Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.willerydman.fi/kirjoja

Pakkohan tuo on lukea. Arvostelu oli niin ylistävä :D
Lupaukset ovat kovia, mutta ne lunastetaan. Poliitikolta vaatii rohkeutta flirttailla tässä määrin eritoten Bret Easton Ellisin Amerikan psykon kanssa.
Salaisuuden minäkertoja, fiktiivinen mutta fiktiivisyytensä kiistävä Wille Rydman, on Patrick Batemania muistuttava hahmo.
----
Kertojan epäluotettavuutta tehostetaan
Mua kiehtoo tuo "epäluotettava kertoja" kirjallisuudessa. En ole lukenut American Psychoa, mutta leffan olen katsonut kaksi kertaa. Siitähän ei lopulta saa selvää, kuvitteleeko päähenkilö kaiken vai ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.06.2020 14:04
James Potkukelkka kirjoitti: 12.06.2020 13:42 Muuten olen sitä mieltä, että Leninin patsaskin olkoon paikoillaan Helsingissä. Ei historiaa kannata hävittää.
Mä en ole aateskellut tätä ihmeemmin, eli en ole oikein varma siitä, mitä ajattelen. Mutta ehkä lähtökohtaisesti mä en hirveästi surisi, jos Lenin häviäisi Helsingin katukuvasta. Mutta en mä asiaa ajakaan. Minusta se on ihan merkittävä ja muistissa pitämisen arvoinen osa Suomen ja suomettumisen historiaa.
Huomenna kai siis jälleen linjataan Lenininpuiston kohtalosta. Hirveästi ei liikuta, ehkä lähtökohtaisesti jättäisin edelleen ennalleen.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009588141.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks me just jossain todettu, että Isojako aiheuttaa yhä merkittäviä ongelmia Suomen yhteiskuntarakenteelle? Ja läimitty Homieta siitä, että väitti Soininvaaraan vedoten Suomen olevan poikkeuksellisen maaseutuvaltainen maa.

https://www.soininvaara.fi/2023/06/07/k ... roastetta/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Osmolta olisi kaivannut edes vähän numeroita tuohon. Arvauskin olisi ollut parempi kuin ei mitään.

Jos valtionosuudet ja maatalouden tuet lopetettaisiin, niin verotusta voitaisiin keventää 14% (12 miljardia).
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tämäkin on aika hyvä, vaikka vähän valkopeseekin kokoomusta. Siellä kuitenkin on ihan eduskuntaryhmää myöten aika paljon persuja. https://kirsipiha.fi/nollatoleranssi/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009738403.html

Mielenkiintoinen kirjoitus.

Arvasinkin, että vasemmalla laidalla reaktio on tämä

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kivi on kyllä historian toisin ja tylsin koomikko.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009740704.html

Soinilta huomattavasti parempaa tekstiä kuin yleensä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 9:30 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009740704.html

Soinilta huomattavasti parempaa tekstiä kuin yleensä.
Soini on ihan pihalla, eikä ymmärrä puolueensa kehityskulkua. Perussuomalaiset on ihan sillä pohjalla mille sen suosion nousu rakentui. Toki maahanmuuttokriittiset kaappasivat puolueen itselleen ja heittivät lopulta Soinilaiset pois, mutta ilman niitä Soinin perussuomalaiset olisi pysynyt 1-3 kansanedustajan pikkupuolueena. Vois sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Ei olisi kannattanut lähteä kosiskelemaan rasistien ääniä Halmeen avulla aikanaan, niin olisi saanut pitää puolueensa. Tai ehkä kannattikin. Soinista ei olisi ilman sitä koskaan tullut isoa nimeä. Nyt pääsi oikein ministeriksi asti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 27.07.2023 9:42
James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 9:30 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009740704.html

Soinilta huomattavasti parempaa tekstiä kuin yleensä.
Soini on ihan pihalla, eikä ymmärrä puolueensa kehityskulkua. Perussuomalaiset on ihan sillä pohjalla mille sen suosion nousu rakentui. Toki maahanmuuttokriittiset kaappasivat puolueen itselleen ja heittivät lopulta Soinilaiset pois, mutta ilman niitä Soinin perussuomalaiset olisi pysynyt 1-3 kansanedustajan pikkupuolueena. Vois sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Ei olisi kannattanut lähteä kosiskelemaan rasistien ääniä Halmeen avulla aikanaan, niin olisi saanut pitää puolueensa. Tai ehkä kannattikin. Soinista ei olisi ilman sitä koskaan tullut isoa nimeä. Nyt pääsi oikein ministeriksi asti.
Mun mielestäsi tuo kirjoittamasi ja Soinin teksti eivät ole keskenään ristiriidassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 9:45 Mun mielestäsi tuo kirjoittamasi ja Soinin teksti eivät ole keskenään ristiriidassa.
Mun mielestä tässä on selvä ristiriita:

"Jytky 2011 ja jatkojytky 2015 rakentuivat pitkälle politiikkatraditiolle, jonka juuret ovat Suomen Maaseudun Puolueessa (SMP) ja vennamolaisuudessa. Perussuomalaiset perustettiin vuonna 1995 jatkamaan konkurssiin suistuneen SMP:n poliittista linjaa ja perintöä."

Jytky ei tosiaankaan rakentunut SMPn perinnölle kuin Soinin haaveissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jatkojytkyssä 2015 eduskuntaan pääsi/joutui persuista seuraavat hahmot: Olli Immonen, Rami Lehto, Leena Meri, Jani Mäkelä, Mika Niikko, Tom Packalén, Mika Raatikainen, Jari Ronkainen, Sami Savio, Ville Tavio ja Ville Vähämäki.

Tuota ei voi tulkita muutoin kuin, että jatkojytkytaikinassa oli selvästi aineksena rasismi ja sillä ratsastaminen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ootte varmaan oikeassa. Tai sitten Soini grandioottisesti ajattele "perussuomalaiset on minä" niin kauan, kuin hän oli johdossa. Ts. vaikka lisäpaikat tulivatkin rasisteille, persut olivat vennamolainen, koska hän oli PJ.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Soini on analyysissään suurilta osin oikeassa. Hänen henkilökohtaiselta kannaltaan on mielestäni harmillisinta, että persut on edelleen persut eli nimi ei ole vaihtunut. Mielestäni tämä hiertää Timoa eniten ja tästäkin johtuen hänellä menee puurot ja vellit sekaisin. Hän kun niin ponnekkaasti haluaa omia tuon persut nimen ja sen sisällön, että järki näyttää katoavan päästään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ No onhan se perin harmillista, että Soini oli Vennamon oppipoika ja jatkoi tulenkantajana SMP:n konkurssin jälkeen ja nyt osa on olla horiseva vanhaisäntä, josta nuoriso ei välitä ja perintö on hunningolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:44 Ootte varmaan oikeassa. Tai sitten Soini grandioottisesti ajattele "perussuomalaiset on minä" niin kauan, kuin hän oli johdossa. Ts. vaikka lisäpaikat tulivatkin rasisteille, persut olivat vennamolainen, koska hän oli PJ.
Ei tää varmaan edes hirveän grandioottista ole. Vaikka suosion kasvu perustuikin rasistiselle öyhöttämiselle, ei näillä öyhöillä ollut silloin(kaan) oikein mitään muuta sanottavaa mistään politiikkalohkosta, vaan puolueen sisällöllinen politiikka, sikäli kun sellaista oli, oli vennamolais-soinilaista populismia.

Tästä huolimatta Soinin, Simon Elon ja Tiina Elovaaran valkopesu twitterissä on nyt aika ärsyttävää katsottavaa. Öyhörasistien siivellä hekin nousivat. Jo heidän aikanaan persukannattajat erottuivat asennetutkimuksissa rasismillaan. Ja jos 2017 oli linjavaali, oli se linjavaali sellaisen ruotsidemokraattien sisäsiistin ksenofobian ja öyhörasistien välillä, ei vennamolaisuuden ja öyhötyksen välillä. 30-lukulaisille rotuopeille Terhon ja jonkun Jussi Niinistökin ajattelu perustui, vaikka ilmaisivat itseään hillitymmin (fasistiseen Sisuun eivät kai sentään kuuluneet).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.07.2023 11:16 Tästä huolimatta Soinin, Simon Elon ja Tiina Elovaaran valkopesu twitterissä on nyt aika ärsyttävää katsottavaa. Öyhörasistien siivellä hekin nousivat. Jo heidän aikanaan persukannattajat erottuivat asennetutkimuksissa rasismillaan. Ja jos 2017 oli linjavaali, oli se linjavaali sellaisen ruotsidemokraattien sisäsiistin ksenofobian ja öyhörasistien välillä, ei vennamolaisuuden ja öyhötyksen välillä. 30-lukulaisille rotuopeille Terhon ja jonkun Jussi Niinistökin ajattelu perustui, vaikka ilmaisivat itseään hillitymmin (fasistiseen Sisuun eivät kai sentään kuuluneet).
Kyllähän se sinisten menestyksessä nähtiin mikä oli tuon sisäsiistillä ksenofobialla höystetyn vennamolaisuuden kannatus. Heikkoa oli.

Persujen nousu alkoi Halmeesta ja mamuvastaisuudesta. Sen avulla puolue kasvoi kooltaan uskottavaksi protestipuolueeksi mikä mahdollisti ensimmäisen jytkyn.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Persujen ev-kannatus vuonna 2007 oli 4,1% ja vuonna 2011 19,1%. Halme nousi eduskuntaan sitoutumattomana persujen riveistä jo vuonna 2003 - ollen ääniharava ja myöhemmin varasti huomion missä liikkuikaan. Halme toimi kansanedustajana yhden nelivuotiskauden. Hänet muistetaan mm. TP:n haukkumisesta lesboksi ja sotaveteraanien asioiden esilletuojana.Halme lohkaisi julkisesti mm. ”Jokaikiseltä pedofiililtä pitäisi leikata munat irti, lyödä ne tapilla perseeseen ja heittää ne loppuiäksi linnaan.”

Yllä tiivistys Halmeen poliittisesta "perinnöstä", jonka kokosin 10 minuutissa OSINT:lla. Kyllä kai Halme oli enemmän katujätkä kuin varsinainen rasisti tai mamuairut. Tekemisillään ja sanomisillaan varmasti keräsi puolueeseensa sellaista sopivaa ainesta, jotka ovat myös rasisteja tai ainakin myhäilijöitä. Mielestäni Halme oli esimerkillään aikansa suuri influesseri sille, minkälainen persuista oli puolueena tuleva.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.07.2023 12:54 Yllä tiivistys Halmeen poliittisesta "perinnöstä", jonka kokosin 10 minuutissa OSINT:lla. Kyllä kai Halme oli enemmän katujätkä kuin varsinainen rasisti tai mamuairut. Tekemisillään ja sanomisillaan varmasti keräsi puolueeseensa sellaista sopivaa ainesta, jotka ovat myös rasisteja tai ainakin myhäilijöitä. Mielestäni Halme oli esimerkillään aikansa suuri influesseri sille, minkälainen persuista oli puolueena tuleva.
Joo, vaikka Halme poisti itsensä aika nopeesti, niin ehti antaa puolueelle suunnan joka mahdollisti kasvun johon Halla-ahon ja Homma forumin nousu kanavoitui ja lopulta valtasi koko puolueen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.07.2023 12:54 Tekemisillään ja sanomisillaan varmasti keräsi puolueeseensa sellaista sopivaa ainesta, jotka ovat myös rasisteja tai ainakin myhäilijöitä.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hesari skarppaa nykyisin kovasti ja kommentoi Soinin kirjoitusta ihan osuvasti:

Pääkirjoitus | Hallitus voisi oppia Timo Soinin virheistä: https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 45700.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vähän vastapainoa Soinin höpinöihin: Timo Soini puhuu pehmeitä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... f400d38d0e
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Haluaisin nähdä tuitikkuaskin kanteen raapustetun arvion tunnelista, jolla yhdistetään Turunväylä ja Teollisuuskatu. Oma kutina on, että tuo voisi olla fiksumpi paikka tunnelille kuin keskusta. Läpiajoliikenteen kuljetus keskustan läpi tunnelissa ei vaan tunnu fiksulta, jos saman liikenteen voi kierrättää Pasilan kautta. Jos Pasilassa pääsisi poikittain kunnon väylää pitkin, niin keskustan läpiajon voisikin estää. Redi ja Tripla kiittäisivät ja fillarikommarit olisivat tyytyväisiä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas kerran asian ytimessä. Kunnon rangaistukset näille nettihuijareille.

Kolumni: Murha ja #metoo eivät vanhene koskaan, mies on syyllinen vaikka toisin todistetaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin