Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010111736.html

Mauri on tosissaan. Kun muut keskustelee, Mauri karjuu kuin leijona.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16705
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Näköjään Junnila myös: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010112392.html

Olisihan se taas melkoista Team Finland -brändityötä, jos suomalaiset äänestäisivät natsikytköksien takia valtioneuvostosta eroamaan joutuneen heebon europarlamenttiin. Toisaalta klovnikavalkadista kertoo paljon, että Peltokankaan ja Junnilan valinta olisi täysin kiistatta merkittävä parannus edellisissä eurovaaleissa valittuihin persuihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 11.01.2024 9:31 Toisaalta klovnikavalkadista kertoo paljon, että Peltokankaan ja Junnilan valinta olisi täysin kiistatta merkittävä parannus edellisissä eurovaaleissa valittuihin persuihin.
Olen tämän ennenkin todennut, että persuissa ei pääse ilman natsiöyhötystä piikkipaikoille. Jossain vaiheessa uraa nämä kannukset on pitänyt ansaita. Ei sieltä putkesta tule ulos salonkikelpoista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Puolueen hajoaminen jätti varmasti jäljet. Nykyinen puoluejohto ei halua, että perskärpäset kaappaavat uudestaan puolueen. Tästä syystä jokaisella vakavasti otettavalla edustajalla pitää varmaan olla jotain kontollaan, vähän niinkuin NBK:lla henkirikos. Aika hankalaksi tuo tekee pätevien nimien löytämisen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Persuilla on populistipuolueena paljon samaa kuin jenkkien republikaaneilla Trumpin alaisuudessa. Eli ei se mitä sanotaan, vaan se mitä edustetaan. Käytännössähän tämä tarkoittaa omille poseeraamista unohtaen käytöstavat, lakipykälät tai perustellut mielipiteet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jenkkien demokraatit tekevät ihan samaa. Kaikki poliitikot tekevät noin. Ääniä saadakseen pitää vedota kärjistetyllä viestillä pieneen ryhmään. Sitten pitäisi lieventää viestiä pystyäkseen tekemään politiikkaa.

Jenkkien pressanvaaleissa pitää ensin voittaa oman puolueen esivaalit ja se ei onnistu konsensusnäkemyksin. Pressaksi ei kuitenkaan pääse aivan äärikannoilla. Ei edes Trump. Pitää saada enemmistö puolelleen ja enemmistöä miellyttäviä kantoja ei voi pitää äärimmäisinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25709
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.01.2024 10:05 ^
Pressaksi ei kuitenkaan pääse aivan äärikannoilla. Ei edes Trump. Pitää saada enemmistö puolelleen ja enemmistöä miellyttäviä kantoja ei voi pitää äärimmäisinä.
Meinasin ensin väittää vastaan, mutta oikeassahan sinä olet. Jos jotain kannattaa yli puolet, se ei määritelmän mukaan voi olla
äärimielipide.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyy nyt sanoa, että vaikka jokainen poliitikko on myös populisti, niin on heissä silti isojakin eroja asian suhteen. En nyt heti näe vaikkapa demarien tai keskustan puoluetoimistossa puhuttavan räjähtelevistä lepakoista.

Sivis, kommenttisi demarit jenkeissä tekee samaa tuo mieleeni populistien hellimän vastaväitteen, jossa tarkoitus on häivyttää ja normalisoida jotakin oikeuttaakseen oma toiminta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ymmärtääkseni esim. Haavisto puhuu ihan eri tavalla nyt pressaksi pyrkiessään kuin kansanedustajaksi pyrkiessään. Kansanedustajaksi pääsemiseksi pitää puhutella pientä ryhmää terävällä viestillä. Samalla viestillä ei pääse pressaksi, koska yli puolet kansasta vastustaa sinun viestiäsi armeijan lakkauttamisesta ja muusta paskasta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16705
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luotettavien lähteiden mukaan Finnairin slogan "illaksi kotiin" muuttuu muotoon "ehkä parin viikon kuluttua jollekin pohjois-eurooppalaiselle kentälle".

https://www.hs.fi/talous/art-2000010112345.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9456
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä olin ensin :?: ,mutta sitten katsoin linkin ja olin :rofl:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 11.01.2024 11:01 Luotettavien lähteiden mukaan Finnairin slogan "illaksi kotiin" muuttuu muotoon "ehkä parin viikon kuluttua jollekin pohjois-eurooppalaiselle kentälle".

https://www.hs.fi/talous/art-2000010112345.html
Mun mielestä "Crash and burn" olis kans varteenotettava.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

"Fentanyyli on kohta ainoa huume, jota enää kaupataan San Franciscon kaduilla"
https://www.hs.fi/visio/art-2000010098427.html

Minusta meillä alkaa olla kiire huumeiden dekriminalisoinnin ja reguloinnin kanssa. Synteettisten huumeiden kuljetus ja kauppa alkaa mennä niin helpoksi, että ongelma voi räjähtää meilläkin. Pitäisi sallia ja eguloida lailliset huumeet ja kiristää laittomien valvontaa ja rangaistuksia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23522
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fentanyylin hyvänä puolena kuolleisuus on korkea kuolleisuus. Toki välillä olisi hyvä ujuttaa mukaan tuhansia kertoja vahvempia eriä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Uusia synteettisiä kehitetään koko ajan. Seuraava huume voi tappamisen sijaan muuttaa käyttäjiä vuodepotilaiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Fentanyyliongelmaa ei niin vain ratkaistakaan laillistamisella. Alkaa olla hyvät optiot vähissä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisikin laillistaa vain turvalliset huumeet ja kurmottaa niin pirusti kaikkea muuta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2024 9:58 ^ Pitäisikin laillistaa vain turvalliset huumeet ja kurmottaa niin pirusti kaikkea muuta.
Käytännössähän pilveä saa laillisesti mutta fentanyyliin jengi kuolee. Ongelma taitaa olla se, että kun on helppo tuottaa ja salakuljettaa ja myydä ja profitti on iso, yrittäjää riittää vaikka lyötäisiin 1000 edellistä linnaan. Ei paljon auta diilereitä lyödä linnaan kun tilaamalla postipaketin kiinasta syntyy uusi. Edes maissa joissa huumekaupasta on kuolemanrangaistus ei ole saatu kauppaa poistettua.

Vieroitus ei onnistu jos ei halua vieroittua ja laillistaminen ei ole mahdollista, koska kama on niin tappavaa. Ainoa tapa poistaa markkina olisi se että julkinen toimija tarjoaa nisteille fentanyylit ilmaiseksi. Sekään ei kuulosta hyvältä. En keksi kovin hyviä optioita lainsäätäjälle. Jos tuo isommin Suomeen rantautuu, veikkaan että talvisaikaan tulee käyttäjiä kuolemaan kuin kärpäsiä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ pitäs olla tarjolla possyä kovempaakin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Aika luokkatietoinen juttu keskiluokkaisuudesta:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009977999.html

"Keskiluokka yrittää kulttuuri­sosiologian mukaan jäljitellä yläluokkaa, mutta ei koskaan pääse samaan, koska yläluokka siirtyy aina eteenpäin kuluttamaan toisenlaista kulttuuria."

Asun melkoisesa keskiluokan kuplassa, enkä tunnista tuollaista yllä kuvattua toimintaa. Artikkelin kulutusvalinnat ovat ihan oikein kuvattuja, mutta sitten siihen päälle aletaan liimata jotain Marxilta omaksuttua luokkataistelua?

Minusta keskiluokkaisuuteen kuuluu edes keskinertainen kyky huolehtia omista asioistaan, koska muutenhan sitä oltaisiin ojan pohjalla:
"Vahva keski­luokkaisuuden merkki on hänen mukaansa myös halu pitää itsestään huolta, harrastaa liikuntaa ja hoidattaa hampaansa."
"Tyypillinen keskiluokkainen yrittää syödä järkevästi ja vastuullisesti ja samaan aikaan terveellisesti, "

Monet keskiluokan kulutusvalinnat selittyvät sillä, että ylimääräistä rahaa varsinkaan Suomessa ei keskiluokalla ole, joten keskiluokan suosimat tuotteet ovat, ainakin maineeltaan, kohtuuhintaisia ja kestäviä. Miten ihmeessä tähän saadaan ympättyä tarve erottua alaluokasta ja matkia yläluokkaa? Eikö nimenomaan keskiluokan pitäisi ostaa vanha S-mersu, jos tarkoitus olisi matkia yläluokkaa? Mutta kun sen vanhan ässän ostaa bensalenkkari-duunari.

Minun kuplassani keskiluokkaisuus tarkoittaa sitä, että ylimääräistä rahaa on hieman, mutta ökyily ei onnistu. Kaikki siis joutuvat valitsemaan mihin panostavat. Nykymaailmassa kulutusvaihtoehtoja on niin paljon, ettei muiden matkimisesta tule yhtään mitään. Meidän kuplassa ihmisillä on kaikki suhteellisen kondiksessa ja kamat hyvää keskitasoa, mutta sitten omiin kiinnostuksen kohteisiin on voitu panostaa enemmän.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25709
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sain huonot pisteet, koska nuo gylddyyrikysymykset eivät kinosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12396
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylimääräistä rahaa ei keskiluokalla ole? Kädestä suuhun noi ekonomit, dippa-innssit ja juristit elää? :? :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Suomessa nettotulojen erot ovat erittäin pienet. Ruuan, omistusasunnon, auton ja normaalien kulutusmenojen jälkeen käteen jää kuukaudessa niin vähän, ettei sillä summalla leikitä mitään yläluokan paronia. Jos sattuu harrastamaan vaikka pyöräilyä, niin voi vaikka panostaa uusiin pyöräilykenkiin. Siinä se sitten oli. Ajatus siitä, että keskiluokkalainen osti pyöräilykengät matkiakseen kuninkaita on ihan pöhkö.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12396
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.01.2024 11:01 ^
Suomessa nettotulojen erot ovat erittäin pienet. Ruuan, omistusasunnon, auton ja normaalien kulutusmenojen jälkeen käteen jää kuukaudessa niin vähän, ettei sillä summalla leikitä mitään yläluokan paronia. Jos sattuu harrastamaan vaikka pyöräilyä, niin voi vaikka panostaa uusiin pyöräilykenkiin. Siinä se sitten oli. Ajatus siitä, että keskiluokkalainen osti pyöräilykengät matkiakseen kuninkaita on ihan pöhkö.
Minusta väite että ei jää ylimääräistä rahaa on erittäin epäuskottava. Varsinkin kun on lukenut kitinäläisten tarinointia elämästään. Eivätkä nettotulot ole erittäin pienet. Vertaapa siivoojan ja juristin ansioita.

Toistan: kädestä suuhunko nuo korkeasti koulutetut statusammateissa toimivat elävät? Minulla jää ylimääräistä rahaa joka kuukausi vaikka elän minimituloilla. Voisin halutessani säästääkin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21414
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ylimääräisellä rahalla tarkoitan jutussa kuvattua yläluokan larppaamista omien kiinnostusten kohteiden sijaan.
Vastaa Viestiin