Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2023 8:27 Muuttuvatko nuo kertoimet dynaamisesti sen mukaan, miten pelaajat lyövät vetoa, vai säätääkö niitä joku unibetilla?
Kertoimet ovat ns. kiinteät eli saat sen kertoimen mikä vetohetkellä on. Vedonlyöntitoimisto muuttaa kertoimia tarpeensa mukaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 8:39 Aivan hurjat saappaat on seuraajalla täytettävänään, jos Andersson nyt siis luopuu.
Suomessa parhaat puolueiden puheenjohtajat ovat poliitikoksi nuoria naisia. Li on aina ollut tosi hyvä esiintyjä. Riikkakin on mielestäni selkeä ja jämäkkä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.03.2023 8:56
James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2023 8:27 Muuttuvatko nuo kertoimet dynaamisesti sen mukaan, miten pelaajat lyövät vetoa, vai säätääkö niitä joku unibetilla?
Kertoimet ovat ns. kiinteät eli saat sen kertoimen mikä vetohetkellä on. Vedonlyöntitoimisto muuttaa kertoimia tarpeensa mukaan.
Muotoilin kysymyksen epäselvästi. Toki ymmärsin, että saan sen kertoimen, mikä vedonlyöntihetkellä on. Mutta tuo on mielenkiintoista, että vedonlyöntitoimisto säätää kertoimet manuaalisesti. Kuten sanoin, mun mielestäni Purran pääministeriyden kerroin on liian korkea. Tietysti mun nyt pitäisi laittaa rahat sinne, missä suu on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 24.03.2023 8:54 En sanoisi paremmin, mutta samoilla viivoilla seilaa Essayah. Tietenkään en ole juurikaan samaa mieltä asioista.
Joo, tää on ihan hyvä nosto. Voi olla, että oma erimielisyyteni näkyy tässä, mutta mun mielestä Essayahilla puskee kuitenkin esiin välillä ja joissain aiheissa dogmatismi tavalla, jota en Anderssonissa näe (vasemmistoliiton edeltäjissä kyllä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja aivan varmaan on etten minä halua nähdä Marinia leikkauksista vastaavana ministerinä. Ei riitä rahkeet mihinkään.

Analyysi: Moni puheenjohtajista voi menettää paikkansa eduskuntavaalien jälkeen
Useat politiikan tarkkailijat ovat todenneet, että heidän on vaikea nähdä Marinia esimerkiksi sini-punahallituksen leikkauksista vastaavana valtiovarainministerinä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Ville Niinistö näyttää ottavan Brysselistäkin käsin roolia vihreiden tiuskeana rakkina, joka räksyttää siitä, että demarit kampanjoivat aika avoimesti taktisen äänestämisen puolesta, eli että vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajien tulisi näissä vaaleissa äänestää taktisista syistä demareita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä luulen, että jos Orpo ei ole pääministeri, saa mennä. Tän oppositionosteen sössiminen muuhun kun vaalien ykköspaikkaan olisi aika vakava juttu hänelle. Kiinnostavin tilanne olisikin ehkä se näiden ei-ihan-nollatodennäköisyyden hybridi, jossa persut on suurin puolue, mutta Orpo kuitenkin pääministeri. Varmaan silloin voittaisi se puoli, että viritelmää ei voi horjuttaa vaihtamalla pääministeriä kesken kauden, ja Orpo saisi jatkaa.

Vastaavasti ihmettelen, jos Ohisaloa ei vaihdeta. Vähän riippuu varmaan siitäkin, mitä Ville Niinistö haluaa tehdä ja minkälaisen suosion muut potentiaaliset puheenjohtajat saavat vaaleissa.

Anderssonia kukaan ei varmaan halua vaihtaa, mutta luopunee kuitenkin. Kepussa Saarikon sädekehä on sen verran himmennyt, että luulisin olevan paljon halua nähdä Kaikkonen taas kerran uutena messiaana. RKP:ssä on vähän omat säännöt, mutta ehkä kokeilevat Adlercreutzia. Purra varmaan pysyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 11:15

Vastaavasti ihmettelen, jos Ohisaloa ei vaihdeta. Vähän riippuu varmaan siitäkin, mitä Ville Niinistö haluaa tehdä ja minkälaisen suosion muut potentiaaliset puheenjohtajat saavat vaaleissa.
Sallivatko säännöt paluuun?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2023 11:35
urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 11:15 Vastaavasti ihmettelen, jos Ohisaloa ei vaihdeta. Vähän riippuu varmaan siitäkin, mitä Ville Niinistö haluaa tehdä ja minkälaisen suosion muut potentiaaliset puheenjohtajat saavat vaaleissa.
Sallivatko säännöt paluuun?
Oletin, että sallivat. Ei tullut edes mieleen, että eivät sallisi. Ei se ehkä kaikkien mielestä olisi tyylikästä, mutta se on vähän eri juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 11:39 Oletin, että sallivat. Ei tullut edes mieleen, että eivät sallisi. Ei se ehkä kaikkien mielestä olisi tyylikästä, mutta se on vähän eri juttu.
Peräkkäiset kaudet on rajoitettu kolmeen, aiemmin kahteen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eli Niinistö voi tehdä Putinit.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"En ole elämäni aikana koskaan änestänyt." - herra P (56 vuotta)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 16:03
James Potkukelkka kirjoitti: 15.04.2019 14:59
Kyllähän sä teet sen, mitä yksittäinen ihminen voi.

Homiehan ei myöskään äänestä (tosin aikoinaan lupasi seuraavissa vaaleissa äänestää). Äänestitkö Homie?
Kyllä. Mutta enpä taida jaksaa tätä polemiikkia enää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En btw kirjoittanut äsken itsestäni kolmannessa persoonassa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyvä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos ei äänestä, menettää oikeuden valittaa 4 vuodeksi.

Olisin halunnut äänestää Kurrosta. Päädyin kuitenkin äänestämään markkinaliberaalia kokkaria. Vähän likainen olo mutta lappu on jätetty jo.

Niin ikävää kuin se onkin, Marin tai Purra ovat paljon huonompi vaihtoehto.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Näissä tunnelmissa kävin itsekin äänestämässä lounaan yhteydessä:

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Äärimmäisen marginaalilpellejähän nämä mainostenpolttajat ovat. Lisäksi uskon, että tuo saattaa ennemmin lisätä persujen ääniä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, marginaalista porukkaa ja vaikutus olematon (tai tosiaan vain tukee muutenkin uhriutumiseen panostavia persuja). Mutta silti huomaan olevani jotenkin vanhanaikaisen tosikkomaisesti yllättävänkin kiukkuinen kaikesta poliittisen toiminnan häirinnästä. En yhtään tykkää tuollaisesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kansalaisvelvollisuus hoidettu. Kävin raapustamassa 68 lappuun ja sulloin kuoreen laskentaa odottamaan. Nyt saa taas 4 vuotta valittaa :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2023 15:05 ^ Joo, marginaalista porukkaa ja vaikutus olematon (tai tosiaan vain tukee muutenkin uhriutumiseen panostavia persuja). Mutta silti huomaan olevani jotenkin vanhanaikaisen tosikkomaisesti yllättävänkin kiukkuinen kaikesta poliittisen toiminnan häirinnästä. En yhtään tykkää tuollaisesta.
Tuollainen toiminta ikävästi aina normalisoi itseään ja kannustaa vastapuolta kostotoimiin. Ei hyvä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 24.03.2023 12:32 Olisin halunnut äänestää Kurrosta. Päädyin kuitenkin äänestämään markkinaliberaalia kokkaria. Vähän likainen olo mutta lappu on jätetty jo.
4 vuoden päästä on parempi aika </s>
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Voitte vielä vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseeni. Jonkinlainen houkutus äänestää vihreitä, koska niillä menee niin huonosti. Ihan mahdollisia ehdokkaita sieltäkin löytyy, vaikka suurin osa menee ohisektoriin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta täytyy melkein arvostaa persujen häpeämätöntä meininkiä.

Ihan perustellusti voi sanoa, että mediassakin politiikka uhkaa nykyisin latistua teknokraattiseksi halinnoinniksi, jossa vaalianalyysien sisältö tehdään Hesarin leikkauskoneella ja yhteiskunnallisten visioiden sijaan julkisessa sfäärissä kilpaillaan teknisten detaljien hallinnalla. Hyvän elämän sijaan puhutaan budjetin yksityiskohdista.

Tähän diskursiiviseen todellisuuteen persut lähtevät sloganilla "tiedät kyllä miksi" eivätkä vaivaudu tekemään edes vaaliohjelmaa. Massiivinen identiteettipoliittis-rasistinen keskisormi hallintoteknokraattisen hegemonian naamaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin