Kesäaikaviikko 12/23

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaihdoin takin, kengät ja hanskat kevätasetuksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Just kun alkoi lämpenemään. Kiitti vaan.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hyvää huomenta ja hihhei! Veikkaus TV alkaa näyttämään Änäriä! Hyvä uutinen aamuvirkuille!! Täytyy varmaan siirtyä siihen pois maksukanavilta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

DHL tuomassa arvokasta pakettia. Jännittää tuleeko 'Ei saatu tavoitettua' ja paketti jätetään keskelle katua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 21.03.2023 9:19 tuleeko 'Ei saatu tavoitettua'
Onko Paavilla hassu hattu?

Viimeksi kun tilasin, niin olin ohjannut lähetykseen automaattilokerikkoon. Silti tuli viesti "emme tavoittaneet teitä" :dumb:
Eli kyseessä lienee aivan default viesti, joka lähtee päivänä, jolloin lähetys on tarkoitus toimittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Hermokipu vaivannut selästä oikean kintun varpaisiin asti nyt maalauskeikasta lähtien, eli n. 3 vkoa. Rrrkele. Olen nostanut kipulääkkeenkin määrää muttei riitä, pakko kait pyytää lähete sinne ENMG:nkin, että tulee kirjoihin ja kansiin se että on pysyvä hermovaurio. :kele: :evil: Uni ei riitä, kipu sotkee nukkumista, väsyminen pahenee vaikka yleensä kevät ja aurinko virkistää.

Onneksi lapset ovat terveitä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 9:19 Viimeksi kun tilasin, niin olin ohjannut lähetykseen automaattilokerikkoon. Silti tuli viesti "emme tavoittaneet teitä" :dumb:
Eli kyseessä lienee aivan default viesti, joka lähtee päivänä, jolloin lähetys on tarkoitus toimittaa.
Tuli kysely haluanko noutopisteeseen kukkakauppaan vai kotiin. Valitsin tietenkin kukkakaupan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 21.03.2023 12:58
James Potkukelkka kirjoitti: 21.03.2023 9:19 Viimeksi kun tilasin, niin olin ohjannut lähetykseen automaattilokerikkoon. Silti tuli viesti "emme tavoittaneet teitä" :dumb:
Eli kyseessä lienee aivan default viesti, joka lähtee päivänä, jolloin lähetys on tarkoitus toimittaa.
Tuli kysely haluanko noutopisteeseen kukkakauppaan vai kotiin. Valitsin tietenkin kukkakaupan.
Veikkaan, että saat silti "emme tavoittaneet teitä" viestin :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mitä tuossa Jannen avautumisessa toivotaan? Että kuuleva lapsi osallistuisi tulkin kanssa viittomakielisten satutuokioon, koska lapsi ei osaa viittomia, mutta viittomakieli on määritelty hänen äidinkielekseen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

McJanne kirjoitti: 21.03.2023 14:27
exsu kirjoitti: 21.03.2023 13:34 Mitä tuossa Jannen avautumisessa toivotaan? Että kuuleva lapsi osallistuisi tulkin kanssa viittomakielisten satutuokioon, koska lapsi ei osaa viittomia, mutta viittomakieli on määritelty hänen äidinkielekseen?
Osaa viittoa ja ensimmäinen kieli on viittomakieli. On implantoitu ja sairaanhoitopiiri ja varhaiskasvatus pyrkii tarmokkaasti estämään kuurojen kulttuurin lapselta.

Lapselle on tehty erityisen tuen päätös, jossa on erikseen määritelty, millä tavoin ensimmäistä kieltä tuetaan varhaiskasvatuksessa käytännön tasolla.

Lisäksi lapsella on erityinen vaiva diagnosoitu, jonka hoidon nimissä on määrätty ryhmäavustaja ja kirjalliset ohjeet toimintamalleista, joilla asiaa taklataan.

Lapsi pakotetaan käyttämään puhetta ja/tai tulkkia, mikä on valintakysymys. Varhaiskasvatusyksikön tulee yksiselitteisesti tarjota tukea em. ehtojen ja äidinkielen mukaisesti.

Tämä tarha on edellisen johtajan aikana saanut mm. vuoden viittomakielen teko -palkinnon ansiokkaasta viittomakielen edistämisestä järjestelyissä, mutta uuden johtajan myötä asenneilmapiiri on muuttunut inkkuusio-idiotismi-keppihevosella kuurojen kulttuuria syrjiväksi.
Toi on ihan perseestä.

Espoohan syyllistyi kaikkeen mahdolliseen kuurojen kulttuurin polkemiseen ja kuurojen oikeuksien supistamiseen about vuodet 1990-2005, kun kummieni poika oli hoidossa/koulussa. Äitinsä joutui toimimaan käytännössä lapsen kokopäivätulkkina, kun tulkkipalvelut aina estettiin vaikka ja mihin syyhyn vedoten, joten kummitätini työura on ollut hyvin rikkonainen. Nykytilanteesta Espoossa en tiedä, että yritettiinkö siellä edes parantaa asennevammaista suhtautumista kuuroihin, vai vieläkö perheille tehdään tahallista kiusaa lapsen äidinkieli unohtaen. Tässä tapauksessa syntymäkuuro, jolle implantaatio tehtiin vasta aikuisena vain tyydyttävin tuloksin. Ja koulunkäynnin vaikeuksista huolimatta - ja äitinsä tulkkauksella - tämä kuuro on nykyisin insinööri. Älykkyydestä ei koskaan ollut kiinni, vaan siitä että lapsi sijoitettiin luokassa takariviin, josta ei nähnyt opettajan huultenliikkeitä, ja tosiaan kaupungin toimien estäessä vakitulkin saamisen. :kele: :evil:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2023 10:28 Vaihdoin takin, kengät ja hanskat kevätasetuksiin.
Kengät vaihdettu takaisin talviasentoon :|
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2023 7:56
James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2023 10:28 Vaihdoin takin, kengät ja hanskat kevätasetuksiin.
Kengät vaihdettu takaisin talviasentoon :|
sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2023 10:42 ^ Just kun alkoi lämpenemään. Kiitti vaan.
Olisit pitänyt ne talvikamat ja hikoillut.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Anteeksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kerberos I kirjoitti: 21.03.2023 21:55
Espoohan syyllistyi kaikkeen mahdolliseen kuurojen kulttuurin polkemiseen ja kuurojen oikeuksien supistamiseen about vuodet 1990-2005, kun kummieni poika oli hoidossa/koulussa.
Tässä on se ero, että Jannen esimerkin lapsi on kuuleva. Kuuroille lapsille oli järjestetty viittomakielistä opetusta, johon Jannen mainitsema lapsi ei kuulevana päässyt mukaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti: 22.03.2023 12:34
Jannen esimerkin lapsi on syntymäkuuro ja hänen ensimmäinen kielensä on viittomakieli. Luki- vai ymmärryshäiriö?
Tuo sinun viestisi muotoilu on kyllä kovin harhaanjohtava, jos näin on.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mikä on kuurojen vanhempien kuulevan lapsen ensimmäinen kieli?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kyllä, näin ymmärsin Janne sun tekstistä että kyseessä on viittomakieltään äidinkielenään puhuva lapsi, jonka oikeutta poljetaan. Vituttaa tollainen. :evil:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Eka TPK!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Täytyi selvittää Facebookille henkilöllisyyteni. Epäilivät jotain väärinkäyttöä. Nyt on FB-tili vielä lukittu. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Iltapäivä vielä ja 2,5 viikon lomalle. Ajattelin pakollisten lisäksi urheilla, kuten skimbata, hiihtää, pelata säbää, lasten kanssa futiskentällä ja uimahallissa. Yksi kolmen päivän reissu Helsinkiin tyttären futiskisoihin ohjelmassa myös. On myös mukavaa seurata aikaansa ja väijyä Netflixiä. Kutsuin myös äitin nimpparikahveille maanantaiksi. Toivon sen verran yöpakkasia, että Kaupin ladut pysyy kunnossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 24.03.2023 12:08 Täytyi selvittää Facebookille henkilöllisyyteni. Epäilivät jotain väärinkäyttöä. Nyt on FB-tili vielä lukittu. :kele:
Oletko puuhastellut jotain erikoista? En ole moisesta kuullut (tosin fb.n käyttö mulla vähäistä). Sen olen lukenut, että vaalimainonnan kanssa on monella ehdokkaalla ollut fb:ssa ongelmia, mutta oletan, että kyse ei ole siitä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.03.2023 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanha sotaratsu iPhone 11 pro max toimii muuten hyvin, mutta latausportti rikki. Latailen nyt langattomasti.
Taidan viedä Matinkylän iTapsaan hoitoon. Portin vaihto kustantaa 90 €.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Itsellä edellen sony Z5 compact. Seitsemän vuotta vanha. Mahtuu farkkujen etutaskuun.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2023 12:48 Vanha sotaratsu iPhone 11 pro max toimii muuten hyvin, mutta latausportti rikki. Latailen nyt langattomasti.
Taidan viedä Matinkylän iTapsaan hoitoon. Portin vaihto kustantaa 90 €.
iTapsa kaivoi nöyhdät portista ja alkoi pelittää. 30€ ja kaupanpäälle panssarilasi! Olin itsekin porttia kaivellut, mutta ilmeisesti liian varovasti. Ongelmana olikin vain se, että portin pohjalla oli pakkautunut nöyhtää, joka esti liittimen menemästä riittävän syvälle.

Hoitui tunnissa ja odottaessa söin Raxalla. Keski-ikäisen miehen parastaa aikaa syödä la päivällä yksin rauhassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäaikaviikko 12/23

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2023 12:45
Homeboy65 kirjoitti: 24.03.2023 12:08 Täytyi selvittää Facebookille henkilöllisyyteni. Epäilivät jotain väärinkäyttöä. Nyt on FB-tili vielä lukittu. :kele:
Oletko puuhastellut jotain erikoista? En ole moisesta kuullut (tosin fb.n käyttö mulla vähäistä). Sen olen lukenut, että vaalimainonnan kanssa on monella ehdokkaalla ollut fb:ssa ongelmia, mutta oletan, että kyse ei ole siitä.
En mitään erikoista. Nyt on FB avattu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin