Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 10:43 Aika moni ihmettelee, miksi hallitus hyökkää "mutta kun kokoomus" -linjalla, kun persuthan tässä ovat voittamassa vaalit. Ilmeisesti strategia jäänyt päivittämättä.
Persut on pohjimmiltaan jakopuolue. Kokkarit taas maksavat muiden laskut. Aate taipuu rahanhimon edessä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vihreät voivat vain toivoa ihmettä. Tästäkin on tietenkin jo puhuttu, mutta vihreiden tulevaisuus näyttää mielestäni synkältä. Jos siis tavoite on edelleen haastaa keskisuuria puolueita, kuten joskus 14% kannatushekumassa oli. Vihreiden on hankala erottua riittävästi monesta muusta puolueesta. Vihreiden golden era oli ja meni ja nyt pitäisi äkkiä keksiä jotakin uutta, jotakin vaalikarjaan vetoavaa. Ohisalolta on turha odottaa mitään nokkelia iskulauseita tai näyttäviä kevätjuhlaliikkeitä, hän ei ole karismaattinen uudistaja. Hänen johdollaan vihreät ei tule nousemaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.03.2023 12:35
Vihreät voivat vain toivoa ihmettä. Tästäkin on tietenkin jo puhuttu, mutta vihreiden tulevaisuus näyttää mielestäni synkältä. Jos siis tavoite on edelleen haastaa keskisuuria puolueita, kuten joskus 14% kannatushekumassa oli. Vihreiden on hankala erottua riittävästi monesta muusta puolueesta. Vihreiden golden era oli ja meni ja nyt pitäisi äkkiä keksiä jotakin uutta, jotakin vaalikarjaan vetoavaa. Ohisalolta on turha odottaa mitään nokkelia iskulauseita tai näyttäviä kevätjuhlaliikkeitä, hän ei ole karismaattinen uudistaja. Hänen johdollaan vihreät ei tule nousemaan.
Juu. Ville Niinistön tapaista kansankiihottajaa kaivattaisiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Vihreiden olisi helppo nostaa kannatusta siirtymällä oikealle. Aktivisteille tuo ei taida maistua.

Tosivihreys ja vasen laita eivät yksinkertaisesti toimi. Ei köyhimpiä kiinnosta luonnonsuojelu.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi vihreiden menestyksen este on mielestäni ihan jo se, että viime vuosikymmenten luontokatastrofit eivät resonoi meille. Ei Suomessa ole riittäviä merkkejä esimerkiksi ilmaston lämpenemisestä aiheutuvista haitoista tai Espalla leijuvasta saastesumusta. Täällä ei ole kuin hiilinielujen tulkinnanvarainen supistuminen. Vaikka vihreät parhaansa mukaan liioittelevat ongelmia ja julistavat hätätiloja, niin suuri yleisö ei vaikutu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 13:15 ^
Vihreiden olisi helppo nostaa kannatusta siirtymällä oikealle. Aktivisteille tuo ei taida maistua.

Tosivihreys ja vasen laita eivät yksinkertaisesti toimi. Ei köyhimpiä kiinnosta luonnonsuojelu.
En ole ihan varma, mitä "oikealle siirtyminen" tässä tarkoittaa, mutta luulen olevani aika samaa mieltä. Vihreiden pää-äänenkannattajista erityisesti Soininvaara, Aalto, Harjanne ja varauksin joku Haavisto ja Sauri ovat olleet leimallisesti sellaisia pro-markkinatalous tyyppejä, ja Soininvaara varsinkin on ottanut toistuvasti yhteen ay-liikkeen kanssa. Vähän sellaisia Vartiais-henkisiä oikeistodemareita, joilla on vahvan sosiaalidemokraattinen visio hyvästä yhteiskunnasta, mutta lähes kokoomuslaiset markkinatalouden keinot. Ohisalo on köyhyystutkijana ja muutenkin eetokseltaan lähemmäksi demareita tai perinteistä vasemmistoa profiloituva hahmo, ja sellaisena auttamatta Marinin (ja osin Anderssonin) loisteen varjossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Just tommosta markkinavetoista menoa tarkoitin, eikä sellaista, että säännellään ja kielletään kaikki. Eli periaatteessa libien talouspolitiikkaa, mutta raskaammalla tulonjaolla, jolloin lopputulos olisi suunnilleen keskustassa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Huhtikuuksi luvattuja sähköhyvityksiä ei olekaan tulossa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d6e4 ... 91aee58518

Vitun EU-buumerit bännii Sannan vaalilahjukset.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 14:52 Huhtikuuksi luvattuja sähköhyvityksiä ei olekaan tulossa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d6e4 ... 91aee58518

Vitun EU-buumerit bännii Sannan vaalilahjukset.
Hyvä. Toivottavasti peruuntuvat kokonaan :jee: :ohyeah: :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään näköradiossa

Tentissä suurten puolueiden puheenjohtajat Sanna Marin (sd.), Riikka Purra (ps.) ja Petteri Orpo (kok.).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Yllätysuutinen: Vihreiden romahdus ei ollutkaan Kokoomuksen syytä!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9 ... 2343410800

Ohisalo vihreiden gallup- romahduksesta: Syy on Marinissa
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Punaperse peruttu

Sanna Marin IS:n tentissä: Sdp ei voi mennä samaan hallitukseen perus­suomalaisten kanssa
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009468250.html

Riittääkö Kepulle, että nykyisestä pohjasta vaihdetaan joku muu kuin demarit? Vai onko Sannan ainoa toivo nyt orpo?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2023 23:16 ^ Olis nyt laittanut sen piirikohtaisen "itse lasketun" ennusteen, kun kerran sitä parempana piti.
Tämä se kai olisi:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 14:45 periaatteessa libien talouspolitiikkaa, mutta raskaammalla tulonjaolla
Millä numerolla voin äänestää?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Itse asiassa just näissä vaaleissa numerolla 302
https://www.sannakurronen.fi/

Libithän eivät ole leikkaamassa tällä kaudella terveydenhuollosta, sosiaaliturvasta tai koulutuksesta. Jos siis vassarihallituksen tulonsiirrot riittävät, niin libit tarjoilevat nyt niitä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sanna Kurronen on mun mielestä aika hyvä, mutta libit on puolueena liian ortodoksinen muussa valtion minimoinnissaan ja kansalaisyhteiskunnan tukemisen kiellossaan. Tiedän, että Kurronen on vastustanut julkisesti mm. libien TEMmiin ja kulttuurikenttään kohdistuvia urpoleikkauslistoja, mutta hän on yhtä kaikki osana liian arvaamatonta hörhösakkia. Taidan skipata kaikki pienpuolueet ja hakea tuota visiotani edelleen sinipunan kautta. Pitääköhän mun äänestää ensi kertaa eduskuntavaaleissa demaria sinipunan tukemiseksi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 15:31 Tänään näköradiossa

Tentissä suurten puolueiden puheenjohtajat Sanna Marin (sd.), Riikka Purra (ps.) ja Petteri Orpo (kok.).
Katsoin. Tai no, Marinin osuudesta jäi joku 10 min näkemättä, mutta muuten koko shown. Olihan se välillä aika sekavaa huutamista, ja välillä olisi jotain urpoimpia juttuja pitänyt haastaa enemmän, mutta silti kokonaisuutena hyvä ohjelma. Onnistui tuomaan aika selkeästi esiin kolmen suuren puolueen erot ja yhtäläisyydet. Mun mielestä poliittisen kentän selkeyttämisen kannalta hyvä tentti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sain 6 miljardia kasaan, mutta piti käydä lista toiseen kertaan läpi:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009421535.html

Meni vaan veropainotteiseksi, koska hesarin laskuri oli susihuono. Katkaraputankit puuttuivat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni Purra esiintyi hyvin. Uskon purevan potentiaalisiin äänestäjiin. Orpo oli aiempaaa parempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.03.2023 22:46 Libithän eivät ole leikkaamassa tällä kaudella terveydenhuollosta, sosiaaliturvasta tai koulutuksesta. Jos siis vassarihallituksen tulonsiirrot riittävät, niin libit tarjoilevat nyt niitä.
Jos libit saa yhden tai jopa kaksi kansanedustajaa sisään, niin siitä huolimatta kukaan ei tule kysymään heidän mielipidettään mihinkään, joten tässä vaiheessa ainoa syy äänestää heitä on protestiäänenä, jos mikään isommista vaihtoehdoista ei kelpaa. Marginaalisesti tehokkaampi keino kuin äänestämättä jättäminen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinulla kuitenkin suurin osa on verotuksen kiristämistä ja sosiaaliturvan leikkausta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikea sanoa, mitä äänestäjät huutamisesta ajattelevat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin