Miksi et sovi työhösi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miksi et sovi työhösi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En halua keskustella tuntemattomien ihmisten kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

- en oikeastaan ymmärrä mistään mitään
- en jaksa inkkareita
- ei kiinnosta jatkuva uuden opiskelu
- silmät ei tykkää näyttöpäätetyöskentelystä
- niska ei tykkää näyttöpäätetyöskentelystä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä kyllä lähtökohtaisesti sovin aika hyvin työhöni, mutta tämä pätee vain, jos onnistun pitämään työnkuvani juuri minulle sopivana. Jotenkin siihen kuitenkin koko ajan tunkee tai uhkaa tunkea elementtejä, joihin sovellun huonommin:
- olen paskanpuhuja, en toteuttaja. Olen kiinnostunut ymmärtämään asioita ja muotoilemaan minusta hyviä argumentteja. Mutta tämän vaiheen jälkeen en ole kovin kiinnostunut ajamaan asioita läpi, tappelemaan määrärahoista tai muuten harrastamaan organisaation sisäistä tai ulkoista valtapolitiikkaa. Ymmärrys on tärkeämpää kuin tekeminen ja tapahtuminen.
- edelliseen liittyen, olen vastahakoinen verkottuja. Erityisesti välttelen kaikkia edustustilaisuuksia, verkottumislounaita, minglingiä sisältäviä seminaareja jne.
- olen identiteetiltäni asiantuntija ja enemmän sellainen yksin puurtaja. Virkaiän karttuessa on kuitenkin painetta olla asioiden käsittelyä yhteisöllistävä, asioita organisaatioon jalkauttava ja ties mitä. En myöskään ole kiinnostunut johtamisesta vaan asioista. Voin juuri ja juuri toimia itseohjautuvien ja suhteellisen itsenäisten asiantuntijoiden esihenkilönä, mutta siinäkin kaikki varsinainen esihenkilötyö on minusta epämiellyttävää. En myöskään oikein jaksa budjetointia, hr-suunnitelmia, tiimin yhteisöllisyyden rakentamista ja sellaista.
- olen laiska ja mukavuudenhaluinen, mukavuusalueelta ehdoin tahdoin poistuminen on minusta hulluutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Työni on tosi nopeatahtista. Olen enemmän luonteeltani laatu korvaa määrän hahmo, eikä vasurilla nopeasti tekeminen tuo työlle merkitystä.

Olen tosi huono opettelemaan asioita, joita en koe merkitykselliseksi työssäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.01.2024 9:02
- edelliseen liittyen, olen vastahakoinen verkottuja. Erityisesti välttelen kaikkia edustustilaisuuksia, verkottumislounaita, minglingiä sisältäviä seminaareja jne.
-
Nuo olisi mulle kyllä valtava kauhistus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
kissannistiäisten määrä oli vahvassa laskussa jo ennen koronaa ja korona sitten tappoi loputkin. On livetapahtumissakin edelleen jengiä, mutta sanoisin, että osallistuminen keskittyy isoihin alalle tärkeisiin tapahtumiin.

Itse olen hommiini vähän liian laska ja vitkuttelen tylsien hommien tekemistä. Toisaalta nuo ovat haittoja lähes kaikissa töissä. Arvoa tuhoavalle byrokraatille olisi varmaan eduksi, jos ei koskaan saisi elämää hankaloittavaa pykälää villattua valmiiksi. Mutta kun tykkään tehdä uusia juttuja.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kävisin mielelläni jossain tapahtumissa työn puolesta. Nyt ei ole ollut moneen vuoteen mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

- Minulla ei ole kovin kummoista osaamista tai tietoa myynnistä ja markkinoinnista, vaikka johdan sitä
- Ylipäätään ymmärrykseni liiketoiminnan johtamisesta on melko alkeellista
- Minulla on kapeat ammatilliset verkostot, ja suurin osa niistä on työhön nähden hyödyttömiä. Lisäksi olen kankea verkostoituja, eli tilanne on stabiili.
- Puhun ujosti ja kakellellen keskinkertaista englantia, vaikka meillä on kansainvälisiä asiakkaita
- Olen huono delegoimaan
- Olen hyvin suurpiirteinen lähes kaikissa asioissa
- En osaa piirtää enkä ole muutenkaan erityisen visuaalinen
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lähtökohtaisesti vihaan ihmisiä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti: 24.01.2024 19:10 Lähtökohtaisesti vihaan ihmisiä.
Mulla on ehkä toi sama oire, mut yritän työstää omaa asennetta. Nykyään pystyn juttelemaan toisten ihmisten kanssa... No ainakin niin, ettei ensimmäinen lause ala Kummelimaisesti; 'Vitun apina, kun et mitään mistään tajua'.
Who says you need to buy a guitar?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2825
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miksi et sovi työhösi?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olisin ommimellani ratkaisemssa ongelmia itsenäisesti. Yleensä on kuitenkin jokin akuutti kriisi päällä ja pitää tehdä jotain epämukavuusalueella.

Sinänsä hyvä kuitenkin että jatko-opiskelu aikoinaan törmäsi seinään. Vihasin opetushommia assarina (eikä sitä auttanut, että kurssien pitäjät saivat palautearvioksi itse 1/5 itse, ihan syystä.)
Vastaa Viestiin