Suomen Nato-jäsenyys

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Uskon Suomen hakevan Nato-jäsenyyttä

Marinin hallituksen aikana
6
40%
Seuraavan hallituksen aikana
7
47%
Myöhemmin
0
Ei ääniä
Ei koskaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa
1
7%
En tiedä asiasta riittävästi vastatakseni tähän kysymykseen (tämä vaihtoehto ei kitinäläisille)
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Entäs tuo pilapiirtäjä joka provosoi Turkkia, urpiainen? Fiksu teko?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sananvapaus ei koske vain fiksujen mielipiteiden esittämistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2023 12:22 Sananvapaus ei koske vain fiksujen mielipiteiden esittämistä.
Selviö. Aina ei vaan ole järkevää käyttää vapauttaan. Minulla - ja jokaisella - on vapaus mennä kävelemään heikoille jäille talvella.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2023 11:39 Entäs tuo pilapiirtäjä joka provosoi Turkkia, urpiainen? Fiksu teko?
Sun kanssa on aina tää ikuinen paluu samoihin juttuihin. Mene nyt vaikka alkuun tuonne, siinä on muistaakseni linkki aiempiin saman jutun toistoihin: viewtopic.php?t=14114&start=1600#p803190
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minusta on vaan niin tympeää että aina kun henkilö X tekee jotain tyhmää ja/tai edesvastuutonta ja häntä arvostellaan ko. teon vuoksi niin hän (ja muutkin) aloittavat saman laulun: minulla on vapaus! Minulla on oikeus! Ei sanan-ja painovapaus ole missään vaarassa jos popula olisi vastuullisempi ja järkevämpi niiden käytössä.
Minulla on vapaus loukata sanallisesti muita ihmisiä mutta en tee niin.
Minulla on myös vapaus lyödä päätäni seinään mutta en tee niin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sinulla on myös vapaus röpöttää sohvalla yhteiskunnan elättinä ja olla menemättä kouluttautumaan ammattiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2023 12:56 Minusta on vaan niin tympeää että aina kun henkilö X tekee jotain tyhmää ja/tai edesvastuutonta ja häntä arvostellaan ko. teon vuoksi niin hän (ja muutkin) aloittavat saman laulun: minulla on vapaus! Minulla on oikeus! Ei sanan-ja painovapaus ole missään vaarassa jos popula olisi vastuullisempi ja järkevämpi niiden käytössä.
Minulla on vapaus loukata sanallisesti muita ihmisiä mutta en tee niin.
Minulla on myös vapaus lyödä päätäni seinään mutta en tee niin.
Mun käsittääkseni kukaan kitinässä ei ole pitänyt koraanin polttamista hyvänä ideana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2023 13:03
Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2023 12:56 Minusta on vaan niin tympeää että aina kun henkilö X tekee jotain tyhmää ja/tai edesvastuutonta ja häntä arvostellaan ko. teon vuoksi niin hän (ja muutkin) aloittavat saman laulun: minulla on vapaus! Minulla on oikeus! Ei sanan-ja painovapaus ole missään vaarassa jos popula olisi vastuullisempi ja järkevämpi niiden käytössä.
Minulla on vapaus loukata sanallisesti muita ihmisiä mutta en tee niin.
Minulla on myös vapaus lyödä päätäni seinään mutta en tee niin.
Mun käsittääkseni kukaan kitinässä ei ole pitänyt koraanin polttamista hyvänä ideana.
Kirjoitin kyllä noin niin kuin yleisemmällä tasolla.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2023 13:05
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2023 13:03
Homeboy65 kirjoitti: 06.04.2023 12:56 Minusta on vaan niin tympeää että aina kun henkilö X tekee jotain tyhmää ja/tai edesvastuutonta ja häntä arvostellaan ko. teon vuoksi niin hän (ja muutkin) aloittavat saman laulun: minulla on vapaus! Minulla on oikeus! Ei sanan-ja painovapaus ole missään vaarassa jos popula olisi vastuullisempi ja järkevämpi niiden käytössä.
Minulla on vapaus loukata sanallisesti muita ihmisiä mutta en tee niin.
Minulla on myös vapaus lyödä päätäni seinään mutta en tee niin.
Mun käsittääkseni kukaan kitinässä ei ole pitänyt koraanin polttamista hyvänä ideana.
Kirjoitin kyllä noin niin kuin yleisemmällä tasolla.
Yleisellä tasolla munkin mielestäni olisi hyvä, jos ihmiset käyttäytyisivät kohteliaasti ja viisaasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kaikkien kannattaisi olla parhaita versioita itsestään!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2023 14:10 ^ Kaikkien kannattaisi olla parhaita versioita itsestään!
Ääh, liian työlästä. Sellanen kohtuu hyvä on yleensä ihan riittävä taso.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Meillä syötiin tiistaina nato-kakkua. Moni muu näköjään korkkasi kuohuvaa:
https://www.iltalehti.fi/viinikellari/a ... 3be2f89e50
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Melkein meni sielun puhtaus tässä prosessissa. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009506583.html

Tyypillistä, että Ruotsin äärioikeistosta riippuvainen vähemmistöhallitus kykeni olemaan suoraselkäisen vaikka ratifiointia yhä odottavat. Toivottavasti Orpolta löytyy vastaavaa johtajuutta, jos ja kun tällaisia tulee kokperskd:n pöydälle. Ei ainakaan tarvitse natoprosessista murehtia.

Edit. "Turvallisuuspoliittiset demokratiajoustot" :D
https://yle.fi/a/74-20024819
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nyt kun ollaan jäseniä päästään näköjään perkaamaan miksi tämä oli niin hidasta ja vaikeaa. Selviää, että Presidentti Niinistö oli yhtä rähmällään itään kuin Halonen ja Tuomioja. Vanhan ajan poliitikkojen on vaikea luopua YYA -ajattelusta.

Mun keskittymiskyky ei riittänyt koko artikkelin lukemiseen ajatuksella, mutta yritin kahlata pääkohdat: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009558248.html
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onko toi nyt sitä jälkisuomettumisen likapyykkiä, jota ei pestä kun Suomi liittyi Natoon?

Padot aukeaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vagabondo kirjoitti: 04.06.2023 9:45 Nyt kun ollaan jäseniä päästään näköjään perkaamaan miksi tämä oli niin hidasta ja vaikeaa. Selviää, että Presidentti Niinistö oli yhtä rähmällään itään kuin Halonen ja Tuomioja. Vanhan ajan poliitikkojen on vaikea luopua YYA -ajattelusta.
Kannattaa se Niinistön vastinekin lukea: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009625686.html

Helppoahan se nyt on kun kaikki taloudelliset kytkökset ovat menneet poikki, kyllä mä ymmärrän sen hankaluuden mitä kaikenlaiset vastatoimet olisivat aiemmin aiheuttaneet. YYA-henkiset poliitikot olisivat olleet pää punaisena kritisoimassa kun puukaupat ja muut bisnekset kusee, ja toisenlaisessa tilanteessa siihen olisi osa kansaa mennyt mukaan. Ihan arpapeliä että miten olisi seuraavissa vaaleissa sitten käynyt.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti: 04.06.2023 12:56 ...kyllä mä ymmärrän sen hankaluuden mitä kaikenlaiset vastatoimet olisivat aiemmin aiheuttaneet.
Juu. Vaikka itse olen ollut pitkään Naton kannalla, niin en oikein jaksa innostua tästä jälkipyykistä. En ole vakuuttunut, mitä sillä oikeasti saavutetaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.06.2023 13:01
aasi kirjoitti: 04.06.2023 12:56 ...kyllä mä ymmärrän sen hankaluuden mitä kaikenlaiset vastatoimet olisivat aiemmin aiheuttaneet.
Juu. Vaikka itse olen ollut pitkään Naton kannalla, niin en oikein jaksa innostua tästä jälkipyykistä. En ole vakuuttunut, mitä sillä oikeasti saavutetaan.
Jälkiviisaus on helppoa, mutta onhan tuo aikamoista, että jos Ukraina olisi kaatunut, Suomen Nato-optioita ei olisi ollutkaan ja Suomi olisi ollut kaksin hyperagressiivisen ja voimiensa tunnossa pullistelevan Venäjän kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.06.2023 13:01
Juu. Vaikka itse olen ollut pitkään Naton kannalla, niin en oikein jaksa innostua tästä jälkipyykistä. En ole vakuuttunut, mitä sillä oikeasti saavutetaan.
Kun asiat mostetaan pöydälle nyt, niin olemme valmiimpia tekemään päätöksiä Kiinan kanssa kun se aika koittaa. Venäjän taloudelliset kytkökset ovat nappikauppaa siihen verrattuna.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lähtökohta jälkipyykille pitisi olla, ettei etsitä syyllisiä, vaan nimen omaan johtopäätöksiä, jotka palvelevat tulevaisuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Niinistö kai sanonut monesti, että Suomen natojäsenyys ei ole valmis ennen kuin Ruotsikin on sotilasliitossa. Nyt kai Turkin parlamentti on Ruotsin jäsenyyden vihdoin ratifioinut. Unkarin ei pitänyt olla viimeinen, mutta näyttää olevan (vaikka Erdoganin vahvistus puuttuu yhä). Saa nähdä, tuleeko Unkari pian ruotuun, vai pelaako Orban tällä EU-kiistoissaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.01.2024 22:33 Niinistö kai sanonut monesti, että Suomen natojäsenyys ei ole valmis ennen kuin Ruotsikin on sotilasliitossa. Nyt kai Turkin parlamentti on Ruotsin jäsenyyden vihdoin ratifioinut. Unkarin ei pitänyt olla viimeinen, mutta näyttää olevan (vaikka Erdoganin vahvistus puuttuu yhä). Saa nähdä, tuleeko Unkari pian ruotuun, vai pelaako Orban tällä EU-kiistoissaan.
Hamasin sanomien mukaan Unkari jo vaarassa menettää äänioikeutensa EU:ssa. En usko, että tämän takia riskeeraavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.01.2024 8:44 Hamasin sanomien mukaan Unkari jo vaarassa menettää äänioikeutensa EU:ssa. En usko, että tämän takia riskeeraavat.
Meinaat, että koettavat hankkia hyvää tahtoa EUssa päästämällä Ruotsin enempää viivyttelemättä NATOon? Ehkä. Pelkään, että pikemminkin pitävät tämän yhden kiristyskortin taskussaan kunnes EU-asia asettuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.01.2024 8:48
James Potkukelkka kirjoitti: 24.01.2024 8:44 Hamasin sanomien mukaan Unkari jo vaarassa menettää äänioikeutensa EU:ssa. En usko, että tämän takia riskeeraavat.
Meinaat, että koettavat hankkia hyvää tahtoa EUssa päästämällä Ruotsin enempää viivyttelemättä NATOon? Ehkä. Pelkään, että pikemminkin pitävät tämän yhden kiristyskortin taskussaan kunnes EU-asia asettuu.
No mä luulen, että Unkaria kuitenkin lopulta kiinnostaa EU:n raha eniten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin