Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
urpiainen
Kitisijä

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2023 8:26
urpiainen kirjoitti: 24.08.2023 14:33 Mä kokeilin Ainoassa avautunutta korealaista ravintolaa (https://www.kimchibbq.fi/), jossa siis ainakin iltaisin ja viikonloppuisin on sellainen muutama vuosi sitten trendikkäänä pidetty korealainen bbq-buffet, jossa omassa pöydässä olevassa pienoisgrillissä grillataan maun mukaan lihoja, kasviksia, kalaa ja äyriäisiä, jotka syödään mausteseosten kanssa salaatinlehdessä (halukkaille oli buffassa myös valmiita ruokia ja sushia). Olihan se ihan kivaa touhuta siinä grillin ääressä, mutta jotenkin kuitenkin oli vähän liian pikaruokamainen minusta. Ehkä uutuus oli houkutellut myös vähän liian kovan mäiskeen ravintolaan. Mut silti joihinkin tilanteisiin ihan hauska lisä Ainoan ravintolatarjontaan.
Oon tänään menossa tuonne. Grillaus siis hoidetaan itse? Saitteko henkilökunnalta jotain opastusta, miten toimitaan?
No siis kun mä kävin siellä, niin oli vielä joku -20% avajaistarjous ja sitä myöten (tai ehkä on muutenkin) paikka aivan täynnä, ja tarjoilijoilla homma vielä vähän hakusessa, sähläsivät vähän buffan täyttämisessä, astioiden pois korjaamisessa ja sen sellaisessa. Eli aika mäiske, ei ne siinä paljoa ehtineet selitellä. Ehkä nyt on jo rauhallisempaa, vakiintuneempaa ja jotenkin asettuneempaa meininki, jolloin opastusta saanee paremmin ja voi olla muutenkin miellyttävämpi tunnelma.

Kunnon nettimiehenä tietty googlaat jonkun opetusvideon ja esiinnyt suvereenin kokeneena maailmanmiehenä siellä. Tai sitten vaan niin kuin muutkin painat menemään. Nappaat sieltä buffasta vadillisen salaatinlehtiä, kokelman maustekastikkeita ja erityisesti kimchiä, sekä erilaisia grillattavia juttuja (niissä on siellä kirjoitettuna joku ohjepaistoaika, mutta mennee takapuolituntumalla). Siitä sitten vaan grillaamaan! Keskeisin vinkki on ehkä se, että saapuessasi henkilökunta käynnistää sen pöytägrillin, odottele hetki, että se on kuuma, ja kun pääset hommiin, niin siinä pöydässä on öljysumutepullo, sumuttele silloin tällöin itse siihen paistolevyyn liukkaampi pinta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jänskää!
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Parempi pistää suoraan opetusvideo kun kaikilta ei googlaus onnistu:

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Missä kohtaa niitä sooseja käytettiin? Dippaamalla niihin?
monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla
Kerttu
Kitinä paheena

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Käytiin pari viikkoa sitten syömässä Triplassa sijaitsevassa Teppanyakissa. Aika pieni buffet, mutta löytyy vegelle kivasti tarjontaa.

Voi myös koota oman sekoituksen tarjolla olevista rehuista (ja lihasta) ja tofusta, valita soossiin (mun lemppari black bean) ja jättää kokille kypsennettäväksi. Lautanen tuodaan pöytään, kun on valmis. On aika nopeeta toimintaa. Tosin ravinteli oli melko tyhjä meidän siellä käydessä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Pe siis kävimme https://www.kimchibbq.fi/ Oli ihan jeech. Otin sushia sillä aikaa, kun odottelin grillin kuumenemista. Grillailin sitten kanaa, lohta, mustekalaa ja nautaa. Ilmeisesti pöperöt olisi pitänyt kääriä salaatinlehtiin ja syödä käsin (??). Anyveis söin salaatinlehdet erikseen. Mausteita ripottelin sormilla ja dippailin grillauksen tuloksia eri kastikkeisiin.
urpiainen
Kitisijä

Onko Vagis syönyt jo lounasta tänään? Ainoan Bistro o Matin lounaslistalla oleva turska on poikkeuksellisen hyvää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 12:53 Onko Vagis syönyt jo lounasta tänään? Ainoan Bistro o Matin lounaslistalla oleva turska on poikkeuksellisen hyvää!
Joo, olen syönyt. Mä tosiaan oon siirtynyt pääosin kotiruokailuun taloudellisista syistä, niin Bistrossakaan ei ole tullut käytyä pariin kuukauteen :oops:

Jostain on pakko tinkiä ja kun perheessä kukaan ei harrastuksistaan halua, niin lounasruokailu ja ulkomaanmatkat joutui leikkuriin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen
Kitisijä

Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonka nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Edit. Onko mahdollista, että mä mitään kysellyt, suunnittelin vain? Onkohan tällaisesta dynastiasta syytä olla huolissaan?
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:06 Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonk nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Edit. Onko mahdollista, että mä mitään kysellyt, suunnittelin vain? Onkohan tällaisesta dynastiasta syytä olla huolissaan?
Ei tarvitse huolestua! Kysyit asianmukaisesti kyselyketjussa. En vastannut kun en tiedä (yleensä se ei ole kyllä estänyt?!).
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2023 14:12
urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:06 Joo, tuo Bistron lounas alkaa olla kyllä aika hintava, ja syön siellä aika harvoin. Tänään olin sopivasti pyöräilemässä siitä ohi takaisin kotiin etähommiin iltapäiväksi, niin pistäydyin. Oli kyllä oikein hyvä.

Lisäksi mä yritin tässä joku päivä kysellä kitinäläisiltä, että mistä saisin hyvää Thai-ruokaa. Ettehän te vastanneet :kele: Päädyin johonkin puljuun, jonk nimi oli kai Zaap Isan Thai Street Food tai jotain sen tapaista. Oli mun makuun aika maukasta, mutta en ole genren connoisseur.

Ei tarvitse huolestua! Kysyit asianmukaisesti kyselyketjussa. En vastannut kun en tiedä (yleensä se ei ole kyllä estänyt?!).
No hyvä! Oli se kyllä aika typerä kysymys, kun googlaamalla saa pikaisesti ihan hyvän vastauksen.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: 14.09.2023 14:16 No hyvä! Oli se kyllä aika typerä kysymys, kun googlaamalla saa pikaisesti ihan hyvän vastauksen.
Kysymys erinomainen ja mielenkiintoinen. Mä jäin kiinnostuneena odottamaan hyviä vastauksia, mutta niitä ei sitten ilmestynyt.

Tätä kirjoittaessa tajusin, että Bangkok 9 on thai ravintola ja hyvä, eli olisin näköjään voinut vastata odottelun sijaan :oops:

Espoon ravintola on Ompussa: https://www.bangkok9restaurant.com/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Kerttu
Kitinä paheena

Kreitsu kirjoitti: 23.09.2021 16:39
Kajaaninkadulla oleva nepalilainen nimeltä Yarsa pelasti nälkäkuolemalta. Sairaan hyviä vegevaihtoehtoja ja ruuan tulisuusmerkinnät piti paikkansa. Itse siis mietoja otin (söimme siellä kahtena iltana) ja olivat mietoja mutta erittäin maukkaita. Jatkoon!
Eilen Yarsassa, siitä on tullut luottosyöttölä suomireissuilla. Taso on säilynyt yhtä hyvänä kuin ennenkin!
Kerttu
Kitinä paheena

Eilen Kluuvinkadun Belgessä syömässä. Tarjolla oli ainoastaan yksi vegevaihtoehto (Vallonian sienimuhennos), joten ei tarvinnut paljon miettiä, mitä ottaisi. Tykkään sienistä, joten ei ongelmaa ja ateria osoittautui erittäin maukkaaksi. Voisin syödä toistenkin. Seuralainen söi Panimomestarin grillattua maksaa ja oli kuulemma erittäin hyvää sekin.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Kävin pitkästä aikaa Jädelinossa. Edelleen parasta gelatoa mitä suomesta saa.
Vastaa Viestiin