Kitinäläinen ihmettelee

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2023 13:19 Ei kuitenkaan paritalo, jossa on yhdistetty kaikkien asumismuotojen huonoimmat puolet!
Vanhemmat paritaloyhtiöt voivat olla jees. Noissa voi jäädä pihaakin. Ihan matemaattisesti uudemmissa asunnoissa rivarissa tuppaa olemaan järkevämpi piha kuin paritaloissa. Uusiin omakotitaloihin minitontilla välttämättä jää mitään kelvollista pihaa.

Eniten siis kyseenalaistaisin uusia käytännössä pihattomia pientaloja. Noiden ideaa en ymmärrä. Vaatimattomista ja käyttökelvottomista piha-alueista koituu vaiva ja kustannuksia enemmän kuin kerrostalossa, mutta silti oikeaa pihaa on saman verran kuin isolla parvekkeella.

Maankäytöllisesti fiksuin pientalo olisi townhouse tyyppinen ratkaisu, jossa toisella puolella olisi autopaikka ja piha yhtenä plänttinä toisella puolella. Bonusta läpikulusta. Tuo vaan vaatisi isomman alueen suunnittelua kerralla, koska talojen toinen puoli olisi tien vieressä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.10.2023 14:17
James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2023 13:19 Ei kuitenkaan paritalo, jossa on yhdistetty kaikkien asumismuotojen huonoimmat puolet!
Vanhemmat paritaloyhtiöt voivat olla jees.
Käsittääkseni se suurin ongelma on ne yhden rakennuksen paritaloyhtiöt jonka osakkeet jakautuu 50/50. Ne voi ajautua melkoiseen pattitilanteeseen jos menee naapurin kanssa riitelyksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Juu. Sama ongelma pätee kaikissa pienissä yhtiöissä, mutta 50/50 on tietty maksimiriski. En koskaan ostaisi 50/50 yhtiöstä kämppää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Innostuin Oscar gaalan jälkeen lueskelemaan Jonh Cenasta

Kuva

Hemmo on aloittanut uransa showpainijana. Erikoinen konsepti. Mutta käyväthän ihmiset teatterissakin :think:

Jos ihmettelette, mitä mä tässä ihmettelen, niin showpainin konseptia.

Ps. vartalokateus 5/5
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan normi urapolku.

- The Rock aka Dwayne Johnson

Ja mitä näitä nyt onkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.03.2024 8:59 Ihan normi urapolku.

- The Rock aka Dwayne Johnson

Ja mitä näitä nyt onkaan.
Juu, siis itse showpaini oli ihmetyksen kohteena. Oli varmasti monet pikkarit kosteina Cenan jakaessa Oscarin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.03.2024 8:51 Jos ihmettelette, mitä mä tässä ihmettelen, niin showpainin konseptia.
Itse olen selittänyt showpainin itselleni siten, että yhdysvalloissa vaan on ollut enemmän fyrkkaa kuin meillä ja isät ovat vieneet poikiaan katsomaan showta. Touhun pitäminen kilpaurheiluna johtaa harhaan. Kyse on kuitenkin todella rajusta duunista. Matsien määrä on ihan järjetön ja koko vuosi ollaan tien päällä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos katsomossa on ensisijaisesti isät poikien kanssa, niin aika helppo ymmärtää isän ja poikien yhteisenä huvina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Yleisö on pääosin miehiä, mutta uskon tuon isä-poika-kuvion toimivan ylläpitävänä moottorina. Uskon, että fanit pitää saada mukaan katsomaan lapsina, jotta säilyisivät katsojina aikuisina, joka on helposti 5-kertainen määrä vuosia ja kymmeniä kertoja enemmän rahaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/PG_Era
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen kyllä niin kukkahattutäti, että on korviini todella vastenmielinen ajatus, että isät veisivät poikiaan katsomaan tällaista viihdettä jossain maskuliinisessa bondausmielessä. En pysty ymmärtämään showpainin viehätystä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ihan samalla tavalla homma toimii lätkässä, baseballissa ja jefussa. Lätkästä siistittiin väkivalta, koska lipunostokykyiset hammaslääkärit sun muut eivät halunneet poikiensa näkevän niin rajua väkivaltaa.

Fyysisesti jefu taitaa tuottaa enemmän pahoja pitkäaikaisvammoja kuin showpaini. Sattaa olla mutua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielestäni tuo on aivan verrattavissa sirkukseen tai supersankarileffoihin. En paheksu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun nyt eräs kitinäläinen oli vahvasti mukana touhussa niin tulihan tuota seurattua vähän. Puhdasta sirkusta.

Mutta äärimmäisen kroppaa tuhoavaa ja tuskin paljoa vaarattomampaa kuin käsimuna, näilläkin aivot täynnä arpikudosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Miltä tuntuisi paiskautua maahan ja paiskoa itsesi kokoista kaveria maahan 5 päivänä viikossa vaikka vain parin kuukauden ajan?

Kyse ei tosiaan ole huippu-urheilusta, mutta rankkuudeltaan touhu on jotain ihan järjetöntä. Suosittelen kuuntelemaan Undertakerin vierailun Joe Roganin podcastissa:
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenkiintoista, että nuuskan myynti on Suomessa kiellettyä, mutta nikotiinipussien myynti on sallittua. Tällä hetkellähän nikotiinipussien myynti on täysin vapaata täysi-ikäisille. Jatkossa ilmeisesti myynti muuttuu samank. kuin tupakan myynti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en ymmärrä miksi nikotiinipussit pitäisi kieltää. Ne korvaavat useimmilla tupakoinnin joka on vaarallisempaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 24.04.2024 17:36 Mä en ymmärrä miksi nikotiinipussit pitäisi kieltää. Ne korvaavat useimmilla tupakoinnin joka on vaarallisempaa.
Jossain oli sellaistakin, että nikotiinipussit aika usein korvaavat myös nuuskaa, ja pussien hinta, joka lienee verotuksella nostettu, ajaa porukkaa takaisin ruotsalaisen nuuskan käyttäjiksi. Lienee terveydellisesti ja taloudellisesti huonompi vaihtoehto.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 24.04.2024 21:03Jossain oli sellaistakin, että nikotiinipussit aika usein korvaavat myös nuuskaa, ja pussien hinta, joka lienee verotuksella nostettu, ajaa porukkaa takaisin ruotsalaisen nuuskan käyttäjiksi. Lienee terveydellisesti ja taloudellisesti huonompi vaihtoehto.
Sitäkin joo. Kaikkein hulluin vaihtoehto on ajaa ihmisiä salakuljetukseen ja ohjata verokruunut Ruotsille. En tiedä mistä tämä vakaa usko kieltolakeihin oikein tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 24.04.2024 17:36 Mä en ymmärrä miksi nikotiinipussit pitäisi kieltää. Ne korvaavat useimmilla tupakoinnin joka on vaarallisempaa.
Juu. Tämä logiikka vain, että nuuska kiellettyä, nikotiinipussi sallittua..

Mutta tämähän johtuu EU:sta, joka on kieltänyt nuuskan. Ruotsi saanut sitten siihen erivapauden.

Olen samaa mieltä, että toki parempi verottaa nikotiinipusseja kuin vaihtoehtona oleva salakuljetus. Ja nikotiinipussi on varmasti vähiten haitallinen vaihtoehto vrt tupakka tai nuuska. Tällä hetkellä nikotiinipussit eivät siis ole tupakkalain vaan kemikaalilain alaisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Savuton Suomi 2030 on oikeasti savuton ja nikotiiniton Suomi 2030. Siksi myös nikotiinipussit tulee määritellä äärioikeiston joukkotuhoaseksi ja kiellettäväksi.

https://savutonsuomi.fi/wp-content/uplo ... suomea.mp4

Hassuna yksityiskohtana jopa Peter Attia käyttää nikotiinia säännöllisen epäsäännöllisesti. Pusseina tai purukumina. Kuten kuuleman perusteella kaikki muutkin voittaja-menestyjät internetin healthspan / lifespan -aiheisessa kuplassa. Mutta Suomessa nuo pitää kieltää.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minkä ihmeen takia täytyy poistaa tunnuksensa kun häipyy Kitinästä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

USA:ssa on kai tullut kohua, kun mielenosoituksessa laitetaan pakettiin joku professori tai pari:


Ihan Suomessa olen joskus ihmetellyt vartjoiden valtuuksia. N.70v mies soitti suutaan baarin edessa (n. 5v sitten.) Poket laittoivat varmaan ihan sääntöjen mukaisesti maahan ja maija haki. Sivusta seuraten se oli vaan jotenkin koomista: vanha ukko soitti poskea, ja aivan ylätten vedettiin maahan. Miten Ylle, onko ok? (Olisi tietysti pitänyt tietää edeltävät tapahtumat, mutta ei vanhusta silti olisi pitänyt laittaa pakettiin.)

Baarien pokeja kohtaan luottamus meni osittain siinä vaiheessa, kun (ehkä 15v+ sitten) näin ehkä Turun suosituimman yökerhon edessä olleen järkäleen vetävän vapaaillalla jonkin baarin edessä jotakuta turpaan niin että veri roiskui. (Hamburger Börsin edesessä olin aikoinaan myös ainoa, joka puuttui tilanteeseen, kun kadulla hakattiin tajutonta, mutta se on eri asia, kun saattoi olla, etteivät ovimiehet nähneet. Lähdin jonosta.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2024 8:29
So Hard kirjoitti: 24.04.2024 17:36 Mä en ymmärrä miksi nikotiinipussit pitäisi kieltää. Ne korvaavat useimmilla tupakoinnin joka on vaarallisempaa.
Juu. Tämä logiikka vain, että nuuska kiellettyä, nikotiinipussi sallittua..

Mutta tämähän johtuu EU:sta, joka on kieltänyt nuuskan. Ruotsi saanut sitten siihen erivapauden.

Olen samaa mieltä, että toki parempi verottaa nikotiinipusseja kuin vaihtoehtona oleva salakuljetus. Ja nikotiinipussi on varmasti vähiten haitallinen vaihtoehto vrt tupakka tai nuuska. Tällä hetkellä nikotiinipussit eivät siis ole tupakkalain vaan kemikaalilain alaisia.
Onko Kitänässä muita käyttäjiä?

Ei sinänänsä enää tulisi mieleen ostaa röökiä, vaikka ei olisi saatavissa. Noitten pussien verotus on ilmeisesti alempi vielä jonkin aikaa, eli myydään hyvällä voitolla. Prismasta saa 4mg x20 x4 pakkausen Nicorette-tabletteja <19e. Lähiapteekissa hinta on tuplat. Ostan siis vahempia nikotiinipusseja lähimarketista. Jos on toista päivää ilman, voi saada jotain kiksejä, mutta muutenhan tuo on vain riippuvuus. Suihkemuoto ns. lääkekkellissä aineissa on ihan vitsi: tulee heti 1 mg:sta kiksi kuin polttaisi norttia. Koita siinä sitten olla käyttämättä koko 200 suihkausta alle 2 päivän.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläinen ihmettelee

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Toisaalta voisi olla ilman nikotiinia. Pitäisi löytää jokin Zen, ettei tarvise mitään mielihyvää elämässä. Se vain on.
Vastaa Viestiin