Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Käyttämättömän perusmökin ylläpito ei kuitenkaan vaadi ihan kauheita. Joku mökkitalkkari voisi aika sopuhintaan leikata nurmen ja katsoa mökin perään pari kertaa kesässä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2024 10:05 Hankala juttu. Mitä vaimo ajattelee asiasta? Haluaako hän kiinteistön ylläpitoa (ja vieraille ei saa myydä) vielä vanhempien kuoleman jälkeen?
Ei sitä voi tässä kohtaa varmuudella tietää. Oma elämä saattaa siinä vaiheessa olla eri vaiheessa.

Rakennus itsessään on aika kiva ja komea todella vanha hirsirunko. Mä voisin ihan hyvin asua siinä pysyvästi, jos sen siirtäisi tänne etelään ja rakentaisi moderniksi hirsitaloksi. Se ratkaisisi myös ylläpito-ongelmat.

Täytyy katsella. Mä olen kuitenkin vaan sivullinen kärsijä tässä, kun ei millään tavalla ole kyse mun omaisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2024 10:07 ^ Käyttämättömän perusmökin ylläpito ei kuitenkaan vaadi ihan kauheita. Joku mökkitalkkari voisi aika sopuhintaan leikata nurmen ja katsoa mökin perään pari kertaa kesässä.
Juu, ei vaadi. Mutta vähintään hieman metatyötä teettää. Tätä omistavan luokan tuskaa :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.03.2024 10:41
sivustahuutaja kirjoitti: 20.03.2024 10:07 ^ Käyttämättömän perusmökin ylläpito ei kuitenkaan vaadi ihan kauheita. Joku mökkitalkkari voisi aika sopuhintaan leikata nurmen ja katsoa mökin perään pari kertaa kesässä.
Juu, ei vaadi. Mutta vähintään hieman metatyötä teettää. Tätä omistavan luokan tuskaa :paavi:
Tarvitset miespalvelijan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2024 10:44 Tarvitset miespalvelijan!
Noh noh, moderni aika silleen :stop:

Sanotaan ihan vaan palvelija eikä lähdetä määrittelemään sukupuolia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

aasi kirjoitti: 08.01.2020 18:39
aasi kirjoitti: 27.11.2018 11:39 Työnantaja aikoo listautua, mutta ennen sitä järjestää henkilöstöannin - mitä tietoa tässä vaiheessa tulisi olla saatavilla?
Ei listautunut, osa pääomistajista teki exitin ja myivät yhteensä kaksi kolmasosaa. Valuaatio 50% yli antihinnan, ilmeisesti tässä yhteydessä olisi mahdollisuus myydä oma osuus pois samoin ehdoin.
En tuolloin myynyt, kun ostaja tarjosi uutta sopimusta jossa lunastus joko tänä vuonna tiettyyn laskennalliseen hintaan tulokseen, liikevaihtoon ja jatkuvaan laskutukseen ja sen kasvuun perustuen, tai jos lähtee talosta, silloisen myyntihinnan mukaan. Tänään saatiin alustava tieto lunastushinnasta, mikä olisi yli +100% henkilöstöannin hinnasta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ihan jees.

Meillä meni hiljan emofirma konkkaan, josta olisi ollut 1,5v sitten henkilöstöanti tarjolla. En osallistunut, koska kasvukäyrät eivät täsmänneet tarinaan.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2822
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2024 9:41 ^ hinta riippuu ihan powerpointin pituudesta. 10k saa jo ihan hienon, sitä lyhyempää ei usko kukaan. BCG pyytää väh 200k
En ole tosiaankaan tietoinen kaupallisen alan termeistä, mutta tästä tuli mieleen toinen juttu: Ex-firmakaverille oli katharsis, kun ison töidentilaajan konkurssin jälkeen pesän selvittäjä (naapurimaassa) pyysi kaikki laskutettavat työt parina kopiona. Postissa lähti useampi laatikollinen A4-paperia. (Joku kolmasosa taisi tulla aikanaan sitten rahaakin takaisin, kun olimme suurin velkoja.)

Konkurssiin menneestä firmasta voisi sanoa: saatanan tunarit: it-alan isoimmat firmat asiakkaina ja pitäisi vain ottaa siivu, kun alihankkijat tekevät työt.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 22.03.2024 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2822
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Opetus oli kuitenkin se, ettei pidä antaa piikin venyä, vaikka kaikki olisi aina maksettu vaikkakin aina myöhässä. Hankala jättää asiakasta, jolta saa jatkuvasti isoja tilauksia, joille on selvästi luotettava loppumaksaja.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kesko sopisi kalenterin puolesta oikein hyvin ja mulla ei ole salkussa mitään vastaavaa.


Ikuinen osinkokevät: Näillä osakkeilla kassa kilisee ympäri vuoden
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Firman tilillä 35 000, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kesko on mun 3. suurin omistus (BTC:n ja Nordean jälkeen). Luotetaan oligopolin säilymiseen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin