Bhven kirjoitti: ↑15.09.2023 16:50
Kaverini sai ala-asteella koulun ruokalassa haarukasta selkään koska haarukkaan ei oltu kaiverrettu kieltoa.
Yläasteella luokkakaveri leikkasi vahingossa linkkuveitsellä leikkiessään reiän kaverin farkkuihin ja tuli verta vuotava haava. Opettaja hiukan nuhteli ja takavarikoi veitsen lopputunniksi.
Voi vaan kuvitella miten asiaan suhtauduttaisiin nykyään.
Olen hieman ihmetellyt Otaniemi-Leppävaara välin linjausta. Siinä kohtaa ratikka painaa aika paljon keskellä ei mitään. Vallitsevan ajattelun mukaan raiteiden varrelle pitäisi kai kuitenkin rakentaa isosti. Mutta ehkä tuonne sitten jotain nousee.
Sinänsä ratikka täydentää hyvin Leppävaara-Keilaniemi käytävän. Tuo alue on nyt eräs pk-seudun parhaiten saavutettavia autolla, julkisilla ja pyörällä. Tilanne paranee vielä huomattavasti, kun huomioidaan se, missä alueen potentiaalisten yritysten haluama työvoima asuu = Espoo, Etelä- ja Länsi-Helsinki. Ennustan, että Helsinki on hieman helisemässä toimintojen siirtyessä tuonne Kehä I varrelle.
^ Pysähtyy kyllä ihan työpisteen vieressä, mutta ikävästi himaa lähin pysäkki on melkein yhtä kaukana kuin työpiste. Kuntoilun nimissä työmatkakävely siis jatkuu.
Eikä pääse Tapiolankaan korvapuustille. Tosin jos menee Kallioon leffaostoksille, voi olla nopeampaa mennä tuolla metropysäkille kuin paikallisjunalla.
^
Kallioon leffaostoksille? Älä nyt vaan sano, että Kulkukatin Poikaan?
Luulin, että blu-rayt ostetaan netistä, jos ei vielä kaikkea streamata.
Komppaan tuota, että minusta pikaratikka olisi saanut jatkaa vielä Tapiolaan asti. Keilaniemestä Otsolahden kohdalta Tapiolaan. Sitten vitusti korkeita pilvenpiirtäjiä niille hanhenpaskatuskentille.
Silleen kyllä henkilökohtaisesti vähän vieraantunut olo nyt tästä pikaratikasta, että minulla ei varmaan ole ollut kertaakaan tarvetta matkustaa tuolla reitillä, enkä oikein näe sellaista tarvetta tulevaisuudessakaan. Ehkä mä voisin noin niinku jonkinlaisena maisemallista ja sosiologista elämystä yhdistelevänä kokemuksesa kerran kokeilla, mutta kun aloittaa lokakuussa, ja keväällä on varmaan jo unohtunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: ↑19.09.2023 15:12
Silleen kyllä henkilökohtaisesti vähän vieraantunut olo nyt tästä pikaratikasta, että minulla ei varmaan ole ollut kertaakaan tarvetta matkustaa tuolla reitillä, enkä oikein näe sellaista tarvetta tulevaisuudessakaan. Ehkä mä voisin noin niinku jonkinlaisena maisemallista ja sosiologista elämystä yhdistelevänä kokemuksesa kerran kokeilla, mutta kun aloittaa lokakuussa, ja keväällä on varmaan jo unohtunut.
Kaljasuunnistus!!! Joka pysäkillä yksi olut
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑19.09.2023 14:20
Olen hieman ihmetellyt Otaniemi-Leppävaara välin linjausta. Siinä kohtaa ratikka painaa aika paljon keskellä ei mitään.
Mistä se sun mielestä olisi pitänyt vetää, kun mun mielestä Otaniemen ja Leppävaaran välissä ei Kehä I:n reunassa olevien toimistojen jälkeen ole muuta kuin pientaloaluetta ja skuttaa. Ja siellä pientaloalueella taidettiin tehdä kovasti töitä sen eteen ettei ratikka vaan tule sinne.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
urpiainen kirjoitti: ↑19.09.2023 15:12
Ehkä mä voisin noin niinku jonkinlaisena maisemallista ja sosiologista elämystä yhdistelevänä kokemuksesa kerran kokeilla
Tässä voi pikakelata eteenpäin jos matka käy liian tylsäksi. En kyllä ymmärrä pikaratikka-nimeä. On niin saatanan hidasta köröttelyä. Reitti mutkittelee ihan liikaa ja vain kolmessa kohtaa nopeus nousee 7-kymppiin. Kurveissa 10-15 km/h.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
^
550 ajaa 25 min Aalto-Huopalahti. Raidejokeri ajaa saman 26 min. Koko Raidejokeri on vain kapasiteetin lisäys ruuhka-aikoihin. Ruuhka-aikaan matka-aika ilmeisesti voi 550:lla olla pitempi. Jos ei ole 550:lla ajanut, niin ei tarvetta nytkään.
urpiainen kirjoitti: ↑19.09.2023 15:12
Ehkä mä voisin noin niinku jonkinlaisena maisemallista ja sosiologista elämystä yhdistelevänä kokemuksesa kerran kokeilla
Tässä voi pikakelata eteenpäin jos matka käy liian tylsäksi. En kyllä ymmärrä pikaratikka-nimeä. On niin saatanan hidasta köröttelyä. Reitti mutkittelee ihan liikaa ja vain kolmessa kohtaa nopeus nousee 7-kymppiin. Kurveissa 10-15 km/h.
Kiitos, tää oli hieno, ja säästi paljon aikaa ja vaivaa. Eikä tarvitse kiskoa niin paljon kaljaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo kirjoitti: ↑19.09.2023 15:35
Mistä se sun mielestä olisi pitänyt vetää, kun mun mielestä Otaniemen ja Leppävaaran välissä ei Kehä I:n reunassa olevien toimistojen jälkeen ole muuta kuin pientaloaluetta ja skuttaa. Ja siellä pientaloalueella taidettiin tehdä kovasti töitä sen eteen ettei ratikka vaan tule sinne.
Kyllä ne pientalot olisi suostuttu lanaamaan, kunhan hinnasta olisi päästy sopuun. Jyrätään urheilupuiston viereiset lättänät kerrostalotkin.
Nykyinen linjaus on ihan ok, jos kehän varteen rakennetaan jotain. Yksi rivi toimistokolosseja mahtuu hyvin kehän ja rannan viheralueen.
Ihan kuin ruoste valuisi pitkin seiniä. Hyvin on vältetty 70-luvun betonibrutalismin linjakkuus julkisivua rikkomalla. Valitettavasti. Yksinkertaisena miehenä mä arvostaisin yksinkertaisempaa julkisivua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ajoin tuosta ohi tässä päivänä muutamana, ja onhan tuo tosiaan aika tyrmäävä ainakin vielä, kun on niin yksinäinen massiivirakennus. Mut muistelen, että livenä oli minusta ihan ok, vaikka toki tuossa kuvassa nuo koristelistat saavat sen näyttämään joltain kauhuleffan lavasteelta, kun koko rakennuksen päältä valuu jotain veristä möhmää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo kirjoitti: ↑02.10.2023 9:52
Hyvin on vältetty 70-luvun betonibrutalismin linjakkuus julkisivua rikkomalla.
Just noin. Rikkomalla ja sotkemalla on pilattu rakennuksen linjat. Esimerkkikuvan suunnasta tuossa rakennuksessa on hienot pystylinjat kaiken paskan alla, jotka nyt eivät erotu. Tuo olisi ollut paljon hienompi ilman koristepaskoja ja suorassa olevilla ikkunoilla.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑02.10.2023 10:19
Just noin. Rikkomalla ja sotkemalla on pilattu rakennuksen linjat. Esimerkkikuvan suunnasta tuossa rakennuksessa on hienot pystylinjat kaiken paskan alla, jotka nyt eivät erotu. Tuo olisi ollut paljon hienompi ilman koristepaskoja ja suorassa olevilla ikkunoilla.
Todellakin. Perusmuodot on onnistuneet, niin simppelin betoninharmaana olisi suorastaan kaunis. Saati sitten jos rapattu pinta ja joku kaunis väri siinä päällä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑16.05.2022 19:09
^ Heikintori on ilmeisesti siitä erikoinen, että kauppiaat omistavat tilat, eivätkä ole vuokralla. Oma tulkintani on, että venaavat kunnes Tapiola on valmis ja sitten neuvottelevat kaupungin kanssa jonkun rahakkaan diilin. Virallinen selitys on, että toimenpiteistä ei löydy tilojen omistajien kesken yksimielisyyttä. Jos kaupunki sallisi tuohon 12 kerroksisen asuintalon, niin heikintori varmaan lentäisi saman tien roskalavalle (ellei sitten ole suojeltu...)
Mun käsittääkseni Citycon omistaa jo melkein koko homman, mutta Heikintori on tosiaan kai kaavassa suojeltu.
No nyt Citycon ilmeisesti omistaa jo täydet 100 %, eli ehkä jotain joskus tapahtuu, jos suojelustatuksen suhteen joustetaan ytarpeeksi:
^
Voiko kaupunki pakottaa kunnostamaan suojellun kohteen? Jos ei, niin eikös Citycon aikanaan voita tämän? Jos kassa kestää odottelun niin aikanaan heikintorin saa purkaa tai se palaa tai sitä saa muokata tarpeeksi.
Maapohjan verotuksen kiristäminen voisi olla hyvä tapa pitää tämmöiset kohteet elävänä. Jos röttelön tontista joutui maksamaan isot verot, niin ehkä se kohde ei koskaan pääsisi röttelöitymään.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑03.10.2023 10:53
^
Voiko kaupunki pakottaa kunnostamaan suojellun kohteen? Jos ei, niin eikös Citycon aikanaan voita tämän? Jos kassa kestää odottelun niin aikanaan heikintorin saa purkaa tai se palaa tai sitä saa muokata tarpeeksi.
Oma luuloni on ettei mitään tarvitse tehdä jollei ala muuten remontoimaan paikkaa. Jos vaikka uudelleenasfaltoi pihan niin sitten on korjattava koko paska.