Presidentinvaalit 2024

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 10.01.2024 9:12 Tämä Li:n vaalilause 'Koko kansan presidentti' ei kai voisi olla pahemmin päin helvettiä.
Li tietää sinua paremmin mitä sinä tarvitset. Li on sinunkin presidenttisi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 10.01.2024 9:15 "Koko Kansan uutisten lukijakunnan presidentti."
Mä en ole koskaan oikein lukenut näitä vasemmiston sanomalehtiä, Uusi Suomikin oli paperiaikaan tutumpi. Mutta nyt nää näyttää skarppaavan, sekä Demokraatilla että Kansan uutisilla on varsin kiinnostavasti viestivät päätoimittajat. Meinaan ajautua lukijaksi!

Mitä Anderssoniin tulee, en kerinnyt eilen katsoa tenttiä. Täytyy ottaa uusintana tänään, kun Essayahia ei varmaan jaksa kuunnella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No nyt katsoin tosiaan Anderssonin tentin, Essayah saa nyt jäädä välistä.

Kyllähän mulla vähän on nieleskelemistä joidenkin nato- ja dca-varausten kanssa, vaikka siinä taidettiinkin puhua enemmän vasurien eduskuntaryhmän varauksellisuudesta kuin Li Anderssonin. Mutta päällimmäinen tunne oli kuitenkin se, että nuorimman presidenttiehdokkaan puhuessa ilahdutti, että vihdoinkin on aikuinen paikalla, joka jaksaa selittää kärsivällisesti ja perustellusti, miksi Suomen intressissä on aika universaali sääntö- ja sopimuspohjaisen maailmanjärjestyksen noudattaminen ja edistäminen, kun moni muu vaan sekoilee tavoista rikkoa tätä järjestystä.

Kaiken kaikkiaan Andersson oli minusta vastauksissaan erittäin hyvä (myös avatessaan tuota koko kansan presidentti -asiaa). Mutta ainahan se on tenttien paras. Saatan hyvinkin äänestää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ No, mitenkäs Li sitten on minunkin presidenttini?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.01.2024 22:55 ^ No, mitenkäs Li sitten on minunkin presidenttini?
Hän suvaitsee sinutkin, vaikket hänestä pidä. Ajattele nyt!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mikään ei viittaa siihen, että Li suvaitsisi minua ihmisenä muuten kuin laskun maksajana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2024 8:26 ^ Mikään ei viittaa siihen, että Li suvaitsisi minua ihmisenä muuten kuin laskun maksajana.
Lihän rakastaa sua ja sun ihmisarvoasi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ai niin, siitä olin myös Lin kanssa varovasti eri mieltä, että tunnen kyllä vetoa eurooppalaistyyliseen parlamentarismiin demokratian suositeltavana muotona, ja tällaisesta presidentti-kuninkaasta voitaisiin mielestäni luopua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 18.12.2023 9:10 Raja avataan 15.1., ja aika pian siitä sitten alkaa taas tulla turvapaikanhakijoita, jolloin persut pääsevät huutamaan ainoaa politiikkalinjaansa, joka heidän äänestäjiään kiinnostaa ja joka heidän kannatustaan nostaa: rajat kiinni! Muut pressakandidaatit joutuvat tasapainoilemaan kansan tuntojen mielistelyn ja jonkinlaisen vastuullisen näkökulman välillä, mutta ei Hallis. Se voi painaa täysillä. Veikkaan, että tämä vauhdittaa muutoinkin persujen vaalihistoriassa usein nähtyä viime hetken kiriä.

Rajahommeli on Halliksen noottikriisi, paitsi että Moskovaan matkustamisen sijaan Hallis vaatii oikeusvaltiosta ja kv-sopimuksista irtautumista sekä rautaa rajalle. Irti läntisestä yhteisöstä kuitenkin Itänaapurin ajamana, ja kansa palkitsee. Saa nähdä, kuinka pitkälle riittää.
Ilmeisesti osoittauduin foliohatuksi. Rajan sulkua jatkettaneen jo tänään ilman kansaa kiihottavaa välivaihetta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010112645.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 11.01.2024 10:30
Ilmeisesti osoittauduin foliohatuksi. Rajan sulkua jatkettaneen jo tänään ilman kansaa kiihottavaa välivaihetta.



