Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No nyt ollaan pappailun ytimessä; musta tuli viime yönä terveen poikalapsen ukki! Äidillä ja pojalla kaikki hyvin. Elämä on ihanaa!! :h: :h: :h:
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onnittelut. Uusi erilainen vaihe, josta melkein kaikki tuntuvat nauttivan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onnea :]
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikettiin pienen tauon jälkeen koko perhe kiipeilemässä. Taas oltiin vähän kehitytty viime kerrasta, joka joskus pari viikkoa sitten. Keskimmäinen ja minä päästiin jo sinisiä ratoja eli sellaisia keskivaikeita. Kaikki tykkää, hieno laji.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 22.11.2022 17:35 No nyt ollaan pappailun ytimessä; musta tuli viime yönä terveen poikalapsen ukki! Äidillä ja pojalla kaikki hyvin. Elämä on ihanaa!! :h: :h: :h:
Rutkasti sitä epäonnen vastakohtaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Poika täyttää tänään 17v. Mun silmissä jo aikuinen. Perustelen sen sillä, että hoitaa omat hommansa viimotteen päälle huolella. Omalla päätöksellä jätti SM-tason urheilun taakse ja alkoi keskittymään opiskeluun, sekä opiskelua tukevaan työntekoon.

Nuorissa on tulevaisuus!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pappailun seuraava vaihe on ihan silleen käsillä; eli ristiäiset sunnuntaina. Itse kastamattomana ja kirkkoon kuulumattomana nää on mulle vähän hällä väliä juttuja ja tyttäreni sen kyllä tietää, mut mennään protokollan mukaan. Kyllä ukki voi joustaa pikku-ukon parhaaksi. Joku tekosyy nähdä pientä ihmettä!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nuorin lapsi, tyttö, lähti Tukholmaan töihin. Ruotsalainen firma, joka myy kulutusluottojen uudelleenjärjestelyä. Tekee aspaa suomalaisille asiakkaille. Jatkaa opintoja sieltä käsin.

Olen iloinen tytön rohkeudesta. Toki asiaa helpotti se, että suomalainen poikaystävä (myös opiskelija) on jo siellä pankissa töissä. Nykymuotoinen opiskelu on kyllä hienoa, kun voi tehdä opintoja toisesta maastakin.

Toivottavasti eivät kuitenkaan jää sinne.

Naurattaa jo etukäteen, kuinka kansainvälinen tyttö on, kun tulee sieltä. Vanhukset ovat varmasti aivan maalaisjuntteja :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Silloin markkinan alkaessa nämä pikavippifirmat oli ruotsissa mopokerhojen bisneksiä, mutta ehkä nämä on jo tavanomaisemmalla rahoituspohjalla nykyään. :mrgreen:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Turussa on korttelin päässä työpaikalta parin pikavippifirman toimistot. Joskus oli kohua, kun toiseen osakkeisiin sijoittanuttakin koijattiin: sarjan osakkeisiin liitttyy sääntö, ettei niitä saa myydä eteenpäin, firma kieltäytyy ostamasta takaisin jne. Lähes ilmaista luottoa siis, mitä voi myydä sitten riskittä eteenpäin.

Tätini muutti aikoinaan Tukholmaan, ja löysi Scandivian Hunksilta näyttävän miehen,
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2023 10:42 Nuorin lapsi, tyttö, lähti Tukholmaan töihin. Ruotsalainen firma, joka myy kulutusluottojen uudelleenjärjestelyä. Tekee aspaa suomalaisille asiakkaille. Jatkaa opintoja sieltä käsin.

Olen iloinen tytön rohkeudesta. Toki asiaa helpotti se, että suomalainen poikaystävä (myös opiskelija) on jo siellä pankissa töissä. Nykymuotoinen opiskelu on kyllä hienoa, kun voi tehdä opintoja toisesta maastakin.

Toivottavasti eivät kuitenkaan jää sinne.

Naurattaa jo etukäteen, kuinka kansainvälinen tyttö on, kun tulee sieltä. Vanhukset ovat varmasti aivan maalaisjuntteja :mrgreen:
Nyt sai vaihdettua opiskelupaikan paikalliseen yliopistoon 1,5 vuodeksi. Saa nähdä, jääkö sille tielle. En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisia :?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2023 14:34 En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisia :?
Ehkä ei tule lapsia häneltä, joten huoli pois! :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2023 14:34 En tykkää, jos lastenlapsista (joita ei vielä ole, latojan huomautus) tulee ruotsalaisia :?
Serkuistani tuli ihan kunnollisia ruotsalaisia jotka sattuvat osaamaan suomea, vaikka tätini muutti aikoinaan Ruotsiin. Tai no, nuorin oli/on piraattipuolueaktiivi.

Tämän isosisko seurusteli aikoinaan kokoomuksen tulevan tunnetun kansanedustajan/ministerin kanssa. Olisiko se hyvä :) (Lapsia ei tullut vaan kenkää häntäheikille.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pojan kanssa pääsiäisena Saksaan katsomaan Bundesliigaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2023 10:32 Pojan kanssa pääsiäisena Saksaan katsomaan Bundesliigaa.
:cheer:
Meillä tyttö lähtee pian 10-vee reissulle äitinsä kanssa Pariisiin PSG:n peliä katsomaan. Tytär näytti mulle jalkapallokorteista, että hän näksi siellä jonkun etelä-amerikkalaisen "Kirpuksi" kutsutun miehen ja toisenkin eteläamerikkalaisen miehen, joka osaa kieriä useita kierroksia nurmella peräjälkeen ja irvistää samalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pojalla loppuu eskari huomenna. Tänään järjestän kaverisynttärit pitkästä aikaa kotonamme. Vuosia mennyt palveluntarjoajien teemajutuissa.

Meni vähän laukalle kaupassa, mukaan tarttui näille futissynttäreille mm. konfettitykki ja jalkapalloppinjata. Pelaillaan syndeillä futista ja herkutellaan oli pojan toive, joten sillä sitten.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Meillä taas loppuu peruskoulu lauantaina.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Menin sitten ostamaan mopon esikoiselle. Loppui ne vähätkin vapaa-ajan ongelmat.
Ensin näytti kaikki olevan periaatteessa ok,, mutta koko ajan jotain pientä. Nyt viimeisenä jos antaa runtua enempi ni kierrokset hirttää. Eli varmaan joko vaijeri, imuilmavuoto tai luisti jumittaa. Ja seuraavaksi sitten pitää ruveta säätelemään tyhjäkäyntiä. Ja sen jälkeen etustefojen vaihto.

Aika kultaa muistot. Omasta prätkäharrastuksesta muistan vain ne hienot ajoreissut, en niitä satoja kädet rasvassa kiroiltuja tunteja... olis edes talli. Mutta jos posan kautta kelaa ni onhan tämä hyvää vastapainoa päivätyölle.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikani menee syksyllä kouluun. Ajattelin ostaa kellopuhelimen kännykän sijaan. Halvimman saa 139:llä. Miten nämä näin kalliita on :shock:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21133
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ noita vois liikkua hyvin käytettynä. Parin vuoden tarve korkeintaan ja pysynevät ehjinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.06.2023 13:19 ^ noita vois liikkua hyvin käytettynä. Parin vuoden tarve korkeintaan ja pysynevät ehjinä.
Tuo on vaihtoehto. Tarkoitus olisi kesän aikana opetella käyttöä ja sit tokalle luokalle oma karvalakki kapula. Pitäis saada aika vähän käytetty, jossa mm. ehjä näyttö ja akku melko uusi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14865
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.06.2023 11:57 Poikani menee syksyllä kouluun. Ajattelin ostaa kellopuhelimen kännykän sijaan. Halvimman saa 139:llä. Miten nämä näin kalliita on :shock:
Tarjouksia tulee kyllä kun malttaa seurata.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.06.2023 11:57 Poikani menee syksyllä kouluun. Ajattelin ostaa kellopuhelimen kännykän sijaan. Halvimman saa 139:llä. Miten nämä näin kalliita on :shock:
Minkälainen akunkesto noissa on? Eikö joku karvalakkikänny olisi kuitenkin parempi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Känny ei aina tule mukaan ja hukkuu helpommin. Akusta en tiedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25360
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.06.2023 14:20 Känny ei aina tule mukaan ja hukkuu helpommin. Akusta en tiedä.
Jos akunkesto heikko, niin muodostuu ongelmaksi se, että pitää joka yö muistaa ladata?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin