä kannattavasti työkseen. Ammattikalastajia on määritelmästä riippuen n. 500-1600. Jotenkin troolaukselta kuulostaa, että näitä kohti olisi virkamies, joka liittyy asiaan muuten kuin etäisesti.
Ulla Kaukola on paraatiesimerkki demarivalehtelusta.
Comedy is my safe space
-
- Kitisijä
Eräs puolue vaatii perustuloa eli 1500 euroa verottomana k a i k i l l e. Vähän epärealistinen vaatimus... 

Kokoomuksen laskumestari pitää käytettävissä olevin tiedoin fasismin nousua lähes vääjäämättömänä (alempi twiitti). Jos näin tosiaan menisi, niin olisiko Orpo kuitenkin pääministeri? Tietty voisi merkitä myös sinipunaa. Aiemmin taisin spekuloida, että persujen ykköstila voisi olla ainoa tie kok+sdp+kesk -hallitukseenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vihreille tulee aika kova pettymys.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5798501
En tiedä.mistä liikenyt paikkansa saisi. Uudelmaalta?
En tiedä.mistä liikenyt paikkansa saisi. Uudelmaalta?
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
^Nykyvihreitä on vaikea erottaa vasemmistoliitosta, eli ymmärrettävää.
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
Joo, vasemmistoliitto ja nykyvihreät voisivat pitkälti yhdistyä.James Potkukelkka kirjoitti: ↑20.03.2023 12:10 ^Nykyvihreitä on vaikea erottaa vasemmistoliitosta, eli ymmärrettävää.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Vihreät sukeltaa Helsingissä
Kannatti mennä vasemmalle.
Kannatti mennä vasemmalle.
-
- Kitisijä
Libeille oma palkki uudellamaalla: 1,7%
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5802707
Ei riitä vielä.
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5802707
Ei riitä vielä.
Mannisen lehteen asti päässyt analyysi näyttää vielä ankeammalta kuin eilinen twitter-versio: https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... ost=226944urpiainen kirjoitti: ↑20.03.2023 7:17 Kokoomuksen laskumestari pitää käytettävissä olevin tiedoin fasismin nousua lähes vääjäämättömänä (alempi twiitti). Jos näin tosiaan menisi, niin olisiko Orpo kuitenkin pääministeri? Tietty voisi merkitä myös sinipunaa. Aiemmin taisin spekuloida, että persujen ykköstila voisi olla ainoa tie kok+sdp+kesk -hallitukseenkin.
Jeg vil gjerne søke om asyl, takk
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Mulla on Lapualta kotoisin olevalta kaveriltani lahjaksi saamani sinimusta paita valmiina kaapissa.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Eikös Marinkin jo vähän peruutellut ehdottomasta kieltäytymisestä hallitukseen persujen kanssa? Pitäisi nyt vain tiukan linjan, niin kokkareilla olisi loistava neuvotteluasema.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.03.2023 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Avoin yhteiskunta etenee. Kohta ei enää tarvitse suvaita vihervassareiden suvaitsemattomuutta.urpiainen kirjoitti: ↑20.03.2023 14:50 Mannisen lehteen asti päässyt analyysi näyttää vielä ankeammalta kuin eilinen twitter-versio: https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... ost=226944
-
- Kitisijä
Suvaitsevaisuus on 2020-luvun lempiväri - sen saa määritellä kukin ihan itse.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Demarien ja persujen yhteishallitus olisi siinä mielessä erityisen toivottava, että saataisiin lempinimeksi punaperse. Mutta kun kannatus ei kaksisteen riitä, niin kuka siihen lähtisi vielä paviaaniksi?James Potkukelkka kirjoitti: ↑20.03.2023 15:31 Eikös Marinkin jo vähän peruutellut ehdottomasta kieltäytymisestä hallitukseen persujen kanssa?
-
- Kitisijä
^
Perspunake
Perspunapuna (vas)
Perspunavirka (vih+rkp)
Perspunake
Perspunapuna (vas)
Perspunavirka (vih+rkp)
-
- Kitisijä
Sanna-Riikka- hallitus. Termi kuulostaa keski-ikäiseltä laitossiivoojalta, jolla kolme lasta kaikki eri miehen kanssa. Viikonloput menee lähiöterassilla ja bingoemäntänä kakkosduunissa. Kelkanjäljet näkyy jo naamassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑20.03.2023 17:00 Sanna-Riikka- hallitus. Termi kuulostaa keski-ikäiseltä laitossiivoojalta, jolla kolme lasta kaikki eri miehen kanssa. Viikonloput menee lähiöterassilla ja bingoemäntänä kakkosduunissa. Kelkanjäljet näkyy jo naamassa.