Oh sweet summer child...

James Potkukelkka kirjoitti: 10.01.2024 14:36 ^Tuli sikäli sopivaan aikaan (tämä huutaa salaliittoteorioita!), että nyt hallituksen helppo jatkaa sulkua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä Rehn veti tenttinsä Ylellä erinomaisesti. Eurooppalainen kokemus kuuluu. Olisi varmasti oikein hyvä ja riskitön valinta presidentiksi. Taitaa vain olla niin, että näinä kiihottavan identiteettipolitiikan aikoina kukaan ei oikein innostu Rehnin rauhallisesta asialinjasta suuntaan eikä toiseen, jolloin jäänee auttamatta sivuun. En minäkään äänestä, vaikka siis näen, että Rehn voisi olla parempi pressa kuin ne, joita tässä varmaan äänestän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.01.2024 22:21 Mun mielestä Rehn veti tenttinsä Ylellä erinomaisesti. Eurooppalainen kokemus kuuluu. Olisi varmasti oikein hyvä ja riskitön valinta presidentiksi. Taitaa vain olla niin, että näinä kiihottavan identiteettipolitiikan aikoina kukaan ei oikein innostu Rehnin rauhallisesta asialinjasta suuntaan eikä toiseen, jolloin jäänee auttamatta sivuun. En minäkään äänestä, vaikka siis näen, että Rehn voisi olla parempi pressa kuin ne, joita tässä varmaan äänestän.
Kun noin epäkarismaattinen poliitikko päässyt noin pitkälle, täytyy olla pätevä. Rehnin voisi paremmin kuvitella lukion rehtoriksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 8:28
urpiainen kirjoitti: 15.01.2024 22:21 Mun mielestä Rehn veti tenttinsä Ylellä erinomaisesti. Eurooppalainen kokemus kuuluu. Olisi varmasti oikein hyvä ja riskitön valinta presidentiksi. Taitaa vain olla niin, että näinä kiihottavan identiteettipolitiikan aikoina kukaan ei oikein innostu Rehnin rauhallisesta asialinjasta suuntaan eikä toiseen, jolloin jäänee auttamatta sivuun. En minäkään äänestä, vaikka siis näen, että Rehn voisi olla parempi pressa kuin ne, joita tässä varmaan äänestän.
Kun noin epäkarismaattinen poliitikko päässyt noin pitkälle, täytyy olla pätevä. Rehnin voisi paremmin kuvitella lukion rehtoriksi.
Mun mielestä Rehnin karismattomuus on melkeinpä kääntynyt sellaiseksi itseään vahvistavaksi agraarilegendaksi, jonka yhteys todellisuuteen alkaa olla vähän kyseenalainen. Ei se nyt eilen mun mielestä ollut sen karismattomampi kuin muutkaan. Lisäksi minusta nimenomaan on helpompi kuvitella presidentiksi kuin melkeen kukaan muu ehdokkaista. Mutta ehkä tämä on vain mun keski-ikäisen konservatiivista mielikuvituksettomuuttani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.01.2024 9:00
James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 8:28
urpiainen kirjoitti: 15.01.2024 22:21 Mun mielestä Rehn veti tenttinsä Ylellä erinomaisesti. Eurooppalainen kokemus kuuluu. Olisi varmasti oikein hyvä ja riskitön valinta presidentiksi. Taitaa vain olla niin, että näinä kiihottavan identiteettipolitiikan aikoina kukaan ei oikein innostu Rehnin rauhallisesta asialinjasta suuntaan eikä toiseen, jolloin jäänee auttamatta sivuun. En minäkään äänestä, vaikka siis näen, että Rehn voisi olla parempi pressa kuin ne, joita tässä varmaan äänestän.
Kun noin epäkarismaattinen poliitikko päässyt noin pitkälle, täytyy olla pätevä. Rehnin voisi paremmin kuvitella lukion rehtoriksi.
Mun mielestä Rehnin karismattomuus on melkeinpä kääntynyt sellaiseksi itseään vahvistavaksi agraarilegendaksi, jonka yhteys todellisuuteen alkaa olla vähän kyseenalainen. Ei se nyt eilen mun mielestä ollut sen karismattomampi kuin muutkaan. Lisäksi minusta nimenomaan on helpompi kuvitella presidentiksi kuin melkeen kukaan muu ehdokkaista. Mutta ehkä tämä on vain mun keski-ikäisen konservatiivista mielikuvituksettomuuttani.
En katsonut eilen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Stubb 22%
Mestari 21%

Tuut-tuut!
https://yle.fi/a/74-20069225
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Koulu on kriisissä ja nuorten ymmärrys yhteiskunnasta pohjalukemissa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nuorilla on affektiivisempi kokemus intersektionaalisesta maahanmuutosta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.01.2024 9:30 ^ Nuorilla on affektiivisempi kokemus intersektionaalisesta maahanmuutosta.
Niinhän mä just sanoin! Aristoteleen retoriikan teoriassa affektiivinen suhtautuminen tekee alttiiksi tunnepohjaiselle vaikuttamiselle (pathos) tavalla, jolla voi olla aika hankaliakin seurauksia, jos järkiperäinen suhtautuminen ei ole riittävän vahvaa asioiden rationaaliselle käsittelylle (logos). Tästä juuri on kyse Halla-ahon vuosia harrastamassa tyhmälistön lietsonnassa. Koulu on epäonnistunut!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Enemmän kuria tosiaan tarvitaan.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4296
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Mikä on se järkiperäinen suhtautuminen kun mamulaumalta tulee nyrkkiä naamaan? Halla-aho itse kannattaa demokraattista prosessia, eikä sisällissotaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Monikulttuurinen järki-ihminen tietenkin ostaa seuraavan vaatekertansa kierrätyskeskuksesta, niin kukaan oikeistohallitusta oireileva ei varasta niitä päältä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 16.01.2024 15:59 Halla-aho itse kannattaa demokraattista prosessia
Justhan sä itse nostit tässä samassa ketjussa Halla-ahon ainoaksi sisällölliseksi poliittiseksi avaukseksi vapaan lehdistön tiukemman poliittisen vahdinnan. Yleensä tällaista ei ole pidetty länsimaisen demokratian edistämisenä, vaan pikemminkin näiden Halla-ahon aateveljien Putinista Orbaniin ja Xistä Trumpiin keinona kaventaa länsimaisen demokratian toimintamahdollisuuksia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4296
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

/huumoritopikki

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Twitterissä on ihmetelty galluppien puuttumista. Yle julkaisee omansa 25.1.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/missa- ... bee701b126

Ennakkoäänestys päättyy 23.1. Viimeeksi yli puolet äänesti ennakkoon.

Tässä on nyt jytkyn ainekset. Jos vassarit saavat varmaa tietoa, että Mestari uhkaa Haavistoa, niin he lähtevät joukolla Haaviston taakse ja Mestari jää kuin tikku paskaan. Mutta jos tieto tulee ennakkoäänestyksen päättymisen jälkeen 3 päivää ennen varsinaista vaalipäivää, niin riittääkö aika kääntämään päät?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katselin jälkimmäisen puoliskon Ilta-Sanomien/Hesarin/Nelosen tentistä. Ei olisi maksanut vaivaa. Ehdokkaista ei saanut oikein mitään irti, pääasiassa siksi, että en kyllä noin huonosti vedettyä ja kirjoitettua tenttiä ole ennen nähnyt. Umpisurkea suoritus IS:ltä. Erityisesti Timo Haapala oli aivan luokaton.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin