Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 11:05 Tämä on päräyttävin uutinen pitkään aikaan:

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Markus-Ra ... an/1185613
Vain savuava ase puuttuu. Kuka on seuraava uhri?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Iltiksessä oli tänään juttu myymäläetsivästä. Hän kertoi kuinka yksi ryhmä näpistelijöiden joukossa on tarpeessa olevat. "nälkä kurnii suonissa."
Mutta Kitinäraati ei vaan koskaan törmää tällaisiin uutisiin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei kukaan täällä ole kieltänyt sitä, etteikö voisi olla nälkä. Rahanpuutteesta tuo nälkä ei kuitenkaan johdu, koska yhteiskunnalta saa fyffeä ruokaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.04.2023 11:57
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 11:05 Tämä on päräyttävin uutinen pitkään aikaan:

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Markus-Ra ... an/1185613
Vain savuava ase puuttuu. Kuka on seuraava uhri?
Markus Räikkönen on naimisissa. Myös Adolf Hitler oli naimisissa! Miksi valtamedia vaikenee tästä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2023 12:10 ^ Ei kukaan täällä ole kieltänyt sitä, etteikö voisi olla nälkä. Rahanpuutteesta tuo nälkä ei kuitenkaan johdu, koska yhteiskunnalta saa fyffeä ruokaan.
Jonnan palkka ei riitä elämiseen
Jonna Tuomisalo on kokenut hintojen nousun. Hän sanoo, että tiukka tilanne on johtanut hänen kohdallaan jo siihen, että hän syö vähemmän, jotta olisi rahaa ostaa lapsille ruokaa.
Meikäläinen lukee tuon niin, että on nälkä koska raha ei riitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Nälkä ei ole mahdollinen rahan puutteen takia tuossa jutussa. Jos palkka ei riitä, niin toimeentulotuki täydentää. Aivan takuulla tuo ihminen priorisoi jotain muita menoja ruuan kustannuksella. Jos joku esittää tuon jutun henkilön tiliotteen ja sen perusteella rahat eivät riitä ruokaan, niin tietenkin myönnän olevani väärässä. Oletan, että suoratoistopalvelut ja harrastukset vähintään menevät tauolle, jos ruuasta tulee pulaa. Tai ehkä ne keskitysleirillä anelivat enemmän jalkapalloa tai muuta pelivälinettä kuin ruokaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tulkitsen, että Sivustahuutajan asenne on kirjallinen alluusio Väinö Linnaan. Muistattehan, "Menes valittaan nälkääsi niin lyödään semmonen rätinki eteesi, jossa todistetaan, ettei sinulla voi olla nälkä", vai miten se nyt olikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Uskon kun näen sen rahaliikenteen. Oon tämmönen tiedepohjanen tapaus.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koska luen tekstiä kuin piru raamattua:
Lähihoitajana työskentelevän kolmen lapsen äidin palkalla maksaa vuokran ja sähkön.
niin muita rahanlähteitä on oltava käytössä jo eli toimeentulotuki. Ja kun ei sitä niin mahdottomasti kuitenkaan saa ja nelihenkisellä perheellä on muitakin menoja kuin vuokra, sähkö ja ruoka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 11.04.2023 13:26 Koska luen tekstiä kuin piru raamattua:
Lähihoitajana työskentelevän kolmen lapsen äidin palkalla maksaa vuokran ja sähkön.
niin muita rahanlähteitä on oltava käytössä jo eli toimeentulotuki. Ja kun ei sitä niin mahdottomasti kuitenkaan saa ja nelihenkisellä perheellä on muitakin menoja kuin vuokra, sähkö ja ruoka.
No kyllähän se sanoi jutussa, että ehkä täytyy luopua autosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Lapset lisäävät toimeentulotukea. Ravinto on 49% perusosasta. Nuo muut menot on laskettu mukaan sinne toimeentulotuen taustalle esimerkkibudjettiin. Menoissa on mukana tietoliikenne, harrastukset, yms. Jos kuitenkin käyttää johonkin enemmän rahaa, niin sitten voi joutua tinkimään ruuasta. Tuo kuitenkin johtuu rahankäytön erilaisesta priorisoinnista, eikä rahan puutteesta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lähihoitaja kolmen lapsen yksinhuoltajana kuulostaa lähtökohtaisesti talousongelmilta. Vaikea tuollaista yhtälöä on saada toimimaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Oletko sitä mieltä, että toimeentulotuen määrä on tuossa tapauksessa laskettu väärin ja sen pitäisi olla suurempi, jotta se vastaisi samoja kulutustarpeita kuin sinkun toimeentulotuki?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 11.04.2023 9:10
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 8:59 Tänään ilmeisesti Ohisalon aika kertoa väistymisestä puolueen johdosta. Henriksson taitaa huulipunahallituksen ainoana selvitä/jaksaa jaksaa jatkoon.
Meinaatko? Itse pidän aika todennäköisenä että Anders Adlercreutz haastaa ja voittaa hänet seuraavassa puoluekokouksessa.
Joo. Ja samalla voi olla, että naisvaltainen kiljunta Suomen puolueiden johdossa vaihtuu nopeasti patriarkaatin jylhään kuminaan. Vain persut ja krtistilliset jäävät uljaasti puolustamaan liberaalia feminismiä.

Kok: Orpo -> Orpo
Pers: Purra -> Purra
SDP: Marin -> Lindtman
Kesk: Saarikko -> Kaikkonen
Vas: Andersson -> Saramo
Vihr: Ohisalo -> Harjanne
RKP: Henriksson -> Adlercreutz
KD: Essayah -> Essayah
LNYT: Hjallis -> Hjallis
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2023 13:42 ^ Oletko sitä mieltä, että toimeentulotuen määrä on tuossa tapauksessa laskettu väärin ja sen pitäisi olla suurempi, jotta se vastaisi samoja kulutustarpeita kuin sinkun toimeentulotuki?
En. Olen sitä mieltä ettei yhden lähihoitajan palkalla elätetä kolmea lasta järkevästi. Tulevaisuutta suunnitelmallisesti rakentava ihminen välttää joutumasta tuohon asemaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Mutta toimeentulotukihan on sitä varten, jos palkka ei riitä. Kiinnostaa, onko tuollaisen 1+3 tapauksen toimeentulotuki ehkä laskettu väärin perustein, jos sinkku pärjää toimeentulotuella paremmin?

Minusta toimeentuloten pitää riittää elämiseen, oli sitten sinkku tai monilapsinen yksinhuoltaja. Ei toimeentulotuessa tietenkään mitään ylimääräistä voi olla kellekään, mutta varsinkin lapsiperheiden tuen soisi olla oikein perustein laskettu.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2023 14:06Kiinnostaa, onko tuollaisen 1+3 tapauksen toimeentulotuki ehkä laskettu väärin perustein
Mulla ei ole tarjota tähän mitään informaatiota.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minä kun elän minimituilla niin nuo em. tuet riittävät aivan hyvin pakollisiin menoihin ja jonkin verran ylikin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 554
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mmmh, mä itse mietin kolmen lapsen yhteishuoltajana (jolle tosin lankeaa kaikki yllättävät menot ja harrasteet yksin maksettavaksi), että ihmisten pitäisi oppia olemaan 'suu säkkiä myöten' = elää sellaista elintasoa, mihin on varaa. :roll: Jollei ole varaa kartanoon = asutaan kerros- tai rivitalossa vuokralla. Jollei ole varaa syödä ulkona = tehdään ruoka perusraaka-aineista itse. Jollei ole muka varaa ruokaan Suomessa = todennäköisesti kulujen karsiminen olisi suotavaa.

Se, mikä ajaa ihmisiä usein talousahdinkoon on kuvitelma ilmaisesta rahasta. Sitten ostetaan osamaksuilla sitä sun tätä vähän tarpeetonta, ja kun osarien maksut aikanaan tulevatkin ollaan hyvin hämmentyneitä siitä, ettei rahat riitä. Talousosaaminen on ihan kuralla osalla väestöstä.

Ei yksin se, että on lähihoitaja ja kolmen lapsen huoltaja ole tae huonosta elintasosta ja suhteellisesta köyhyydestä, jos osaa priorisoida menojaan, suunnitella talouttaan (taloussuunnittelu tässä kontekstissa ei tarkoita osakesijoittamisen tai taidekauppojen osiota) ja ennakoida tulevia pakollisia menoja. Kitkutteluun ajautuu, jos menot ovat suuremmat kuin tulot, se on yksinkertaista matematiikkaa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elämänhallinnasta se on kiinni. NBA- ja NHL- pelaajiakin ajautuu vararikkoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eero Paloheimo kirjoittaa leikkauksista: www.eeropaloheimo.fi (mielipiteitä)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kerberos I kirjoitti: 12.04.2023 8:47 Mmmh, mä itse mietin kolmen lapsen yhteishuoltajana (jolle tosin lankeaa kaikki yllättävät menot ja harrasteet yksin maksettavaksi), että ihmisten pitäisi oppia olemaan 'suu säkkiä myöten' = elää sellaista elintasoa, mihin on varaa. :roll: Jollei ole varaa kartanoon = asutaan kerros- tai rivitalossa vuokralla. Jollei ole varaa syödä ulkona = tehdään ruoka perusraaka-aineista itse. Jollei ole muka varaa ruokaan Suomessa = todennäköisesti kulujen karsiminen olisi suotavaa.

Se, mikä ajaa ihmisiä usein talousahdinkoon on kuvitelma ilmaisesta rahasta. Sitten ostetaan osamaksuilla sitä sun tätä vähän tarpeetonta, ja kun osarien maksut aikanaan tulevatkin ollaan hyvin hämmentyneitä siitä, ettei rahat riitä. Talousosaaminen on ihan kuralla osalla väestöstä.

Ei yksin se, että on lähihoitaja ja kolmen lapsen huoltaja ole tae huonosta elintasosta ja suhteellisesta köyhyydestä, jos osaa priorisoida menojaan, suunnitella talouttaan (taloussuunnittelu tässä kontekstissa ei tarkoita osakesijoittamisen tai taidekauppojen osiota) ja ennakoida tulevia pakollisia menoja. Kitkutteluun ajautuu, jos menot ovat suuremmat kuin tulot, se on yksinkertaista matematiikkaa.
Lisäksi on aika paljon populaa joka tulee faktisesti toimeen mutta valittaa toimeentulovaikeuksista koska yritetään saada legitemiteettiä vaatimuksille lisää/parempia yhteiskunnan tukia. Hyvinvointiyhteiskunnassa tuo on yksi lobbaamisen muoto.
Myönnetään. Tuo em. on mutu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2023 9:17
Kerberos I kirjoitti: 12.04.2023 8:47 Mmmh, mä itse mietin kolmen lapsen yhteishuoltajana (jolle tosin lankeaa kaikki yllättävät menot ja harrasteet yksin maksettavaksi), että ihmisten pitäisi oppia olemaan 'suu säkkiä myöten' = elää sellaista elintasoa, mihin on varaa. :roll: Jollei ole varaa kartanoon = asutaan kerros- tai rivitalossa vuokralla. Jollei ole varaa syödä ulkona = tehdään ruoka perusraaka-aineista itse. Jollei ole muka varaa ruokaan Suomessa = todennäköisesti kulujen karsiminen olisi suotavaa.

Se, mikä ajaa ihmisiä usein talousahdinkoon on kuvitelma ilmaisesta rahasta. Sitten ostetaan osamaksuilla sitä sun tätä vähän tarpeetonta, ja kun osarien maksut aikanaan tulevatkin ollaan hyvin hämmentyneitä siitä, ettei rahat riitä. Talousosaaminen on ihan kuralla osalla väestöstä.

Ei yksin se, että on lähihoitaja ja kolmen lapsen huoltaja ole tae huonosta elintasosta ja suhteellisesta köyhyydestä, jos osaa priorisoida menojaan, suunnitella talouttaan (taloussuunnittelu tässä kontekstissa ei tarkoita osakesijoittamisen tai taidekauppojen osiota) ja ennakoida tulevia pakollisia menoja. Kitkutteluun ajautuu, jos menot ovat suuremmat kuin tulot, se on yksinkertaista matematiikkaa.
Lisäksi on aika paljon populaa joka tulee faktisesti toimeen mutta valittaa toimeentulovaikeuksista koska yritetään saada legitemiteettiä vaatimuksille lisää/parempia yhteiskunnan tukia. Hyvinvointiyhteiskunnassa tuo on yksi lobbaamisen muoto.
Myönnetään. Tuo em. on mutu.
Mielestäni tuo on itsestään selvää ja aivan ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 12.04.2023 9:14 Eero Paloheimo kirjoittaa leikkauksista: www.eeropaloheimo.fi (mielipiteitä)
Vieläkös se on hengissä :o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kerberos I kirjoitti: 12.04.2023 8:47 Ei yksin se, että on lähihoitaja ja kolmen lapsen huoltaja ole tae huonosta elintasosta ja suhteellisesta köyhyydestä, jos osaa priorisoida menojaan, suunnitella talouttaan (taloussuunnittelu tässä kontekstissa ei tarkoita osakesijoittamisen tai taidekauppojen osiota) ja ennakoida tulevia pakollisia menoja.
Mm. Eikö melkein määritelmän mukaan merkitse suhteellista köyhyyttä, jos joutuu *poikkeuksellisen* paljon priorisoimaan menojaan, suunnittelemaan talouttaan ja ennakoimaan tulevia pakollisia menoja? (Tämä on puhtaasti semanttinen huomio, jolla ei itsessään ole normatiivisia/poliittisia korollaareja.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin