Helsingin siluetti

Yleinen lätinä jä kitinä

Helsingin talojen korkeus

Vain taivas on rajana, rakennetaan ylös.
10
53%
Ei ei, hyi hyi. Vain matalia rakennuksia.
5
26%
Olen turkulainen, ei kiinnosta.
4
21%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en ymmärrä miksi Espalle piti tehdä yhtään mitään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2023 10:39 Joo, Espan pyörätiellä voi nyt kävellä. Ratkaisu, joka etsii ongelmaa. Monena kauniina kesäpäivänä olen Espan puistossa kävellyt ja koskaan ei ole ollut niin ahdasta, etteikö olisi aiemmin käytössä olleeseen tilaan mahtunut.
Kaikista paikoista juuri Espa on idioottimainen paikka lähteä parantamaan jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden erottamista omille väylilleen. Tuo asia on kaikkialla muualla helsingissä hoidettu päin vittua, joten kannattaisi aloittaa duuni sellaisista paikoista, joilla pyörillä olisi järkeä ajaa. Ei Amsterdamissakaan saa ajaa pyörillä joka paikassa. Se on ihan hyväksyttyä, että vilkkaimmilla paikoilla joutuu taluttamaan. Jos ei maistu, niin älä aja kaikkein vilkkaimpaan ihmiskeskittymään. Pyörällä sentään on vaihtoehtoja. Autolla espa on moneen matkaan ainoa poikittainen yhteys.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 26.05.2023 11:00 Mä en ymmärrä miksi Espalle piti tehdä yhtään mitään.
Tavoitteena on virkistää keskustaa nimenomaan merkityksessä parantaa alueen yritysten toimintaedellytyksiä. Lautakuntahan hyväksyi yksimielisesti esittelijän versioon seuraavan lisäyksen:

"Kokeilun tuloksia arvioidaan tiiviissä yhteistyössä alueen palveluyrittäjien kanssa ja erityisesti kiinnitetään huomiota päätavoitteen eli ydinkeskustan virkistymisen toteutumiseen.
Tavoitteena kokeilussa on alueen palveluyritysten liiketoiminnan parantuminen, jota mitataan esimerkiksi liikevaihtoluvuilla.
Vuoden 2023 kokeilun tulokset analysoidaan ja tuodaan lautakuntaan käsiteltäviksi syyskauden 2023 aikana, jotta tulosten perusteella voidaan tehdä johtopäätökset kokeilun jatkosta."

Kiinnostavaa syksyllä nähdä, miten tämä mittarointi tehdään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä miten ruuhkajonot virkistävät Espaa. Minusta se on ollut todella viihtyisä katu aina.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2023 11:18 "Kokeilun tuloksia arvioidaan tiiviissä yhteistyössä alueen palveluyrittäjien kanssa ja erityisesti kiinnitetään huomiota päätavoitteen eli ydinkeskustan virkistymisen toteutumiseen.
Tavoitteena kokeilussa on alueen palveluyritysten liiketoiminnan parantuminen, jota mitataan esimerkiksi liikevaihtoluvuilla.
Vuoden 2023 kokeilun tulokset analysoidaan ja tuodaan lautakuntaan käsiteltäviksi syyskauden 2023 aikana, jotta tulosten perusteella voidaan tehdä johtopäätökset kokeilun jatkosta."

Kiinnostavaa syksyllä nähdä, miten tämä mittarointi tehdään.
Eiköhän tuo mittarointi tehdä päin perseettä, eli kysytään espan terdeiltä, että miten kävi kauppa. Keskustan alueen vaikutusten analysointi sivuutetaan liian vaikeana, vaikka espan sotkeminen vaikuttaa koko ydinkeskustaan, varsinkin stokkasta itään ostovoiman liikkumisen takia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 01.06.2023 10:01 Näistä Vaattovaaran haastatteluista on kyllä vaikea ottaa selkoa. Mun mielestä viime vuodet toistunut kuvio on sellainen, että kaupunkimaantieteilijä Vaattovaara antaa jonkun haastattelun pääkaupunkiseudun kehittämisen suuntaviivoista, kukaan ei oikein ymmärrä mitä se sanoo (Sivustahuutajan ristiriidat ovat ihan osuvia), kaupunkitaloustietelijät joku Tuukka Saarimaa etunenässä (ja Heikki Pursiainen komppaa) repivät hiuksiaan (paitsi Pursiainen, luonnollisista syistä), ja koettavat rakentaa koherentin kokonaiskuvan. Sitä odotellessa.
Tää ei nyt lähtenyt Vaattovaarasta, mutta kumminkin:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tuo Vallilan umpikorttelin suitsutus on jotain aivan huikeaa. Meillä on siis 1,5 miljoonan ihmisen metropoli, jossa on yksi Oikein Kaavoitettu kortteli.

Tuon umpikorttelin tehokkuusluku jää kauas jätkäsaaresta. Jätkäsaari on siis suunniteltu aivan päin vittua. Samoin kalasatama. Ehkä koivusaareen saadaan sitten matalan tehokkuusluvun umpikortteleita? Suunnitelmat ovat näyttäneet ihan muulta, mutta ehkä päättäjät ja kaupunkisuunnittelijat nyt tämän umpikorttelihehkutuksen ansiosta heräävät.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi omalla alueella maastonmuodot suojelee pahimmalta sumputtamiselta. Toki alkaa olemaan myös täyteen rakennettu (siis niin ettei ole ihan vieri vieressä, mutta väleihinkään ei oikein mahdu).

Toki kohta aletaan ensimmäisiä neukkukuutioita purkamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saarimaa minusta sanoi ihan oikein: hinnat näyttävät, että ostavat asiakkaat ovat suhteellisen tyytyväisiä Kalasataman ja Jätkäsaaren ratkaisuihin. Lisäksi tunnistaa (tai lukenut Kitinästä, täällä kun asiaa on puitu vuosien varrella aika monta kertaa), että viihtyisän umpikorttelirakenteen pahimpia estäjiä on parkkipaikkanormi. Se kun purettaisiin, ja edistettäisiin kaupunkibulevardiaatetta, mikään ei estäisi tekemästä vihdoin taas lisää hyvää kantakaupunkia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jätkäsaari ja Kalasatama eivät kuitenkaan mitenkään toteuta tuon umpikorttelin speksejä. Eli Vallilan umpikortteli ei oikein voi olla mikään yleinen ihanne.

Minua ihmetyttää, että pitää jatkuvasti jankuttaa autoista, vaikka argumentaatio muuten on ihan mitä sattuu. Suljettu betonikansipiha on paha paha, mutta suljettu umpikortteli on hyvä hyvä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2023 9:47 Ensin estetään ihmisten tulo asiakkaiksi ja sitten ihmetellään, että liikkeet lähtevät.
Espan kaistojen sulku on kyllä uskomatonta ideologista perseilyä.
Kun ambulanssi juuttuu ruuhkaan, niin asia saadaan ehkä korjattua.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009634096.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Palokunnan hyökkäysauto mahtuu ajamaan sitä vanhaa pyörätietä pitkin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 05.06.2023 16:29 ^ Palokunnan hyökkäysauto mahtuu ajamaan sitä vanhaa pyörätietä pitkin.
Karjapuskuri kannattaa laittaa kuitenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hepokerhon mukaan myös uutta pyörätietä saa käyttää.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uskoisin karjapuskurin silti riittävän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Itse peruuttaisin ambulanssilla takaovet auki.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edelleen mennään ihan käsikirjoituksen mukaan:


urpiainen kirjoitti: 05.06.2023 11:27
urpiainen kirjoitti: 01.06.2023 10:01 Näistä Vaattovaaran haastatteluista on kyllä vaikea ottaa selkoa. Mun mielestä viime vuodet toistunut kuvio on sellainen, että kaupunkimaantieteilijä Vaattovaara antaa jonkun haastattelun pääkaupunkiseudun kehittämisen suuntaviivoista, kukaan ei oikein ymmärrä mitä se sanoo (Sivustahuutajan ristiriidat ovat ihan osuvia), kaupunkitaloustietelijät joku Tuukka Saarimaa etunenässä (ja Heikki Pursiainen komppaa) repivät hiuksiaan (paitsi Pursiainen, luonnollisista syistä), ja koettavat rakentaa koherentin kokonaiskuvan. Sitä odotellessa.
Tää ei nyt lähtenyt Vaattovaarasta, mutta kumminkin:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jaa, näillä onkin tälläinen kassa. No hihki jatkaa kusihallissa.

Töölöön uutta monitoimiareenaa kaavailevalla yhtiöllä ei ole rahaa suunnitteluun
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on muuten aivan ylikorroptoitunut viritys, että hankeyhtiö saisi asuntotontteja jostain muualta halvalla rahoittakseen viritystään. Samalla logiikalla tappiollisen nakkikioskin pitäjälle voitaisiin luovuttaa koivusaaren tontit.

Mitäpä jos kaikki maksaisivat tonttinsa käteisellä ja hinta määräytyisi avoimessa kilpailutuksessa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olipa Espan kokeilusta mitä mieltä tahansa, niin on aivan uskomattoman idioottimaista äänestää, että kokeilu olisi keskeytetty 2 päivää sen alkamisen jälkeen ja nyt olisi alettu purkaa rakennelmia, piikata auki pyörätietä ja ties mitä. Kun on tähän vaiheeseen asti kokeilussa tultu, niin ainakin syksyyn pitää jatkaa. Nythän mahdollinen haitta lienee pienimmillään ja oletettu hyöty suurimmillaan. Persuilta tällaista seinähullua identiteettipolitiikkaa toki odottaa, mutta että kokoomuksessa kukaan ei tainnut uskaltaa äänestää persujen urpoilua vastaan. Pari tyhjää sentään, ihan aivokuollut Helsingin kokoomus ei tässä asiassa sentään ole.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vähintään talven yli pitää jatkaa, sitten voi tehdä johtopäätökset.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Olen pääideologin linjoilla: https://www.soininvaara.fi/2023/06/15/p ... more-20592
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tässä asiassa olen kyllä vähän Gat-vainaan linjoilla: tämä on totaalisen älytöntä, ilman muuta kaupunkilaisille pitäisi rakentaa mahdollisimman paljon uimapaikkoja, vaikka idioottivarmaa turvallisuutta ei pystyttäisikään takaamaan, ja kaupunkilaiset joutuisivat itse arvioimaan riskin ja kantamaan vastuun uimapäätöksestään.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009825394.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 04.09.2023 13:07 Tässä asiassa olen kyllä vähän Gat-vainaan linjoilla: tämä on totaalisen älytöntä, ilman muuta kaupunkilaisille pitäisi rakentaa mahdollisimman paljon uimapaikkoja, vaikka idioottivarmaa turvallisuutta ei pystyttäisikään takaamaan, ja kaupunkilaiset joutuisivat itse arvioimaan riskin ja kantamaan vastuun uimapäätöksestään.
Tälläinen menneen maailman meininki ei vaan toimi modernissa hyvinvointivaltiossa jossa tapaturmiin etsitään vastuullinen henkilö viimeistään siinä vaiheessa kun joku kuolee. Virkamiehen ei kannata ottaa mitään riskiä. Jos ei voi tehdä täydellistä, niin parempi kieltää kokonaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 04.09.2023 13:14
urpiainen kirjoitti: 04.09.2023 13:07 Tässä asiassa olen kyllä vähän Gat-vainaan linjoilla: tämä on totaalisen älytöntä, ilman muuta kaupunkilaisille pitäisi rakentaa mahdollisimman paljon uimapaikkoja, vaikka idioottivarmaa turvallisuutta ei pystyttäisikään takaamaan, ja kaupunkilaiset joutuisivat itse arvioimaan riskin ja kantamaan vastuun uimapäätöksestään.
Tälläinen menneen maailman meininki ei vaan toimi modernissa hyvinvointivaltiossa jossa tapaturmiin etsitään vastuullinen henkilö viimeistään siinä vaiheessa kun joku kuolee. Virkamiehen ei kannata ottaa mitään riskiä. Jos ei voi tehdä täydellistä, niin parempi kieltää kokonaan.
Joo. Ankeaa. Ehkä ne voisivat tehdä silleen erityisturvallisia mattolaitureita, että niissä olisi turvallisuussyistä hyvät uimaportaat, jos joku vaikka sattuisi putoamaan mereen, ja joku hieno koroke, josta muut voi tähystellä putoajaa. Ja sit iso kyltti, että tämä ei ole uimapaikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin