Helsingin siluetti
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^ Tunnelien kannattajathan ovat rakentamassa larun rantaan aivan niin maan perkeleesti? Bulevardin varrelle mahtuisi vähemmän.
Re: Helsingin siluetti
Jep, tästähän lähdimme liikkeelle keskustelun avanneessa viestissä:sivustahuutaja kirjoitti: ↑10.05.2023 16:09 ^ Tunnelien kannattajathan ovat rakentamassa larun rantaan aivan niin maan perkeleesti? Bulevardin varrelle mahtuisi vähemmän.
urpiainen kirjoitti: ↑08.05.2023 9:40 Lauttasaari-seura vastustaa lähtökohtaisesti kaikkea muutosta, mutta silti vähän ihmettelen tätä. Entisenä lauttasaarelaisena minusta on ihan selvää, että Lauttasaaren viihtyisyyttä haittaavista tekijöistä suurimpia on keskellä saarta huutava ja tavattomasti tilaa vievä motari. Myös pohjoisen rannan käytettävyys on tällä hetkellä nolla. Jos motari laitetaan tunneliin ja rannan käytettävyyttä lisätään, kuulostaa tämä kerrassaan erinomaiselta ratkaisulta saarelaisten näkökulmasta. Jos samalla saadaan lisää erittäin kysyttä asuntokantaa, mikäs sen parempi.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009559578.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^ Jos bulevardisoijat ovat irrationaalisia, niin kannattaako heidän ajatuksiaan noteerata enempää kuin persujen tai helluntalaisten?
Re: Helsingin siluetti
^Implikaation totuustaulun nojalla olen taipuvainen pitämään viestiäsi totena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Helsingin siluetti
Kun ideologisista syistä kaupunki alas ajettiin.
Liiketilojen tyhjeneminen Helsingin keskustassa jatkui, tyhjillään ennätysmäärä
Nohon toimitusjohtaja kritisoi Esplanadin kavennushanketta: ”Ei riitä, että pyöräilijät tulevat asiakkaiksemme”
Liiketilojen tyhjeneminen Helsingin keskustassa jatkui, tyhjillään ennätysmäärä
Nohon toimitusjohtaja kritisoi Esplanadin kavennushanketta: ”Ei riitä, että pyöräilijät tulevat asiakkaiksemme”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 22987
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Ensin estetään ihmisten tulo asiakkaiksi ja sitten ihmetellään, että liikkeet lähtevät.
Espan kaistojen sulku on kyllä uskomatonta ideologista perseilyä.
Kun ambulanssi juuttuu ruuhkaan, niin asia saadaan ehkä korjattua.
Espan kaistojen sulku on kyllä uskomatonta ideologista perseilyä.
Kun ambulanssi juuttuu ruuhkaan, niin asia saadaan ehkä korjattua.
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
Re: Helsingin siluetti
Eiks toi linkattu noho-mieskin ollut ihan myönteinen suhtautumisessaan Espan kaistakokeiluun, ja kritisoi pikemminkin taas kerran sitä, että kaupunki järkkää samanaikaiset tietytöt kiivaimpaan terassiaikaan, eikä ollenkaan konsultoi yrittäjiä töiden toteuttamisen tavassa, ajoituksessa ja kestossa? Jos näin, niin aika vaikea tästä on saada ideologista asiaa, vaan pikemminkin Helsingin hallintokulttuuriin, joka saa muutenkin nykyisin aika lailla huutia, liittyvä asia?
Edit. Vielä tähän ne ratkaisut:
- Julmetusti lisää asuntoja tuolle ydinkeskustan näivettyvälle alueelle, jossa asuu nyt yhteensä ehkä 3 perhekuntaa. Täydennysrakentamista ei ehkä hirveästi sinne mahdu (vähän kauemmaksi kyllä), mutta toimistojen muuttaminen asunnoiksi tehtävä byrokratialtaan hyvin helpoksi.
- Sillä aikaa kun keskustatunnelista kinataan, avataan Aleksin huoltotunneli, joka jo nyt yhdistää isoimmat parkkihallit vaikka yhteys onkin nyt suljettu, kaikelle kansalle. Autetaan siis keskustan saavutettavuutta autoilijoille siten, että päästetään ne jo ydinkeskustan laidoilta maan alle ajelemaan haluamaansa parkkihalliin. Eihän tää tuo sitä keskustatunnelin mahdollistamaa moottoritienopeuden ohitustietä (tai siis alitustietä) keskustalle, mutta kuka sitä kaipaakaan.
- Parannetaan katutilaa. Autoilijan tuoma kertasumma keskustan palveluille on korkeampi kuin kävelijän/fillaroijan/julkisen liiekenteen käyttäjän, mutta autoilijoita on vähemmän ja he käyvät harvemmin. Eli muut tuovat kuitenkin yhteensä enemmän rahaa pidemmällä aikavälillä. Ja autoilijat vievät enemmän tilaa ja aiheuttavat haittoja. Jos Espan yksikaistaisuus on ongelma, otetaan toinen kaista parkkipaikoilta, ei muilta ihmisiltä. Ajelkoot (ja pysäköikööt) kuitenkin pääasiassa siellä parkkihallien maanalaisessa verkostossa.
- Suomalaiset tekevät isommat ostoksena netissä ja kauppakeskuksissa, ja venäläiset eivät näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa palaa, joten suunnataan keskustan tarjonta toisin: palvelemaan ensisijaisesti alueella jo olevia (asukkaita ja työskentelijöitä) sekä niitä, jotka haluavat tulla sinne viettämään aikaansa.
Edit. Vielä tähän ne ratkaisut:
- Julmetusti lisää asuntoja tuolle ydinkeskustan näivettyvälle alueelle, jossa asuu nyt yhteensä ehkä 3 perhekuntaa. Täydennysrakentamista ei ehkä hirveästi sinne mahdu (vähän kauemmaksi kyllä), mutta toimistojen muuttaminen asunnoiksi tehtävä byrokratialtaan hyvin helpoksi.
- Sillä aikaa kun keskustatunnelista kinataan, avataan Aleksin huoltotunneli, joka jo nyt yhdistää isoimmat parkkihallit vaikka yhteys onkin nyt suljettu, kaikelle kansalle. Autetaan siis keskustan saavutettavuutta autoilijoille siten, että päästetään ne jo ydinkeskustan laidoilta maan alle ajelemaan haluamaansa parkkihalliin. Eihän tää tuo sitä keskustatunnelin mahdollistamaa moottoritienopeuden ohitustietä (tai siis alitustietä) keskustalle, mutta kuka sitä kaipaakaan.
- Parannetaan katutilaa. Autoilijan tuoma kertasumma keskustan palveluille on korkeampi kuin kävelijän/fillaroijan/julkisen liiekenteen käyttäjän, mutta autoilijoita on vähemmän ja he käyvät harvemmin. Eli muut tuovat kuitenkin yhteensä enemmän rahaa pidemmällä aikavälillä. Ja autoilijat vievät enemmän tilaa ja aiheuttavat haittoja. Jos Espan yksikaistaisuus on ongelma, otetaan toinen kaista parkkipaikoilta, ei muilta ihmisiltä. Ajelkoot (ja pysäköikööt) kuitenkin pääasiassa siellä parkkihallien maanalaisessa verkostossa.
- Suomalaiset tekevät isommat ostoksena netissä ja kauppakeskuksissa, ja venäläiset eivät näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa palaa, joten suunnataan keskustan tarjonta toisin: palvelemaan ensisijaisesti alueella jo olevia (asukkaita ja työskentelijöitä) sekä niitä, jotka haluavat tulla sinne viettämään aikaansa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 26.05.2023 10:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Eihän sillä ole väliä, suljetaanko kaistoja ja bulevardisoidaanko, jos vain autot liikkuvat.
Suomessa tie ja katutöiden tilaamista leimaa täydellinen piittaamattomuus aiheutetusta häiriöstä. Työmaalla ei tapahdu mitään ja silti kadut ovat kiinni. Ei se ole kovin vaikeaa asettaa liikenteen haittaamiselle rajoituksia, jolloin urakoitsija suunnittelee työnsä rajoitusten mukaisesti. Maksaa ehkä euron enemmän, mutta eipähän ole sekaisin koko kaupunki.
Eihän sillä ole väliä, suljetaanko kaistoja ja bulevardisoidaanko, jos vain autot liikkuvat.
Suomessa tie ja katutöiden tilaamista leimaa täydellinen piittaamattomuus aiheutetusta häiriöstä. Työmaalla ei tapahdu mitään ja silti kadut ovat kiinni. Ei se ole kovin vaikeaa asettaa liikenteen haittaamiselle rajoituksia, jolloin urakoitsija suunnittelee työnsä rajoitusten mukaisesti. Maksaa ehkä euron enemmän, mutta eipähän ole sekaisin koko kaupunki.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 26.05.2023 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 22987
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Noh.. ei varmaankaan myönteinen vaan viestinnällisesti taitava. Fiksuja miehenä ymmärtää, että ei kannata ottaa tiukkaa kantaa ideologisesti herkkään asiaan. Business kärsisi, jos leimautuisi bensafasistiksi.urpiainen kirjoitti: ↑26.05.2023 10:02 Eiks toi linkattu noho-mieskin ollut ihan myönteinen suhtautumisessaan Espan kaistakokeiluun, ja kritisoi pikemminkin taas kerran sitä, että kaupunki järkkää samanaikaiset tietytöt kiivaimpaan terassiaikaan, eikä ollenkaan konsultoi yrittäjiä töiden toteuttamisen tavassa, ajoituksessa ja kestossa? Jos näin, niin aika vaikea tästä on saada ideologista asiaa, vaan pikemminkin Helsingin hallintokulttuuriin, joka saa muutenkin nykyisin aika lailla huutia, liittyvä asia?
Esplanadin puiston reunoillahan oli pyöräkaistat jo ennen tätä. Mitä järkeä tehdä viereen toiset pyöräkaistat...
Joo, Espan pyörätiellä voi nyt kävellä. Ratkaisu, joka etsii ongelmaa. Monena kauniina kesäpäivänä olen Espan puistossa kävellyt ja koskaan ei ole ollut niin ahdasta, etteikö olisi aiemmin käytössä olleeseen tilaan mahtunut.
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^ "Ihan kiva terassilupahakemus. Olisi sääli jos se palaisi."
Re: Helsingin siluetti
Mä en ymmärrä miksi Espalle piti tehdä yhtään mitään.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Kaikista paikoista juuri Espa on idioottimainen paikka lähteä parantamaan jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden erottamista omille väylilleen. Tuo asia on kaikkialla muualla helsingissä hoidettu päin vittua, joten kannattaisi aloittaa duuni sellaisista paikoista, joilla pyörillä olisi järkeä ajaa. Ei Amsterdamissakaan saa ajaa pyörillä joka paikassa. Se on ihan hyväksyttyä, että vilkkaimmilla paikoilla joutuu taluttamaan. Jos ei maistu, niin älä aja kaikkein vilkkaimpaan ihmiskeskittymään. Pyörällä sentään on vaihtoehtoja. Autolla espa on moneen matkaan ainoa poikittainen yhteys.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.05.2023 10:39 Joo, Espan pyörätiellä voi nyt kävellä. Ratkaisu, joka etsii ongelmaa. Monena kauniina kesäpäivänä olen Espan puistossa kävellyt ja koskaan ei ole ollut niin ahdasta, etteikö olisi aiemmin käytössä olleeseen tilaan mahtunut.
Re: Helsingin siluetti
Tavoitteena on virkistää keskustaa nimenomaan merkityksessä parantaa alueen yritysten toimintaedellytyksiä. Lautakuntahan hyväksyi yksimielisesti esittelijän versioon seuraavan lisäyksen:
"Kokeilun tuloksia arvioidaan tiiviissä yhteistyössä alueen palveluyrittäjien kanssa ja erityisesti kiinnitetään huomiota päätavoitteen eli ydinkeskustan virkistymisen toteutumiseen.
Tavoitteena kokeilussa on alueen palveluyritysten liiketoiminnan parantuminen, jota mitataan esimerkiksi liikevaihtoluvuilla.
Vuoden 2023 kokeilun tulokset analysoidaan ja tuodaan lautakuntaan käsiteltäviksi syyskauden 2023 aikana, jotta tulosten perusteella voidaan tehdä johtopäätökset kokeilun jatkosta."
Kiinnostavaa syksyllä nähdä, miten tämä mittarointi tehdään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Re: Helsingin siluetti
En ymmärrä miten ruuhkajonot virkistävät Espaa. Minusta se on ollut todella viihtyisä katu aina.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18712
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Eiköhän tuo mittarointi tehdä päin perseettä, eli kysytään espan terdeiltä, että miten kävi kauppa. Keskustan alueen vaikutusten analysointi sivuutetaan liian vaikeana, vaikka espan sotkeminen vaikuttaa koko ydinkeskustaan, varsinkin stokkasta itään ostovoiman liikkumisen takia.urpiainen kirjoitti: ↑26.05.2023 11:18 "Kokeilun tuloksia arvioidaan tiiviissä yhteistyössä alueen palveluyrittäjien kanssa ja erityisesti kiinnitetään huomiota päätavoitteen eli ydinkeskustan virkistymisen toteutumiseen.
Tavoitteena kokeilussa on alueen palveluyritysten liiketoiminnan parantuminen, jota mitataan esimerkiksi liikevaihtoluvuilla.
Vuoden 2023 kokeilun tulokset analysoidaan ja tuodaan lautakuntaan käsiteltäviksi syyskauden 2023 aikana, jotta tulosten perusteella voidaan tehdä johtopäätökset kokeilun jatkosta."
Kiinnostavaa syksyllä nähdä, miten tämä mittarointi tehdään.