Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.07.2023 10:31 Tieliikennelakihan velvoittaa tienkäyttäjiä ja on melkko tarkkarajainen laki, koska tulkinnanvaraisuutta ei oikein voi olla. Tästä huolimatta on lapsellista, typerää ja vaarallista toimia liikenteessä tärkeintä on olla oikeassa mentaliteetilla. Ei liikenne todellisuudessa niin toimi. Välillä pitää olla joustava.
Itse ajattelen, että oman etuni takia mielummin väistän kuvan osoittamassa tilanteessa. Vaikka olisinkin oikeassa, mahd. kolarista tulisi paljon harmia ja stressiä.

Pahinta olisi, jos en väistä, pyöräilijä viime hetkellä jarruttaa ja näyttää keskisormea, koska luulee olleensa etuajo-oikeutettu? Ja polkee sitten pois ennenkuin ehtisin selittää, että hän on väärässä. Vitutuksesta toipuminen kestäisi päiviä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Juu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:39 Pahinta olisi, jos en väistä, pyöräilijä viime hetkellä jarruttaa ja näyttää keskisormea, koska luulee olleensa etuajo-oikeutettu? Ja polkee sitten pois ennenkuin ehtisin selittää, että hän on väärässä. Vitutuksesta toipuminen kestäisi päiviä.
Tämä!!!! :hep:

Pätee niin moneen muuhunkin asiaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2023 10:39
Pahinta olisi, jos en väistä, pyöräilijä viime hetkellä jarruttaa ja näyttää keskisormea, koska luulee olleensa etuajo-oikeutettu? Ja polkee sitten pois ennenkuin ehtisin selittää, että hän on väärässä. Vitutuksesta toipuminen kestäisi päiviä.
Antamalla tietä lisäisin jonkun kuoleman riskiä. Ei kiitos Parempi kouluttaa. Kerran 110% spandexäijä sai hepulin ja pui nyrkkiä. Säälin miestä. Ei kippurasarvista saisi ostaa, jos ei edes osaa liikennesääntöjä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei tule mitään mieleen (paitsi ne jo mainitut normien mukaiset käytöstavat).

Tai no, päästän autoilijan toisinaan ensin “pallovaloista” (suojatie, jossa autoilija on velvollinen pysähtymään, jos jalankulkija haluaa yli), koska en halua liiskautua mansikkahilloksi. Yleensä silloin kyllä vituttaa eli en sitä pyyteettömästi ja jalolla mielellä tee.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 554
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mmm, hetki piti miettiä kysymystä ennen vastausta.

Laki ei vaadi mua kasvattamaan lapsia keskustellen, ohjaten, esimerkkiä näyttäen ja maailman kohtaamiseen itsenäisesti pikkuhiljaa valmistaen, mutta teen nämä helpottaakseni jälkikasvuni lentämistä pois pesästä.
Laki ei myöskään vaadi minua olemaan uskollinen kumppani miesystävälleni, mutten halua hairahtaa vaikka mahdollisuuksia tulee vastaan säännöllisesti. Haluan olla vain yhden miehen nainen.
Laki ei vaadi minua olemaan ystävällinen, kohtelias ja avulias ympärilläni oleville ihmisille kaikkialla, mutta teen sen. Mistäs sitä tietää, vaikka se ystävällisyys joskus palkittaisiin vastavuoroisuudella.

Sen sijaan ajan hyvin usein hitusen ylinopeutta, koska olen kaiketi adrenaliininarkkari. En vaaranna muita, eli tyhjä tie ja ketään ei kyydissä kun nautiskelen.

En myöskään lajittele biojätettä, koska en jaksa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tämä aihe tuli ensinnä mieleen, koitin googlata lukiotuttua, joka oli ainakin aiemmin pikalainayhdistyksen puheenjohtaja (hänen luokkakaverinsa kuvaili työtä hänelle erinomaisesti sopivaksi.) On näemmä nyt Espoon kaupungilla luottamushenkilö, ja koulutus on vähintään vakuuttava.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Katselin että suositun halvan pesuainemerkin, Palmoliven, suhkusaippuassa on ainesosana "cannabis sativa seed oil". "5 in 1", en tiennyt pääseväni pilveenkin. Vakavammin, eikö olisi moraalipaniikin aika. Kunnon kristittykin on saattanut käyttää Palmolivea.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jo ensimmäinen suihkukerta voi aiheuttaa psykoosin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2023 8:30 Jo ensimmäinen suihkukerta voi aiheuttaa psykoosin!
Uudenvuoden aaton jälkeen näin painajaista, jossa lopulta selvästi tiesin, ettei kyse todellisuudesta, mutta en tiennyt miten siitä pääsisi ulos. Hetken heräämiseen jälkeen uni jatkui pari kertaa. Johtui varmaan saippuasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Moraalisäännöt joita laki ei vaadi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 06.01.2024 3:12
James Potkukelkka kirjoitti: 18.12.2023 8:30 Jo ensimmäinen suihkukerta voi aiheuttaa psykoosin!
Uudenvuoden aaton jälkeen näin painajaista, jossa lopulta selvästi tiesin, ettei kyse todellisuudesta, mutta en tiennyt miten siitä pääsisi ulos. Hetken heräämiseen jälkeen uni jatkui pari kertaa. Johtui varmaan saippuasta.
Muistaakseni joskus unessa kun olen tajunnut olevan unta ja halunnut sen loppuvan, olen satuttanut itseäni ja se on lopettanut unen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin