Kitinän rasismikysely

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hesarin innoittamana Kitinän oma rasismitutkimus
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009768107.html

Kysymykset

1. Olet valitsemassa lääkäriaikaa. Sinulle parhaimmin sopivaan aikaan vapaana on vain selvästi euroopan ulkopuolelta peräisin olevalla imellä varustettu lääkäri. Mitä teet?
a) Valitsen lääkärin, jonka nimi vaikuttaa vierasperäiseltä (Lähi-Itä tai Afrikka), koska aika sopii minulle parhaiten
b) Valitsen lääkärin suomalaisella nimellä, vaikka ajankohta ei sovi minulle niin hyvin

2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
a) Rape sanoo "Vitun manne!"
b) Rape sanoo "Vitun läski""
c) Molemmat ovat yhtä paheksuttavia

3. Mustalaiset haluavat ostaa taloyhtiöstäsi asunnon. Taloyhtiössäsi on lunastuspykälä. Hallituksen puheenjohtaja tietää jo ostajan, joka on valmis maksamaan 2% vähemmän kuin mustalaiset. Sinua osakkaana pyydetään äänestämään:
a) Kyllä. Lunastetaan asunto ja myydään toiselle ostajalle 2% halvemmalla (Taloyhtiö siis tekee 2% tappion ja sinä osakkaana kärsit taloudellisesti)
b) Ei. Ei lunasteta asuntoa ja mustalaiset muuttavat yhtiöön, jossa nyt asut
c) Jätät äänestämättä

4. Olet menossa perheen kanssa ravintolaillalliselle. Viihtyisällä kadulla on vierekkäin kaksi identtistä ravintolaa, joista toinen on täynnä mustalaisia. Mitä teet?
a) Valitsen ravintolan, jossa on mustalaisia
b) Valitsen ravintolan, jossa ei ole mustalaisia
c) Heitän kolikolla tai arvon muulla tavoin ravintolan

5. Jotkin uskonnot haluavat silpoa lapsia muista kuin lääketieteellisistä syistä.
a) Silpominen pitää sallia
b) Silpominen pitää kieltää
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 11.08.2023 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1 b
2 c
3 a
4 b
5 b
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vitosesta samaa mieltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tätä läpäise vastaamalla vain yhteen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

1a
2a
3b
4c
5b
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1b) Valitsen lääkärin suomalaisella nimellä, vaikka ajankohta ei sovi minulle niin hyvin
-Kommunikaatio toimii parhaiten


2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
-Onko Sami manne tai läski? Pyydän lisätietoja ennen vastaamista.

3.
c) Jätät äänestämättä
En tiedä mitä ajatella, joten em. lienee paras vaihtoehto.

4)
b) Valitsen ravintolan, jossa ei ole mustalaisia
-Kokemukset huonoja. Pitävät meteliä.


5b) Silpominen pitää kieltää
Self explanatory
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 9:41 1b) Valitsen lääkärin suomalaisella nimellä, vaikka ajankohta ei sovi minulle niin hyvin
-Kommunikaatio toimii parhaiten
Mulla on niin kiire kitinöidä pitkin päivää, että aikataulutus on tärkeintä. Mulla ei myöskään ole mitään huonoja kokemuksia maahanmuuttajataustaisista lääkäreistä. En näe mitään syytä syrjiä tässä.
2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
-Onko Sami manne tai läski? Pyydän lisätietoja ennen vastaamista.
Molemmat nimittelyt tietysti paheksuttavia, mutta etnispohjaisen rasismin rooli on tietysti viharikoksissa paljon huolestuttavammalla tasolla ja sellaisena vakavampi asia.
3.
c) Jätät äänestämättä
En tiedä mitä ajatella, joten em. lienee paras vaihtoehto.
Mun mielestä olisi tosi outo ajatus, että taloyhtiö alkaisi maksaa etnisestä profiloinnista ihmisten tehdessä asuntokauppaa. En missään nimessä tekisi tuollaista.
4)
b) Valitsen ravintolan, jossa ei ole mustalaisia
-Kokemukset huonoja. Pitävät meteliä.
Mä olen monesti valinnut hiljaisemman ravintolan jos näyttää, että vaihtoehdossa on liian kova mäiske käynnissä. Asiakaskunnan etninen profilointi ei liity tähän.

5b) Silpominen pitää kieltää
Self explanatory
Jep.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

1. a (ei täällä välttis pääse lekuriin, jos jää brittinimeä odottelemaan – ei ole huonoja kokemuksia)
2. c
3. b (vartuin Pasilassa, joka oli siihen aikaan täynnä romaneja, joten ovat “arkisia” minulle)
4. Menen siihen ravinteliin, jossa on vähemmän ihmisiä – ihan sama millaisia ihmisiä.
5. b
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 9:10 1. Olet valitsemassa lääkäriaikaa. Sinulle parhaimmin sopivaan aikaan vapaana on vain selvästi euroopan ulkopuolelta peräisin olevalla imellä varustettu lääkäri. Mitä teet?
a) Valitsen lääkärin, jonka nimi vaikuttaa vierasperäiseltä (Lähi-Itä tai Afrikka), koska aika sopii minulle parhaiten
b) Valitsen lääkärin suomalaisella nimellä, vaikka ajankohta ei sovi minulle niin hyvin
En oikein osaa samaistua. Monisairaana ja kattavan työterveyshuollon asiakkaana pyrin aina käymään omalla lääkärilläni. Mutta koska vaihtoehto A ei ole tullut mieleen, niin sanotaan B.
2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
a) Rape sanoo "Vitun manne!"
b) Rape sanoo "Vitun läski""
c) Molemmat ovat yhtä paheksuttavia
Mä en ole eläissäni nähnyt yhtään nakkikioskitappelua vaikka kaikenlaista legendaa aiheen piiristä olen kuullut. En usko aiheen parissa tapahtuvan keskustelun olevan missään tapauksessa korrektia, niin sanotaan C.
3. Mustalaiset haluavat ostaa taloyhtiöstäsi asunnon. Taloyhtiössäsi on lunastuspykälä. Hallituksen puheenjohtaja tietää jo ostajan, joka on valmis maksamaan 2% vähemmän kuin mustalaiset. Sinua osakkaana pyydetään äänestämään:
a) Kyllä. Lunastetaan asunto ja myydään toiselle ostajalle 2% halvemmalla (Taloyhtiö siis tekee 2% tappion ja sinä osakkaana kärsit taloudellisesti)
b) Ei. Ei lunasteta asuntoa ja mustalaiset muuttavat yhtiöön, jossa nyt asut
c) Jätät äänestämättä
En ole eläissäni käynyt yhtiökokouksessa enkä näe tälläistä lähitulevaisuudessa, kun preferoin omakotitaloasumista. Mutta sanotaan näin teoreettisesti B.
4. Olet menossa perheen kanssa ravintolaillalliselle. Viihtyisällä kadulla on vierekkäin kaksi identtistä ravintolaa, joista toinen on täynnä mustalaisia. Mitä teet?
a) Valitsen ravintolan, jossa on mustalaisia
b) Valitsen ravintolan, jossa ei ole mustalaisia
c) Heitän kolikolla tai arvon muulla tavoin ravintolan
Kerrankin helppo kysymys johon pystyy samaistumaan. Menen siihen ravintolaan johon olin muutenkin menossa. Ravintolat ei koskaan ole identtisiä ja mulla varmasti oli selvä näkemys kumpaan olen menossa ihan ruuan perusteella. Eli näistä vaihtoehdoista selvä C. Mustalaiset ei liity valintaan mitenkään.
5. Jotkin uskonnot haluavat silpoa lapsia muista kuin lääketieteellisistä syistä.
a) Silpominen pitää sallia
b) Silpominen pitää kieltää
Helppo B. Musta tähän pitäisi ottaa tiukka linja ja vanhemmat pistää vankilaan avunannosta törkeään rikokseen, jos lapsi jossain vaiheessa havaitaan ympärileikatuksi. Tätä pitäisi myös terveystarkastuksissa lapsen kasvaessa vahtia, jotta vanhemmat tietää jäävänsä asiasta varmasti kiinni. Tyttöjen leikkauksen kieltäminen olisi se tärkeämpi, mutta myös poikien ympärileikkauksesta tulisi luopua. Kaikki tälläinen uskontoihin ja perinteisiin nojaava paska pitäisi tiukasti siivota pois.


Ja vaikka mä tässä kyselyssä suhtaudun ymmärtäväisesti mustalaisiin, niin näpistyksiin taipuvan maineen ovat ihan itse itselleen hankkineet. Ei tarvi kauaa toimia vartiana mielipiteen muodostaakseen. Myös se etteivät halua intregroitua yhteiskuntaan on pitkälti omaa valintaa ja siihen liittyen niiden kansallisasut on ihan samanlainen ongelma kuin muslimien huivit. Yhteisön sanelema pakko jota ylläpidetään henkisellä väkivallalla. Samaa kyllä harrastavat meidän uskonnoliset äärilahkot. Jotenkin nämä ylhäältä ohjatut yhteisöstä sulkemiset pitäisi saada lailla kitkettyä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.08.2023 9:49 [
2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
-Onko Sami manne tai läski? Pyydän lisätietoja ennen vastaamista.
Molemmat nimittelyt tietysti paheksuttavia, mutta etnispohjaisen rasismin rooli on tietysti viharikoksissa paljon huolestuttavammalla tasolla ja sellaisena vakavampi asia.

[
Kyllä mielestäni Samin habitus vaikuttaa. Jos hän ei ole manne mutta on lihava, on läskiksi haukkuminen pahempaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 9:41 2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
-Onko Sami manne tai läski? Pyydän lisätietoja ennen vastaamista.
Sami on manne tai läski sen mukaan miksi Rape häntä sanoo. Rape vaan haluaa lyödä ja nimitellä, mutta hän osaa nimitellä ihmisiä heidän ulkonäkönsä mukaan. On nääs opetellut tuota jo pitkään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1) en katso lekurin nimeä

2) paheksun kun löi huonolla tekniikalla

3) a - en tosin ole varma onko tämä laillista

4) b - mannet huutaa

5) b
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Perusteluni:

1 b: Kokemuksen mukaan kommunikaatio toimii parhaiten kun puhuu suomalaisen kanssa. Todennäköisyysmatikkaa.
2 c: En ymmärrä miksi pinnallinen käytös tekisi raa-asta väkivallasta joissain tilanteissa paheksuttavampaa. Eikä ymmärrä poliisikaan, jos oikein olen ymmärtänyt.
3 a: Todennäköisyys järjestyshäiriöistä ja maksamattomista vastikkeista tuntuu korkealta. Optimoin omaa hyvinvointiani.
4 b: Kokemukseni mukaan mustalaiset luovat ympärilleen kulttuuriympäristön, jota preferoin vähemmän kuin useimpia muita kulttuuriympäristöjä. Valitsen sen toisen muuten täysin identtisen ravintolan.
5 b: Kaikki silpominen pitää kieltää. Myös nykyisin sallitut poikien ympärileikkaukset. Silpomisista kaikille asianomaisulle rikoslain mukainen tuomio ja lääkäriltä luvat pois, jos lääkäri homman tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 10:05 Perusteluni:

1 b: Kokemuksen mukaan kommunikaatio toimii parhaiten kun puhuu suomalaisen kanssa. Todennäköisyysmatikkaa.
2 c: En ymmärrä miksi pinnallinen käytös tekisi raa-asta väkivallasta joissain tilanteissa paheksuttavampaa. Eikä ymmärrä poliisikaan, jos oikein olen ymmärtänyt.
3 a: Todennäköisyys järjestyshäiriöistä ja maksamattomista vastikkeista tuntuu korkealta. Optimoin omaa hyvinvointiani.
4 b: Kokemukseni mukaan mustalaiset luovat ympärilleen kulttuuriympäristön, jota preferoin vähemmän kuin useimpia muita kulttuuriympäristöjä. Valitsen sen toisen muuten täysin identtisen ravintolan.
5 b: Kaikki silpominen pitää kieltää. Myös nykyisin sallitut poikien ympärileikkaukset. Silpomisista kaikille asianomaisulle rikoslain mukainen tuomio ja lääkäriltä luvat pois, jos lääkäri homman tekee.
Muuten sama paitsi kolmonen bee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 9:41 2. Rape lyo Samia nakkikioskilla. Mikä vaihtoehdoista on mielestäsi paheksuttavin:
-Onko Sami manne tai läski? Pyydän lisätietoja ennen vastaamista.
Sami on manne tai läski sen mukaan miksi Rape häntä sanoo. Rape vaan haluaa lyödä ja nimitellä, mutta hän osaa nimitellä ihmisiä heidän ulkonäkönsä mukaan. On nääs opetellut tuota jo pitkään.
ok. Varmaankin on paheksuttavampaa nimittää
mannea manneksi. Mutta ero on seitinohut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jos romania sanoo manneksi ja vaikeasti ylipainoista läskiksi samalla kun leipoo heitä turpaan, niin ero on tosiaan täysin akateeminen ja mitätön verrattuna tuohon pahoinpitelyyn. Myös vaikutuksen tuomioon ja moraaliseen paheksuttavuuteen pitäisi olla siis seitinohut. Tästä syystä en ymmärrä lainkaan miksi motiiveista kohkataan niin paljon.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2023 10:20 ^
Jos romania sanoo manneksi ja vaikeasti ylipainoista läskiksi samalla kun leipoo heitä turpaan, niin ero on tosiaan täysin akateeminen ja mitätön verrattuna tuohon pahoinpitelyyn. Myös vaikutuksen tuomioon ja moraaliseen paheksuttavuuteen pitäisi olla siis seitinohut. Tästä syystä en ymmärrä lainkaan miksi motiiveista kohkataan niin paljon.
Esimerkkisi klassisena rasismirikoksena on mielestäni heikko. Nakkikioskitappelu, jossa haukutaan manneksi, on mielestäni turhan mieto, eikä siitä oikein välity rasistinen motiivi pelkästään näillä tiedoilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manne-sanan konnotaatio riippuu kontekstista. Se voi olla:
1) loukkaava
2) tuttavallinen, leikillinen
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 11.08.2023 10:32 Manne-sanan konnotaatio riippuu kontekstista. Se voi olla:
1) loukkaava
2) tuttavallinen, leikillinen
Mitä veikkaat pahoinpitelytilanteessa kontekstiksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^^

No, “vitun manne!” vissiin harvemmin on leikillinen. “Mitä manne” voi olla eri asia, jos näin tervehtii toinen romani tai muu riittävän läheinen henkilö toista romania.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 10:34
Homeboy65 kirjoitti: 11.08.2023 10:32 Manne-sanan konnotaatio riippuu kontekstista. Se voi olla:
1) loukkaava
2) tuttavallinen, leikillinen
Mitä veikkaat pahoinpitelytilanteessa kontekstiksi?
Luulen että 1. Lukitsen vastauksen. :|
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En viitannut niinkään pahoinpitelytilanteeseen, vaan kirjoitin noin niin kuin yleisellä tasolla. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 11.08.2023 10:37 En viitannut niinkään pahoinpitelytilanteeseen, vaan kirjoitin noin niin kuin yleisellä tasolla. :wink:
Mikset vastaa kyselyyn sen sijaan, että kommentoit varsinaisen aiheen ohi. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 11.08.2023 10:39
Homeboy65 kirjoitti: 11.08.2023 10:37 En viitannut niinkään pahoinpitelytilanteeseen, vaan kirjoitin noin niin kuin yleisellä tasolla. :wink:
Mikset vastaa kyselyyn sen sijaan, että kommentoit varsinaisen aiheen ohi. :D
No anteeksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinän rasismikysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.08.2023 10:34
Homeboy65 kirjoitti: 11.08.2023 10:32 Manne-sanan konnotaatio riippuu kontekstista. Se voi olla:
1) loukkaava
2) tuttavallinen, leikillinen
Mitä veikkaat pahoinpitelytilanteessa kontekstiksi?
Ehkä tässä oli kyse yhdessä sovitusta vapaaottelusta, jossa manne unohti turvasanan. Noin Rape ainakin poliisille kertoi.
Vastaa Viestiin