Ken on kitinän älykkäin

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ken ok kitinän älykkäin

sivustahuutaja
0
Ei ääniä
exsu
2
18%
So Hard
2
18%
Kreitsu
0
Ei ääniä
KKK
0
Ei ääniä
Kerberos I
0
Ei ääniä
Tuntemattomahko kielisoiitin
0
Ei ääniä
Bhven
0
Ei ääniä
NuoriDaavid
1
9%
Vagabondo
0
Ei ääniä
Bluntly
0
Ei ääniä
Ylermi
1
9%
Niba
0
Ei ääniä
Homeboy
0
Ei ääniä
urpiainen
1
9%
Ken
2
18%
joku muu
2
18%
 
Ääniä yhteensä: 11

nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ken
Viimeksi muokannut nokkaelain, 18.03.2023 14:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sori jos joku jäi välistä, koitin ulkomuistista laittaa listaa.

Mietin vaan sitä, että olen esim. armeijan P1-testin mukaan poikkeuksellisen älykäs (ei erottele älykkäämpiä), mutta en pärjää Kitänän tasolla kovin korkealle. Samoin lukioajasta lähtien olleessa kaveriporukassa olen vähän altavastaaja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nokkaelain kirjoitti: 18.03.2023 14:17Ken
Vai barbi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Voin varmuudella sanoa etten minä ainakaan. Omat rajat tuli vastaan yliopistolla. Ei tarttenut harkita jatko-opintoja, kun oli ihan selvää ettei rahkeet riitä niihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olen pärjännyt jossain Mensan/vastaavissa testeissä aina hyvin, mut koulussa vaan ihan on ja koo. Nuo testit mittaavat kapeasti sellaista loogisuutta, joka kehittyy testejä tekemällä, ja niitä on ollut aina hauska tehdä. Eihän tuosta voi oikein mitään kokonaisälykkyysjohtopäätöstä tehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.03.2023 16:11 Mä olen pärjännyt jossain Mensan/vastaavissa testeissä aina hyvin, mut koulussa vaan ihan on ja koo. Nuo testit mittaavat kapeasti sellaista loogisuutta, joka kehittyy testejä tekemällä, ja niitä on ollut aina hauska tehdä. Eihän tuosta voi oikein mitään kokonaisälykkyysjohtopäätöstä tehdä.
Tuohon löytyy vaikka Mensan sivuilta vastauksia tai pohdintaa. Itse taas ajattelen, että periaatteessa siinä keskijakauman keskikohdalla testi toimii hyvin, mutta näin "fyysikkona" haluaisin muutkin virherajat kuin itse testin keskihajonnasta johdetut. (Itse asiassa tunnen todennäköisyyskaskentaa ja tilastotiedettä harvinaisen huonosti, olin lukiossa sairaana koko kurssin ajan, jossa asiaa käsiteltiin edes perustein. Jotenkin se tuntui karvaiselta matikalta, joten en mennyt yliopistossakaan kurssille, jota suositeltiin.)

Koulussahan pärjäsin aluksi huonosti, kielistä kutosta, mutta lukiossa olin vuosikurssin paras/parhaita.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 20.03.2023 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Koulussa ja työelämässä tunnollisuudella on iso merkitys älyn lisäksi. Tunnollisuus on siis sitä, että pitää hommat järjestyksessä ja tekee ne huolella ja ajallaan.

Olen omien havaintojeni ja testien mukaan älyssä vähän yli 80%, mutta tunnollisuudessa jossain 70% kieppeillä. Väestöön nähden molemmat korkealla, mutta omassa viiteryhmässäni olen normiälyinen ja vähän huithapeli.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Omassa viiteryhmässäni töissä (koodarit) olen tavallinen huithapeli.

Usein töissä aamupäivä menee neppaillessa toisarvoisia asioita. Pitää siis olla toimistolla klo 9-15, koska "etänä tehdään yksilösuoritusta". Usein kun periaatteessa saisi lähteä, alan puskea jotain uutta juttua ja syntyy tulosta, mutta lopulta täytyy lähteä töistä.

Opinnoissa en juurikaan saanut kiitettäviä arvosanoja. Kouluopiskelussa ei koskaan tarvinnut esim. laskea mitään kokeisiin valmistautuessa, ja jatkoin samalla tavalla. En siis koskaan tenttiin valmistautuessa tehnyt mitään tehtävää paperille. Loppui motivaatio siihen, kun tunsin periaatteessa osaavani asian.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Exsu, koska hänellä tuntuu olevan selkeästi sekä älyä että sydämen sivistystä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 18.03.2023 18:53 Exsu, koska hänellä tuntuu olevan selkeästi sekä älyä että sydämen sivistystä.
:h: :h:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ooh, kiitän kannatuksesta näissä vaaleissa!

Meinasin ensin jaaritella jotain älykkyyden määritelmästä, mutta pitkästyin jo muotoillessani vastausta. Kuuntelen tätä kirjoittaessa pienpuoluetentin tallennetta, ja uskon, että tältä palstalta lähes kuka tahansa löysi nuo retoriikassa helposti. Yhdyn siis nokkiksen näkemykseen palstan keskiarvosta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

En äänestä, koska en tunne teitä riittävän pitkältä ajalta. Mutta haetaanko kapeakatseisesti matemaattis-loogis-avaruudellista älykkyyttä (vrt. Mensan testit) vai kokonaisvaltaista älykkyyttä? Jaa, en luokittelisi ihmisiä, nimittäin siellä Mensan testitilaisuudessa ja ryhmässä näkemäni älyköt olivat pääsääntöisesti todellakin niin kapea-alaisesti älykkäitä, että ihan hirvitti. Totesin, ettei ole mun kerho ja jätin väliin tapaamiset. 8)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Urpiainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 19.03.2023 15:41Urpiainen.
Ainakin hän on sivistynein. Arvostan erityisesti laaja-alaista kiinnostuneisuuttaan ja tapaa käydä keskustelua eli ei mitä vaan miksi. Ja monessa asiassa tarkkanäköinen. Kyllä tuo kaikki varmasti mahdollistuu ja sen mahdollistaa älykkyys osaltaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Itse koen, että älykkyys sisältää tietyn määrän viisautta, (yleis)sivistyneisyyttä ja tunneälyä plus empatiaa. Joku, joka vain laukoo faktoja, ei ole mielestäni välttämättä älykäs. Enkä tällä viittaa keneenkään täällä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Huomautettakoon että Arska on Gaussin käyrän paremmalla puolella.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska puuttuu listalta. Hän on faktisesti Gaussin käyrän paremmalla puolella. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 22.05.2023 22:01
Homeboy65 kirjoitti: 22.05.2023 17:41 Arska puuttuu listalta. Hän on faktisesti Gaussin käyrän paremmalla puolella. :wink:
Ylä vai alapuolella?
Tiedät kyllä mitä tarkoitin. Mutta hups toistin itseäni turhaan... :oops:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 22.05.2023 17:41 Arska puuttuu listalta. Hän on faktisesti Gaussin käyrän paremmalla puolella. :wink:
Tiedän että tämä oli yksi typerimmistä itsetunnonlaskuketjuista, mutta vaikka Arska olisikin normaaliälyinen, ei hän vaikuta poikkeuksellisen älykkäältä kuten täällä moni.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

(Typerä osio poistettu.)

Muttta oikeasti arvostan sitä, että on vaikka lukenut lääkisen pääsykokeisiin, ja lääkiksesn suoritttaneillakin on todella vaativat erikoikoistuistumiskokeet.

Tai oikiksen kokeet, olisin sellaisen kannalta lukiongelmainen.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 26.05.2023 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 25.05.2023 3:57
Homeboy65 kirjoitti: 22.05.2023 17:41 Arska puuttuu listalta. Hän on faktisesti Gaussin käyrän paremmalla puolella. :wink:
Tiedän että tämä oli yksi typerimmistä itsetunnonlaskuketjuista, mutta vaikka Arska olisikin normaaliälyinen, ei hän vaikuta poikkeuksellisen älykkäältä kuten täällä moni.
Arska ei ole normaaliälyinen. Hänen ÄO:nsa on normaalia parempi. Se että hän ei vaikuta...Arskalla on varmasti niin hyvä itsetunto että hän voi leikkiä täällä tyhmää eikä välitä mitä Kitinäraati ajattelee. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olemme samaa mieltä siitä, että Arska ei ole normaaliälyinen. Siihen se common ground sitten jääkin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylipäänsä kun henkilö A tekee tulkintoja henkilöstä B tuo tulkitseminen on usein hyvin pinnallista. Yhden detaljin tms. jutun perusteella muodostetaan kokonaiskuva.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Ken on kitinän älykkäin

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 22.05.2023 17:41 Hän on faktisesti Gaussin käyrän paremmalla puolella.
Mitä muuten Gaussin käyrä kertoo? Moni kertoo esim armeijakokemuksistaan, kuten ehkä itsekin meinaan. Ylä-asteen luokka ehkä jäi opettajien mieleen vuosiksi, mutta useimmat eivät ehkä olleet tyhmiä per se, vaan huonoista lähtökohdista. Ekaa kertaa oikeaa tyhmyttä sain kokea rippileirin tuvassa. Kaksi aika vaikeaa tapausta olivat ostaneet kioskilta ison limsapullon. Kun se kaatui tuvan lattialle: "Hö", ja uutta akemaan. Itse siivosin. Kolmas tupakaveri ei kenties ollut alle normaalin, mutta esitteli saunassa henk. koht. helikopteria.

Armeijassa oli yksikössä yksi alokas Pyle.Hän pärjäsi pari kuukautta syömällä soden sipsejä (ainoa normaali ruoka, vanhempansakin toivat sitä mahdollisuuksien mukaan.) Armeijassahan oli lähtökohtaisesti A-miehiä, jotka oli katsottu pärjääväksi normaalissa palveluksessa. Mahtui porukkaan silti kaikkea taparikollista alkaen.
Vastaa Viestiin