Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.04.2024 13:28Ase ei ollut tässä ongelma, vaan lapseen kohdistunut rääkkäys.
Kyllä se ongelma on se ase. Lapsilla ei riitä harkinta ja impulssikontrolli, oli rääkkäystä tai ei. Asetta ei yksinkertaisesti saa olla saatavilla.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tämähän oli suunniteltu juttu. Ei tässä mistään impulssista ollut kyse.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.04.2024 13:33 ^ Tämähän oli suunniteltu juttu. Ei tässä mistään impulssista ollut kyse.
Sulla tuntuu olevan kauhean vahva oletus kaikenlaisista faktoista joista poliisi ei ole tiedottanut mitään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinähän se puolestasi oletit, että näkyvästi pahoinvoiva lapsi on hetken mielijohteesta tarttunut helposti saatavilla olevaan aseeseen?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt lyötiin pöytään kovat sopeutustoimet: Eläkkeet jäädytettävä ja eläkeikään kahden vuoden korotus

Eläkeiän noston sijaan voitaisiin lyödä eläkkeisiin katto jollekkin säädylliselle tasolle. Hyvätuloinen voi varmistaa työaikana bonuseläkkeen ihan itse sijoituksilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25685
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 03.04.2024 15:55 Hyvätuloinen voi varmistaa työaikana bonuseläkkeen ihan itse sijoituksilla.
Hyvätuloinen jo maksaa eläkkeensä työeläkemaksussa, kuten muutkin. Miksi hänen pitäisi maksaa eläkkeensä kahteen kertaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vai onko ranska taas myymässä ohjuksia kummallekkin puolelle?


Ranskan ja Venäjän puolustusministerit keskustelivat
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2024 8:26
Bluntly kirjoitti: 03.04.2024 15:55 Hyvätuloinen voi varmistaa työaikana bonuseläkkeen ihan itse sijoituksilla.
Hyvätuloinen jo maksaa eläkkeensä työeläkemaksussa, kuten muutkin. Miksi hänen pitäisi maksaa eläkkeensä kahteen kertaan?
Minusta olisi hyvä leikata eläkkeitä JA eläkemaksuja.

Oma veikkaus on, että tulevaisuudessa hyvätuloisten eläkkeitä leikataan kuitenkin, koska rahat loppuvat. Silloin otetaan niiltä, joilla on. Hyvätuloisen rahat säilyisivät patemmin omassa salkussa. Omaisuudensuoja on edes hitusen vahvempi kuin eläkelupaukset.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25685
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.04.2024 9:32
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2024 8:26
Bluntly kirjoitti: 03.04.2024 15:55 Hyvätuloinen voi varmistaa työaikana bonuseläkkeen ihan itse sijoituksilla.
Hyvätuloinen jo maksaa eläkkeensä työeläkemaksussa, kuten muutkin. Miksi hänen pitäisi maksaa eläkkeensä kahteen kertaan?
Minusta olisi hyvä leikata eläkkeitä JA eläkemaksuja.

Oma veikkaus on, että tulevaisuudessa hyvätuloisten eläkkeitä leikataan kuitenkin, koska rahat loppuvat. Silloin otetaan niiltä, joilla on. Hyvätuloisen rahat säilyisivät patemmin omassa salkussa. Omaisuudensuoja on edes hitusen vahvempi kuin eläkelupaukset.
Luonnollisesti eläkerahat kannattaa mielummin sijoittaa itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Poliisi: Vantaan kouluampuminen vaikuttaa olleen suunniteltu
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010336927.html

Tiistaina oli jo toisaalla selvinnyt, että henkilö oli jakanut revolverin käsittelyä käsitteleviä videoita.
Avatar
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2834
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

1989 kun Raumalla oli kouluampuminen, luokkakaverit (12v) repesivät kyselemään, tuonko aseen kouluun (koska olin koulukiusattu), kun opettaja kertoi tapahtuneesta. (Olin itse kuullut tapahtuneesta jo aiemmin, koska pari serkkua asuu Raumalla.) No en, inhosin väkivaltaa, ja yritin välttää kohtaamisia; nämä tietyt taas yrittivät tehdä elämästä hankalaa roikkumalla perässä/edessä.

Kiusaamista voi olla hankala huomatakin; yhdessä kärjistyneessä tilanteessa luokkakaverit ehtivät uhkailla hiljaiseksi kun opettaja poistui hetkeksi luokkaan käytävästä. Eihän tämä nyt liity mitenkään uutiseen mutta tuli mieleen. (Yksi kiusaajista päätyi sittemmin vankilaan taposta, ja hänestä youtube-video poliisimurhaajan kanssa, miten parantuivat tulemalla uskoon vankilassa.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vastaan tullut vanhemmän näköisiä seiskakymppisiäkin. Toki näille yhteistä tupakointi ja runsas auringonotto.

Tässä on maailman vanhin mies
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2834
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Katselin tänään, että lehdessä oli kuolinilmoitus huhtikuussa 1920 syntyneellä. Muistavina oli mm sisko perheineen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12391
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

O.J. Simpson kuoli, Homer elää edelleen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16698
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.02.2024 10:44
urpiainen kirjoitti: 29.02.2024 10:36 Siis tänään julkaistaan nimenomaan VM:n eri sektoriministeriöiden kanssa käymiin neuvotteluihin perustuva VM:n ehdotus eri hallinnonalojen kehyksiksi kaudelle 2025-2028. Tätä sitten voidaan säätää poliittisesti meno- ja tulopuolella kehysriihessä huhtikuussa, ja poliittisesti hyväksytty tulo- ja menokehys julkaistaan sitten oliko nyt 25.4. (vaikka pääkohdat tiedettäneen heti kehyksen jälkeen noin 16.4.).
Ok.
Nyt 15.30 pitäisi alkaa tiedotustilaisuus. Mua kiinnostaa lähinnä, kääntyvätkö kaikki tutkimuslaitoksille luontevasti kohdistuvat TKI-investoinnit tämän hallituksen käsissä kuitenkin huonosti tuottavien yritysten tekohengitystueksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Helppohan se sinun on vastustaa yritystukia, kun et risteile halvan viinan perässä. Mutta meille muille varustamojen tuet ovat tärkeä elämään vaikuttava asia!*

* Oikeasti tilaan viinani netistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2024 15:38 ^
Helppohan se sinun on vastustaa yritystukia, kun et risteile halvan viinan perässä. Mutta meille muille varustamojen tuet ovat tärkeä elämään vaikuttava asia!*
No olisiko parempi lopettaa yritystuen nimellä menevä laivojen työntekijöiden tukisumma ja katsoa noin neljä sekunttia myöhemmin kuinka ko. paatit ulosliputetaan. Ja hävitä paljon isompi summa kuin tukisumma?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16698
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 16.04.2024 15:52
sivustahuutaja kirjoitti: 16.04.2024 15:38 ^
Helppohan se sinun on vastustaa yritystukia, kun et risteile halvan viinan perässä. Mutta meille muille varustamojen tuet ovat tärkeä elämään vaikuttava asia!*
No olisiko parempi lopettaa yritystuen nimellä menevä laivojen työntekijöiden tukisumma ja katsoa noin neljä sekunttia myöhemmin kuinka ko. paatit ulosliputetaan. Ja hävitä paljon isompi summa kuin tukisumma?
Matkustaja-aluksiin kohdistuvien tukien vaikuttavuus kirjoitti:Edellä läpikäytyjen syiden takia selvää suositusta siitä tulisiko matkustajamerenkulkua tukea jatkossa miehistötuen muodossa, ei voi antaa. Tämä päätös määrittää todennäköisesti sen, onko Suomen lipun alla jatkossa matkustaja-autolauttoja vai ei. Muuta taloudellista strategisen tason syytä pitää aluksia Suomen lipun alla ei ole kuin huoltovarmuuskysymykset. On viime kädessä yhteiskunnallinen päätös, mitä aluksilla saavutetaan huoltovarmuuden näkökulmasta, ja saadaanko matkustajamerenkulun julkiselle tukemiselle riittävästi vastinetta.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bit ... sAllowed=y
On kyllä vähän hankala nähdä, miten ruotsinlaivojen palveluhenkilökunnan palkkatuki on huoltovarmuuden kannalta hirveän tärkeää. Taloustieteilijät eivät oikein löydä noita Bluntlyn tietämiä neljän sekunnin no-brainer varmoja rahallisia nettohyötyjä tuista.

RKP kai näistä laivatuista pitää kiinni. Mikä lie sitten perustelu, ehkä ne näkee miehistötuen tulonsiirtona ruotsinkielisille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25685
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2024 16:29

RKP kai näistä laivatuista pitää kiinni. Mikä lie sitten perustelu, ehkä ne näkee miehistötuen tulonsiirtona ruotsinkielisille.
Historiallisesti varmaan suuri osa merenkulusta ollut ruotsinkielisten omistuksessa. Varmaan sitä kautta jotain verenperintöä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2024 16:29
Bluntly kirjoitti: 16.04.2024 15:52 No olisiko parempi lopettaa yritystuen nimellä menevä laivojen työntekijöiden tukisumma ja katsoa noin neljä sekunttia myöhemmin kuinka ko. paatit ulosliputetaan. Ja hävitä paljon isompi summa kuin tukisumma?
On kyllä vähän hankala nähdä, miten ruotsinlaivojen palveluhenkilökunnan palkkatuki on huoltovarmuuden kannalta hirveän tärkeää. Taloustieteilijät eivät oikein löydä noita Bluntlyn tietämiä neljän sekunnin no-brainer varmoja rahallisia nettohyötyjä tuista.
Draghi on bluntlyn linjoilla. Uudessa puheessaan heppu käytännössä kuuluttaa massiivisten tukiaisten ja protektionismin perään:
https://geopolitique.eu/en/2024/04/16/r ... is-needed/

Meidän pitää tukea enemmän kuin yhdysvallat ja kiina, koska eniten tukenut voittaa! Tuki ja Voitto! Tuki ja Voitto!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ruotsin valtiolta raju kiristys polttomoottoriautojen hankintaan

Eipä taida hurrilandia uusia tankkejaan ihan hetkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25685
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Kiellot koskevat tällä tietoa B-kortilla ajettavia ajoneuvoja eli käytännössä henkilö- ja pakettiautoja.
Panssarivaunun paino taitaa ylittää B-kortin rajan :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Erinomaista toimintaa poliisilta poistaessa kyseisen täyskyrvän geenipoolista.

Poliisi ampui miehen Juupajoella
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16698
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.04.2024 9:05
urpiainen kirjoitti: 16.04.2024 16:29
Bluntly kirjoitti: 16.04.2024 15:52 No olisiko parempi lopettaa yritystuen nimellä menevä laivojen työntekijöiden tukisumma ja katsoa noin neljä sekunttia myöhemmin kuinka ko. paatit ulosliputetaan. Ja hävitä paljon isompi summa kuin tukisumma?
On kyllä vähän hankala nähdä, miten ruotsinlaivojen palveluhenkilökunnan palkkatuki on huoltovarmuuden kannalta hirveän tärkeää. Taloustieteilijät eivät oikein löydä noita Bluntlyn tietämiä neljän sekunnin no-brainer varmoja rahallisia nettohyötyjä tuista.
Draghi on bluntlyn linjoilla. Uudessa puheessaan heppu käytännössä kuuluttaa massiivisten tukiaisten ja protektionismin perään:
https://geopolitique.eu/en/2024/04/16/r ... is-needed/

Meidän pitää tukea enemmän kuin yhdysvallat ja kiina, koska eniten tukenut voittaa! Tuki ja Voitto! Tuki ja Voitto!
Tosi kiinnostava artikkeli, mutta ei kai se tuota sano, mitä väität?

Pääpiirteissään Draghi kiistää sipilänomicsin: oli virhe ottaa kilpailukyvyn fokukseen kilpailu työvoiman hinnalla. Euroopan kaltaisen alueen olisi pitänyt kilpailla tuottavuudella, siis osaamisella ja TKI:llä. Tähän pitää panostaa nyt. Keskeinen tekijä sitten tässä onnistumisessa on lokaalin sääntelyn purku ja Euroopan tarjoamien skaalaetujen hyödyntäminen - ei voi olla niin, että joka jumalan pienalueella on oma regulaationsa ja lupaprosessinsa. (Raaka-ainepuolella on toki vähän tuollaista valtioprotektionismin sävyä, mutta siinäkin sentään pohjana on Euroopan sisäinen markkina.)

Kaiken kaikkiaan mun mielestä Draghin viesti on Suomen kannata ihan hyvä: EU-maat nimenomaan eivät voi alkaa valtioina kilpailemaan USAn ja Kiinan kanssa tukiaisten ja protektionismin keinoin, mikä olisi erityisesti Suomelle tuhoisaa. Aivan päinvastoin on purettava EU:n sisäisen regulaation monimutkaisuutta ja fraktionalisoitumista ja varmistettava, että pääsy edes koko Euroopan markkinalle on mahdollisimman sujuvaa, vaikka USA ja Kiina omiltaan pois sulkisivatkin. En mä nyt näe, miksei tämä olisi ihan hyvä visio?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suomen merenkulkuelinkeinon kilpailuedellytysten turvaaminen Eduskunnan puhemiehelle
Merenkulun työllisyysvaikutukset ovat merkittäviä, työllistäähän suomalainen merenkulku välittömästi pitkälti yli 10 000 merenkulkijaa ja välillisesti huomattavasti suuremman määrän.
Tuon verran menisi verotuloja ulosliputuksesta kun työntekijät/työsopimukset vaihdettaisiin. Toki hiukan vanhaa dataa, mutta sattui vain ekana haulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin