Homien ihmettely ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2023 16:33
Homeboy65 kirjoitti: 02.06.2023 15:51
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2023 15:50 ^ Vastaa nyt vaan kysymyksiini!
Minä yritän nyt sitten puhua asiasta enkä asian vierestä jne. OK?
Yrität vaan päästä tilanteesta eroon.
Ei. Vaan yritän mitä kirjoitin. Hohhoijaa... :juristi:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Herra P:n isä kuoli. Hän peri tältä noin 100 000 postimerkkiä. Ne menevät hyvin kaupaksi. Herra P's business is business.
Olen alkanut taas pelaamaan pasianssia. En netissä vaan korteilla. Pyramidipasianssi on ainoa jota osaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmettelin kun kirjoitin tonne www.vardisrocks.com joku sitten vastasi mailiini ja yritti yhden (!) sanan kirjoittaa suomeksi niin ei onnistunut. Eli "Koitos". Po. Kiitos.

Mutta keikka Vaasan nuorisotalolla talvella 1983 oli oikein hauska. :hep:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei se ollut suomea.

Po. coitus
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2023 15:17 Ei se ollut suomea.

Po. coitus
:mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tänään ihmettelen miten Arskan saisi houkuteltua takaisin Kitinään. :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mitä mieltä Kitinäraati olisi Arskan paluusta?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmettelin tänään kun luin vanhasta Hymylehdestä kuinka Björn Wahroos ehdotti noin 20 vuotta sitten 1000 euron kansalaispalkkaa universaalisti kaikille puhtaana käteen. Kun otetaan inflaatio huomioon tuo 1000 e/kk olisi tarkoittanut kai samaa kuin 2000 euron tai vähän alle ostovoimaa tänä päivänä. Mitähän tämä olisi tarkoittanut
1) verotuksen kannalta
2) työhalujen kannalta
Saattaa olla että BW:lle tuo 1000 euroa oli vain "suolaraha" eikä hän tajunnut että se ei ollut sitä monellekaan hantlankarille, duunarille tai alemman keskiluokan jäsenelle.
Vielä kohta 1. BW olisi osallistunut maksumiehenä vain vähän, suurin osa hänen tuloistaan oli ainakin ennen verottomia osinkoja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 06.06.2023 9:38
Vielä kohta 1. BW olisi osallistunut maksumiehenä vain vähän, suurin osa hänen tuloistaan oli ainakin ennen verottomia osinkoja.
Mitäjän nämä maagiset verottomat tulot oikein on?
Sammon, Nordean ja UPM-Kymmenen hallitusten puheenjohtaja Björn Wahlroos on Helsingin Sanomien mukaan Suomen lähihistorian tuottoisimpia veronmaksajia.

2000-luvulla häntä enemmän veroja ovat maksaneet vain Sanoma-konsernin edesmennyt pääomistaja Aatos Erkko ja Nokian ex-pääjohtaja Jorma Ollila.

Yhteensä Wahlroos on maksanut vuodesta 2000 eteenpäin laskettuna välittömiä veroja yhteensä noin 64 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat HS:n verokoneeseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2023 12:07 Mitä mieltä Kitinäraati olisi Arskan paluusta?
Toivottavasti ei tule. Haittaa vahvasti Kitinän luettavuutta, kun suoltaa niitä egomaanisia monologejaan, joita kukaan ei kuitekaan jaksa lukea koska ovat niin törkeän itsekeskeisiä, koko uusien viestien sivun täyteen. Erittäin epäkohtelias ja muita huomioon ottamaton kirjoittaja, jota ei oikein kaipaa vuorovaikutusta edes yrittävälle sivustolle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 06.06.2023 9:45
Homeboy65 kirjoitti: 06.06.2023 9:38
Vielä kohta 1. BW olisi osallistunut maksumiehenä vain vähän, suurin osa hänen tuloistaan oli ainakin ennen verottomia osinkoja.
Mitäjän nämä maagiset verottomat tulot oikein on?
Sammon, Nordean ja UPM-Kymmenen hallitusten puheenjohtaja Björn Wahlroos on Helsingin Sanomien mukaan Suomen lähihistorian tuottoisimpia veronmaksajia.

2000-luvulla häntä enemmän veroja ovat maksaneet vain Sanoma-konsernin edesmennyt pääomistaja Aatos Erkko ja Nokian ex-pääjohtaja Jorma Ollila.

Yhteensä Wahlroos on maksanut vuodesta 2000 eteenpäin laskettuna välittömiä veroja yhteensä noin 64 miljoonaa euroa. Tiedot perustuvat HS:n verokoneeseen.
Olin sitten väärässä osinkojen suhteen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 9:47
Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2023 12:07 Mitä mieltä Kitinäraati olisi Arskan paluusta?
Toivottavasti ei tule. Haittaa vahvasti Kitinän luettavuutta, kun suoltaa niitä egomaanisia monologejaan, joita kukaan ei kuitekaan jaksa lukea koska ovat niin törkeän itsekeskeisiä, koko uusien viestien sivun täyteen. Erittäin epäkohtelias ja muita huomioon ottamaton kirjoittaja, jota ei oikein kaipaa vuorovaikutusta edes yrittävälle sivustolle.
Newsflash. Kenenkään postauksia ei ole pakko lukea. "Uusien viestien sivun täyteen"? :?
Harmiton överiksi vetäminen ei ketään vahingoita.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tarkoitin, että kustannus-hyötyanalyysi on näkökulmastani katsoen niin pahasti pakkasella, että vastaus kysymykseesi mielipiteestä painuu väistämättä kielteiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 9:57 Tarkoitin, että kustannus-hyötyanalyysi on näkökulmastani katsoen niin pahasti pakkasella, että vastaus kysymykseesi mielipiteestä painuu väistämättä kielteiseksi.
Eksplisiittisesti simplifioitu imperatiivi: löysää pipoa. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pyysit mielipidettä, annoin sellaisen, ja lisäksi mielipiteelle vielä perustelut. Oma vastauksesi oli ensin ilkeilevän holhoava, sitten suoraan piruileva. Minkälaista keskustelua avauksellasi ja vastauksillasi toivot?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 10:04 Pyysit mielipidettä, annoin sellaisen, ja lisäksi mielipiteelle vielä perustelut. Oma vastauksesi oli ensin ilkeilevän holhoava, sitten suoraan piruileva. Minkälaista keskustelua avauksellasi ja vastauksillasi toivot?
Varmaan juuri tällaista mitä käy itse. Allekirjoitan kaiken sanomasi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 06.06.2023 10:04 Pyysit mielipidettä, annoin sellaisen, ja lisäksi mielipiteelle vielä perustelut. Oma vastauksesi oli ensin ilkeilevän holhoava, sitten suoraan piruileva. Minkälaista keskustelua avauksellasi ja vastauksillasi toivot?
Olen eri mieltä. Minusta on outoa että jos kehotan löysäämään pipoa ja totean että kenenkään postauksia ei ole (sinänsä aksioma) pakko lukea niin se on jotain ilkeyttä. Luulen että olen tällä foorumilla niitä kohteliaimpia. Mutta sinusta pienikin naljailu on jotain kamalaa ilkeyttä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 06.06.2023 10:10 Luulen että olen tällä foorumilla niitä kohteliaimpia.
Olen myös huomannut, että itseymmärryksessäsi ja muille palstalle näkyvässä toiminnassa on vahva ristiriita.

Sun tavaramerkkejäsi ovat sellaiset holhoavat, yksisanaiset lyttäämiset ilman perusteluja ("väärin", "newsflash"), ilkeästi ivaileva ironia perusteluja antavan argumentaation sijaan, asiaan liittymättömien itsestäänselvyyksien (nämä sun "aksiomat") heittely muille kuin nämä olisivat joitain idiootteja, ja kaiken tämän jälkeen väite siitä, että keskustelukumppnailtasi loppuvat data ja argumentit. Itse asiasta et juuri koskaan keskustele asiallisesti perustellen ja lähteesi/kritiikin kohteesi linkittäen (huolimatta sadoista pyynnöistä keskustella edes vähän muut huomioon ottaen). Perustelujen sijaan sitten kirjoitat, että et enää jaksa. Kaiken kaikkiaan tuollainen on minusta erittäin epäkohteliasta keskustelukäyttäytymistä. Kaikki vastaavat tietysti omista törkeyksistään, mutta kun toistuvasti avaat keskusteluja - nytkin oikein pyysit mielipiteitä muilta - kannattaisi ehkä hieman refelektoida omaa käytöstään, niin vastakaikukin saattaisi olla erilaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Omasta mielestäni olen asiallinen. Kaikki argumentit eivät tarvitse perusteluja. Ennen kaikkea: minä en solvaa ja nimittele muita kirjoittajia. Koskaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2023 12:15
urpiainen kirjoitti: 13.06.2023 12:05
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2023 12:00 En ole tosin aivan varma kuuluuko PH kirkkoon.
Kuuluu, kuten olisit saanut googlaamalla selville nopeammin kuin mitä noiden spekulaatioidesi kirjoittamiseen meni aikaa.
Minusta on btw huvittavaa kuinka monet (?) uskikset ajattelevat että yhdellä puolella ovat "ääriateistit", toisella puolella fundamentalisti-uskikset ja keskellä järkevät, maltilliset ja hyvät luterilaiset. :paavi:
"Ääriateisti" on olkiukkoilua.
Ettet nyt itse olkiukkoilisi? Vaikuttaa taas vähän tilanteelta, jossa olet itse keksinyt kannan, jota monet (?) muka kannattavat ja jonka kimppuun hyökkäät. Just nää avaukset sun piti lopettaa, jos et osaa näyttää edes yhtä instanssia kritisoimastasi kannasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 13.06.2023 12:19
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2023 12:15
urpiainen kirjoitti: 13.06.2023 12:05
Kuuluu, kuten olisit saanut googlaamalla selville nopeammin kuin mitä noiden spekulaatioidesi kirjoittamiseen meni aikaa.
Minusta on btw huvittavaa kuinka monet (?) uskikset ajattelevat että yhdellä puolella ovat "ääriateistit", toisella puolella fundamentalisti-uskikset ja keskellä järkevät, maltilliset ja hyvät luterilaiset. :paavi:
"Ääriateisti" on olkiukkoilua.
Ettet nyt itse olkiukkoilisi? Vaikuttaa taas vähän tilanteelta, jossa olet itse keksinyt kannan, jota monet (?) muka kannattavat ja jonka kimppuun hyökkäät. Just nää avaukset sun piti lopettaa, jos et osaa näyttää edes yhtä instanssia kritisoimastasi kannasta.



Huomasit varmaan tuon kysymysmerkin. Eli tuo oli oletus, ei mikään varma väite. Mutta jokseenkin varma olen siitä että ainakin jotkut uskikset ajattelevat noin.
Muistaakseni kuitenkin John Vikström väitti aikoinaan noin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minusta ääriateisti on vähän samanlainen sana kuin kuollut. Siinä ei ole komparatiiveja. Ateisti on ateisti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2023 12:37 Minusta ääriateisti on vähän samanlainen sana kuin kuollut. Siinä ei ole komparatiiveja. Ateisti on ateisti.
No voi ateismin sisällön hahmottaa aika monella tavalla. Yhden suuren ajattelijan analyysi kiinnostavista kulmista löytyy esim. täältä: viewtopic.php?p=209838#p209838

Ja sitten itse ääriateismin luonteesta voi jutella tuolla: viewtopic.php?t=11097
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 13.06.2023 13:44
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2023 12:37 Minusta ääriateisti on vähän samanlainen sana kuin kuollut. Siinä ei ole komparatiiveja. Ateisti on ateisti.
No voi ateismin sisällön hahmottaa aika monella tavalla. Yhden suuren ajattelijan analyysi kiinnostavista kulmista löytyy esim. täältä: viewtopic.php?p=209838#p209838

Ja sitten itse ääriateismin luonteesta voi jutella tuolla: viewtopic.php?t=11097
Ateistien pääjuttu on kuitenkin kaikilla sama: uskon puute.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmettelen että vaikka olen päässyt yli G-miehen kuolemasta ajattelen häntä edelleen melkein päivittäin. Paljon muistoja...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin