Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Valkoinen mies tuhosi planeetan. Hyi.

https://www.is.fi/tiede/art-2000005668608.html
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onneksi EU määräsi uudet pullonkorkit!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.12.2023 8:44 Onneksi EU määräsi uudet pullonkorkit!
Vituttaa kun pitää repäistä korkki irti. Joskus terävä reuna viiltää lihaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse yritän peukalolla pitää korkin sivussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Darwin awardeja isolla suuttimella.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010085411.html

Oliskohan noissa rotutohtotien ÄO-jutuissa sittenkin jotain perää.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Itse pohtisin sitä kuinka nopeasti kansan kollektiivinen muisti nollautuu. Esimerkiksi jos rantaviiva pakenee horisonttiin, menisivätkö ihmiset taas rannalle palloilemaan ja vastaanottamaan saapuvan tsunamin? Länsi-afrikan teillä noita rekan raatoja lojuu joka paikassa. Luulisi oppineen ja muistavan, että jossain vaiheessa räjähtää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Persut sai torjuttua maahanmuuton ja sen vaikutusten tutkimuksen. Edelleen vedetään siis fiilispohjalta tässä niiden ainoassa poliittisessa teemassa.

Hallitus | Hallitus päätti ensi vuoden teemat strategiselle tutkimukselle – Maahan­muutto ei päässyt mukaan: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010085636.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olisko nyt siis ollut tarjolla sellainen Tanskan tyylinen elinkaaritutkimus, jossa arvioidaan nousevatko tietyistä maista tulijat koskaan nettomaksajiksi? Olisi tosiaan ollut hullua jättää tuollainen tutkimus tekemättä. No, tekevät sen sitten 2025.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 28.12.2023 23:00 Edelleen vedetään siis fiilispohjalta tässä niiden ainoassa poliittisessa teemassa.
Onhan Suomen Perusta tutkinut asiaa paljonkin. Lähteenä mm. Tilastokeskuksen aineisto. Uutisesta: Alun perin perussuomalaiset oli hallituksessa esittänyt huolensa siitä, että STN:n esittämässä ohjelmakokonaisuudessa ei käsitellä riittävästi maahanmuuton negatiivisia piirteitä. Tuo on varsin hyvä syy painaa jarrua tässä kohtaa ja jatkaa valmistelua.

Kolmisen vuotta sitten persulaskelma esitti pk-seudun toimeentulotukisaajista vieraskielisten osuudeksi 40 prosenttia. Hesari kritisoi tätä ja sen seurauksena laitettiin Kelan tutkija töihin. Tuloksena vieraskielisten osuus onkin 51 prosenttia. Aikaisemmassa tutkimuksessa roskamaiden roskaväestön elinkaarikustannuksiksihan laskettiin noin miljoona euroa per sierainpari.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 29.12.2023 6:46
urpiainen kirjoitti: 28.12.2023 23:00 Edelleen vedetään siis fiilispohjalta tässä niiden ainoassa poliittisessa teemassa.
Onhan Suomen Perusta tutkinut asiaa paljonkin. Lähteenä mm. Tilastokeskuksen aineisto. Uutisesta: Alun perin perussuomalaiset oli hallituksessa esittänyt huolensa siitä, että STN:n esittämässä ohjelmakokonaisuudessa ei käsitellä riittävästi maahanmuuton negatiivisia piirteitä. Tuo on varsin hyvä syy painaa jarrua tässä kohtaa ja jatkaa valmistelua.
Suomen Perusta on se Totuus kiihottaa -pumppu? Heillä toki on intressi torjua aihepiiriin liittyvä vakavasti otettava tutkimus, jotta voivat jatkaa valitsemallaan linjalla.

Vastaavasti, tietysti alkuperäiseen esitykseen kuului myös maahanmuuttoon liittyvien yhteiskunnallisten haasteiden tutkimus, mutta Persut halusivat neuvostoliittolaisempaa meininkiä, eli evidenssin tuottamista ideologista syistä valitulle politiikalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saahan noita haasteita tutkia siinä sivussa vaikka kuinka, kunhan se nettomaksaminen on mukana.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mikki Hiiren eka esiintyminen vapautui tekijänoikeudesta. Tuo Mikki on vaan niin vanha hahmo, ettei sillä oikein ole väliä.

Katsoin mitä muuta on vapautumassa. Esim. Arne Jacobsenin 3107-tuoli, ns. seiska, on suunniteltu 1955 ja vapautuu siis ensi vuonna. Vastaavia tuolejahan myyvät kaikki, mutta nyt tuo tarkka muoto vapautuu. Aallon A110 käsikranaatti valaisin vapautui vuosi sitten. Aalto-jakkara on ollut jo pitkään vapaata riistaa ja noitahan löytyy kaikkialta parilla kympillä.

Itse suhtaudun design-tuotteisiin kuten lääkkeisiin. Kun immateriaalioikeuden suoja lakkaa, niin tuote on vapaata riistaa. Jos ostaa geneeristä ibuprofeiinia, niin miksei ostaisi geneeristä aalto-jakkaraa. Monesti halpojen kopioiden laatu vain on surkeaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Harwardin plagioiva positiivisesti syrjitty pomo eroaa
https://www.thecrimson.com/article/2024 ... n-harvard/

2/3
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Go woke or go broke! Eiku...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tyyppi syyttää duunin menetyksestään rotuvihaa samaan aikaan kun ei nähnyt juutalaisten kansanmurhan vaatimisessa mitään väärää. Yrittäisi nyt päättää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Perheet siis muuttavat pysyvästi Espanjaan, mutta haluavat, että Suomen valtio maksaa heidän lastensa koulunkäynnin suomalaisessa koulussa Espanjassa.

https://yle.fi/a/74-20066382
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kaikkea saa haluta, mutta valtion ei ole pakko kaikkea maksaa. Tuo ei vaikuta sellaiselta toiminnalta, johon on syytä käyttää veronmaksajien rahoja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.01.2024 10:37 Perheet siis muuttavat pysyvästi Espanjaan, mutta haluavat, että Suomen valtio maksaa heidän lastensa koulunkäynnin suomalaisessa koulussa Espanjassa.

https://yle.fi/a/74-20066382
Mä haluan että valtio tuo aurinkorannikon tänne.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 03.01.2024 21:09
James Potkukelkka kirjoitti: 03.01.2024 10:37 Perheet siis muuttavat pysyvästi Espanjaan, mutta haluavat, että Suomen valtio maksaa heidän lastensa koulunkäynnin suomalaisessa koulussa Espanjassa.

https://yle.fi/a/74-20066382
Mä haluan että valtio tuo aurinkorannikon tänne.
Aina voi käydä solariumissa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010094746.html

Japanilaisille täytyy nostaa hattua evakuoinnin suhteen. Porukka odotti paikoillaan vuoroaan. Varmasti monessa muussa maassa olisi päätynyt yleiseen kaaokseen ja kuolemiin.

Vaatii kyllä kylmäverisyyttä istua paikoilllaan, kun liekit näkyvät ikkunasta 😬
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En olisi itsekään lähtenyt rynnimään, mutta olisin kohteliaasti ohittanut jonon ja sanonut jatkolennon lähtevän ihan just, sori.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Japanilaiset noudattavat määräyksiä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hir%C5%8D_Onoda
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Keisarin pitäisi määrätä japsit chillamaan vähän ja tekemään enemmän lapsia. Tai no, siinä voisi käydä heikosti maapallolle, jos keisari käskyn jälkeen kuolisi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Japanilaisille pitäisi antaa kaikkiin määräyksiin huomautus, että jos vuoteen ei tule uusia määräyksiä, palataan tehdasasetuksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin