Vaalikoneet 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:08
James Potkukelkka kirjoitti: 28.03.2023 11:02
Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:00 Siis en valehtele mutta kokemukseni on vääristynyt. Tuntuu vähän ristiriitaiselta.
Nuohan ovat aivan eri asioita? Valehtelija tietoisesti esittää epätosia väitteitä. Jos kokemus on vääristynyt, uskoo vilpittömästi asioihin, jotka eivät pidä paikkaansa.
Siis jos kerron havainnoistani eli olen lukenut tuota sossupokea netissä ja iltapäivälehdissä. Tuo lukemani siis pitää paikkansa. ERI ASIA on pitävätkö nuo köyhyysväitteet paikkansa. :wink:
Siksipä urpiainen sanoikin, että ei usko sinun valehtelevan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minä seuraan iltapäivälehtien sossupokea vain kursorisesti, mutta mun mielestäni siellä on eniten juttuja "näin milla säästi 500 euroa ruokakuluista kuussa" kuin suoraan sen päivittelyä, miten vaikeaa on. Toki luen noista vain otsikot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ensimmäisenä kuukkeli toi tämän

https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Iltapäivien sossupoke tuntuu olevan sellaista että etsitään mahdollisimman kurjia tapauksia. Miksi? Koska se on kiinnostavaa. Epäkohdat ovat kiinnostavia. Ei ole mitenkään kiinnostavaa kertoa että asiat on kunnossa. Kiinnostavuus= myyvyys.
Netissä taas kuka tahansa jästipää voi kirjoittaa mitä tahansa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tämä aika yleinen uskomus että talous on nollasummapeliä. Minkähän takia pienikin tuloerojen kasvu koetaan hirveän vaarallisena - ja viitataan ongelmiin joita on diktatuureissa ja kehitysmaissa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:25 Tämä aika yleinen uskomus että talous on nollasummapeliä.
Nyt tullaan taas siihen, että esim. mun ja Urpsun mielestä tuo ei ole lainkaan yleinen uskomus. Tai noh.. ehkä vasemmistossa veropolitiikassa tavallaan esiintyy tuota, koska he eivät usko verojen nostamisesta olevan haittaa taloudelle, vaan rahat vain jaettaisiin uudelleen.

Mutta en ole nähnyt kenenkään nykyään uskovan sellaiseen täydelliseen nollasummapeliin, että jonkun rahat olisivat aina 1:1 joltain toiselta pois. Sehän tarkoittaisi, että kokonaistuotannon olisi mahdotonta kasvaa.

Kuva

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.03.2023 11:11Eli en usko, että Homie valehtelee, ja voi olla, että kokemuksensa ei ole edes välttämättä vääristynyt epätosien asioiden uskomisen mielessä, vaan että Homien kosketus todellisuuteen ja erityisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun on hyvin epäedustavasti valikoitunut.
Sä et vaan ole samalla tavalla kosketuksissa kansan syviin riveihin kuin Homie.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:00 Siis en valehtele mutta kokemukseni on vääristynyt. Tuntuu vähän ristiriitaiselta.
Ei se ole. Luulet vain tyhmiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 28.03.2023 16:56
Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:00 Siis en valehtele mutta kokemukseni on vääristynyt. Tuntuu vähän ristiriitaiselta.
Ei se ole. Luulet vain tyhmiä.
Siis kerron lukemastani niin vaan luulen?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2023 9:33
So Hard kirjoitti: 28.03.2023 16:56
Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 11:00 Siis en valehtele mutta kokemukseni on vääristynyt. Tuntuu vähän ristiriitaiselta.
Ei se ole. Luulet vain tyhmiä.
Siis kerron lukemastani niin vaan luulen?
Niin siis en usko että valehtelet, sinulla on vain tyhmiä uskomuksia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 29.03.2023 17:30
Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2023 9:33
So Hard kirjoitti: 28.03.2023 16:56

Ei se ole. Luulet vain tyhmiä.
Siis kerron lukemastani niin vaan luulen?
Niin siis en usko että valehtelet, sinulla on vain tyhmiä uskomuksia.
Mitä "uskomuksia" ne on kun kerron mitä luen netistä ja lehdistä? :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Internetistä kun lukee, niin löytyy teoria kuin teoria joka asiaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 28.03.2023 10:37 On tätä keskustelua työttömyydestä ja köyhyydestä. Kun seuraa iltapäivälehtien sossupokea saa melkein kuvan että eletään jossain 1800-luvun todellisuudessa. Nettikeskusteluissa köyhyydestä saa sen kuvan että suuri osa populaa on nykyään suunnilleen nälkäkuoleman partaalla. Outoa.
MINÄ EN USKO että nykyään eletään 1800-luvun todellisuudessa ja suuri osa populaa on suunnilleen nälkäkuoleman partaalla. Totean vain (siis neutraali toteamus, perkele) että tällaista olen lukenut iltapäivälehdistä ja netistä. Ja tuo lukeminen ei tietenkään ole mikään uskomus.

Täytyykö vielä vaan vääntää rautalangasta?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on ihan hullua jankata tätä asiaa, joka on käyty läpi tuhat kertaa eikä koskaan etene mihinkään järkevään, mutta koskas mä nyt hedelmättömästä nettijankkauksesta olisin kieltäytynyt. Siis:

Homie uskoo, että esim. seuraavat käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota ja sellaisena ansaitsevat jotain vasta-argumentaatiota, koska Homie ei itse usko näitä väitteitä:

- Suomessa köyhät elävät samanlaisessa kurjuudessa kuin 1800-luvun köyhät elivät.
- Suomessa köyhät ovat nälkäkuoleman partaalla, koska tukea ei saa.
- Talous ei kasva eikä arvoa koskaan luoda lisää, vaan kaikki taloudellinen toiminta on saman muuttumattoman arvomäärän nollasummapelistä uudelleenjakoa.
- jne.

Kukaan muu Kitinässä ei koskaan ole törmännyt tällaisiin väitteisiin missään. Nämä vertautuvat suoraan johonkin sellaisiin väitteisiin kuin että kuu on juustoa, maa on litteä, alusvaatteet kuuluu pitää päällysvaatteiden päällä jne. Varmaan joku nämäkin väitteet uskoo, mutta en ole koskaan tällaiseen uskovaiseen törmännyt. En myöskään pidä mitenkään relevanttina argumentoida tällaisia väitteitä vastaan, koska ne ovat niin marginaalisia. Jos alkaa keskustella tällaisista väitteistä, ajautuu itsekin marginaalisiin keskusteluihin relevanttien asioiden sijaan.

Homie on varmaan vilpitön uskomuksessaan, että tällaisia väitteitä tosiaan uskotaan ja kannatetaan laajasti. Hän on väärässä. Hän ei kuitenkaan valehtele. Joko hän ymmärtää seuraamansa keskustelut väärin, tai sitten hän liikkuu tosi oudoissa ympyröissä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän helpottaa verenpaine. Alkoi olemaan jo tukala demarien nousun myötä.

Ylen kannatusmittaus


Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 29.03.2023 19:27 Tää on ihan hullua jankata tätä asiaa, joka on käyty läpi tuhat kertaa eikä koskaan etene mihinkään järkevään, mutta koskas mä nyt hedelmättömästä nettijankkauksesta olisin kieltäytynyt. Siis:

Homie uskoo, että esim. seuraavat käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota ja sellaisena ansaitsevat jotain vasta-argumentaatiota, koska Homie ei itse usko näitä väitteitä:

- Suomessa köyhät elävät samanlaisessa kurjuudessa kuin 1800-luvun köyhät elivät.
- Suomessa köyhät ovat nälkäkuoleman partaalla, koska tukea ei saa.
- Talous ei kasva eikä arvoa koskaan luoda lisää, vaan kaikki taloudellinen toiminta on saman muuttumattoman arvomäärän nollasummapelistä uudelleenjakoa.
- jne.

Kukaan muu Kitinässä ei koskaan ole törmännyt tällaisiin väitteisiin missään. Nämä vertautuvat suoraan johonkin sellaisiin väitteisiin kuin että kuu on juustoa, maa on litteä, alusvaatteet kuuluu pitää päällysvaatteiden päällä jne. Varmaan joku nämäkin väitteet uskoo, mutta en ole koskaan tällaiseen uskovaiseen törmännyt. En myöskään pidä mitenkään relevanttina argumentoida tällaisia väitteitä vastaan, koska ne ovat niin marginaalisia. Jos alkaa keskustella tällaisista väitteistä, ajautuu itsekin marginaalisiin keskusteluihin relevanttien asioiden sijaan.

Homie on varmaan vilpitön uskomuksessaan, että tällaisia väitteitä tosiaan uskotaan ja kannatetaan laajasti. Hän on väärässä. Hän ei kuitenkaan valehtele. Joko hän ymmärtää seuraamansa keskustelut väärin, tai sitten hän liikkuu tosi oudoissa ympyröissä.
Pitääkö vieläkin vaan vääntää rautalangasta?
En minä usko että em. käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota. Totean vaan että tuollaista tekstiä saa lukea AINA VÄLILLÄ iltapäivälehdissä ja netissä.
Siis ei uskota ja kannateta laajasti. Menikö nyt viimenkin jakeluun?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 30.03.2023 8:33 Vähän helpottaa verenpaine. Alkoi olemaan jo tukala demarien nousun myötä.
Virhemarginaalin sisällä kaikki.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koko maailmankaikkeus on virhemarginaalin sisällä.


Toki pelottaa vielä mummujen ja pappojen ruuhkautuminen varsinaiselle äänestyspäivälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 30.03.2023 9:42 Koko maailmankaikkeus on virhemarginaalin sisällä.


Toki pelottaa vielä mummujen ja pappojen ruuhkautuminen varsinaiselle äänestyspäivälle.
Vaalipäivän säällä on varmaan taas iso vaikutus tulokseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 8:52
En minä usko että em. käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota. Totean vaan että tuollaista tekstiä saa lukea AINA VÄLILLÄ iltapäivälehdissä ja netissä.
Jos tuollaisia väitteitä saa lukea aina välillä iltapäivälehdistä tai netistä, niin varmastikin aika helposti googlaamalla löydät kyseisen väitteen sisältävän jutun?
Jos et osaa linkittää, niin sano millä hakusanoilla löysit ja koska juttu oli, niin etsin sitten itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2023 10:00
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 8:52
En minä usko että em. käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota. Totean vaan että tuollaista tekstiä saa lukea AINA VÄLILLÄ iltapäivälehdissä ja netissä.
Jos tuollaisia väitteitä saa lukea aina välillä iltapäivälehdistä tai netistä, niin varmastikin aika helposti googlaamalla löydät kyseisen väitteen sisältävän jutun?
Jos et osaa linkittää, niin sano millä hakusanoilla löysit ja koska juttu oli, niin etsin sitten itse.
No etsi vaan. En taida enää jaksaa tätä polemiikkia, sori.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 10:02
James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2023 10:00
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 8:52
En minä usko että em. käsitykset nauttivat Suomessa laajaa suosiota. Totean vaan että tuollaista tekstiä saa lukea AINA VÄLILLÄ iltapäivälehdissä ja netissä.
Jos tuollaisia väitteitä saa lukea aina välillä iltapäivälehdistä tai netistä, niin varmastikin aika helposti googlaamalla löydät kyseisen väitteen sisältävän jutun?
Jos et osaa linkittää, niin sano millä hakusanoilla löysit ja koska juttu oli, niin etsin sitten itse.
No etsi vaan. En taida enää jaksaa tätä polemiikkia, sori.
Täyssykli. Homie esittää jotain posketonta, vastustaa sitä itse, sitten kun pyydetään kuitteja poskettomista, "en jaksa enää tätä keskustelua" ja parin kuukauden päästä samasta aiheesta uusi sykli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.03.2023 10:04
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 10:02
James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2023 10:00

Jos tuollaisia väitteitä saa lukea aina välillä iltapäivälehdistä tai netistä, niin varmastikin aika helposti googlaamalla löydät kyseisen väitteen sisältävän jutun?
Jos et osaa linkittää, niin sano millä hakusanoilla löysit ja koska juttu oli, niin etsin sitten itse.
No etsi vaan. En taida enää jaksaa tätä polemiikkia, sori.
Täyssykli. Homie esittää jotain posketonta, vastustaa sitä itse, sitten kun pyydetään kuitteja poskettomista, "en jaksa enää tätä keskustelua" ja parin kuukauden päästä samasta aiheesta uusi sykli.
Millä lailla "vastustan sitä itse" kun vain KERRON mitä olen lukenut?
Väärin ymmärtämisen "taito" on kyllä tällä foorumilla aivan uskomatonta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuinkahan monta kertaa btw olen viime vuosina törmännyt väitteisiin että Suomessa nähdään nälkää/Suomesa moni näkee nälkää? Monta kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vaalikoneet 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2023 10:10 Kuinkahan monta kertaa btw olen viime vuosina törmännyt väitteisiin että Suomessa nähdään nälkää/Suomesa moni näkee nälkää? Monta kertaa.
Seuraavan kerran, kun julkisessa keskustelussa jossain päätoimitetussa viestintävälineessä esitetään jokin seuraavista väitteistä
urpiainen kirjoitti: 29.03.2023 19:27

- Suomessa köyhät elävät samanlaisessa kurjuudessa kuin 1800-luvun köyhät elivät.
- Suomessa köyhät ovat nälkäkuoleman partaalla, koska tukea ei saa.
- Talous ei kasva eikä arvoa koskaan luoda lisää, vaan kaikki taloudellinen toiminta on saman muuttumattoman arvomäärän nollasummapelistä uudelleenjakoa.
linkkaa se kitinään!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin