Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en ole oikein koskaan oppinut käyttämään kalenteria kunnolla. Jos jotain laittaakin ylös, niin sitä ei muista katsoa sieltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.03.2023 16:09 Mä en ole oikein koskaan oppinut käyttämään kalenteria kunnolla. Jos jotain laittaakin ylös, niin sitä ei muista katsoa sieltä.
Kello ja känny muistuttavat
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2023 16:02 ^ Käytän porkkanaa mieluummin: "Saat kaljan, jos tiskaat"
Uhkailu, kiristys ja lahjonta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2023 15:56
exsu kirjoitti: 20.03.2023 15:44 Mulla on googlen kalenteri, eli en tee omista tehtävistä kalenterimerkintöjä vaan taskeja.
Näin 60-luvulla syntyneenä en ymmärrä. Mikä on taskin ja kalenterimerkinnän ero?
Mun kalenteri on jaettu jokaiselle kolmessa firmassa, joten ei ole kovin käytännöllistä että mun henkilökohtainen työsuunnittelu on niin laajassa jakelussa. Sen vuoksi rytmitän työtehtäviä ja muistettavia asioita Googlen Tasks- työkalulla niin, että sidon taskit tiettyyn ajankohtaan. Tasks on vähän niinkuin to do- lista, johon saa tuupattua infoa sisään, ja josta tehdyt saa kliksuteltua helposti pois listalta. Jos hommaa ei klikata pois, niin se siirtyy automaattisesti seuraavalle päivälle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2023 15:57
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.03.2023 15:51 Kirjoitan työ- taikka perhekalenteriin: "reenit", "peli", "huolto", "palaveri" tai vaikkapa "ammunta". En ole edes ajatellut tapaa miten kirjoitan. Voiko noita jotenkin muuten edes kirjoittaa!?
Kyllä voi. Voi esim. esittää itselleen uhkauksia, joissa muistutetaan miten käy, jos ei tee tehtyjä hommia ajoissa!
Mä en selkeästi ole löytänyt sisäistä sankariani saati tehnyt pyhiinvaellusta itseeni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 20.03.2023 16:17
James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2023 15:56
exsu kirjoitti: 20.03.2023 15:44 Mulla on googlen kalenteri, eli en tee omista tehtävistä kalenterimerkintöjä vaan taskeja.
Näin 60-luvulla syntyneenä en ymmärrä. Mikä on taskin ja kalenterimerkinnän ero?
Mun kalenteri on jaettu jokaiselle kolmessa firmassa, joten ei ole kovin käytännöllistä että mun henkilökohtainen työsuunnittelu on niin laajassa jakelussa. Sen vuoksi rytmitän työtehtäviä ja muistettavia asioita Googlen Tasks- työkalulla niin, että sidon taskit tiettyyn ajankohtaan. Tasks on vähän niinkuin to do- lista, johon saa tuupattua infoa sisään, ja josta tehdyt saa kliksuteltua helposti pois listalta. Jos hommaa ei klikata pois, niin se siirtyy automaattisesti seuraavalle päivälle.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toki mun varsinaisia työtehtäviä rytmittää vastaanoton ajanvarauslista, joka etenee 5 min portain. Sitä sitten elän työpäivän ajan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitä tarkalleen tarkoittaa, että ihminen odottaa lasta? Tässä asiayhteys on siis raskaus. Voiko tuleva isä odottaa lasta?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2023 9:04 Mitä tarkalleen tarkoittaa, että ihminen odottaa lasta? Tässä asiayhteys on siis raskaus. Voiko tuleva isä odottaa lasta?
Eikös sanota, että "odottavat". Eli kyllä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2023 9:29
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2023 9:04 Mitä tarkalleen tarkoittaa, että ihminen odottaa lasta? Tässä asiayhteys on siis raskaus. Voiko tuleva isä odottaa lasta?
Eikös sanota, että "odottavat". Eli kyllä.
Mä olen tottunut ilmaisuun, että äiti odottaa lasta. Tästä sitten tulkinnut, että odottaa on synonyymi raskaudelle. Nyt sitten tuntuu hölmöltä lukea, että myös mies odottaa lasta. "Aku Hirviniemi odottaa lasta" eli tämä on ihan oikea ilmaisu?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2023 9:45
James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2023 9:29
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2023 9:04 Mitä tarkalleen tarkoittaa, että ihminen odottaa lasta? Tässä asiayhteys on siis raskaus. Voiko tuleva isä odottaa lasta?
Eikös sanota, että "odottavat". Eli kyllä.
Mä olen tottunut ilmaisuun, että äiti odottaa lasta. Tästä sitten tulkinnut, että odottaa on synonyymi raskaudelle. Nyt sitten tuntuu hölmöltä lukea, että myös mies odottaa lasta. "Aku Hirviniemi odottaa lasta" eli tämä on ihan oikea ilmaisu?
Luonnollinen kieli on joustavaa, epämääräistä, kontekstisidonnaista, uusia käyttötapoja tuottavaa ja mitä lie. Eri konteksteissa samaa ilmausta käytetään eri tavoilla, jotka ovat joskus näennäisesti jopa keskenään ristiriitaisia. Tämä on hankalaa meille keski-ikäisille, joilla aivojen plastisuus alkaa olla taakse jäänyttä elämään, ja muutumme helposti äreiksi jääröiksi jotka jankkaavat epäolennaisuuksia. Koetetaan venytellä mieltämme avarammaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.03.2023 9:45 Nyt sitten tuntuu hölmöltä lukea, että myös mies odottaa lasta. "Aku Hirviniemi odottaa lasta" eli tämä on ihan oikea ilmaisu?
Aku myös synnyttää, jos on paikalla siinä synnyttävässä tiimissä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 22.03.2023 9:51 Koetetaan venytellä mieltämme avarammaksi.
Taidan ottaa LSD lapun yöpöydältäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Minun synnytykseni muuten meni hyvin. Jossain kohtaa kyllä tuli nälkä ja hain pizzan lähimmästä pizzeriasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^mulla ei ole raskauskilot lähteneet
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2023 12:33 Jossain kohtaa kyllä tuli nälkä ja hain pizzan lähimmästä pizzeriasta.
Sama, jo raskausaikana mulle tuli outoja intohimoja, niinku just pizzaan. Söin niinku kuuakuden pelkkää ananaspekonipizzaa :dream:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Voisiko joku kertoa, hyvin lyhennetysti, mitä esisimieheni kertoo maksumuurin takana:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009445182.html
Viimeksi muokannut nokkaelain, 11.04.2023 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 11.04.2023 2:43 Voisiko joku kertoa, hyvin lyhennetysti, mitä esisimieheni kertoo maksumuurin takana:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009445182.html

(Ko. henkilön numero on kännykässä, mutta kitänäläisten aika on halvempaa :) )
Näytti niin pitkältä jutulta, että ei jaksa lähteä lukemaan ja referoimaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 9:34
nokkaelain kirjoitti: 11.04.2023 2:43 Voisiko joku kertoa, hyvin lyhennetysti, mitä esisimieheni kertoo maksumuurin takana:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009445182.html

(Ko. henkilön numero on kännykässä, mutta kitänäläisten aika on halvempaa :) )
Näytti niin pitkältä jutulta, että ei jaksa lähteä lukemaan ja referoimaan.
Juu, sama vika. Ei hesemiehen mielipiteet kiinnosta sen vertaa, että olisin kyennyt lukemaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.04.2023 9:36
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 9:34
nokkaelain kirjoitti: 11.04.2023 2:43 Voisiko joku kertoa, hyvin lyhennetysti, mitä esisimieheni kertoo maksumuurin takana:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009445182.html

(Ko. henkilön numero on kännykässä, mutta kitänäläisten aika on halvempaa :) )
Näytti niin pitkältä jutulta, että ei jaksa lähteä lukemaan ja referoimaan.
Juu, sama vika. Ei hesemiehen mielipiteet kiinnosta sen vertaa, että olisin kyennyt lukemaan.
Mä voin! Nimenomaan *hyvin lyhennetysti*. Jutussa siis Pää-Hese saa kertoa oman näkemyksensä urastaan, elämästään ja siitä, miten pahoista puheista poiketen hän on oikeasti työntekijöiden paras kaveri, hoiti Venäjältä irtautumisen suoraselkäisesti ja uskonnollisuutensakin on järkevää ja tasapainoista. Se sentään muiden puheista pitää paikkansa, että hän tosiaan on Turun kuningas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Luonnevikoinaan mainitsi armottoman itsensä ruoskimisen ja liiallisen vaatimattomuuden.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2023 9:47 ^ Luonnevikoinaan mainitsi armottoman itsensä ruoskimisen
Sillä uskonnollisuudella on kyllä mahdollista, että tämä tulee lukea ihan kirjaimellisesti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sattuneesta syystä viime vuoden tuloni olivat varmaan Kitinän pienimmät (pl. mahdollisesti Homie), ja sen takia ennakonpidätysprosentti on ollut alkuvuoden 0%. Onko jotain syytä laskea, mikä olisi oikea prosentti? Kyllä se loppuosa karhutaan aikanaan.

(Viime vuodelta saan isoimmat palautukset ikinä.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 15.04.2023 19:07 Sattuneesta syystä viime vuoden tuloni olivat varmaan Kitinän pienimmät (pl. mahdollisesti Homie), ja sen takia ennakonpidätysprosentti on ollut alkuvuoden 0%. Onko jotain syytä laskea, mikä olisi oikea prosentti? Kyllä se loppuosa karhutaan aikanaan.
Jos et halua mätkyjä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2023 13:58 Jos et halua mätkyjä.
Da.

Mutta kai voi aina ilmoittaa palkanlaskijalle haluavansa maksaa enemmän veroja. Miksi asiasta pitäisi huolehtia etukäteen.

Tänä vuonna tulee kai palautusta 2633e.
Vastaa Viestiin