Homien ihmettely ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.09.2023 8:31
Vagabondo kirjoitti: 25.09.2023 22:02
Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2023 15:51En ole koskaan käynyt USA:ssa mutta silti tiedän millainen maa se on.
Tai siis kuvittelet tietäväsi, vaikka todellisuudessa et tiedä edes sen vertaa että tajuaisit kuinka vähän ymmärrät. Todisteena tästä esitän yllä olevan väitteesi, jota kukaan joka jostain jotain ymmärtää ei koskaan esittäisi.
Juu. Aivan naurettava väite.

Minä olen käynyt Yhdysvalloissa kolme kertaa, mutta en väitä tietäväni mitään siitä, minkälaista on elää aivan average joen elämää.
Mjoo. Mun mielestä tässä on monta ongelmallista asiaa. Ensinnäkin ajatus siitä, että tietäisi minkälainen jokin maa on, on aika hullunkurinen itsessään, ehkä erityisesti USA:n kohdalla. Mut kyllä mä tavallaan olen Homien kanssa samaa mieltä siitä, että joskus sellaista aika pinnallista, satunnaisesti kohdistuvaa ja kokonaisnäkemyksen kannalta hyvinkin puutteellisesti asiaa jostain kulmasta raapaisevaa kokemustietoa arvostetaan kummastuttavan paljon esimerkiksi teoreettiseen tai vaikka kirjalliseen lähteistöön perustuvaan ja siis ei-kokemukselliseen tutkijanäkemykseen verrattuna. En kuitenkaan ajattele (koska hän ei ole antanut mitään syytä ajatella), että tämä soveltuisi Homien käsityksiin sen enempää mainostoimistoista, kauppakorkeakouluista kuin Yhdysvalloistakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vaikka hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa pitäisi kyllä tajuta että ei ole mikään kriisi jos ruokakaupassa joutuu vertailemaan hintoja tai jos voi vain haaveilla merkkivaatteista.
Ihmettelen JOS tätä ei tajuta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Minua naurattaa joidenkin jenkkien tapa puhua Euroopasta yhtenä maana tyyliin "Oooh, olet Euroopasta, tunnetko Alexin Ranskasta? Tutustuimme toissa kesänä Etelä-Afrikassa". Tämä TV:n perusteella syntynyt USAn tunteminen lienee vähän sukua tälle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kaiken mitä tiedän sormenjäljistä, olen oppinut telkkarista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kuten olen jo aiemmin sanonut, tunnen hyvin yhdysvaltalaisen pizzalähettialan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2023 8:29 ^Kuten olen jo aiemmin sanonut, tunnen hyvin yhdysvaltalaisen pizzalähettialan.
Vitsi:
- Olen ruokatoimittaja.
- Sinähän olet pizzalähetti.
- Aivan...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

KansainvälinenHymiöttömyyden päivä (21.10.) lähestyy.
Ihmettelen kuka tuonkin on keksinyt... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ihmettelen miksi Facebookissa monet haluaa pitää kaverinsa piilossa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ehkä ovat piilossa vain sinulta. Senhän voi itse määritellä, kuka sen kaverilistan näkee vai näkeekö kukaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 29.09.2023 9:58 ^Ehkä ovat piilossa vain sinulta. Senhän voi itse määritellä, kuka sen kaverilistan näkee vai näkeekö kukaan.
Minua ihmetyttää miksi pitää piilottaa keneltäkään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Veikkaisin, että pelkäävät jonkun lähettävän viestejä kaverilista 'eukoille' joka paljastuu sitten kun vain yksi yhteinen kaveri. Sitten saa hävetä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 29.09.2023 10:02 Veikkaisin, että pelkäävät jonkun lähettävän viestejä kaverilista 'eukoille' joka paljastuu sitten kun vain yksi yhteinen kaveri. Sitten saa hävetä.
Suattaa olla noinkin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Keith Richards täytttää aika pian 80. Joyeux Anniversaire! :cheer:
Millaisen maailman jätämme hänelle ja torakoille? *ihmettelee* :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 29.09.2023 10:00
Kreitsu kirjoitti: 29.09.2023 9:58 ^Ehkä ovat piilossa vain sinulta. Senhän voi itse määritellä, kuka sen kaverilistan näkee vai näkeekö kukaan.
Minua ihmetyttää miksi pitää piilottaa keneltäkään.
No miksi pitäisi näyttää? Mitä sillä tiedolla kukaan tekee (paitsi joku lörppäsuu kyylä)?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 29.09.2023 19:20
Homeboy65 kirjoitti: 29.09.2023 10:00
Kreitsu kirjoitti: 29.09.2023 9:58 ^Ehkä ovat piilossa vain sinulta. Senhän voi itse määritellä, kuka sen kaverilistan näkee vai näkeekö kukaan.
Minua ihmetyttää miksi pitää piilottaa keneltäkään.
No miksi pitäisi näyttää? Mitä sillä tiedolla kukaan tekee (paitsi joku lörppäsuu kyylä)?
Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2023 11:12Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä.
Ihanko oikeasti ajattelet että joku luokkakaveri 40 vuoden takaa on kiinnostava kaverimielessä? :shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2834
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 30.09.2023 14:12
Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2023 11:12Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä.
Ihanko oikeasti ajattelet että joku luokkakaveri 40 vuoden takaa on kiinnostava kaverimielessä? :shock:
En nyt näin negatiivinen olisi lähtökostaitsesti. Yläasteen luokkakavereista toki on useampi kuollut viinaan ja huumeisiin. Aikoinaan oli 40v tapaaminen paikkakunnalla, mikä oli ihan hyvä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.09.2023 14:12
Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2023 11:12Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä.
Ihanko oikeasti ajattelet että joku luokkakaveri 40 vuoden takaa on kiinnostava kaverimielessä? :shock:
Miksei. Minulle btw Facebook-kaverit ja ylipäänsä FB ovat aivan kevyttä viihdettä, ei muuta. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Itse en taas kaipaa FB-kavereiksi mitään random-tyyppejä, vaan sellaisia joiden kanssa voisin oikeastikin olla (ja/tai olen jo) tekemisissä tai tykkään muuten vain. Siksi jokainen kaverini on joko livetuttu tai muuten jotenkin erityisen harkittu. Ei todellakaan kiinnosta haalia ketä tahansa sinne ja myös kavereitteni yksityisyys kiinnostaa eli en halua että kaltaisesi tyypit esim. alkaisivat pommittaa heitä jollain älyvapailla viesteillä. Sitä saisi sitten hävetä, kuten Bluntly tuolla taisi jo todeta. :D
Viimeksi muokannut Kreitsu, 01.10.2023 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 01.10.2023 17:39 ^Itse en taas kaipaa FB-kavereiksi mitään random-tyyppejä, vaan sellaisia joiden kanssa voisin oikeastikin olla (ja/tai olen jo) tekemisissä tai tykkään muuten vain. Siksi jokainen kaverini on joko livetuttu tai muuten jotenkin erityisen harkittu. Ei todellakaan kiinnosta haalia ketä tahansa sinne ja myös kavereitteni yksityisyys kiinnostaa eli en halua että kaltaisesti tyypit esim. alkaisivat pommittaa heitä jollain älyvapailla viesteillä. Sitä saisi sitten hävetä, kun Bluntly tuolla taisi jo todeta. :D
OK. Minun kriteerini:
- Tunnen tyypin, olen tutustunut häneen joskus elämäni aikana vaikka en välttämättä ole ollut hänen kanssaan missään tekemisissä pitkään aikaan IRL
- Hyvä tyyppi eikä mikään kusipää

Jos "älyvapaat viestit" häiritsevät eikö niitä voi blokata btw?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Voi blokata, mutta mistäs minä tietäisin lähettääkö joku kaverini älyvapaita viestejä jollekin kaverilleni, jonka on nuuhkinut kaverilistaltani. Minulla oli itse asiassa tällainen kaveri, jolta sitten estin kaikki kaverini, koska etsi ilmeisesti sieltä seuraa (tuli minulle ilmi myöhemmin ja joo hävetti). Ja siltähän tuo sinunkin kommenttisi aiemmin kuulosti. Eli löytyisikö jonkun kaverisi kaverilistalta kiinnostavia tyyppejä.

Muistin virkistämiseksi aiempi kommenttisi:

“Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä. “
Viimeksi muokannut Kreitsu, 01.10.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 01.10.2023 17:48 ^Voi blokata, mutta mistäs minä tietäisin lähettääkö joku kaverini älyvapaita viestejä jollekin kaverilleni, jonka on nuuhkinut kaverilistaltani. Minulla oli itse asiassa tällainen kaveri, jolta sitten estin kaikki kaverini, koska etsi ilmeisesti sieltä seuraa. Ja siltähän tuo sinunkin kommenttisi aiemmin kuulosti. Eli löytyisikö jonkun kaverisi kaverilistalta kiinnostavia tyyppejä.

Muistin virkistämiseksi aiempi kommenttisi:

“Voisi auttaa uusien kaverien löytämisessä. Eli onkohan tuon entisen luokkatoverin tms. kavereissa tuttuja tyypejä. Tai muuten kiinnostavia ihmisiä. “
Muotoilin kai vähän huonosti. Minun kriteerini ovat - faktisesti - nuo ylläolevat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 01.10.2023 17:50
Muotoilin kai vähän huonosti. Minun kriteerini ovat - faktisesti - nuo ylläolevat.
No koitapa kirjoittaa, mitä tarkoitat niin voi lukijankin olla helpompi ymmärtää. Vähän vaikea tietää, mitä tarkoitat kun kirjoitat ihan muuta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 01.10.2023 17:52
Homeboy65 kirjoitti: 01.10.2023 17:50
Muotoilin kai vähän huonosti. Minun kriteerini ovat - faktisesti - nuo ylläolevat.
No koitapa kirjoittaa, mitä tarkoitat niin voi lukijankin olla helpompi ymmärtää. Vähän vaikea tietää, mitä tarkoitat kun kirjoitat ihan muuta.
Yritetään... :sir:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12383
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Homien ihmettely ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mitäköhän ihmettelisi tänään... :apuva:

1) Koska herra P maksaa velkansa. :kele:
2) Koska Arska oppii röpöttämään. Voitaisiin tavata pussikaljoittelun ja kapakoiden merkeissä. :idea: :miitti:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin