Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti: 22.05.2023 10:47 Dallas ja Carolina alkaa olemaan pakkovoittojen edessä, jos meinaavat vielä taistella jatkopaikasta. Aika pienillä eroilla tuntuu voitot menneen, että voi ihan hyvin vielä kääntyä toiseen suuntaan 2-0 tilanteesta.
Jostain just äsken luin tilaston, että jos joukkue on tässä vaiheessa 2-0 johdossa, niin 91% varmuudella vie ottelusarjan. Florida pääsee kotiluolaan, joten aika heikoilla Carolina nyt on. Dallas voi kääntää sarjan tasoihin ja sitten se on siitä kiinni kumpi ryöstää kotiedun.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmi kun Ilves ei voi tulla vastaan CHL:n alkusarjassa. Olisi helpot pisteet ja hyvät massit katsojista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Typerä laji, mutta kai aika suosittu käytettyjen kalsareiden automaattien maassa.


"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jaahas, MM kisat oli sitten siinä. Ihan kiva peli muuten, mutta maalinteko ei sujunut. Loppu ennen kuin ehdin kisatunnelmaan mukaan. Liikaa klo16 matseja mitä ei ehtinyt seuraamaan.

EDIT: Ja Ruotsi onnistui häviämään Latvialle :lol: :lol: :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No maalinteko ei onnistunut, puolustajat taisi olla kaljalla ja huonointa maalivahtipeliä tällä vuosituhannella.

Ihan ansaittu putoaminen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuten Vagabondo, minäkään en oikein kerinnyt näihin kisoihin mukaan. Katsoin vain satunnaisia osia joistain peleistä. Aika vähän jää seliteltävää, kun Suomi hävisi kaikille kolmelle kohtaamalleen kiekkomaalle, vaikka toki voittikin jotain tanskaunkareita. Jalonen taisi puhua jotain luotujen maalipaikkamäärien voittamisesta ja pelin hallinnasta, mutta. Bluntlyn ajatus puolustuksen ja maalivahtipelin heikkoudesta lienee aika yleisesti jaettu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Enitenhän tässä ketuttaa kun kolmosmokena kisojen TOP3 pelaaja ja silti piti hakata päätä seinään Hooverin kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En katsonut yhdestäkään pelistä yhtään palaa. Ilman iltapäivälehtiä en olisi edes tiennyt että kisat on. :shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2023 9:57 Kuten Vagabondo, minäkään en oikein kerinnyt näihin kisoihin mukaan. Katsoin vain satunnaisia osia joistain peleistä. Aika vähän jää seliteltävää, kun Suomi hävisi kaikille kolmelle kohtaamalleen kiekkomaalle, vaikka toki voittikin jotain tanskaunkareita. Jalonen taisi puhua jotain luotujen maalipaikkamäärien voittamisesta ja pelin hallinnasta, mutta. Bluntlyn ajatus puolustuksen ja maalivahtipelin heikkoudesta lienee aika yleisesti jaettu.
Kanada myös pelasi tosi hyvän pelin. Puolustivat hyvin ja maltilla. Iskivät hyvin vastahyökkäyksillä silloin kun oli tilaisuus.

Välierät pitäisi näillä jaoilla olla aika selkeät ja finaali sitten Kanada-USA. Bronssiottelussa voi olla panosta kun mitali olisi kova juttu niin Saksalle kuin Latvialle.

Ruotsi kyl hymyilyttää edelleen... :mrgreen: Onko joku käynyt tutkimassa sikäläisen lehdistön otsakkeita?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 26.05.2023 11:19 Ruotsi kyl hymyilyttää edelleen... :mrgreen:
Mä en jotenkin saa kiinni tästä ollenkaan. Mä olen jotenkin lähtökohtaisesti Ruotsin puolella aina, kun eivät pelaa Suomea vastaan. Minusta olisi ollut hienoa, jos Ruotsi olisi voittanut Tampereella (kun Suomi siis putosi).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 26.05.2023 11:19 Ruotsi kyl hymyilyttää edelleen... :mrgreen: Onko joku käynyt tutkimassa sikäläisen lehdistön otsakkeita?
Heti pelin jälkeen kuikuilin vähän expresseniä. Ihan laadukkaat itkut näytti olevan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.05.2023 12:25
Vagabondo kirjoitti: 26.05.2023 11:19 Ruotsi kyl hymyilyttää edelleen... :mrgreen:
Mä en jotenkin saa kiinni tästä ollenkaan.
No onhan toi nyt härsitty kunnolla, kun tippuu puolivälierässä Latvian kiekkomahtia vastaan. Ruotsin pitäisi helposti pystyä kasaamaan mitaleista taisteleva joukkue ilman NHL vahvistuksiakin joka vuosi siinä missä Suomenkin. Tälläistä tappiota ei vaan saisi tapahtua. Myönnän; Olen hieman vahingoniloinen. Noin yleensä mä symppaan Ruotsia urheilussa, mutta jääkiekkoon tää ei päde, koska siinä on niin tärkeää olla heitä parempi.

Toisaalta Saksalle ja Latvialle ihan huikeat kisat. Rispekt venymisestä!
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No noin kun sen laitat, niin mikä ettei Ruotsille :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ja nyt ne kaato USAn bronssipelissä. Hienoa, että Latvialaiset saivat mitalit muistoksi hienoista kisoista :ohyeah:

Asiasta Mertarantaan. Kansan syvät rivit on jostain syystä aina epäilyttäviä: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009613908.html

"Kansan syvien rivien vankkumatonta suosiota Mertaranta nauttii kuitenkin yhä 28. MM-turnauksessaan. Se käy nopeasti selväksi, kun hänen kanssaan kävelee Nokia-areenan käytävillä."

Mä oon niin kyllästynyt Mertarannan huutamiseen, pelon lietsontaan ja pelaajien nuhtelemiseen etten haluisi kuulla enää yhtään hänen selostamaan ottelua. Onneksi se on viimevuosina monesti ollut maksukanavalla piilossa, mutta valitettavasti aina välillä päästävät myös mainosrahoitteiselle puolelle. Toivottavasti ei ura enää jatku, vaan vetäytyy nauttimaan eläkkeestä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eihän Antero ymmärrä jääkiekosta paskan vertaa. Kuunnelkaa vaikka Mäkisen Anttia, niin huomaa ison eron. Juna meni jo 20 vuotta sitten. Ei jatkoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Samaa mieltä. Lisäksi Antsa ei taida suostua ottamaan kommentaattoria mukaan jakamaan huomiota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Totesin finaalia katsoessa, että mutella on mukavampaa.

Saksa piti pelin pitkään jännänä. Ihan hyvä finaali.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuulostaa ehkä jopa håmålta, mutta olen onnellinen latvialaisten puolesta pronssistaan. Kansallinen vapaapäiväkin siitä tuli. Seuratkoon menestys niitä, jotka sitä eniten tarvitsevat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2023 10:01 Kuulostaa ehkä jopa håmålta, mutta olen onnellinen latvialaisten puolesta pronssistaan. Kansallinen vapaapäiväkin siitä tuli. Seuratkoon menestys niitä, jotka sitä eniten tarvitsevat.
Näin urheiluromantikkona mä tykkään aina näistä tarinoista joissa venytään saavuttamaan jotain merkittävää ylivoimaista vastusta vastaan. 95 oli itselleni kova juttu. Suomi oli pelannut jo monet hyvät kisat, mutta se voitto oli aina jäänyt uupumaan, ja kun se lopulta tuli, niin tuntuihan se hienolta. Mä oon vilpittömästi onnellinen Latvian saavutuksesta ja ollut hienoa nähdä mediasta niiden riemua ensimmäisestä jääkiekon mitalista.

Kyllä mä toivoin myös Saksalle ensimmäistä kultaa, mutta Kanada otti taas omansa. Niin kuin Suomenkin edestä on monta kertaa vienyt. Eikö 90-luvun alussa ollut joku turnaus, kun suomi hävisi yhden ainoan erän koko turnauksen aikana ja sen avulla Kanada vei mestaruuden?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

95 oli massiivinen, juu. Itselläni kiekon MM-kisat ovat viimeisen vajaan 10 vuoden aikana latistuneet melkoisesti. Viime vuosina reilut 50 kotimaista pelaajaa eli käytännössä creme de la creme (ilman heittomerkkejä) pelaa änärissä. Canal+ ja sittemmmin Visat kun lisäksi näyttää änäripelit suorana, niin Liiga ja siis myös MM-kisat näyttyäytyvät kotikutoisina divarikisoina. Toki jonkinlaisena lajiromantikkona seuraan niitä. Näkökulma tosin on ennen kaikkea yksittäisten pelaajien suorituksissa.

Ai että, kun saatais parhaat olympialaisiin tai joku World cup pystyyn.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.05.2023 10:28Itselläni kiekon MM-kisat ovat viimeisen vajaan 10 vuoden aikana latistuneet melkoisesti.
Mulle taas arvokisaformaatti lyhyinä tapahtumina yleensä toimii hyvin. Kaikki kiekkoliigat on ihan liian pitkiä miljoonine pelineen. Ei vaan pysty sitoutumaan kunnolliseen seuraamiseen ja ilman sitoutumista kokemus jää tunnepuolella vähän puolinaiseksi, kuten mulla kävi tän vuoden MM-kisojen suhteen.

Vaikka MM-kisoissa ei kaikki parhaat pelaakaan, niin yleensä pelinopeus on sen verran hyvä, että peli on ihan viihdyttävää katsoa. Liigaa ei oikein jaksa NHL kiekkoon tottumis jälkeen enää katsella, kun se on sellaista hidasta kaartelua isolla kentällä. No ei tuu enää NHL pelejäkään enää katsottua, kun nhl66.ir meni muuttamaan systeemejään eikä sieltä enää näe ilmaiseksi otteluja jälkilähetyksenä. Oon vaihtanut NFLn seuraamiseen. Hieno sarja, kun vaan 17 peliä, niin jokainen ottelu on todella tärkeä kauden kannalta, ja ottelu/viikko tahtiin on helpompi sitoutua ajankäytöllisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.05.2023 21:58 Eihän Antero ymmärrä jääkiekosta paskan vertaa. Kuunnelkaa vaikka Mäkisen Anttia, niin huomaa ison eron. Juna meni jo 20 vuotta sitten. Ei jatkoon.
Kaipaan Häyristä, hänen selostamien pelien aikana raportoitiin satunnaiset laukaukset, tappelut ja jäähyt. Muu aika meni tarinankerrontaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sardian MM ralli alkaa tänään. Rovanperä toivoo sadetta helpottamaan auraamista, mutta sääennusteen mukaan sitä ei ole tarjolla ennen kuin iltapäivällä. Mutta kun ovat tuollaisia ukkoskuuron näkösiä, niin hyvällä tuurilla voi auttaa kohtuullisten asemien säilyttämisessä lauantaille.

https://www.ilmeteo.it/meteo/Al%E0+dei+Sardi?refresh_ce
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Urheilubisnes on Suomessa hankalaa, varsinkaan alemmilla tasoilla, mutta onhan tämä nyt kerta kaikkisen surkeaa: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009626598.html

Tunnen vetoa salaiittoteoriaan, että pikkuseurojen napamiehet ovat täyttäneet Liigan pomopositiot ja äänestävät osakaskokouksissa avoimuutta vastaan, koska muuten K-Espoo ja Jokerit voisivat hyvinkin syrjäyttää koko joukon aika heikosti pärjääviä jönsesterin pikkuseuroja. Tylsää. Kiekko-Espoo ansaitsisi ehkä (taas kerran!) uuden yrityksen pääsarajatasolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jääkiekon SM-Liiga, MM-kisat ja muita urheilujutskia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Sekä espoo, että jokerit varmaan lisäisivät katsojia enemmän kuin lisäisivät kilpailua. Molemmilla on kuitenkin ollut niin turbulentit vuodet, että ehkä on ihan hyvä katsoa, jatkuuko molempien lento.
Vastaa Viestiin