Orpon hallitus 2023-

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Sterilisaatioiden rajaaminen julkisen ulkopuolelle tukee hallituksen tavoitetta nostaa syntyvyyttä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 18.04.2024 8:45 ^ Sterilisaatioiden rajaaminen julkisen ulkopuolelle tukee hallituksen tavoitetta nostaa syntyvyyttä.
Abortit maksavat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Oisko tää joku KD:n silittelyhomma? Ei rahoiteta julkisella rahalla jumalan luoman rikkomista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saa nähdä, saadaanko tästäkään mitään sellaista aikaan, jolla oikeasti olisi jotain rahallista merkitystä

https://yle.fi/a/74-20084200
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sote-rahat tuhlattiin seiniin, hallintoon ja hillotolppiin. Nyt on pakko säästää kansalaisten saamista palveluista. Upea konsepti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä kiinnostava on myös esim. se perusterveydenhoidon hoitotakuun nostaminen 14 vuorokaudesta n. 90 vuorokauteen. Käsittääkseni tiukka hoitotakuu oli tarkoitettu osin pitkän aikavälin säästötoimeksi: pakottamalla hyvinvointialueet panostamaan nopeaan, vakavammilta ongelmilta ehkäisevään perusterveydenhoitoon piti laskea jollain aikavälillä kalliin erikoissairaanhoidon kuluja. Nyt sitten hallitus nimenomaan heikentää perusterveydenhoidon toimivuutta ajatuksella, että pidempi hoitoonpääsyaika karsii kaikkea turhaa hypokondriaa, ohjaa yksityiselle tai jotain. Kiinnostavaa tässä on, että tämä on nyt melkein luonnollinen koeasetelma, ehkä tästä erimielisyydestä saadaan jopa jotain empiiristä dataa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2024 9:20 Mun mielestä kiinnostava on myös esim. se perusterveydenhoidon hoitotakuun nostaminen 14 vuorokaudesta n. 90 vuorokauteen. Käsittääkseni tiukka hoitotakuu oli tarkoitettu osin pitkän aikavälin säästötoimeksi: pakottamalla hyvinvointialueet panostamaan nopeaan, vakavammilta ongelmilta ehkäisevään perusterveydenhoitoon piti laskea jollain aikavälillä kalliin erikoissairaanhoidon kuluja. Nyt sitten hallitus nimenomaan heikentää perusterveydenhoidon toimivuutta ajatuksella, että pidempi hoitoonpääsyaika karsii kaikkea turhaa hypokondriaa, ohjaa yksityiselle tai jotain. Kiinnostavaa tässä on, että tämä on nyt melkein luonnollinen koeasetelma, ehkä tästä erimielisyydestä saadaan jopa jotain empiiristä dataa?
Kuvittelisin että tällä halutaan lopettaa pakko käyttää kalliita vuokralääkäreitä että säädetyssä ajassa pysytään. Sehän on tällä hetkellä idioottivarma bisnes.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 18.04.2024 9:22
urpiainen kirjoitti: 18.04.2024 9:20 Mun mielestä kiinnostava on myös esim. se perusterveydenhoidon hoitotakuun nostaminen 14 vuorokaudesta n. 90 vuorokauteen. Käsittääkseni tiukka hoitotakuu oli tarkoitettu osin pitkän aikavälin säästötoimeksi: pakottamalla hyvinvointialueet panostamaan nopeaan, vakavammilta ongelmilta ehkäisevään perusterveydenhoitoon piti laskea jollain aikavälillä kalliin erikoissairaanhoidon kuluja. Nyt sitten hallitus nimenomaan heikentää perusterveydenhoidon toimivuutta ajatuksella, että pidempi hoitoonpääsyaika karsii kaikkea turhaa hypokondriaa, ohjaa yksityiselle tai jotain. Kiinnostavaa tässä on, että tämä on nyt melkein luonnollinen koeasetelma, ehkä tästä erimielisyydestä saadaan jopa jotain empiiristä dataa?
Kuvittelisin että tällä halutaan lopettaa pakko käyttää kalliita vuokralääkäreitä että säädetyssä ajassa pysytään. Sehän on tällä hetkellä idioottivarma bisnes.
Joo. Mä koetin sisällyttää ton siihen pitkän aikavälin ohjaukseen panostaa kunnolla perusterveydenhoitoon (varmaan ilman vuokralääkäreitä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2024 8:59 ^ Oisko tää joku KD:n silittelyhomma? Ei rahoiteta julkisella rahalla jumalan luoman rikkomista.
Kuulostais loogiselta selitykseltä. Rahallinen hyöty lienee kansantalouden kannalta kokolailla merkityksetön.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.04.2024 9:20 Mun mielestä kiinnostava on myös esim. se perusterveydenhoidon hoitotakuun nostaminen 14 vuorokaudesta n. 90 vuorokauteen. Käsittääkseni tiukka hoitotakuu oli tarkoitettu osin pitkän aikavälin säästötoimeksi: pakottamalla hyvinvointialueet panostamaan nopeaan, vakavammilta ongelmilta ehkäisevään perusterveydenhoitoon piti laskea jollain aikavälillä kalliin erikoissairaanhoidon kuluja. Nyt sitten hallitus nimenomaan heikentää perusterveydenhoidon toimivuutta ajatuksella, että pidempi hoitoonpääsyaika karsii kaikkea turhaa hypokondriaa, ohjaa yksityiselle tai jotain. Kiinnostavaa tässä on, että tämä on nyt melkein luonnollinen koeasetelma, ehkä tästä erimielisyydestä saadaan jopa jotain empiiristä dataa?
Tämä tiukempi hoitotakuu tuli Marinin hallitukselta eikä siihen oltu käytännössä päästy, eli koeasetelmaa ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 18.04.2024 9:22 Kuvittelisin että tällä halutaan lopettaa pakko käyttää kalliita vuokralääkäreitä että säädetyssä ajassa pysytään. Sehän on tällä hetkellä idioottivarma bisnes.
Eli logiikka menee niin, että pitkä hoitotakuu vähentää hoidon tarvetta, koska a) osa parantuu 90 päivän sisällä ja b) osa menee yksityiselle?

Muutenhan jonotusajan pidentäminen ei vaikuta hoidon tarpeeseen, eli tarpeeseen käyttää vuokralääkäreitä.

Toisaalta jonon pidentäminen voi pahentaa joitakin vaivoja, jolloin hoidon kokonaismäärä kasvaa.

Itse olen vakuuttunut, että parhaiten toimisi perhelääkrärimalli, jossa pääsisi nopeasti tutulle lääkärille hoitamaan pikkuvaivat. Näin saataisiin parhaiten ehkäistyä vakavampia vaivoja. Mutta perhelääkärimalleissä nämä lääkärit ovat yleensä yrittäjiä, eli Kapitalistisen Saatanan Kätyreitä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2024 9:44 Eli logiikka menee niin, että pitkä hoitotakuu vähentää hoidon tarvetta, koska a) osa parantuu 90 päivän sisällä ja b) osa menee yksityiselle?

Muutenhan jonotusajan pidentäminen ei vaikuta hoidon tarpeeseen, eli tarpeeseen käyttää vuokralääkäreitä.

Toisaalta jonon pidentäminen voi pahentaa joitakin vaivoja, jolloin hoidon kokonaismäärä kasvaa.

Itse olen vakuuttunut, että parhaiten toimisi perhelääkrärimalli, jossa pääsisi nopeasti tutulle lääkärille hoitamaan pikkuvaivat. Näin saataisiin parhaiten ehkäistyä vakavampia vaivoja. Mutta perhelääkärimalleissä nämä lääkärit ovat yleensä yrittäjiä, eli Kapitalistisen Saatanan Kätyreitä.
Teoriassa pidemmän hoitotakuun on varmaan tarkoitus tasata ruuhkahuippuja jolloin kaikki ehdittäisiin hoitaa ilman vuokralääkäreitä. Käytäntö tuskin toteuttaa teoriaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2024 9:44
So Hard kirjoitti: 18.04.2024 9:22 Kuvittelisin että tällä halutaan lopettaa pakko käyttää kalliita vuokralääkäreitä että säädetyssä ajassa pysytään. Sehän on tällä hetkellä idioottivarma bisnes.
Eli logiikka menee niin, että pitkä hoitotakuu vähentää hoidon tarvetta, koska a) osa parantuu 90 päivän sisällä ja b) osa menee yksityiselle?

Muutenhan jonotusajan pidentäminen ei vaikuta hoidon tarpeeseen, eli tarpeeseen käyttää vuokralääkäreitä.

Toisaalta jonon pidentäminen voi pahentaa joitakin vaivoja, jolloin hoidon kokonaismäärä kasvaa.

Itse olen vakuuttunut, että parhaiten toimisi perhelääkrärimalli, jossa pääsisi nopeasti tutulle lääkärille hoitamaan pikkuvaivat. Näin saataisiin parhaiten ehkäistyä vakavampia vaivoja. Mutta perhelääkärimalleissä nämä lääkärit ovat yleensä yrittäjiä, eli Kapitalistisen Saatanan Kätyreitä.
Ei kun logiikka menee niin, että kun vaikka infektiokausi tai mahatautiepidemia vetää perusterveyden tukkoon, ei 14 vrk takuuseen pääsyn takia tarvitse palkata vuokralääkäriä hoitamaan kiirettömien jonoa pois vaan kiireettömien jono voi venyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Käytännössä osa vaivoista paranee odotellessa, osa ei parane, mutta potilas ei koskaan hakeudu hoitoon jonon takia ja osa puolestaan hakeutuu hoitoon muualle. Eli noilla mekanismeilla tulee säästöä.

Sitten tietysti pitkä jonotusaika myös lisää kustannuksia, mutta ei nyt mennä siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2024 8:42 hallituksen säästöohjelmista löytyy varmasti paljon yksityiskohtia, jotka eivät tule toteutumaan. Kommentoin nyt tätä yhtä, josta itse jotain ymmärrän. Varmasti on paljon muitakin.

https://valtioneuvosto.fi/documents/106 ... 3362187432

Tiettyjen hoitojen / toimien / välineiden, kuten estetiikka
lähenevä plastiikkakirurgia ja sterilisaatiot rajaaminen
julkisen palveluvalikoiman ulkopuolelle.
Tälle on laskettu 70 miljoonan vuosisäästö.

Ongelmana vain on, että julkisella ei tehdä esteettistä kirurgiaa, ellei sellaiseksi lasketa esim. rintasyövän leikkauksen jälkikorjauksia tai huulihalkioiden jälkikorjauksia. En usko, että hallituksella missään tapauksessa olisi kiviä noihin puuttua. Eli esim. tämä kohta tulee todellisuudessa uskoakseni olemaan nolla.

Korjaus: onhan siinä tuo sterilisaatiot, jotka voi tosiaan siirtää ja tulee siitä jotain säästöä. En sitten tiedä, kuinka suuri osa 70 miljoonasta oli laskettu sterlisaatioille.


Aamun radiouutisissa Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso kertoi, ettei säästöistä ole vielä tehty edes esiselvityksiä. Kirves tulee kolahtamaan kiveen.
Hesarin haastattelema proffa oli sun kanssasi samaa mieltä (tai ehkä sä olet tämä proffa): https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010368668.html

Mut en mä kyllä pitäisi mitenkään mahdottomana, että persuissa olisi halua tulla mestaroimaan tuonne elämänlaatukirurgian puolelle ilman mitään oikeaa ymmärrystä asiasta. Niillähän on suht kattava historia tässä neuvostoliittoilussaan, että haluaisivat perustaa poliittisia valvontalautakuntia sensuroimaan ideologiaan sopimatonta taidetta ja tutkimusta. Kai tällainen oikeaoppisen elämänlaadun valvontakomitea sopisi hyvin sarjaan. Kyllähän ne tietää, että idea on mahdoton, mutta torjutuksi tuleminen sopii hyvin puolueelle, jonka äänestäjäkunta voimaantuu perusteettomasta uhriutumisesta ja siitä kumpuavasta vihasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2024 9:17 !

Pieni paskanhaju tulee siitä, että ensi vuonna kahden ylimmän palkkaveroportaan tulorajaan ei tehdä indeksitarkastusta. Kyse on kuitenkin varsin pienestä asiasta ja kyseessä enemmän poliittinen temppu. Solidaarisuusveron yläraja kuitenkin nousee 150t:een ja sitä ei peruttu, eli niiden henkilöiden, jotka aiemmin maksoivat solidaarisuusveroa, mutta palkkatulo on korkeintaan 150t, palkkavero on alempi kuin ennen nykyhallitusta. Indeksitarkastus jätetään tekemättä yhtenä vuonna.

Muutkin hallituksen ulkopuolella ovat viimein tajunneet tämän. Kuten sanoin, taitava temppu.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010366144.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2834
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.04.2024 8:42 Korjaus: onhan siinä tuo sterilisaatiot, jotka voi tosiaan siirtää ja tulee siitä jotain säästöä. En sitten tiedä, kuinka suuri osa 70 miljoonasta oli laskettu sterlisaatioille.
Duodecimin artikkelissakin sterilisaation edellellytyksistä kerrotaan ensin niin, että asia koskisi vain naisia. Seuraava kappale käsittelee vasektomiaa. Ymmärtääkseni miesten operaatioon on vuosien jono. (Entä tilanteessa jossa kumppanin raskaus voisi aiheuttaa tälle vaikka pysyvän työkyvyttömyyden, en tiedä. Muuten kuin että tunnen tällaisen tapauksen.) Itse en varmaan saisi vasektomiaaa.
Avatar
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2834
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Paperilehdestä luin uusista rajoituksista maahanmuutolle. Oleskeluluvan kannalta moitittavaa käytöstä on mm. että maahantulija on tehnyt tietoisesti palkallista työtä tai liiketoimintaa ennen hakemuksen jättämistä. TV:n realitysarjoissahan tämä on arkipäivää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ne valtionhallintoon kohdistuvat säästöt voisi aloittaa vaikka tällaisista ilmeisen turhista ministereistä, joilla ei vaikuta olevan mitään hajua omasta hallinnonalastaan tai siitä, mitä sille tehdään.

HS-haastattelu | Ministeri Juuso yllättyi sosiaalihuollon 100 miljoonan leikkauksista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010368527.html

Ja toinen sankari, oikeusministeri, jolla vaikea hahmottaa riippumattoman oikeuslaitoksen ja politiikan eroa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 5583e77d1b
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2024 11:34
urpiainen kirjoitti: 17.04.2024 9:26 Mutta kyllä mä olin keputtomalta hallitukselta toivonut jonkinlaista siivousta edes tuonne maataloustukien maailmaan, vaan ei.
Tämä on kyllä erikoinen juttu. Ilmeisesti RKP:lle (joka on erikoinen yhdistelmä Hankkenin ekonomeja ja pohjalaisia turkistarhaajia) tämä ei käynyt?
Hesarin mukaan leikkaukset maataloustukiin tyrmäsi KD, jolle sektorivastuun myötä poliittinen vastuukin olisi pitkälti kohdistunut.

Hallitus | Säästöt runnottiin alkuun armeijan saunalla – Näin syntyivät päätökset, joita moni piti mahdottomana: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010362046.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.04.2024 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2024 11:34
urpiainen kirjoitti: 17.04.2024 9:26 Mutta kyllä mä olin keputtomalta hallitukselta toivonut jonkinlaista siivousta edes tuonne maataloustukien maailmaan, vaan ei.
Tämä on kyllä erikoinen juttu. Ilmeisesti RKP:lle (joka on erikoinen yhdistelmä Hankkenin ekonomeja ja pohjalaisia turkistarhaajia) tämä ei käynyt?
Hesarin mukaan leikkaukset maataloustukiin tyrmäsi KD, jolle sektorivastuun myötä poliittinen vastuukin olisi pitkälti kohdistunut.

Hallitus | Säästöt runnottiin alkuun armeijan saunalla – Näin syntyivät päätökset, joita moni piti mahdottomana: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010362046.html
Joo. RKP:lle kynnyskysymys olivat perunalastut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Opposition kannattais olla nyt aika varovainen. Meinaan persujen kykygalleriasta kun kaivetaan seuraavaa osaajaa, niin todennäköisesti mennään vain alaspäin :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2024 13:59
urpiainen kirjoitti: 20.04.2024 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2024 11:34 Tämä on kyllä erikoinen juttu. Ilmeisesti RKP:lle (joka on erikoinen yhdistelmä Hankkenin ekonomeja ja pohjalaisia turkistarhaajia) tämä ei käynyt?
Hesarin mukaan leikkaukset maataloustukiin tyrmäsi KD, jolle sektorivastuun myötä poliittinen vastuukin olisi pitkälti kohdistunut.

Hallitus | Säästöt runnottiin alkuun armeijan saunalla – Näin syntyivät päätökset, joita moni piti mahdottomana: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010362046.html
Joo. RKP:lle kynnyskysymys olivat perunalastut.
Äläs nyt vähättele! Kyllä ne myös onnistuivat varmistamaan, että Pietarsaaren uudella nikotiinipussitehtaalla saadaan tehdä laajalla makuskaalalla addiktiotuotteita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Orpon hallitus 2023-

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.04.2024 11:22
James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2024 13:59
urpiainen kirjoitti: 20.04.2024 8:54
Hesarin mukaan leikkaukset maataloustukiin tyrmäsi KD, jolle sektorivastuun myötä poliittinen vastuukin olisi pitkälti kohdistunut.

Hallitus | Säästöt runnottiin alkuun armeijan saunalla – Näin syntyivät päätökset, joita moni piti mahdottomana: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010362046.html
Joo. RKP:lle kynnyskysymys olivat perunalastut.
Äläs nyt vähättele! Kyllä ne myös onnistuivat varmistamaan, että Pietarsaaren uudella nikotiinipussitehtaalla saadaan tehdä laajalla makuskaalalla addiktiotuotteita.
Aivan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin