Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23542
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Leivoksen päälle kun läimästään marjoja niin miksi penteleessä niihin pitää jättää kara?

Varsinkin kahtia pistetystä mansikasta on ikävä yrittää repäistä sitä irti kun sitten päällystettä on ainakin sormissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2857
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 29.04.2024 8:41 Leivoksen päälle kun läimästään marjoja niin miksi penteleessä niihin pitää jättää kara?

Varsinkin kahtia pistetystä mansikasta on ikävä yrittää repäistä sitä irti kun sitten päällystettä on ainakin sormissa.
Yksi elämäni mokista oli kun sanoin naapurin tädille n. 1985, että "mansikat ovat sentään aitoja", kun hän toi meitä takaisin Espooseen Helsingistä.

... n. 8 tuntia takaisin ajassa: hän oli vienyt pikkupojat tutustumaan Mercantilen satamatoimintoihin; hän oli siellä kokkina.

Noin 9-vuotiaana olin oppinut telkkarista tai mistä lie helvetinkoneesta, etteivät elintarvikkeet ehkä olleetkaan aitoja enää (ei ainakaan suvusta, maataloustaustaa.) Loukkasin siis epäilemällä, ettei hyvää hyvyyttä tarjottu leivos olisi ollut aito asia. Vaikka siis ilmeisesti mansikka oli nimenomaan käsin laitettu oikein.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/a/74-20087713

Harmittaa, että tätä huijaria ei ilmeisesti ole edes yritetty saada telkien taakse. Miksi oikeusjärjestelmä on niin kädetön tässä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9484
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kryptorahan luominen pitäisi rinnastaa rahanpainamiseen. Vain valtiollisilla toimijoilla pitäisi olla oikeus luoda rahaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 8:48 Kryptorahan luominen pitäisi rinnastaa rahanpainamiseen. Vain valtiollisilla toimijoilla pitäisi olla oikeus luoda rahaa.
Ei tällä ole kryptorahan kanssa mitään tekemistä an sich. Huijata voi myymällä mitä tahansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Jutun perusteellä äijä oli onecoinissa palkattu puhuja, Ehkä se on vaikea todistaa mitään rikosta tuossa yhteydessä.

Nämä avoimesti toimivat pyramidihuijaukset on kyllä hauskoja. Pitää olla aika lailla päästään viallinen, että lähtee näihin mukaan kun hype on jo käynnissä. Piilotetumpiin pyramideihin haksahtamisen vielä jotenkin ymmärrän. Olen toisaalta kuullut röökiä vetävältä kansanosalta, että ei se haittaa, että tietää homman olevan huijaus. Pitää vaan mennä aikaisin mukaan ja pitää hypeä yllä, niin voi tienata ihan kivasti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 8:50
Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 8:48 Kryptorahan luominen pitäisi rinnastaa rahanpainamiseen. Vain valtiollisilla toimijoilla pitäisi olla oikeus luoda rahaa.
Ei tällä ole kryptorahan kanssa mitään tekemistä an sich. Huijata voi myymällä mitä tahansa.
Valuuttakauppakin pitää kieltää, koska Wincapita.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 8:53 ^^
Jutun perusteellä äijä oli onecoinissa palkattu puhuja, Ehkä se on vaikea todistaa mitään rikosta tuossa yhteydessä.
Eikös rikollisella toiminnalla tienatut rahat voisi kuitenkin tuomita menetetyksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 8:53 Olen toisaalta kuullut röökiä vetävältä kansanosalta, että ei se haittaa, että tietää homman olevan huijaus. Pitää vaan mennä aikaisin mukaan ja pitää hypeä yllä, niin voi tienata ihan kivasti.
Kyllä mä tuon ymmärrän. Aivan rationaalista mennä mukaan pyramidihuijaukseen, jos olettaa pyramidin vielä kasvavan riittävästi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 8:59 Eikös rikollisella toiminnalla tienatut rahat voisi kuitenkin tuomita menetetyksi?
En tiedä miten tuo tässä menee. Jos rikollisesti toimiva yritys maksaa sähkölaskun, niin karhutaanko sähköfirmalta rahat takaisin rikokseen osallistumisesta? Entä jos firma toimittaakin puhetta?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9484
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 8:50
Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 8:48 Kryptorahan luominen pitäisi rinnastaa rahanpainamiseen. Vain valtiollisilla toimijoilla pitäisi olla oikeus luoda rahaa.
Ei tällä ole kryptorahan kanssa mitään tekemistä an sich. Huijata voi myymällä mitä tahansa.
Valuuttakauppakin pitää kieltää, koska Wincapita.
Mun kanta ei oikeastaan liittynyt asiaan, mutta halusin vaan sanoa sen taas kerran ääneen. Kryptot kuluttaa ihan turhaan niin energiaa kuin harvinaisia metalleja. Kun maailmasta etsitään co2 säästökohteita niin näiden aivan tarpeettomien keinottelukohteiden kieltäminen tulisi olla leikkauslistan kärjessä. Kenenkään elämänlaatu ei kärsi vaikka niitä ei olisi olemassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 9:02
James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 8:59 Eikös rikollisella toiminnalla tienatut rahat voisi kuitenkin tuomita menetetyksi?
En tiedä miten tuo tässä menee. Jos rikollisesti toimiva yritys maksaa sähkölaskun, niin karhutaanko sähköfirmalta rahat takaisin rikokseen osallistumisesta? Entä jos firma toimittaakin puhetta?
Hyvä pointti.

Eli ehkä pitäisi pystyä osoittamaan, että Kari Wahlroos tiesi olevansa mukana rikollisessa bisneksessä. Vai voisiko riittää se, että hänen olisi pitänyt tietää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 9:09
sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 8:50

Ei tällä ole kryptorahan kanssa mitään tekemistä an sich. Huijata voi myymällä mitä tahansa.
Valuuttakauppakin pitää kieltää, koska Wincapita.
Mun kanta ei oikeastaan liittynyt asiaan, mutta halusin vaan sanoa sen taas kerran ääneen. Kryptot kuluttaa ihan turhaan niin energiaa kuin harvinaisia metalleja. Kun maailmasta etsitään co2 säästökohteita niin näiden aivan tarpeettomien keinottelukohteiden kieltäminen tulisi olla leikkauslistan kärjessä. Kenenkään elämänlaatu ei kärsi vaikka niitä ei olisi olemassa.
Lähtisitkö siis Homien tapaan listaamaan turhia asioita?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 9:09 Kun maailmasta etsitään co2 säästökohteita niin näiden aivan tarpeettomien keinottelukohteiden kieltäminen tulisi olla leikkauslistan kärjessä. Kenenkään elämänlaatu ei kärsi vaikka niitä ei olisi olemassa.
Kieltäminen on huono tapa leikata co2 päästöjä. Riittää kun verotetaan hiilipäästöjä. Markkinat sitten päättävät, halutaanko onecoineja vai lääkkeitä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9484
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 9:16 Lähtisitkö siis Homien tapaan listaamaan turhia asioita?
En, mutta rajoittaisin tai verottaisin ennemmin tätä kuin esimerkiksi liikkumista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 9:17
Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 9:09 Kun maailmasta etsitään co2 säästökohteita niin näiden aivan tarpeettomien keinottelukohteiden kieltäminen tulisi olla leikkauslistan kärjessä. Kenenkään elämänlaatu ei kärsi vaikka niitä ei olisi olemassa.
Kieltäminen on huono tapa leikata co2 päästöjä. Riittää kun verotetaan hiilipäästöjä. Markkinat sitten päättävät, halutaanko onecoineja vai lääkkeitä.
Juu. Mun kantani on, että jostain maksetaan, sille on tarvetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 9:18
James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 9:16 Lähtisitkö siis Homien tapaan listaamaan turhia asioita?
En, mutta rajoittaisin tai verottaisin ennemmin tätä kuin esimerkiksi liikkumista.
Verotuksen suhteen niinhän tapahtuukin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9484
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 9:17 Kieltäminen on huono tapa leikata co2 päästöjä. Riittää kun verotetaan hiilipäästöjä. Markkinat sitten päättävät, halutaanko onecoineja vai lääkkeitä.
Niin on, mutta en oikein tiedä miten lätkäistä haittavero kryptoille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 9:14 Eli ehkä pitäisi pystyä osoittamaan, että Kari Wahlroos tiesi olevansa mukana rikollisessa bisneksessä. Vai voisiko riittää se, että hänen olisi pitänyt tietää?
Ilmeisesti miestä ei ole aiemmin tuomittu vastaavista hommita, joten miten hänen olisi pitänyt tietää kryptojen tai verkostomarkkinoinnin olevan laitonta? Eihän lääkeseminaarin palkattu mentalistikaan tiedä theranoksen olevan kusetusta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2024 9:19 Niin on, mutta en oikein tiedä miten lätkäistä haittavero kryptoille.
Eihän sitä haittaveroa kryptoille lätkäistä, vaan co2 päästöille. Markkinat sitten päättävät, kenen kannattaa co2 päästöistä maksaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2024 9:20
James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2024 9:14 Eli ehkä pitäisi pystyä osoittamaan, että Kari Wahlroos tiesi olevansa mukana rikollisessa bisneksessä. Vai voisiko riittää se, että hänen olisi pitänyt tietää?
Ilmeisesti miestä ei ole aiemmin tuomittu vastaavista hommita, joten miten hänen olisi pitänyt tietää kryptojen tai verkostomarkkinoinnin olevan laitonta? Eihän lääkeseminaarin palkattu mentalistikaan tiedä theranoksen olevan kusetusta.
Kaveri sattuu jostain syystä aina pyörimään ternimaidon ja pyramidien kaltaisten hommien ympärillä.

Mutta ehkä hän osaa taitavasti toimia juuri rajan oikealla puolella, eli on palkkasoturi, joka puhuu paskaa hyvää korvausta vastaan, mutta ei ota osaa itse bisnekseen

https://www.linkedin.com/in/kariwahlroo ... um=ios_app
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Pyramidien suurin haaste on mielestäni rahojen kanssa katoaminen. Tuota ajatellen pyramidin perustajat ehkä mielellään taluttavat lavalle palkkasotilaan ja pysyvät itse varjoissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

MOT:n haltuunsa saamien OneCoinin sisäisten asiakirjojen mukaan Wahlroosille luvattiin prosentti kaikesta Euroopan ja entisen Neuvostoliiton alueen maiden myynnistä joka kuukausi. Palkkio oli rajattu enintään 2,5 miljoonaan euroon vuodessa.
Kyllä tämän perusteella kuitenkin voisi väittää, että hän oli suoraan mukana rikollisessa toiminnassa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23542
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos vie rahat tyhmiltä rikkailta vain puhumalla niin ei hetkauta. Sinisen voin myyjät on kovaa sakkia.

Toki varmaan mukaan on puhuttu köyhiäkin, jotka etsineet mahdollisuutta luokkanousuun. Tämä on paha.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Tyhmiä rikkaita on hyvin vähän.

Pyramidia tunkkaamaan lähteminen edellyttää, että henkilöllä ei ole mitään käsitystä normaaleista tuottotasoista. Taskusta löytyy lainattu tonni ja sillä uskotaan tienattavan kymmeniä tuhansia. 20% tuotolle nauretaan, koska eihän 200€ vuodessa ole yhtään mitään.