Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Onko perinteisessä televisioissa perjantai jotenkin todettu päiväksi, johon ei kannata panostaa? Yleensä ei tule mitään katsottavaa, ja nytkin houkuttelevin leffa näyttää olevan Bridged Jonesin (Renée Zellwegerin takia vaikka onkin blondi) 100. uusinta. (En ole koskaan tilannut mitään streamauspalvelua.)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Päätin selvittää tuon asian. Rakensin aikakoneen ja matkustin ajassa taaksepäin. Olet oikeassa. Lineaari-tv:n puolella perjantai-ilta on aina ollut huono katseluaika sijoittaa siihen mitään hyvää sisältöä.

EDIT: Jos et halua maksaa streamauksesta, niin katso areenaa, youtubea tai lainaa blu-ray kirjastosta?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 19.05.2023 22:23 Onko perinteisessä televisioissa perjantai jotenkin todettu päiväksi, johon ei kannata panostaa? Yleensä ei tule mitään katsottavaa, ja nytkin houkuttelevin leffa näyttää olevan Bridged Jonesin (Renée Zellwegerin takia vaikka onkin blondi) 100. uusinta. (En ole koskaan tilannut mitään streamauspalvelua.)
Olen kuullut huhuja, että streamauspalveluita löytyy myös mainosrahoitteisesti ja jopa laittomasti. Älä kerro kellekään.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 20.05.2023 0:45
nokkaelain kirjoitti: 19.05.2023 22:23 Onko perinteisessä televisioissa perjantai jotenkin todettu päiväksi, johon ei kannata panostaa? Yleensä ei tule mitään katsottavaa, ja nytkin houkuttelevin leffa näyttää olevan Bridged Jonesin (Renée Zellwegerin takia vaikka onkin blondi) 100. uusinta. (En ole koskaan tilannut mitään streamauspalvelua.)
Olen kuullut huhuja, että streamauspalveluita löytyy myös mainosrahoitteisesti ja jopa laittomasti. Älä kerro kellekään.
Ei ole tarvetta laittomille palveluille. En ole varmaan >15 vuoteen käyttänyt mitään torrenteja (ovatkoko sellaiset olemassa vielä olemassa) enkä warettanut pelejäkään.

Apple TV olisi taas saatavana ilmaiseki 3kk ja kuulemma siellä on pari katsomisen arvoista sarjaa tulossa.

Edit: mainosrahoitteisista palveluista en ole kuullutkaan. Anyway, tilaamalla menisi tilausneitsyys.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 20.05.2023 0:55Ei ole tarvetta laittomille palveluille. En ole varmaan >15 vuoteen käyttänyt mitään torrenteja (ovatkoko sellaiset olemassa vielä olemassa) enkä warettanut pelejäkään.

Apple TV olisi taas saatavana ilmaiseki 3kk ja kuulemma siellä on pari katsomisen arvoista sarjaa tulossa.
Pointti olikin se, että se ettei televisiosta tule mitään ei tarkoita etteikö koko ajan olisi tarjolla leegio katsottavaa. Niin paljon että ongelma on valinnan vaikeus. Ja noita ilmaisiahan on koko ajan tarjolla. Esim. aktivoimalla vaikka amazon.de prime-palvelun ilmaiseksi 30 päiväksi saa koko Primen stremitarjonnan. Käytännössä voi koko ajan pitää jotain striimipalvelua ilmaiseksi tai parin euron kk hintaan päällä jos haluaa.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 20.05.2023 1:01
nokkaelain kirjoitti: 20.05.2023 0:55Ei ole tarvetta laittomille palveluille. En ole varmaan >15 vuoteen käyttänyt mitään torrenteja (ovatkoko sellaiset olemassa vielä olemassa) enkä warettanut pelejäkään.

Apple TV olisi taas saatavana ilmaiseki 3kk ja kuulemma siellä on pari katsomisen arvoista sarjaa tulossa.
Pointti olikin se, että se ettei televisiosta tule mitään ei tarkoita etteikö koko ajan olisi tarjolla leegio katsottavaa. Niin paljon että ongelma on valinnan vaikeus. Ja noita ilmaisiahan on koko ajan tarjolla. Esim. aktivoimalla vaikka amazon.de prime-palvelun ilmaiseksi 30 päiväksi saa koko Primen stremitarjonnan. Käytännössä voi koko ajan pitää jotain striimipalvelua ilmaiseksi tai parin euron kk hintaan päällä jos haluaa.
Mut ku. Parin kanavan tarjonta tietää turvallisesti mitä haluan nähdä. (Olisi tuolla takahuoneessa n. 100 DVD-levyn kassi, jos haluasin nähdä jotain odottamatonta, mitä ei ikinä tule tv:stä.)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nuo kanavat siis tiesivät, että perjantaisin et halua nähdä mitään.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.05.2023 11:35 ^ Nuo kanavat siis tiesivät, että perjantaisin et halua nähdä mitään.
No en tietenkään ajatellut vain itseäni. Prime timella tulee vaikka neloselta yli puolen tunnin lähetys "tulossa pian". Yleltä jotain krapo-realityä. Muualta Burgerimiehiä ja "Sisarvaimoa etsimässä."

Pointti oli, että arkipäivisin tulee yleensä klo 20 jälkeen jotain sellaista, että voi istua appaattisena tuntematta tarvetta kaivaa silmämunia pois.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Katso vain sellaisia elokuvia joita haluat katsoa, ei ajankuluksi. Youtube-vuokraus on tuohon varsin toimiva. Tosin sielläkään ei kaikkia elokuvia ole.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Dave: onko terveydenhuollossa tapana merkitä paperille "+", silloin kun esim. verikokeessa saatu tulos on negatiivinen.
(Liittyy vuosia vanhaan asiaan.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 25.04.2023 9:40 Kylpyhuoneessani oli pyykkiä kuivumassa. Tänään huomasin että kaikki muut vaatekappaleet oli kuivia, yksi märkä. Se ei ollu märkä vaan kostea kun laitoin sen kuivumaan. Sitä ennen yksi WC-paperi joka oli pöntön päällä oli mystisesti muuttunut läpimäräksi. MISSÄÄN muualla ei ollut pienintäkään kosteutta, ei katossa, seinällä, lattialla eikä WC-pöntön päällä. Mysteeri.
I feel haunted. Ihmettelin aamulla, miksi olohuoneessa on useampi rulla vessapaperia nojatuolin vieressä. Looginen syy olisi tietysti, että kyse olisi ollut runkkumaratonista, mutta essitalopraami vie tuollaiset vietit. Vessassa kun tarvitsin paperia, olikin vastassa kostea rulla pesukoneen päällä kun tarvitsi päivittää aiempi pahviin asti käytetty.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 20.05.2023 16:21 Dave: onko terveydenhuollossa tapana merkitä paperille "+", silloin kun esim. verikokeessa saatu tulos on negatiivinen.
(Liittyy vuosia vanhaan asiaan.)
Ei. Kyllä + merkintä tarkoittaa, että labra
näyte on positiivinen (ts. etsittävä asia todettiin näytteessä).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Wolttasin viikonloppuna jostain satunnaisesta espoolaisesta kuppilasta thairuokaa. Oli huonoa. Tuli paha mieli. Tämä ei ehkä korjaudu kuin syömällä lähipäivinä hyvää thairuokaa. Jos menisi oikein paikan päälle (Helsinkiin, ei ostariin), niin mitkä nykyisin ovat hyviä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos polkee sähköpyörällä maksimiavustuksella, niin pitääkö siinä tehdä itse työtä vai riittääkö, että liikuttaa kevyesti jalkoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ aika vähän siinä pitää polkea. Joissain pyörissä maksimit ovat suurempia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.09.2023 12:38 ^ aika vähän siinä pitää polkea. Joissain pyörissä maksimit ovat suurempia.
Etsin kuntoiluvaihtoehtoa, jossa ei tarvisi kuntoilla! Tämä vaikuttaa lupaavalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2023 13:28 Etsin kuntoiluvaihtoehtoa, jossa ei tarvisi kuntoilla! Tämä vaikuttaa lupaavalta.
Osta tandempyörä ja varaa takaistuin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... 3e9df97711
Bile-Sanna pyytää eroa kansanedustajan tehtävästä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Siirsin uutiskatsaukseen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähköpyöristä. Innostuin taas, kun luin tämän

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2 ... tkapyorat/

Näin maallikolle yllätys, että noissa eri merkkisissä pyörissä on paljon samojen valmistajien osia. Vaikka eihän sen pitäisi olla yllätys. Löytyyhän esim. Boschin osia lähes joka autosta.

Mutta mitä se esim. Helkaman tai Tunturin "valmistus"
oikeastaan on? Kasataan muiden tekemät osat?

Tuossa testissä mukana

CANYON Precede:ON 7

HELKAMA SE11 11V 28”

SPECIALIZED Turbo Como IGH 3.0

TREK Allant+ 7

TUNTURI EHYBRID Di2
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.09.2023 9:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2023 9:32Mutta mitä se esim. Helkaman tai Tunturin "valmistus"
oikeastaan on? Kasataan muiden tekemät osat?
Kai ne rungon tekee itse.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:49
James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2023 9:32Mutta mitä se esim. Helkaman tai Tunturin "valmistus"
oikeastaan on? Kasataan muiden tekemät osat?
Kai ne rungon tekee itse.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 08.09.2023 9:49
James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2023 9:32Mutta mitä se esim. Helkaman tai Tunturin "valmistus"
oikeastaan on? Kasataan muiden tekemät osat?
Kai ne rungon tekee itse.
Ei kai missään pyörissä ole pitkään aikaan tehty muuta kuin runko itse? Runkoon sitten liitetään kasa komponenttivalmistajien osia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Pyörämerkit tekevät itse lähinnä rungot. Isoilla merkeillä sitten on joitain omia komponentteja, kuten vaikka satulaa sun muuta. Voimansiirto, jousitus, jarrut, moottorit, ym. ostetaan sitten ulkoa.

Mikäs pyörä tuon testin voitti?

Jos joudut kanniskelemaan pyörää varastoon tms. niin tämä Commuter on kevyempi kuin Precede:
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyora ... oduct-grid
https://www.canyon.com/en-fi/blog-conte ... er-on.html
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Canyon Precede:ON 7 5/5

Trek Allant+ 7 5/5

Helkama SE11 11V 28” 4/5

Specialized Turbo Como IGH 3.0 4/5

Tunturi EHYBRID Di2 2/5

Mä pääsisin hissillä ulkoa suoraan pyörävarastoon. Kantamista ei tulisi kummassakaan päässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin