Eduskuntavaalit 2023

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2023 23:02 Mitä itse olen kokoomuslaisilta ymmärtänyt, niin persut ovat viime viikon lopulla peruuttaneet kaikesta aiemmin sovitusta sanomalla, että se kaikki on ehdollista sille, että maahanmuuttoon saadaan iso stoppi. Kokkarien taktiikkana oli taas melkein päinvastoin tarkoitus sopia mahdollisimman paljon muita asioita valmiiksi ennen kuin maahanmuuton isoista kysymyksistä puhutaan.
Päin persettä näyttää menevän. Ei sillä ole enää mitään merkitystä, mikä tämän neuvottelevan köörin kompromissi tulee olemaan. Seuraavat neljä vuotta vedetään vessasta alas ilman mitään uudistuksia.

Sinänsä maahanmuuton voisi laittaakin jäihin 4 vuodeksi, jos tuossa ajassa sitten korjattaisiin sote-paska ja uudistettaisiin sosiaaliturva. Helpompi ne rajat sitten olisi avata, kun sohvalla makoilusta ei maksettaisi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mikä persujen pointti tässä touhussa on? Käsittääkseni RKP:n kynnyskysymyksissä nimenomaan ei ollut mitään maahanmuuttolinjauksia (vaikka toki runsas työ- ja opiskelupohjainen maahanmuutto heillekin tärkeää on). Onko tämä persujen valmistelua sille spinnaukselle, että jos saadaan joku kompromissi aikaan, joka ei voi tyydyttää persujen rasistien toiveita, niin voivat sanoa joustaneensa vähän, mutta vastapooli RKP pakotettiin pyörtämään kynnyskysymyksensä?

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 23.05.2023 15:28 Onko tämä persujen valmistelua sille spinnaukselle, että jos saadaan joku kompromissi aikaan, joka ei voi tyydyttää persujen rasistien toiveita, niin voivat sanoa joustaneensa vähän, mutta vastapooli RKP pakotettiin pyörtämään kynnyskysymyksensä?
Twitter linkki ei näkynyt, mutta lähtökohtaisesti voi olettaa, että mikään kompromissi mikä tällä kokoonpanolla on mahdollista saada aikaan ei voi tyydyttää persujen rasistien toiveita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2023 23:02 https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000009602965.html
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 8585990234

Mitä itse olen kokoomuslaisilta ymmärtänyt, niin persut ovat viime viikon lopulla peruuttaneet kaikesta aiemmin sovitusta sanomalla, että se kaikki on ehdollista sille, että maahanmuuttoon saadaan iso stoppi. Kokkarien taktiikkana oli taas melkein päinvastoin tarkoitus sopia mahdollisimman paljon muita asioita valmiiksi ennen kuin maahanmuuton isoista kysymyksistä puhutaan. Kai ajatus oli, että persut olisivat silloin jo niin sitoutuneita hallitukseen, että pehmenisivät. Nyt persut syöttävät kokkarien lääkettä kokkareille itselleen.
Urpiaisen sisäpiiritieto oli varmastikin oikea. Kokkarit tosiaan yrittivät jättää maahanmuuton ja ilmastonmuutoksen viimeiseksi. Nyt Persut sanovatkin, että nämä sovitaan ensimmäiseksi. Persut pelaavat fiksusti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2023 10:41
urpiainen kirjoitti: 22.05.2023 23:02 https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000009602965.html
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 8585990234

Mitä itse olen kokoomuslaisilta ymmärtänyt, niin persut ovat viime viikon lopulla peruuttaneet kaikesta aiemmin sovitusta sanomalla, että se kaikki on ehdollista sille, että maahanmuuttoon saadaan iso stoppi. Kokkarien taktiikkana oli taas melkein päinvastoin tarkoitus sopia mahdollisimman paljon muita asioita valmiiksi ennen kuin maahanmuuton isoista kysymyksistä puhutaan. Kai ajatus oli, että persut olisivat silloin jo niin sitoutuneita hallitukseen, että pehmenisivät. Nyt persut syöttävät kokkarien lääkettä kokkareille itselleen.
Urpiaisen sisäpiiritieto oli varmastikin oikea. Kokkarit tosiaan yrittivät jättää maahanmuuton ja ilmastonmuutoksen viimeiseksi. Nyt Persut sanovatkin, että nämä sovitaan ensimmäiseksi. Persut pelaavat fiksusti.
Ja ehkä vielä niin, että sovitaan ensimmäiseksi, mutta panosta lisää se, että aika monesta muusta asiasta kuitenkin on jo olemassa ehdollinen sopu. Ottamalla aloitteen persut haluavat pakottaa rkp:n ja kokoomuksen tulemaan vastaan ilmasto- ja maahanmuuttoasioissa, jotta kaikki ei mene roskiin. Kokoomus varmaan koetti rakentaa asetelman toisin päin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Puolueet muistuttavat kovasti toisiaan. Kokoomuksella ja demareilla ei ole kuin painotuseroja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 24.05.2023 12:37 Puolueet muistuttavat kovasti toisiaan. Kokoomuksella ja demareilla ei ole kuin painotuseroja.
Kyllä puolueet nykyään eroavat toisistaan varsin selvästi. Paljon selvemmin kuin aikoihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ minusta vanhat puolueet tekivät virheen liikkuessaan pois keskustasta persujen tulon jälkeen. Vanhojen olisi pitänyt yrittää paaluttaa asemansa. 10% persut olisivat paljon pienempi ongelma hallituksen muodostamisen kannalta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 06d84fa877
Petterin paatti keikkuu. Ei ne juhlapuheet oikein auta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.05.2023 15:20 Petterin paatti keikkuu. Ei ne juhlapuheet oikein auta.
Neuvottelupuheita. Ääripäät koittavat vahvistaa neuvotteluasemaansa, jotta saisivat oman näkemyksensä mahdollisimman vahvasti läpi. Katotaan nyt rauhassa ensiviikkoon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.05.2023 15:20 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 06d84fa877
Petterin paatti keikkuu. Ei ne juhlapuheet oikein auta.
Eihän tässä ole mitään odottamatonta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.05.2023 15:46
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.05.2023 15:20 Petterin paatti keikkuu. Ei ne juhlapuheet oikein auta.
Neuvottelupuheita. Ääripäät koittavat vahvistaa neuvotteluasemaansa, jotta saisivat oman näkemyksensä mahdollisimman vahvasti läpi. Katotaan nyt rauhassa ensiviikkoon.
Voi olla. Ja toiselta puolen, kuten ehkä itsekin aiemmin kirjoitit, mikään muiden puolueiden hyväksymä lopputulos neuvotteluista ei voi tyydyttää persujen natsisiipeä. Siksi Purran on koko ajan vamisteltava omaa radikaalisiipeään hyväksymään kompromissi sitä kautta, että Purra on ollut vankkumaton neuvottelija, pistänyt muut nielemään kynnyskysymyksensä ja todella saavuttanut niin persun lopputuloksen kuin ikinä mahdollista. Siksi tämä Orpon suunnitteleman etenemisjärjestyksen räjäytyskin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tärkeintä on hitleriaaninen voitto ja punavihreän utopian imeytyminen omaan persereikäänsä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 16:34 Voi olla. Ja toiselta puolen, kuten ehkä itsekin aiemmin kirjoitit, mikään muiden puolueiden hyväksymä lopputulos neuvotteluista ei voi tyydyttää persujen natsisiipeä. Siksi Purran on koko ajan vamisteltava omaa radikaalisiipeään hyväksymään kompromissi sitä kautta, että Purra on ollut vankkumaton neuvottelija, pistänyt muut nielemään kynnyskysymyksensä ja todella saavuttanut niin persun lopputuloksen kuin ikinä mahdollista. Siksi tämä Orpon suunnitteleman etenemisjärjestyksen räjäytyskin.
Juu, ja on ihan mahdollista, että rkp ja ps ei pääse kompromissiin minkä kumpikin puolue voi hyväksyä ja tunnustelut katkeaa tällä kokoonpanolla. En usko että maahanmuuttokysymyksessä kok tai kd ei ole neuvottelut kaatava osapuoli.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.05.2023 17:20En usko että maahanmuuttokysymyksessä kok tai kd ei ole neuvottelut kaatava osapuoli.
Tässä on nyt sellainen kaksoisnegaatio, että tarkkaan ottaen kai sanot uskovasi, että nimenomaan Kok tai kd kaataa neuvottelut maahanmuuttokysymyksen takia. Ehkä kuitenkin tarkoitat päinvastaista.

Oli miten oli, mun on vähän hankala päättää, mitä mieltä tässä olen. Onhan se Kokoomukselle aika hankala paikka, että tyrmäsivät sinipunan nimenomaan talouspolitiikan takia, ja nyt kaikki talousheebot Kitinän ulkopuolella tutkijoista EK:hon huutavat kurkku suorana, että talouden kannalta tärkeimmät asiat ovat vihreän siirtymän etulinjassa pysyminen ja mahdollisimman avoin ei-humanitaarinen maahanmuutto. Siis teemat, joissa persut ovat Suomen pahin haittapuolue.

Ajattelen, että kokoomus on varmaan valmis antamaan periksi persuille humanitaarisen maahanmuuton tiukentamisessa niin paljon kuin kv-sitoumukset suinkin antavat myöten, mutta muussa maahanmuutossa liikkumahalua ei ole yhtä paljon. Jos persut ovat liian vaativia työ- ja opiskeluperäisen maahanmuuton torjunnassa, voi se olla kokkareillekin liikaa.

Kokoomukselle ideaalitilanne varmaan olisikin sellainen, jossa persut saisivat läpi todella tiukan humanitaarisen maahanmuuton rajoituksen. Silloin koko seuraavat 4 vuotta oppositio taistelisi SJW-sotaa persujen kanssa, ja persut ovat todella luotettavia siinä, että tuottavat kyllä lisää sirkusta. Siellä lauottaisiin törkeyksiä maahanmuuttajista netissä, ja mustien Audien takakontit olisivat täynnä Putkosia ja Hankamäkiä. Median ja opposition koko huomio ja tarmo menisi tähän sotaan eikä kukaan huomaisikaan, kun kokoomus organisoisi sosiaalipuolen ja työmarkkinoiden rakenteet uusiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 18:35
Vagabondo kirjoitti: 25.05.2023 17:20En usko että maahanmuuttokysymyksessä kok tai kd ei ole neuvottelut kaatava osapuoli.
Tässä on nyt sellainen kaksoisnegaatio, että tarkkaan ottaen kai sanot uskovasi, että nimenomaan Kok tai kd kaataa neuvottelut maahanmuuttokysymyksen takia. Ehkä kuitenkin tarkoitat päinvastaista.
Joo. Montakohan kertaa mä ehdin ajatella lauserakenteen uusiksi ennen kuin sain lauseen valmiiksi :think:
Monesti mä ehdin käydä korjailemassa noi postauksen jälkeen ennen kuin kukaan huomauttaa.

Mä olen samaa mieltä best case scenariosta, mutta mä siis oletan RKP olevan tiukempi tässä koska Närpiön kasvihuoneet tarvii työntekijöitä eikä suomalaiset suostu niillä palkoilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://yle.fi/a/74-20029694

"Jotkut neuvottelijat ovat kokeneet haasteena sen, että asiantuntijoiden näkemykset eivät muuta perussuomalaisten käsityksiä asiaintilasta." :mrgreen:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 18:35
Onhan se Kokoomukselle aika hankala paikka, että tyrmäsivät sinipunan nimenomaan talouspolitiikan takia, ja nyt kaikki talousheebot Kitinän ulkopuolella tutkijoista EK:hon huutavat kurkku suorana, että talouden kannalta tärkeimmät asiat ovat vihreän siirtymän etulinjassa pysyminen ja mahdollisimman avoin ei-humanitaarinen maahanmuutto.
2050 Toteuttaminen fossiilisia vähentämällä tarkoittaisi eturiviä. Ei tarvia mitään 2035 idiotismia.
urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 18:35 Kokoomukselle ideaalitilanne varmaan olisikin sellainen, jossa persut saisivat läpi todella tiukan humanitaarisen maahanmuuton rajoituksen. Silloin koko seuraavat 4 vuotta oppositio taistelisi SJW-sotaa persujen kanssa, ja persut ovat todella luotettavia siinä, että tuottavat kyllä lisää sirkusta. Siellä lauottaisiin törkeyksiä maahanmuuttajista netissä, ja mustien Audien takakontit olisivat täynnä Putkosia ja Hankamäkiä. Median ja opposition koko huomio ja tarmo menisi tähän sotaan eikä kukaan huomaisikaan, kun kokoomus organisoisi sosiaalipuolen ja työmarkkinoiden rakenteet uusiksi.
Tuosta ideaalitilanteesta ei puutu kuin Orpolta kivet. Ei tulla näkemään mitään soten remonttia tai yleissitovuuden lakkauttamista. Jotain puuhastellaan 4 vuotta, sitten onkin jo uudet vaalit ja syvempi kriisi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 23:38 https://yle.fi/a/74-20029694

"Jotkut neuvottelijat ovat kokeneet haasteena sen, että asiantuntijoiden näkemykset eivät muuta perussuomalaisten käsityksiä asiaintilasta." :mrgreen:
-Maapallon keskilämpötila nousee, kuten oheinen data osoittaa
-Housuissas nousee!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.05.2023 23:04 Mä olen samaa mieltä best case scenariosta
Niin siis mulle se on worst case scenario: tehdään perussuomalaista politiikkaa tuhoamalla liberaalin demokratian perusteita sekä äärikokoomuslaista yhteiskuntapolitiikkaa tuhoten pohjoismaisen hyvinvointivaltion keskeisiä rakenteita (no, tuskin menevät näin pitkälle), ja media ja oppositio vain osallistuvat persujen sirkukseen ilmiöiden pinnalla.

Mut mietin tätä aamulla, kun kuuntelin matkalla töihin Hesarin Uutisraportti-podcastia (en kerinnyt valitettavasti kovin pitkälle, koska liikenteessä tosiaan näkyy etätyöpäivä ja matka oli hyvin sujuva). Junkkari sanoi, että oikeistokonservatiivihallituksen syntymisen todennäköisyyttä laskee vähän se, että hänen tietojensa mukaan persujen eduskuntaryhmä on melkein 50-50-jakautunut sen välillä, pitäisikö hallitukseen pyrkiä vai ei. Vähemmän yllättävästi jakolinja menee Junkkarin mukaan kutakuinkin siten, että ne, jotka uskovat olevansa mahdollisia ministereitä, kannattavat hallitukseen menoa, kun taas ne, jotka ymmärtävät olevansa poissa laskuista, vastustavat.

Junkkarin analyysi oli, että isolle osalle persujen edustajista politiikan keskeisin areena on somessa poseeraaminen, ei mikään eduskunnan valiokunta- tai istuntotyö. Nämä tyypit pelkäävät, että persujen hallitustaival ei kuitenkaan toisi heille hillotolppaa Audin takapenkillä, mutta silti suitsisi merkittävästi heidän mahdollisuuksiaan riehua vailla vastuuta netissä. Tästähän olemme nähneet ituja jo hallitusneuvotteluissa: Orpo on joutunut kutsumaan aikuiset keskustelemaan jo kahdesti sopivasta somekäyttäytymisestä kun persut ovat lähteneet edes vähän laukalle.

Silti luulen, että tavallaan sama kuri ei jatkuisi hallituksessa kuin neuvotteluissa: tavallaan Orpolle sopii ihan hyvin, että opposition ja median kritiikki keskittyisi persujen somesirkukseen eikä itse asioihin. Jos sinimusta hallitus syntyy, niin Purra varmaan toivoisi, että Halla-aho ei halua ministeriksi, vaan suostuu eduskuntaryhmän pj:ksi. Sen messiaanisella asemalla ja auktoriteetilla persuissa se saisi urpoilun varmaan pidettyä täsmälleen sillä tasolla, joka ruokkisi kannattajien tarpeita, mutta ei haastaisi hallituspuolueen yhtenäisyyttä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2023 8:30
urpiainen kirjoitti: 25.05.2023 23:38 https://yle.fi/a/74-20029694

"Jotkut neuvottelijat ovat kokeneet haasteena sen, että asiantuntijoiden näkemykset eivät muuta perussuomalaisten käsityksiä asiaintilasta." :mrgreen:
-Maapallon keskilämpötila nousee, kuten oheinen data osoittaa
-Housuissas nousee!
- Olen erimieltä. Se siitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2023 8:56 Niin siis mulle se on worst case scenario: tehdään perussuomalaista politiikkaa tuhoamalla liberaalin demokratian perusteita sekä äärikokoomuslaista yhteiskuntapolitiikkaa tuhoten pohjoismaisen hyvinvointivaltion keskeisiä rakenteita (no, tuskin menevät näin pitkälle), ja media ja oppositio vain osallistuvat persujen sirkukseen ilmiöiden pinnalla.
Mä oletan että tälläkään hallituskaudella ei tapahdu kuin pientä viilausta olemassaoleviin rakenteisiin. Meidän monipuoluejärjestelmän ansiosta kaikki muutokset on vesitettyjä kompromisseja jolloin mitään radikaalia ei pääse tapahtumaan. Ei vaikka muutokselle olisi kova tarve.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä vihervassarit kykenevät tekemään muutoksia, koska he ovat Oikeassa ja Hyviä. Kepu taas on härski. Kokkareilla on hienot suunnitelmat, mutta pupu menee pöksyyn kun älämölö nouseee ja punaiset liput liehuvat kaduilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra saapuu toimittajien eteen. Tänään kello 18 katsotaan, mihin neuvotteluissa on päästy, Purra kertoo.

Jos tänään tuloksia ei tule, neuvottelut katkeavat, hän sanoo. Lähteekö perussuomalaiset neuvotteluista? "En osaa sanoa", hän toteaa. Hän ei myöskään ota kantaa siihen, voivatko perussuomalaiset mahdollisesti vielä palata neuvottelupöytään, jos neuvottelut nyt katkeavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2023 11:13
Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra saapuu toimittajien eteen. Tänään kello 18 katsotaan, mihin neuvotteluissa on päästy, Purra kertoo.

Jos tänään tuloksia ei tule, neuvottelut katkeavat, hän sanoo. Lähteekö perussuomalaiset neuvotteluista? "En osaa sanoa", hän toteaa. Hän ei myöskään ota kantaa siihen, voivatko perussuomalaiset mahdollisesti vielä palata neuvottelupöytään, jos neuvottelut nyt katkeavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin