Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomen Kuvalehti 1998 nimesi 100 tulevaisuuden vaikuttajaa, missä he ovat nyt?
https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/25- ... fbe80233-4

Hillotolpilla. Nuo "vaikuttajat" ovat hillotolpilla.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Christine Lagardella on ongelma: Euriborit eivät tottele EKP:ta. Markkinoilla loiskuu niin paljon ylimääräistä rahaa, että lyhyet korot junnaavat alempana kuin EKP:n talletuskorko
https://www.hs.fi/visio/art-2000009867223.html

Rahaa on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/urheilu/art-2000009877558.html

Lähestyn uutista tasa-arvon näkökulmasta. Poikien ja tyttöjen erot oppiaineessa nimeltä liikunta eivät johdu alaluokilla sukuopuolesta, sen suomista mahdollisuuksista. Hormonitoiminta alkaa ymmärtääkseni vaikuttaa vasta murrosiän kynnyksellä. Voidaan sanoa, että ekat neljä luokkaa tytöt ja pojat kilpailevat esimerkiksi yleisurheilussa aivan samalla tasa-arvoisella viivalla kuin muissakin kouluaineissa. Väitän, että nykyjärjestelmä suosii jonkin virran tyttöjä (luokat 1-4), jotka saavat liikuntaan arvosanansa poikia helpommin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.09.2023 10:24 https://www.is.fi/urheilu/art-2000009877558.html

Lähestyn uutista tasa-arvon näkökulmasta. Poikien ja tyttöjen erot oppiaineessa nimeltä liikunta eivät johdu alaluokilla sukuopuolesta, sen suomista mahdollisuuksista. Hormonitoiminta alkaa ymmärtääkseni vaikuttaa vasta murrosiän kynnyksellä. Voidaan sanoa, että ekat neljä luokkaa tytöt ja pojat kilpailevat esimerkiksi yleisurheilussa aivan samalla tasa-arvoisella viivalla kuin muissakin kouluaineissa. Väitän, että nykyjärjestelmä suosii jonkin virran tyttöjä (luokat 1-4), jotka saavat liikuntaan arvosanansa poikia helpommin.
Minkähän takia pojat pärjäsivät selvästi tyttöjä paremmin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Arvaus: tytöt eivät treenaa yleisurheilua tai siinä tarvittavia taitoja. Esim. heittäminen on monesti tytöille aika vierasta. Juoksulajitkin on sellaisia, että varmaan joukkuelajeja enemmän harrasavat pojat ovat enemmän tottuneet juoksemaan kovaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Silloinhan tuo meni aivan oikein.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Hillotolppamiehen optiot
a) Tee virhe ja menetä hillotolppa
b) Epäonnistu alueen talouden tasapainottamisesta ja menetä hillotolppa kun alue yhdistetään toiseen
c) Bluffaa, itke, feikkaa ja rimpuile. Lopulta tyydy tilanteeseen, tee tasapainoinen talousarvio, kerää duunikavereiden ihailu ja nosta hilloa eläkkeelle asti
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikien kulttuurissa urheilussa pärjääminen on selvästi tyttöjä arvostetumpaa. Palloa pitää potkaista lujaa, kamppailla kovaa ja heittää asioita pitkälle. Tämä ruokkii sitten urheilussa pärjäämistä. Näin itse näen. Nopeimmat tytöt puolestaan pärjäävät alaluokilla pojille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.09.2023 11:08 ^
Hillotolppamiehen optiot
a) Tee virhe ja menetä hillotolppa
b) Epäonnistu alueen talouden tasapainottamisesta ja menetä hillotolppa kun alue yhdistetään toiseen
c) Bluffaa, itke, feikkaa ja rimpuile. Lopulta tyydy tilanteeseen, tee tasapainoinen talousarvio, kerää duunikavereiden ihailu ja nosta hilloa eläkkeelle asti
Aronkytö tienaisi paremmin käteen lääkärinä toimiessa.

https://assets.apu.fi/vqd9tl2q3uk2/5elX ... =1242&q=40
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös meillä pitäisi olla MOVE-testien kautta ihan kunnon faktaakin fyysisistä eroista? Kiinnostaisi nähdä millaiset keskiarvot ja jakaumat tyttöoletetyilla ja raiskaajaoletetuilla on eri move-testin osissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Varmasti Aronkytö kokee palkitsevaksi sen, että saa johtaa isoa organisaatiota (pelkästään Vantaalta 4 600 henkeä) ja naama on Hesarissa usein. Mutta ei hänen hommansa rahallisesti ole hänen koulutukselleen mikään erityinen hillotolppa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 25.09.2023 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2023 11:22 Aronkytö tienaisi paremmin käteen lääkärinä toimiessa.
Aatteen mies siis. Silti optimaalinen toimintamalli on sama kuin hillotolppalaisella, jos omalle alueelle halutaan rahulia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Move! -mittausten tulosten keskiarvollinen tarkastelu osoitti poikien olevan keskimäärin tyttöjä parempia viivajuoksussa. Tilastojen mukaan tytöt puolestaan suoriutuivat paremmin alaselänojennuksessa täysistunnassa, molempien olkavarsien liikkuvuudessa sekä etunojapunnerruksissa, joka tosin oli helpotettu liikesuoritus verrattuna poikien vastaavaan. Vauhdittomassa 5-loikassa, ylävartalon kohotuksessa, kyykistyksessä ja heitto-kiinniottoyhdistelmässä ei havaittu tilastollisesti merkitseviä eroja keskiarvojen välillä.
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123 ... 063734.pdf

Aika lailla odotettu tulos. Pojat pärjäävät joukkuelajien takia paremmin juoksussa. Tytöt taas harrastavat paljon tanssia yms. kehonhallintaa painottavia lajeja. Moven heittohomma mittaa yleistä koordinaatiota, ei voima tai tekniikkaa.

Jakaumia tuolla ei kerrota. Miehillä yleensä on kaikessa laajempi jakauma kuin naisilla, jolloin miehet ovat yliedustettuna huipulla ja pohjalla silloinkin kun sukupuolieletusten keskiarvo on sama.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

2025: Pitäisikö poliisin saada oikeudet käyttää passien sormenjälkiä kaikkein vakavimpien rikosten selvittämisen lisäksi myös vakavien rikosten selvittelyyn?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009878382.html
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.09.2023 14:32 2025: Pitäisikö poliisin saada oikeudet käyttää passien sormenjälkiä kaikkein vakavimpien rikosten selvittämisen lisäksi myös vakavien rikosten selvittelyyn?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009878382.html
Laitetaan ensin vähän enemmän valvontaa Poliisille, niin voidaan antaa lisää oikeuksia. Ei nykyisellä valvonnalla ja epäselvyyksien määrällä mitään lisäoikeuksia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Ei pitäisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 16:06 Rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.
Onko tämä sarkasmia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2023 16:11
Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 16:06 Rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.
Onko tämä sarkasmia?
Ei ole.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 17:08
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2023 16:11
Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 16:06 Rehellisellä ihmisellä ei ole mitään salattavaa.
Onko tämä sarkasmia?
Ei ole.
ok. Minä haluan säilyttää yksityisyyyteni, ellei minua perustellusta syystä epäillä rikoksesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä kai mahdollisimman suuri yksityisyys on itseisarvo sinänsä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.09.2023 11:15 Poikien kulttuurissa urheilussa pärjääminen on selvästi tyttöjä arvostetumpaa. Palloa pitää potkaista lujaa, kamppailla kovaa ja heittää asioita pitkälle. Tämä ruokkii sitten urheilussa pärjäämistä. Näin itse näen. Nopeimmat tytöt puolestaan pärjäävät alaluokilla pojille.
Miten sun omat tytöt? Olen käsittänyt, että urheilevat ja liikkuvat paljon ja jalkapallo taitaa olla yksi lajeista. Arvioisitko, että ovat samalla viivalla poikien kanssa?

Samaa mieltä olen kuin "kaikki" muutkin, opittua eroa. Tytöille ei edes opeteta samoja asioita kuin pojille, eipä paljoa pallonheittoa, juoksua tai minkäänlaista voimankäyttöä treenattu koulussa. Tärkeämpää on jumpata, tanssia ja opetella kaunoluistelua.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2023 17:11
Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 17:08
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2023 16:11

Onko tämä sarkasmia?
Ei ole.
ok. Minä haluan säilyttää yksityisyyyteni, ellei minua perustellusta syystä epäillä rikoksesta.
Mutta juuri äsken olit sitä mieltä, että se pitäisi säilytää vaikka olisi perusteltua syytä epäillä vakavasta rikoksesta? :?:
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin