Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 11.04.2023 13:48 Kok: Orpo -> Orpo
Pers: Purra -> Purra
SDP: Marin -> Lindtman
Kesk: Saarikko -> Kaikkonen
Vas: Andersson -> Saramo
Vihr: Ohisalo -> Harjanne
RKP: Henriksson -> Adlercreutz
KD: Essayah -> Essayah
LNYT: Hjallis -> Hjallis
Lindtman asettui ehdolle, mutta Harjanne kieltäytyi. Olisiko se sitten Oras Tynkkynen vihreille, vaikka Sofia Virta on kai toistaiseksi ainoa paikkaa virallisesti tavoitteleva. Saramon sijaan vasureita voisi johtaa myös Minja Koskela. Ja on kai se mahdollista, että Saarikko ei lähde, ainakaan vapaaehtoisesti. Ainakin jos persut menevät hallitukseen (jota mun on vieläkin tosi vaikea uskoa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23519
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös tuo Saramo oli ihan tilitantti? Ei oikein minkäänlaista uskottavuutta minkään suhteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 17.04.2023 14:24 Eikös tuo Saramo oli ihan tilitantti? Ei oikein minkäänlaista uskottavuutta minkään suhteen.
Olisi erinomaista jos karismaattinen ja fiksu Li vaihtuisi epäkarismaattiseen urpoon. Minja Koskela olisi Li 2.0.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 17.04.2023 14:24 Eikös tuo Saramo oli ihan tilitantti? Ei oikein minkäänlaista uskottavuutta minkään suhteen.
Tässä asiayhteydessä pyrin ennakoimaan puheenjohtajamuutoksia eri puolueissa. Ajattelin, että eduskuntaryhmän puheenjohtajana ja Anderssonin sijaisena opetusministerinä Saramo voisi olla ilmeinen ennakkosuosikki uudeksi pj:ksi Anderssonin luopuessa hommasta. Hän oli myös puolueen ensimmäinen vpj viime vuoteen asti, kunnes luopui tehtävästä eduskuntaryhmän puheenjohtajuuden takia. Mut nyt rupesin funtsailemaan, että vasemmistoliitto saattaa kuitenkin haluata ratsastaa Koskelan aika vahvasti nousevalla vaalisuosiolla. Mut kai Saramo olisi edelleen mun ykkösveikkaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.04.2023 14:41
Bluntly kirjoitti: 17.04.2023 14:24 Eikös tuo Saramo oli ihan tilitantti? Ei oikein minkäänlaista uskottavuutta minkään suhteen.
Olisi erinomaista jos karismaattinen ja fiksu Li vaihtuisi epäkarismaattiseen urpoon. Minja Koskela olisi Li 2.0.
Juu. Vihreissä varmasti pelätään Minja Koskelaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Antti Lindtman puhuin piheenjohtajakamppanjan avauksessaan työnteon kunnian palauttamisesta. Aika selvä kuitti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 17.04.2023 13:25
Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 13:00 Lidlissä ruoka on edelleen aika sikahalpaa. TJEU. :wink:
Valittajille kaikki on kallista. Puhtaita raaka-aineita on haastava saada lapinpolttajien kaupasta, mutta sen tonnin kaks mitä jaksan ostella kuussa elintarvikkeita, niin Liiteristä hajetaan. Mikä sun pointti oli?

:? Ei muuta pointtia kuin tuo kirjoittamani fakta.
Äskettäin eräs tyyppi väitti että palkkansa 3800 e/kk ei riitä toimeentuloon. Hmm... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 15.04.2023 23:13 Ehkä tässä on kuitenkin vielä toivoa. Kovastihan se on näyttänyt siltä, että kokoomus on toistamassa 1930-luvun alkupuolen harharetkeään ja liittoutumassa äärioikeiston kanssa. Mutta kai se nyt jotain vaikuttaa, että talousheebot Korkmanista Herliniin ovat valmiit pistämään koko arvovaltansa julkisesti peliin persuja vastaan. Aika tiukka paikka Orpolla.
IL:n pääkirjoitustyyppi on vihdoin herännyt samaan: https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a ... 9d99a5c11b Ihmettelen vain, että yhä horisee siitä, että aiemmin työnantajajärjestöiltä olisi kuulunut viestiä pääkallokoppalakin puolesta. Eikö se lue Kitinää? Viimeistään tästä asti olisi pitänyt IL:llekin olla selvää, että Eteläranta ottaa mieluummin tutun riitelyn Hakaniemen kanssa kuin sinivalkoisen siirtymän, mediaanipalkkaa alemmin palkattujen ulkomaalaisten maahantulokiellon ja klovnikavalkadin arvaamattoman sirkuksen: viewtopic.php?p=805702#p805702
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 12:56
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2023 12:47
Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 12:33 Minkähänlainen valtava vastalauseiden myrsky nousisi jos esim. joku vaatisi autourheilun kieltämistä lailla? Mikä olisi täysin järkevää.
Miksi se olisi täysin järkevää?
Ekologisesti haitallista. Hiilijalanjäli on suuri. Ja tietysti turhaa. Se että jotkut sitä harrastavat ei tee sitä tarpeelliseksi. Lisäksi huono esimerkki tavallisille autoilijoille.
Olisiko sulle ok, jos lihansyönti kiellettäisiin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2023 9:10
Homeboy65 kirjoitti: 17.04.2023 12:56
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2023 12:47

Miksi se olisi täysin järkevää?
Ekologisesti haitallista. Hiilijalanjäli on suuri. Ja tietysti turhaa. Se että jotkut sitä harrastavat ei tee sitä tarpeelliseksi. Lisäksi huono esimerkki tavallisille autoilijoille.
Olisiko sulle ok, jos lihansyönti kiellettäisiin?
Saattaisi olla vain totuttelukysymys. :think:
Köyhyydestä vielä. Minusta on paskapuhetta että "tavallinen suomalainen on köyhä." Vuoden 1945 jälkeen elintaso on noussut ehkä 15-kertaiseksi. Systerini ja hänen avomiehensä ovat ammattiduunari ja alempaa keskiluokkaa. Noin 100:n neliön omistusasunto, auto ja tavaraa korviin asti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23519
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pienentäkään järkeä mainita jotain alemman keskiluokan duunaria kun puhutaan köyhyydestä.

Joku yh lähihoitaja, jolla pyörii pari kolme rääkyvää kakaraa ympärillä, on sitä kohde ryhmää. Tai vielä pahempaa, mukana on vielä jostain syystä työkyvytön puoliso.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 18.04.2023 10:51 Pienentäkään järkeä mainita jotain alemman keskiluokan duunaria kun puhutaan köyhyydestä.

Joku yh lähihoitaja, jolla pyörii pari kolme rääkyvää kakaraa ympärillä, on sitä kohde ryhmää. Tai vielä pahempaa, mukana on vielä jostain syystä työkyvytön puoliso.
Sitähän minä juuri tarkoitinkin. Eli on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä." Minun käsittääkseni ammattiduunari & alemman keskiluokan edustaja= tavallinen suomalainen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toimeentulotuki muodostaa tason, jonka alle kenenkään suomalaisen elintason ei tarvitse pudota. Oli töissä tai ei, tai mitä tahansa lainoja tms maksettavana, toimeentulotuen mukaisen elintason saa aina. Kaikki eivät toki halua tai osaa ko. tukea hakea.

Lainojen suhteen on huomattava, että niiden lyhennyksiähän ei oteta tuessa huomioon (kuten pitää ollakin, muutenhan ostaisin 10 miljoonaan asunnon kaivopuistosta ja jäisin pois töistä). Mutta lainat voi aina jättää maksamatta.

JOs haluaa maksaa lainojen lyhennyksiä tunnollisesti pois, saattaa käytettävissä oleva rahamäärä pudota nollaan. JOs näyttää siltä, että lainojen lyhennyksen jälkeen käytössä oleva rahamäärää jää pitkäksi aikaa alle toimeentulotuen, kannattaa lainat jättää maksamatta. Ellei sitten koe lisäarvoa lainojen maksamisesta. Itse en kovin vähällä defaulttaisi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 18.04.2023 11:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23519
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja kuka on väittänyt, että tavalllinen suomalainen on köyhä? Köyhä on köyhä.

Tavallinen suomalainen on vähävarainen kun verrataan pohjoismaiseen keskiarvoon. Taitaa olla keskiarvoa vähävaraisempi kun verrataan eurooppalaisiin. Mihinkään vinkuintiaaneihin on turha alkaa vertaamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 10:53 on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä."
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöki hahmotetaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:01
Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 10:53 on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä."
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöki hahmotetaan.
Uskoisin väitteen useimmin löytyvän jostain persuhenkisten twitter-postauksista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:01
Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 10:53 on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä."
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöki hahmotetaan.
No tuollaisiin väitteisiin olen jonkin verran törmännyt netissä. Kitinäraati ei ole tietenkään törmännyt. Ei perusteluja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 11:08
urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:01
Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 10:53 on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä."
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöki hahmotetaan.
No tuollaisiin väitteisiin olen jonkin verran törmännyt netissä. Kitinäraati ei ole tietenkään törmännyt. Ei perusteluja.
Kuten mainitsin, törmään väitteeseen useimmiten persuhenkisten twitter-postauksissa. Varmaankin kokoomuksen erikoisosasto saattaa näitä myös esittää.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 18.04.2023 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 18.04.2023 11:00 Ja kuka on väittänyt, että tavalllinen suomalainen on köyhä? Köyhä on köyhä.

Tavallinen suomalainen on vähävarainen kun verrataan pohjoismaiseen keskiarvoon. Taitaa olla keskiarvoa vähävaraisempi kun verrataan eurooppalaisiin. Mihinkään vinkuintiaaneihin on turha alkaa vertaamaan.
Kaikki on suhteellista. Ruotsalainen ekonomi on keppikerjäläinen verrattuna Bill Gatesiin. Ja BG on keppikerjäläinen verrattuna Roope Ankkaan. Ja Suomessa saa paljon ilmaiseksi sellaista josta muualla joutuu maksamaan. Voisi miettiä mitä kaikkea veroilla saa.
Aina on ollut niin että yhdellä ihmisellä on enemmän kuin toisella ja se värisyttää niiiin katkeransuloisesti, että...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 11:08
urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:01
Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 10:53 on falski väite että "Tavallinen suomalainen on köyhä."
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöksi hahmotetaan.
No tuollaisiin väitteisiin olen jonkin verran törmännyt netissä. Kitinäraati ei ole tietenkään törmännyt. Ei perusteluja.
Siihen nähden, että just eilen syytit jotain toista (kuvitteellista?) tahoa olkiukkoilusta, on mun mielestä vähän kummallista, että toistuvasti keksit jotain urpoja linjauksia, joiden kimppuun käyt with fire and fury. Ja vaikka nämä hyökkäyksesi kohteet olisi esitetty suorina lainauksina, kuten tuossa yllä, et koskan pysty näyttämään, missä joku olisi tällaisen hyökkäyksesi kohteeksi joutuneen linjauksen oikeasti esittänyt. Mun mielestä sä olet olkiukkoilijan arkkityyppi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen törmännyt netissä väitteisiin, joiden mukaan yhdysvaltalaisissa pitserioissa harjoitetaan lasten ihmiskauppaa (pizzagate) ja suomenkin alla on tunneleita, joissa pidetään kaapattuja lapsia (tunnelisota).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:15
Homeboy65 kirjoitti: 18.04.2023 11:08
urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:01
Missä tämä falski väite on tarkkaan ottaen esitetty? Kiinnostaisi nähdä, millä tavalla sitä perustellaan ja mikä sen sisällöksi hahmotetaan.
No tuollaisiin väitteisiin olen jonkin verran törmännyt netissä. Kitinäraati ei ole tietenkään törmännyt. Ei perusteluja.
Siihen nähden, että just eilen syytit jotain toista (kuvitteellista?) tahoa olkiukkoilusta, on mun mielestä vähän kummallista, että toistuvasti keksit jotain urpoja linjauksia, joiden kimppuun käyt with fire and fury. Ja vaikka nämä hyökkäyksesi kohteet olisi esitetty suorina lainauksina, kuten tuossa yllä, et koskan pysty näyttämään, missä joku olisi tällaisen hyökkäyksesi kohteeksi joutuneen linjauksen oikeasti esittänyt. Mun mielestä sä olet olkiukkoilijan arkkityyppi.
Minulla on hyvin vaatimattomat atk-taidot. En osaa edes copypasteta. Mitä väliä sillä on missä joku on noita linjauksia esittänyt? Pointti on että jotkut tuollaisia esittää.
Ja todellakin: kun puhutaan köyhyydestä ja toimeentulo-ongelmista on kyse usein legitimiteetin etsimisestä. Väitetään että en tule toimeen (vaikka faktisesti tulenkin) ja vaaditaan sillä perusteella lisää paalua. Tulee mieleen taas tän yhden hoitsun väite makaronipussien hintavertailusta. Ja hyvin epäuskottavalta tuntuu joidenkin rivipoliisien väite että kohtuullisesti_elämällä_ei_tule_toimeen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16702
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2023 11:19 Olen törmännyt netissä väitteisiin, joiden mukaan yhdysvaltalaisissa pitserioissa harjoitetaan lasten ihmiskauppaa (pizzagate) ja suomenkin alla on tunneleita, joissa pidetään kaapattuja lapsia (tunnelisota).
Epäilemättä. Kuten Homienkin tapauksessa, tässäkin suosittelen, että et spämmää näiden väitteiden kriittistäkään käsittelyä esimerkiksi eduskuntapuolueiden kantoja koskevaan kitinäkeskusteluun. Ja jos kuitenkin spämmäät, niin lähteytä nämä vaikka jollain linkillä sylttytehtaalle, jolloin muut voivat arvioida, minkälaisessa kontekstissa haluat keskustelua käydä (tai edes tarkistaa, esittääkö joku tosiaan niin pöljän väitteen kuin mitä esität).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kun data & argumentit loppuu kirjoitetaan jotain ylimalkaista ja/tai jotain naljailua. Deja vu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25700
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2023 11:25
James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2023 11:19 Olen törmännyt netissä väitteisiin, joiden mukaan yhdysvaltalaisissa pitserioissa harjoitetaan lasten ihmiskauppaa (pizzagate) ja suomenkin alla on tunneleita, joissa pidetään kaapattuja lapsia (tunnelisota).
Epäilemättä. Kuten Homienkin tapauksessa, tässäkin suosittelen, että et spämmää näiden väitteiden kriittistäkään käsittelyä esimerkiksi eduskuntapuolueiden kantoja koskevaan kitinäkeskusteluun. Ja jos kuitenkin spämmäät, niin lähteytä nämä vaikka jollain linkillä sylttytehtaalle, jolloin muut voivat arvioida, minkälaisessa kontekstissa haluat keskustelua käydä (tai edes tarkistaa, esittääkö joku tosiaan niin pöljän väitteen kuin mitä esität).
:sir:

Pizzagate on käsitelty tässä varmastikin aika perusteellisesti

https://en.wikipedia.org/wiki/Pizzagate ... acy_theory

Tunnelisotahan oli juuri tiedotusvälineissä (tässä tosin ei mennä salaliittoihin syvemmälle).

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009519323.html

Ps. tunnelisotahan _liittyy_ eduskuntavaaleihin 2023 :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin