Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.03.2024 11:05
Mun ongelma on ehkä se, että mun mielestä tuo on jotenkin semiautistinen kuvaus valinnasta. Ei tässä ole vain tuosta kyse. Kun ymmärrämme, mistä tässä oikeasti nyt puhutaan, valinta nimenomaan ei ole ollenkaan helppo. Voi olla, että hirveän hyvää valintaa ei edes ole olemassa, mistä toki syytän aika paljon nykyisiä hallituspuolueita.

Lähtökohta on mun mielestä se, että Putin haluaa rikkoa länsimaisen, liberaalin sääntö- ja sopimuspohjaisen kansainvälisen järjestyksen ja korvata sen imperialistisella meiningillä, jossa suurvallat käyttävät vahvemman oikeutta, tekevät diilejä keskenään pienen maa pään yli, ja pienen maan turva ei ole sääntöpohjainen järjestys vaan tsaarin armo ja hyvänsuopaisuus, tai voiman käyttö silloin kun se on pienellekin mahdollista. NATO-jäsenyys antaa meille välttämättömän turvan, mutta on tämä silti takapakkia melkein vuosisadan verran.

Muuten olen varmaankin samaa mieltä, mutta tuota boldaamaani kohtaa en ymmärrä lainkaan. Eihän Suomen hallituksella ole mitään valtaa Putinin suhteen. Suomen hallituksella ei myöskään ole mitään valtaa kv pakolaissopimuksen tai sen tulkinnan suhteen. Miten tämä siis millään tapaa olisi Suomen hallituksen syytä? Ainoa mitä me voimme yrittää tehdä, on selviytyä.

Tähän voisi kehittää monenlaista blame the victim -kitinäanalogiaa, mutta jätetään nyt tekemättä. Jokainen lukija osaa itse keksiä helposti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en missään vaiheessa ole ymmärtänyt relevanssia siinä, että toimimalla tietyllä tavalla, toimimme Putinille hyväksi tai emme toimi hyväksi tai jotain siltä väliltä. Suomi maana toimii tietenkin ja ensisijaisesti itsensä hyväksi. Turvallisuus on luonnollisesti tärkeintä.

Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää kv-sopimustenkin kohdalla se tietty piste, kun kansallinen turvallisuus nousee painokkaammaksi. Ei tässä ole kyse mistään punaniskaöykkäröinnistä, diplomatian pelikirjan hylkäämisestä tai sivitysvaltion romuttumisesta, vaan ihan kansallisesta priorisoinnista, lopulta eksistentiaalisessakin kontekstissa.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 18.03.2024 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.03.2024 11:49 Mä en missään vaiheessa ole ymmärtänyt relevanssia siinä, että toimimalla tietyllä tavalla, toimimme Putinille hyväksi tai emme toimi hyväksi tai jotain siltä väliltä. Suomi maana toimii tietenkin ja ensisijaisesti itsensä hyväksi. Turvallisuus on luonnollisesti tärkeintä.

Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää kv-sopimustenkin kohdalla se tietty piste, kun kansallinen turvallisuus nousee painokkaammaksi. Ei tässä ole kyse mistään punaniskaöykkäröinnistä, diplomation pelikirjan hylkäämisestä tai sivitysvaltion romuttumisesta, vaan ihan kansallisesta priorisoinnista, lopulta eksistentiaalisessakin kontekstissa.
juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2024 11:19 Eihän Suomen hallituksella ole mitään valtaa Putinin suhteen.
Suomen valtio voisi vaikka käskeä valtionyhtiö Gasumia lopettamaan venäläisen verikaasun ostamisen.

Tämä ja edellinen hallitus ovat olleet uskomattoman passiivisia Venäjän suhteen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2024 11:19
urpiainen kirjoitti: 18.03.2024 11:05
Mun ongelma on ehkä se, että mun mielestä tuo on jotenkin semiautistinen kuvaus valinnasta. Ei tässä ole vain tuosta kyse. Kun ymmärrämme, mistä tässä oikeasti nyt puhutaan, valinta nimenomaan ei ole ollenkaan helppo. Voi olla, että hirveän hyvää valintaa ei edes ole olemassa, mistä toki syytän aika paljon nykyisiä hallituspuolueita.

Lähtökohta on mun mielestä se, että Putin haluaa rikkoa länsimaisen, liberaalin sääntö- ja sopimuspohjaisen kansainvälisen järjestyksen ja korvata sen imperialistisella meiningillä, jossa suurvallat käyttävät vahvemman oikeutta, tekevät diilejä keskenään pienen maa pään yli, ja pienen maan turva ei ole sääntöpohjainen järjestys vaan tsaarin armo ja hyvänsuopaisuus, tai voiman käyttö silloin kun se on pienellekin mahdollista. NATO-jäsenyys antaa meille välttämättömän turvan, mutta on tämä silti takapakkia melkein vuosisadan verran.

Muuten olen varmaankin samaa mieltä, mutta tuota boldaamaani kohtaa en ymmärrä lainkaan. Eihän Suomen hallituksella ole mitään valtaa Putinin suhteen. Suomen hallituksella ei myöskään ole mitään valtaa kv pakolaissopimuksen tai sen tulkinnan suhteen. Miten tämä siis millään tapaa olisi Suomen hallituksen syytä? Ainoa mitä me voimme yrittää tehdä, on selviytyä.

Tähän voisi kehittää monenlaista blame the victim -kitinäanalogiaa, mutta jätetään nyt tekemättä. Jokainen lukija osaa itse keksiä helposti.
Joo, se oli vähän sellainen jotenkin itseäni huvittava lisäys, jonka on tarkoitus olla jotenkin samaan aikaan vakaavsti otettava ja itseironinen.

Itseironinen siksi, että olen kai nyt viimeaikoina postannut niin paljon sellaisia persut pilaavat kaiken -postauksia, että itseänikin vähän naurattaa. Ajattelin lisätä siksi tähänkin.

Mutta vakavaksi tarkoitettu sikäli, että vähintään sieltä vuoden 2015 pakolaiskriisistä alkaen on ollut ihan selvää, että välineellistetty maahanmuutto on työkalu, jota Putin, Erdogan ja tällaiset ovat innostuneet käyttämään, ja tilanteen ollessa suotuisa tulevat käyttämään jatkossakin. Eli nyt tapahtuva ei ole yllätys, vaan on ennakoitu tarkkaan ainakin 8-9 vuotta. Suureen ääneen on huudettu, että tämä edellyttää eurooppalaisten mekanismien uudelleenmietintää, jotta rajamaat, kuten Suomi, eivät jää vaikeaan tilanteeseen yksin. Koen, että Suomen oloissa se on nimenomaan nykyiset hallituspuolueet (erityisesti persut, mutta myös kokkaripersut), jotka ovat aktiivisesti haitanneet eurooppalaisten yhteisvastuurakenteiden kehittämistä. Tammikuussa 2016 kirjoitin näin (korostan, että puhuin tosiaan miljoonaluokasta):
urpiainen kirjoitti: 26.01.2016 13:57 En kuitenkaan usko, että Venäjä alkaisi edes siinä tapauksessa, että Suomi hakisi Nato-jäsenyyttä, aktiivisesti siirrellä väkeä Venäjältä, saati sitten muista maista, miljoonaluokassa Suomeen. Kuulostaa kuitenkin foliohattufobiaiselta.

Mutta oli miten oli, nyt ollaan sitten tilanteessa, jossa Suomi on EU:n pakolaispolitiikassa vastustanut yhteisvastuuta ja korostanut Dublin-sopimusta nimenomaan siinä mielessä, että EU:n ulkoraja-mailla tulee olla yksin vastuu hoitaa tulijatilanne omilla rajoillaan eikä varsinkaan päästää heitä muiden riesaksi. Tämän luulisi kuulostavan aivan mielipuoliselta strategialta maalta, jolla on EU:n mittavin maaraja valtavan, epävakaan ja kaoottisuuteen taipuvaisen, kansalaisiaan sortavan ja suurta määrää pakolaisia sisältävän roistovaltion kanssa. Mutta ei kai koskaan pidä aliarvioida suomalaisten (a) luottamusta suuren ja mahtavan Neuvostolliton ikuiseen muuttumattomuuteen ja (b) haluttomuutta solidaarisuuteen Vetelä-Euroopan työnvieroksujien ja huijarien suhteen. Yhdessä nämä hulluudet sitten tuottavat tällaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.03.2024 11:49 Mä en missään vaiheessa ole ymmärtänyt relevanssia siinä, että toimimalla tietyllä tavalla, toimimme Putinille hyväksi tai emme toimi hyväksi tai jotain siltä väliltä. Suomi maana toimii tietenkin ja ensisijaisesti itsensä hyväksi. Turvallisuus on luonnollisesti tärkeintä.
Totta kai. Kysymys on tietenkin siitä, mikä toimintalinja on Suomen parhaaksi ja edistää isossa kuvassa Suomen turvallisuutta. Toiset tarjoavat yksinkertaisia, populistisia ratkaisuja, toiset problematisoivat liikaakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 18.03.2024 12:03 Koen, että Suomen oloissa se on nimenomaan nykyiset hallituspuolueet (erityisesti persut, mutta myös kokkaripersut), jotka ovat aktiivisesti haitanneet eurooppalaisten yhteisvastuurakenteiden kehittämistä.
Puhutko nyt yhteisvastuullisesta push back menettelystä vai yhteisvastuullisesta turvapaikanhakijoiden sijoituksesta Ruandaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.03.2024 12:11
urpiainen kirjoitti: 18.03.2024 12:03 Koen, että Suomen oloissa se on nimenomaan nykyiset hallituspuolueet (erityisesti persut, mutta myös kokkaripersut), jotka ovat aktiivisesti haitanneet eurooppalaisten yhteisvastuurakenteiden kehittämistä.
Puhutko nyt yhteisvastuullisesta push back menettelystä vai yhteisvastuullisesta turvapaikanhakijoiden sijoituksesta Ruandaan?
Olisi Suomi vuodesta 2015 alkaen ajanut kumpaa tahansa, olisimme silti tässä tilanteessa. Suomen vaikutusvalta ei olisi noita riittänyt toteuttamaan vaikka itse Sanna Marin olisi niitä lobannut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010303192.html

klo 11 mahd lisää lakkouutisia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010300795.html
Hallitus harkitsee pientä vastaan­tuloa SAK:lle
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2024 8:48
sivustahuutaja kirjoitti: 18.03.2024 12:11
urpiainen kirjoitti: 18.03.2024 12:03 Koen, että Suomen oloissa se on nimenomaan nykyiset hallituspuolueet (erityisesti persut, mutta myös kokkaripersut), jotka ovat aktiivisesti haitanneet eurooppalaisten yhteisvastuurakenteiden kehittämistä.
Puhutko nyt yhteisvastuullisesta push back menettelystä vai yhteisvastuullisesta turvapaikanhakijoiden sijoituksesta Ruandaan?
Olisi Suomi vuodesta 2015 alkaen ajanut kumpaa tahansa, olisimme silti tässä tilanteessa. Suomen vaikutusvalta ei olisi noita riittänyt toteuttamaan vaikka itse Sanna Marin olisi niitä lobannut.
Kettuilin urpsulle. Urpsu luultavasti tarkoitti, että pitäisi yhteisvastuullisesti majoittaa nuo tulijat pitkin poikin eurooppaa. Tuo tietenkin olisi väärä tapa hoitaa hybridivaikuttaminen ja myöskin väärä tapa vähentää ihmishenkiä vaativaa ihmissalakuljetusta. Kaikki tulijat vaan ruandaan odottamaan kielteistä päätöstä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2024 9:19
James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2024 8:48
sivustahuutaja kirjoitti: 18.03.2024 12:11

Puhutko nyt yhteisvastuullisesta push back menettelystä vai yhteisvastuullisesta turvapaikanhakijoiden sijoituksesta Ruandaan?
Olisi Suomi vuodesta 2015 alkaen ajanut kumpaa tahansa, olisimme silti tässä tilanteessa. Suomen vaikutusvalta ei olisi noita riittänyt toteuttamaan vaikka itse Sanna Marin olisi niitä lobannut.
Kettuilin urpsulle. Urpsu luultavasti tarkoitti, että pitäisi yhteisvastuullisesti majoittaa nuo tulijat pitkin poikin eurooppaa. Tuo tietenkin olisi väärä tapa hoitaa hybridivaikuttaminen ja myöskin väärä tapa vähentää ihmishenkiä vaativaa ihmissalakuljetusta. Kaikki tulijat vaan ruandaan odottamaan kielteistä päätöstä.
Ymmärsin kyllä. Mutta aivan sama, mitä Suomi olisi ajanut. Silti oltaisiin nyt 19.3.2024 aivan tässä samassa tilanteessa.

Tai noh.. jos Suomi olisi kovasti tehnyt yhteistyötä vaikka Britannian, Puolan ja Liettuan kanssa Ruandaan perustettavaa keskitysleiriä varten, ehkä sellainen olisi saatu kasaan. Toki olisi EIT:n silmissä laitonta edelleen. Toki tämä vaihtoehto aivan fiktiivinen.

Mitään yhteisvastuuta ei olisi saatu missään tapauksessa saatu läpi. Hyvä niin, koska sellainenhan olisi valtava vetovoimatekijä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minusta Suomella olisi voinut olla paljonkin vaikutusta asioihin. EU on kuitenkin demokratia. Jos itä ja etelä yhdessä asettuisivat järkevien toimintamallien taakse, niin mitä hittoa joku Belgia siihen voisi sanoa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aprikos

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010300962.html

”Isänmaata täytyy puolustaa kaikin keinoin, joko kunnialla tai häpeällä, sama se kuinka, kunhan sitä puolustetaan hyvin.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2024 9:30 ^
Minusta Suomella olisi voinut olla paljonkin vaikutusta asioihin. EU on kuitenkin demokratia. Jos itä ja etelä yhdessä asettuisivat järkevien toimintamallien taakse, niin mitä hittoa joku Belgia siihen voisi sanoa?
Tarkoitatko että Suomi olisi saanut keskitysleirit läpi? Pakolaissopimushan muuten ei ole EU:n päätettävissä oleva asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tyyli on mielestäni vapaa. Leirit, push back, mikä vaan. Keinolla ei ole merkitystä, kunhan laittomasti EU:hun tulevilla ei ole mitään mahdollisuutta jäädä vapaana odottamaan turvapaikkaa.

EU:n sisäinen leiri kelpaa sekin ihan hyvin. Itäisistä osista löytyy hyviä seutuja rakennerahaston rahoittamalle leirille. Tulijat sitten odottavat leirilla kunnes 1) heidän henkilöllisyytensä on saatu varmistettua ja 2) heillä on todistetusti oikeus turvapaikkaan. Tuollainen leiri riittää siihen, että varsin hyväosaiset salakuljetuksesta maksamaan kykenevät nuoret miehet toteavat, ettei heidän kannata tuhlata 10v elämästään leirillä. Aidosti avun tarpeessa oleville 10v eurooppalaisen tason ylläpitoa tietty kelpaisi mennen tullen, mutta heillä ei olekaan kykyä hankkiutua tänne.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

EU-Guantanamo olisi hyvä ratkaisu. Miehet ja naiset (perinteinen määritelmä) täytyisi pitää erillään, jotta eivät lisääntyisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2024 8:59 https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010303192.html

klo 11 mahd lisää lakkouutisia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010300795.html
Hallitus harkitsee pientä vastaan­tuloa SAK:lle
SAK:N edustajat tapaavat keskiviikkona työministeri Arto Satosta (kok) ja arvioivat sen jälkeen, jatkuvatko poliittiset lakot hallituksen työelämäpolitiikkaa vastaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ehkä tässä jotain näennäistä laskua on kokkareille ja persuille, mutta kovaa kannatusta kuitenkin päähallituspuolueille.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010289567.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 19.03.2024 12:27 Ehkä tässä jotain näennäistä laskua on kokkareille ja persuille, mutta kovaa kannatusta kuitenkin päähallituspuolueille.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010289567.html
Tosiaan hyvin marginaalisia muutoksia. Eli työmarkkinauudistukset eivät kaadu persujen kannatuksen romahtamiseen.

Toivoisin, että hallitus tarjoaisi nyt jotain nimellistä vastaantuloa ja SAK ottaisi sen vastaan. SAK:n kannattaisi niin tehdä, koska toinen vaihtoehtohan on, että kriisi loppuu siihen, että poliittiset lakot kieltävä laki tulee voimaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Vesitettyjen toimien lisävesitys tästä vielä puuttuisi. Hallituksen pitäisi nyt painaa kaasua. Tässä olisi muutakin tehtävää tällä hallituskaudella kuin pari hassua lakkolakia. Nuo lait eivät nitkauta talouskasvua piiruakaan ylöspäin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2024 12:35 ^
Vesitettyjen toimien lisävesitys tästä vielä puuttuisi. Hallituksen pitäisi nyt painaa kaasua. Tässä olisi muutakin tehtävää tällä hallituskaudella kuin pari hassua lakkolakia. Nuo lait eivät nitkauta talouskasvua piiruakaan ylöspäin.
No nythän on ollut juttua, että hallitus paikalliseen sopimiseen tarjoaisi jotain pientä vastaantuloa. Jos SAK:ssa on yhtään järkeä päässä, käyttävät sitä tilaisuutena päästä kunniallisesti ulos. Muutenhan tulee hallitukselle selkävoitto. Kello käy koko ajan. Parhaassa tapauksessa poliittisia lakkoja voimakkaasti rajoittava laki voimassa vappuna.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei minua tämä näpertely kiinnosta. Jos hallitus nyt lähtee ulinan jälkeen kompromisseihin, niin loppu hallituskausi meneekin sitten poseeratessa uudistusten sijaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2024 12:48 ^ Ei minua tämä näpertely kiinnosta. Jos hallitus nyt lähtee ulinan jälkeen kompromisseihin, niin loppu hallituskausi meneekin sitten poseeratessa uudistusten sijaan.
Ei se noin simppeliä ole. AY-liikkelle tarvitaan kasvojenpesuvesi niin loppuu taloutta vahingoittavat lakot. Isot linjat kuitenkin toteutuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 19.03.2024 13:16
sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2024 12:48 ^ Ei minua tämä näpertely kiinnosta. Jos hallitus nyt lähtee ulinan jälkeen kompromisseihin, niin loppu hallituskausi meneekin sitten poseeratessa uudistusten sijaan.
Ei se noin simppeliä ole. AY-liikkelle tarvitaan kasvojenpesuvesi niin loppuu taloutta vahingoittavat lakot. Isot linjat kuitenkin toteutuu.
+1

SAK:lle kannattaa tarjota kunniallinen ulospääsy minimihinnalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kyllä tällä yhtä kieltä ja sairaalaa ylläpitää!

Kuva
Vastaa Viestiin