Ken on kitinän älykkäin
-
- Kitisijä
Ken on kitinän älykkäin
Ken
Viimeksi muokannut nokkaelain, 18.03.2023 14:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Kitisijä
Re: Ken on kitinän älykkäin
Sori jos joku jäi välistä, koitin ulkomuistista laittaa listaa.
Mietin vaan sitä, että olen esim. armeijan P1-testin mukaan poikkeuksellisen älykäs (ei erottele älykkäämpiä), mutta en pärjää Kitänän tasolla kovin korkealle. Samoin lukioajasta lähtien olleessa kaveriporukassa olen vähän altavastaaja.
Mietin vaan sitä, että olen esim. armeijan P1-testin mukaan poikkeuksellisen älykäs (ei erottele älykkäämpiä), mutta en pärjää Kitänän tasolla kovin korkealle. Samoin lukioajasta lähtien olleessa kaveriporukassa olen vähän altavastaaja.
-
- Kitisijä
Vai barbi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Voin varmuudella sanoa etten minä ainakaan. Omat rajat tuli vastaan yliopistolla. Ei tarttenut harkita jatko-opintoja, kun oli ihan selvää ettei rahkeet riitä niihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Mä olen pärjännyt jossain Mensan/vastaavissa testeissä aina hyvin, mut koulussa vaan ihan on ja koo. Nuo testit mittaavat kapeasti sellaista loogisuutta, joka kehittyy testejä tekemällä, ja niitä on ollut aina hauska tehdä. Eihän tuosta voi oikein mitään kokonaisälykkyysjohtopäätöstä tehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tuohon löytyy vaikka Mensan sivuilta vastauksia tai pohdintaa. Itse taas ajattelen, että periaatteessa siinä keskijakauman keskikohdalla testi toimii hyvin, mutta näin "fyysikkona" haluaisin muutkin virherajat kuin itse testin keskihajonnasta johdetut. (Itse asiassa tunnen todennäköisyyskaskentaa ja tilastotiedettä harvinaisen huonosti, olin lukiossa sairaana koko kurssin ajan, jossa asiaa käsiteltiin edes perustein. Jotenkin se tuntui karvaiselta matikalta, joten en mennyt yliopistossakaan kurssille, jota suositeltiin.)Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑18.03.2023 16:11 Mä olen pärjännyt jossain Mensan/vastaavissa testeissä aina hyvin, mut koulussa vaan ihan on ja koo. Nuo testit mittaavat kapeasti sellaista loogisuutta, joka kehittyy testejä tekemällä, ja niitä on ollut aina hauska tehdä. Eihän tuosta voi oikein mitään kokonaisälykkyysjohtopäätöstä tehdä.
Koulussahan pärjäsin aluksi huonosti, kielistä kutosta, mutta lukiossa olin vuosikurssin paras/parhaita.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 20.03.2023 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Koulussa ja työelämässä tunnollisuudella on iso merkitys älyn lisäksi. Tunnollisuus on siis sitä, että pitää hommat järjestyksessä ja tekee ne huolella ja ajallaan.
Olen omien havaintojeni ja testien mukaan älyssä vähän yli 80%, mutta tunnollisuudessa jossain 70% kieppeillä. Väestöön nähden molemmat korkealla, mutta omassa viiteryhmässäni olen normiälyinen ja vähän huithapeli.
Olen omien havaintojeni ja testien mukaan älyssä vähän yli 80%, mutta tunnollisuudessa jossain 70% kieppeillä. Väestöön nähden molemmat korkealla, mutta omassa viiteryhmässäni olen normiälyinen ja vähän huithapeli.
-
- Kitisijä
^Omassa viiteryhmässäni töissä (koodarit) olen tavallinen huithapeli.
Usein töissä aamupäivä menee neppaillessa toisarvoisia asioita. Pitää siis olla toimistolla klo 9-15, koska "etänä tehdään yksilösuoritusta". Usein kun periaatteessa saisi lähteä, alan puskea jotain uutta juttua ja syntyy tulosta, mutta lopulta täytyy lähteä töistä.
Opinnoissa en juurikaan saanut kiitettäviä arvosanoja. Kouluopiskelussa ei koskaan tarvinnut esim. laskea mitään kokeisiin valmistautuessa, ja jatkoin samalla tavalla. En siis koskaan tenttiin valmistautuessa tehnyt mitään tehtävää paperille. Loppui motivaatio siihen, kun tunsin periaatteessa osaavani asian.
Usein töissä aamupäivä menee neppaillessa toisarvoisia asioita. Pitää siis olla toimistolla klo 9-15, koska "etänä tehdään yksilösuoritusta". Usein kun periaatteessa saisi lähteä, alan puskea jotain uutta juttua ja syntyy tulosta, mutta lopulta täytyy lähteä töistä.
Opinnoissa en juurikaan saanut kiitettäviä arvosanoja. Kouluopiskelussa ei koskaan tarvinnut esim. laskea mitään kokeisiin valmistautuessa, ja jatkoin samalla tavalla. En siis koskaan tenttiin valmistautuessa tehnyt mitään tehtävää paperille. Loppui motivaatio siihen, kun tunsin periaatteessa osaavani asian.
Exsu, koska hänellä tuntuu olevan selkeästi sekä älyä että sydämen sivistystä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
-
- Kitisijä
Ooh, kiitän kannatuksesta näissä vaaleissa!
Meinasin ensin jaaritella jotain älykkyyden määritelmästä, mutta pitkästyin jo muotoillessani vastausta. Kuuntelen tätä kirjoittaessa pienpuoluetentin tallennetta, ja uskon, että tältä palstalta lähes kuka tahansa löysi nuo retoriikassa helposti. Yhdyn siis nokkiksen näkemykseen palstan keskiarvosta.
Meinasin ensin jaaritella jotain älykkyyden määritelmästä, mutta pitkästyin jo muotoillessani vastausta. Kuuntelen tätä kirjoittaessa pienpuoluetentin tallennetta, ja uskon, että tältä palstalta lähes kuka tahansa löysi nuo retoriikassa helposti. Yhdyn siis nokkiksen näkemykseen palstan keskiarvosta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ihan piece of Kake Randelin.
- Kerberos I
- Elämätön Kitisijä
En äänestä, koska en tunne teitä riittävän pitkältä ajalta. Mutta haetaanko kapeakatseisesti matemaattis-loogis-avaruudellista älykkyyttä (vrt. Mensan testit) vai kokonaisvaltaista älykkyyttä? Jaa, en luokittelisi ihmisiä, nimittäin siellä Mensan testitilaisuudessa ja ryhmässä näkemäni älyköt olivat pääsääntöisesti todellakin niin kapea-alaisesti älykkäitä, että ihan hirvitti. Totesin, ettei ole mun kerho ja jätin väliin tapaamiset. 

"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Urpiainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Ainakin hän on sivistynein. Arvostan erityisesti laaja-alaista kiinnostuneisuuttaan ja tapaa käydä keskustelua eli ei mitä vaan miksi. Ja monessa asiassa tarkkanäköinen. Kyllä tuo kaikki varmasti mahdollistuu ja sen mahdollistaa älykkyys osaltaan.
Itse koen, että älykkyys sisältää tietyn määrän viisautta, (yleis)sivistyneisyyttä ja tunneälyä plus empatiaa. Joku, joka vain laukoo faktoja, ei ole mielestäni välttämättä älykäs. Enkä tällä viittaa keneenkään täällä.
"I've learned so much from my mistakes...