Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 25.03.2024 13:56
Homeboy65 kirjoitti: 25.03.2024 12:30
James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2024 12:29

:shock:
Tuo oli ihme.
Siihen verrattuna: Jeesus muutti veden viiniksi= halpa trikki. :paavi:
No sinä muutit oluen vedeksi, sitähän Budweiser on tehnyt jo monta kymmentä vuotta teollisessa mittakaavassa.
Muutan myös ruoan paskaksi. :paska:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Yritän nyt pitää vähintään kaksi viikkoa nenänvalkaisua. En tiedä onnistunko.

Projekti epäonnistui eli lonkeroa ja nelosta tuulensuojaan eilen. :(
Viimeksi muokannut Homeboy65, 28.03.2024 9:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 26.03.2024 18:32 Yritän nyt pitää vähintään kaksi viikkoa nenänvalkaisua. En tiedä onnistunko.
Mä tiedän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 26.03.2024 20:51
Homeboy65 kirjoitti: 26.03.2024 18:32 Yritän nyt pitää vähintään kaksi viikkoa nenänvalkaisua. En tiedä onnistunko.
Mä tiedän.
No voi sitä 2 viikkoa selvitä tiskaamatta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suomessa on (ulkomuistista, twitter lähde, so take it with a grain of salt) 90 yhteiskunnan tukea saavaa raittiusjärjestöä. Ihme, että yksikään niistä ei kait jaa kertakäyttöastioita raittiuden tukemiseksi. Tarvitaan 91. järjestö!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minä voin olla toiminnanjohtaja, ole sinä järjestön ylilääkäri. Laitan hakemuksen veikkaukselle. Tehdään videoita tik tokkiin 50k kappale. Ja kotisivut, ne pitää olla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.03.2024 8:33 ^ Minä voin olla toiminnanjohtaja, ole sinä järjestön ylilääkäri. Laitan hakemuksen veikkaukselle. Tehdään videoita tik tokkiin 50k kappale. Ja kotisivut, ne pitää olla.
Tekoälyä pitää olla, niin olemme kehityksen kärjessä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Teemme videoita tekoälystä ja kertakayttöastioista.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 26.03.2024 23:01
urpiainen kirjoitti: 26.03.2024 20:51
Homeboy65 kirjoitti: 26.03.2024 18:32 Yritän nyt pitää vähintään kaksi viikkoa nenänvalkaisua. En tiedä onnistunko.
Mä tiedän.
No voi sitä 2 viikkoa selvitä tiskaamatta.
Tiskaaminen joskus onnistuu ilman alkoa, siivoaminen ei.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 27.03.2024 9:19Tiskaaminen joskus onnistuu ilman alkoa, siivoaminen ei.
Siinäpä onkin aika iso itserefelektion paikka, siivoaminen kun on maailman tavallisimpia toimintoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 27.03.2024 9:25
Homeboy65 kirjoitti: 27.03.2024 9:19Tiskaaminen joskus onnistuu ilman alkoa, siivoaminen ei.
Siinäpä onkin aika iso itserefelektion paikka, siivoaminen kun on maailman tavallisimpia toimintoja.
Tiedän. (aksioma)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Projekti epäonnistui eli lonkeroa ja nelosta tuulensuojaan eilen. :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 26.03.2024 23:01
urpiainen kirjoitti: 26.03.2024 20:51
Homeboy65 kirjoitti: 26.03.2024 18:32 Yritän nyt pitää vähintään kaksi viikkoa nenänvalkaisua. En tiedä onnistunko.
Mä tiedän.
No voi sitä 2 viikkoa selvitä tiskaamatta.
2 viikkoa taisi kestää yhden vuorokauden. Toisaalta tiskeillä ei ollut osuutta asiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Täytyy yrittää uudestaan.

Toisaalta täytyy muistaa Homer Simpsonin sanat:
"Kids, you tried very hard and you failed. The lesson is: never try." :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No, jos ollaan rehellisiä, onhan se melkoinen asia jos haluaisi olla ilman alkoholia 14 vuorokautta ja onnistuu vajaan yhden. Turha tulla kertomaan sen jälkeen ettei ole alkoholisti.

Mutta toisaalta taas, syrjäytymisen ja elämänlaadun kannalta tuskin on kauhean merkityksellistä valkaisetko nenää 2 viikkoa vai et.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 28.03.2024 11:23 No, jos ollaan rehellisiä, onhan se melkoinen asia jos haluaisi olla ilman alkoholia 14 vuorokautta ja onnistuu vajaan yhden. Turha tulla kertomaan sen jälkeen ettei ole alkoholisti.

Mutta toisaalta taas, syrjäytymisen ja elämänlaadun kannalta tuskin on kauhean merkityksellistä valkaisetko nenää 2 viikkoa vai et.
Voisin nyt vääntää jotain rautalangasta mutta en jaksa. :roll:

Vitsi:
- Pitääkö vääntää rautalangasta?
- Ei tarvitse enää. Katiska on valmis.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 28.03.2024 11:23 No, jos ollaan rehellisiä, onhan se melkoinen asia jos haluaisi olla ilman alkoholia 14 vuorokautta ja onnistuu vajaan yhden.
Tarkkaan ottaen Homien itselleen asettama tavoite oli pidempi, määritti vain omaksi vähimmäisrajakseen tuon ainakin 14 vuorokautta. Sitä melkoisempi asia toki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.03.2024 11:53
So Hard kirjoitti: 28.03.2024 11:23 No, jos ollaan rehellisiä, onhan se melkoinen asia jos haluaisi olla ilman alkoholia 14 vuorokautta ja onnistuu vajaan yhden.
Tarkkaan ottaen Homien itselleen asettama tavoite oli pidempi, määritti vain omaksi vähimmäisrajakseen tuon ainakin 14 vuorokautta. Sitä melkoisempi asia toki.
Juu, mutta mistäpä sitä tuurijuoppo osais edellisenä päivänä arvata seuraavan päivän pakottavaa tarvetta ryypätä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tänään on siis raittiuden ensimmäinen päivä ja voi olla että epäonnistun taas. :pliis:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nenänvalkaisun kolmas päivä. Onnistuuko tiskaaminen tänään ilman alkoa, en tiedä. :?

Treffit ensi tiistaina myös.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2024 16:35 Nenänvalkaisun kolmas päivä. Onnistuuko tiskaaminen tänään ilman alkoa, en tiedä. :?
Onko sinulla usein paljonkin tiskiä? Et siis tiskaa päivittäin, vaan kerrytät astioita vuoreksi? Vai syntyykö tiskivuori yhdessä päivässä? Monta pulloa keskaria kuluu tiskaamiseen?

Tämä ei ole vittuilua, vaan aidosti mietin. Meillä on astianpesukone, mutta silloin kun ei ollut, minulla oli tapana tiskata astiat syötyäni tai viimeistään illalla kaikki. Toki ymmärrän, etteivät kaikki näin toimi. Minua itseäni vain etoisi joku tiskiläjä lavuaarissa tai mikä pahempaa - likaisia astioita ympäri kämppää. Helpompi tiskatakin, jos tekee sen asap sotkemisen jälkeen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 30.03.2024 18:02 Onko sinulla usein paljonkin tiskiä? Et siis tiskaa päivittäin, vaan kerrytät astioita vuoreksi? Vai syntyykö tiskivuori yhdessä päivässä? Monta pulloa keskaria kuluu tiskaamiseen?

Tämä ei ole vittuilua, vaan aidosti mietin. Meillä on astianpesukone, mutta silloin kun ei ollut, minulla oli tapana tiskata astiat syötyäni tai viimeistään illalla kaikki. Toki ymmärrän, etteivät kaikki näin toimi. Minua itseäni vain etoisi joku tiskiläjä lavuaarissa tai mikä pahempaa - likaisia astioita ympäri kämppää. Helpompi tiskatakin, jos tekee sen asap sotkemisen jälkeen.
Keski-ikäinen sinkkumies ei varmaan tiskaa päivittäin. Itse ainakin pesen astiat semipuhtaaksi ja käytän uudelleen. On tavallaan ongelmallista, kun sitten astianpesukoneeseen kertyy oikeasti jossain määrin likaisia astioita esipesun jälkeen.

Olen jossain määrin (suurin piirtein terveellisessä määrin) ocd, mutta voin hyväksyä likaisen lautasen asunnossa vaikka monta päivää kunhan likaiset reunat eivät häiritse mielenterveyttä. Lavuaarissa oleva läjä ällötäisi. Töissäkin aina nosta tiskiharjan pois sieltä. Ei se varmaan kasva sieniä tai bakteereja vaikka siellä lilluisi, kun kerran on tyhjä. Useat syövät mikroateroita - johonkin sitä harjaakin jotkut tarvitsee. Muovit ja pahvit menevät samaan pieneen roskikseen joka on päivän jälkeen täynnä :rant:
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^OCD on diagnoosi: Ihmisellä joko on tai ei ole sitä. Ei ole mitään “jossain määrin” -kategoriaa tai peräti ”terveellistä OCD:ta”. :D Oireet toki vaihtelee eikä esim. minulla ole niitä “yleisesti” (ja ilmeisesti ainoita, jotka jengi mieltää siihen liittyväksi) tunnettuja oireita esim. pakonomaista käsienpesua/siivoamista tai kynien järjestelyä pituusjärjestykseen jne.

Mulla on siis diagnosoitu OCD ja tämä on maanpäällinen helvetti erityisesti silloin, kun kaikki obsessiot aktivoituu (joo, kaikki eivät ole koko ajan päällä ja uusiakin tulee). Mitään tekemistä sillä ei kyllä ole likaisten astioiden tai tiskaamisen kanssa (joillakin toki voi olla). OCD ei ole sitä, että jos likainen astia häiritsee, siivoaa sen pois. Sellainen on normaalia.

Ei ole tarkoitus vähätellä sun mahdollista OCD:ta, mutta itseä väsyttää monien hyvinkin suppea käsitys siitä liittyen just johonkin siivoamiseen.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 01.04.2024 8:42 Ei ole tarkoitus vähätellä sun mahdollista OCD:ta, mutta itseä väsyttää monien hyvinkin suppea käsitys siitä liittyen just johonkin siivoamiseen.
Itselläni on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Sitä "tervettä ocd":ta on että roskien pitä olla järjestyksessä roskiksessa, Nuorempana häiritsi pienemmätkin yksityiskohdat ja yo-kylän juuri rempatussa asunnossa päädyin mm. hiemomaan alkuperäiseksi jätetyn pöydän epäsiistin reunan viistoksi. Välillä tuntui, että eri tilanteita pahentaneet jutut kaatuisivat päälle, ja siis sekin että olen "ocd-päissäni" aiheuttanut jotain vahinkoa.

Yksityisellä vuoralla ollessa päädyin remppaamaan niin kaapit, kuin seinät ja katonkin, kun lähti lapasesta. Tosin sitten tuli itsestäni riippumattomia vesivahinkoja: katto ja seinät maalattiin, kun vesi tuli katolta. Sitten myöhemmin uusi vesivahinko ja lattiatkin menivät uusiksi (olin silloin ollut viikon poissa, naapuri sanoi, ettei vessa vedä, mutta huoltomies sanoi, että käyttäkää toista vessaanne.)

Vähän syyllisyyttä siitäkin, että on ehkä vain GAD, eikä edes kunnon masennusta vaan vain pitkäkestoinen keskivaikea (kesinkö sen vain itse kun oli vaikea tilanne ja muilla oli.)
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten loma-, tapahtuma, ja muut -ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 30.03.2024 18:02
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2024 16:35 Nenänvalkaisun kolmas päivä. Onnistuuko tiskaaminen tänään ilman alkoa, en tiedä. :?
Onko sinulla usein paljonkin tiskiä? Et siis tiskaa päivittäin, vaan kerrytät astioita vuoreksi? Vai syntyykö tiskivuori yhdessä päivässä? Monta pulloa keskaria kuluu tiskaamiseen?

Tämä ei ole vittuilua, vaan aidosti mietin. Meillä on astianpesukone, mutta silloin kun ei ollut, minulla oli tapana tiskata astiat syötyäni tai viimeistään illalla kaikki. Toki ymmärrän, etteivät kaikki näin toimi. Minua itseäni vain etoisi joku tiskiläjä lavuaarissa tai mikä pahempaa - likaisia astioita ympäri kämppää. Helpompi tiskatakin, jos tekee sen asap sotkemisen jälkeen.
Astioita ei ole kovin paljon joten tiskiäkään ei kerry kovin paljon. Tiskaan ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa. Aika usein vaan huuhtelen lautasen jolloin sen saa aika puhtaaksi. Joskus tiskaaminen onnistuu ilman alkoa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin