Presidentinvaalit 2024

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.01.2024 8:29 ^ Tuosta syystä tämä onkin hyvä katsoa jälkikäteen, niin sitten asia on taputeltu.
No ei ole hyvä. Ei ole mitään tarvetta pomppia näiden sekoilujen perässä ollenkaan. Mutta onneksi Halla-aho ei saanut numeroa 2 tai varsinkin 10, koska sitten foliohatut olisivat löytäneet tosi paljon noita viistosta otettuja kuvia, joissa loppupään julisteista ei saa enää mitään selvää. Nyt Halla-aho joutuu peitetyksi lähinnä niissä kuvissa, joissa kuvaajat haluavat saada mukaan vaalipöhinätunnelmaa eli ihmisiä kylttien eteen, jolloin keskikohdan numerot näyttävät aika usein peittyvän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Nyt en ymmärrä. Meillä on väite, jota voidaan tarkastella matemaattisesti. Tietenkin tuon ilmiön tarkastelu on ihan fiksua. Suomesta löytyy ihan tarpeeksi persu-lukiolaisia, että eiköhän tuo tule hoidettua. Some sitten jakelee tulokset, jos lehtiä ei kiinnosta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010089002.html

Kuva

Muskin korollaari (haluan nyt käyttää tätä hiljakkoin oppimaani sanaa!) näyttää pitävän paikkansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hesarin gallup: Halla-aho noussut Stubbin ja Haaviston kannoille
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010089002.html

Stubb 22%
Haavisto 20%
Mestari 18%

Kolmannes äänistä on jo uurnassa. Mestarin trendi näyttää aika kovalta varsinaista vaalipäivää ajatellen. Haavisto voi nousta, jos Jutan ja Lin kannattajat lähtevät taktikoimaan. Stubbin kannattajia varmaan kuumottaisi äänestää vittuillessaan mestaria ekalla kiekalla, voisi sattua omaan leukaan. Rehnin kannattajien taktikointi saattaa olla isoin luvassa oleva ylläri. Rehnillä ei ole toivoa tokalle kiekalle, joten haluvatko hänen kannattajansa ottaa mitään riskiä Haavisto + Mestari tokasta kiekasta, vai siirtyvätkö kipin kapin Stubbin taakse?

En ihan usko, että näissä asemissa mennään eka kiekka. Kyllä kärki tulee erottumaan selvemmin taktikoinnin takia.

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Houkuttaa kyllä, että äänestäisi Mestaria aivan viihdearvon takia. Taidan kuitenkin laittaa Stubbidolle äänen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Olen ällistynyt, jos Pahvin ja Lin kannattajat eivät hylkää heitä, vaan ottavat ihan realistisen riskin Stubb + Mestari toisesta kiekasta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.01.2024 16:59 Olen ällistynyt, jos Pahvin ja Lin kannattajat eivät hylkää heitä, vaan ottavat ihan realistisen riskin Stubb + Mestari toisesta kiekasta.
No molemmat, ja tietenkin etenkin Urpilainen, ovat jo todella kaukana puolueidensa kannatusluvuista (ja Haavisto korkeammalla), eli heidät on kyllä jo aika moni hylännyt. Voi olla, että jäljelle jääneissä on aika puolueuskollisia äänestäjiä. Ja sit tietty esim. itse harkitsen äänestäväni Anderssonia, koska muissa vaaleissa se ei ole mahdollista enkä puolueen monia muita edustajia halua tukea. Jos päädyn tekemään näin ja sillä osallistun Haaviston pudottamiseen toiselta kierrokselta, ei se haittaa, koska Stubb on about yhtä hyvä ehdokas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Li on korkeammalla silti kuin 10/2023. Lisäksi aiemminkin taktikointi on lisääntynyt varsinaisen vaalipäivän lähestyessä. Eihän sitä keväällä tiedetty miten asetelmat kehittyvät. Aaltolakin käväisi aika korkealla parhaimmillaan.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Halla-ahon erektio näyttää varsin uhmakkaalta tässä. Muilla lähinnä alakäyrää.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos Halla-aho valittaisiin pressaksi niin SAK menisi varmaan lakkoon senkin takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hesarin kannatusluvut "pyöristämättöminä":

Stubb 21,5 %
Haavisto 19,8 %
Halla-aho 18,3 %
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 22.01.2024 20:28 Jos Halla-aho valittaisiin pressaksi niin SAK menisi varmaan lakkoon senkin takia.
Toivoisin kyllä tuossa tilanteessa erittäin laajaa kansanliikettä, vaikka tuolloin olisi tavallaan jo liian myöhäistä. Toimia pitäisi nyt, tai siis oikeammin jo kauan sitten, kun nyt ollaan jo tilanteessa, jossa protofasistit ovat päätöksenteon huipulla ja johtava terroristikasvattamo mm. pääsee sijoittamaan omiaan supon johtoon. Harva asia luo toivoa Euroopalle niin kuin saksalaisten joukkovastalause AfD:lle. Voi olla, että suomalaisista ei kuitenkaan ole moiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kysymys on puhtaasti teoreettinen. Mestarin vastustus on suurempaa kuin kenenkään muun. Hänen on mahdotonta saada yli puolta äänistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuosta syystä kannattaa keskittyä mielessään Stubb+Mestari aiheuttamaan ulinaan. Eivät uskalla jättää äänestämättäkään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Piirsin kympin. Vaihtoehtoina itselle oli myös Alex. Tällä kertaa menin taktisuus edellä eli Pekka tarvitsi ääntäni enemmän, jotta pääsisi tokalle eikä Hallis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Onko tämä jo sattumus numero 49?

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti: 23.01.2024 17:38 Onko tämä jo sattumus numero 49?
Alkutunnus tunnetusti on se minkä perusteella jengi äänestää.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kävi muuten hirveä munkki kun valtakunnanperkele sai numerokseen viisi, koska sehän on helppo muistaa kun laskee vain sormet.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tässä on taas yksi syy lisää, miksi itse en haluaisi äänestää hillotolppa-aleksia, jos vaan vaihtoehtoja olisi tarjolla:
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/talous ... justapaus/

En aidosti usko Stubbin ajavan suomen kansalaisten etua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos Stubb on kioskin johtaja, tietysti hän haalii tyhmien rahaa kioskiin.

Mielenkiintoista nähdä, tuleeko tästä kunnon kohua.

Talouselämän juttu taisi olla eilen (vai toissapäivänä?). Hiljaista on ollut. Ihmettelen, miksei tähän tartuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ei tästä kohua tule. Tuohan on se Ahtisaren kioski, joten eiköhän sieltä löydy vuosien varrelta hillotolppia joka puolueelta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja exsu »

On kyllä ollut vaikeat vaalit äänestää. Haavisto on minusta ollut aina vähän epäilyttävä nuoren tuontipuolisonsa kanssa, mutta jollain keinolla pitäisi varmistaa ettei Mestari ole toisella kierroksella. Kokoomuslaisen äänestämisestäkin tulee sellainen olo, että nyt kyllä jossain keiju kuolee, vaikka Stubbista oon kyllä jotenkin tykännytkin.

Jos tätä miettii puhtaasti työhaastatteluna, että kenen heistä toivon edustavan Suomea, niin kyllähän se Stubb olisi. Siis realistisista, muuten toki Li olis mahtava.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin