Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aasi »

Star Wars III: Mikälie episodi

Boooring. Onneksi katsoin piraattina, ei tuosta olisi kannattanutkaan maksaa mitään.
RolloTomasi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

aimohaiku kirjoitti:Casablanca

Onko tätä parempaa elokuvaa edes tehty?
Minun mielestani on tehty montakin parempaa elokuvaa, mutta tuo kohta jai minua vaivaamaan, etta mista sait Rickin casablancalaiseksi? (Varmaan muistan vaarin, mutta muistaakseni elokuvassa annettiin ymmartaa, etta han oli amerikkalainen.)
aimohaiku

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

RolloTomasi kirjoitti: mista sait Rickin casablancalaiseksi? (Varmaan muistan vaarin, mutta muistaakseni elokuvassa annettiin ymmartaa, etta han oli amerikkalainen.)
Voit huoletta luottaa muistiisi, olet nimittäin täysin oikeassa. Pisteet siitä ja viesti korjattu.
Yönmustaritari

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

aimohaiku kirjoitti:Casablanca

Onko tätä parempaa elokuvaa edes tehty?
Te jotkut umpikierot mielisairaat siis pystytte katsomaan sen loppuun asti?
Aito_Johanna

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti: Te jotkut umpikierot mielisairaat siis pystytte katsomaan sen loppuun asti?
Älä yhtään nolostele, jos sinua alkaa itkettää elokuvan liikuttavissa kohtauksissa. Se on ihan ok mieheltäkin. Katso vaan rohkeasti leffa loppuun.
aimohaiku

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Yönmustaritari kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Casablanca

Onko tätä parempaa elokuvaa edes tehty?
Te jotkut umpikierot mielisairaat siis pystytte katsomaan sen loppuun asti?
Helposti ja ekstrat päälle. :D
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Think »

aimohaiku kirjoitti: ekstrat päälle. :D
Näistä odotetaan myös jotain kommenttia... :!:
Ovela kuin orgasmi
RolloTomasi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

aimohaiku kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti: mista sait Rickin casablancalaiseksi? (Varmaan muistan vaarin, mutta muistaakseni elokuvassa annettiin ymmartaa, etta han oli amerikkalainen.)
Voit huoletta luottaa muistiisi, olet nimittäin täysin oikeassa. Pisteet siitä ja viesti korjattu.
Kiitos sinulle, aimohaiku hyva. Maailmani ei sittenkaan luhistunut.
Yönmustaritari kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Casablanca

Onko tätä parempaa elokuvaa edes tehty?
Te jotkut umpikierot mielisairaat siis pystytte katsomaan sen loppuun asti?
Juu, jotain kymmenen ja kahdenkymmenen kerran valilta - en ole laskenut tarkkaan - ja valmis katsomaan uudestaan heti kun aikaa vain loytyy.
RolloTomasi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Les Girls

Rashomonista ideansa varastava, erinomaisen viihdyttava MGM-musikaalikomedia paaosissaan aina loistava Gene Kelly, liian nuorena kuollut Kay Kendall ja suomalainen Taina Elg.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Korkeat korot

Lupaavan alun jälkeen latistuu tylsäksi ja pitkäveteiseksi. Victoria Abrilkin on suurimman osan ajasta riutuneen näköinen ja liian isoihin jakkupukuihin puettu. Lattea leffa, jonka parasta antia on alkupuolen kiihkeä cunnilingus.
Viimeksi muokannut Lolita, 04.09.2005 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Filovirus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

House of 9

Alku vaikutti lupaavalta, loppua kohden ei enää täyttänyt odotuksia.
Voisin kuitenkin suositella Cuben tyylisistä elokuvista pitäville.
RolloTomasi

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Oliver Twist (1948, ohj. David Lean)
Sugarland Express

Taas naita elokuvia, jotka kaikki ovat jo nahneet.
Filovirus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Wrong Turn

- Mä en lämpeä tämän tyyliselle kauhulle, ainoa positiivinen asia tässä elokuvassa on tämä.


Final Destination 2

- Edelleen pidän elokuvan ajatuksesta, mutta kyllä ykkönen oli parempi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kika

Katsomisnautintoa hieman himmensi fakta, että tekstitys oli ainoastaan ruotsiksi ja minun ruotsinkielen taito on vain hieman espanjaa parempi. Erittäin hyvä leffa, jossa elokuvahistorian hauskin raiskauskohtaus. Mukana tietenkin myös Victoria Abril.
Viimeksi muokannut Lolita, 04.09.2005 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Filovirus kirjoitti:House of 9

Alku vaikutti lupaavalta, loppua kohden ei enää täyttänyt odotuksia.
Voisin kuitenkin suositella Cuben tyylisistä elokuvista pitäville.
Cube on loistoleffa. Joten tämä house of 9 pitää etsiä käsiini. Kiitos :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tipahti House of the flying daggers eilen postilaatikosta ja pitihän se katsoa heti. Tarina ei tarjonnut mitään uutta mitä ei aasia-leffoissa olisi ennenkin nähty. Maisemat olivat nättejä, muttei sykähdyttäviä kuten ohjaajan edellisessä.

Perusmuksimista parempi, mutta ei mikään erityinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Patz

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Patz »

Paha maa

Kerron mielipiteeni katsottuani leffan toiseen kertaan. Yleisfiilis: synkkä, liiankin realistinen, aito
AarneAnkka

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Amadeus. Katsoin sen vihdoin, olin ottanut sen talteen kuukausia sitten kun se tuli telkkarista huhtikuussa, ja sain katsottua sen vasta nyt kun oli flunssapäivä ja kökin kotona. Hieno elokuva, muuta en voi sanoa. Ihastutti ja riipaisi. Se pitäisi katsoa moneen kertaan, mutta kolmituntinen järkäle kun se on, en tiedä koska katson sen uudelleen.

Toisaalta myös ihmettelen sen ajan kulttuuria. Elokuva oli anakronistinen eikä historiallisesti tarkka, mutta tuota puuterin, korkokenkien, krumeluurien ja jättiperuukkien aikaa voi vain ihmetellä. Kommunistiseen Kiinaan rinnastettuna siitä syntyisi aika lupsakka jukstapositio. Tai jotain.
Filovirus

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Final Destination

- Kun kerran kakkosenkin katsoin niin ajattelin paranella muistia ja katsoa ykkösen uudelleen. Tyypillistä teinikauhua.

Joy Ride

- Menettelee paremman puutteessa lähinnä tämän vuoksi *hot*

Halloween 6 - The curse of Michael Myers

- Hyvä esimerkki siitä kun jatko osia tehtaillaan hinnalla millä hyvänsä. Liika on aina liikaa.
HellBell

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Crash ~

Ihmettelen että tätä leffaa (ainakin tämän päivän Nyt-liitteessä) on kehuttu aikas kritiikittömästi vuoden huipputapaukseksi. Mielestäni rasismi-teemaa oli elokuvassa alleviivattu liian paksuin tussein ja jotkut juonikuviot olivat leffaan liian tarkoitushakuisesti läntättyjä. Kohtaus jossa Dillon auttaa kiusaamaansa naisuhria kolariautosta ulos oli aivan liian pitkitetty, vaikka muutoin toimikin tunnetasolla kiitettävästi - eniten fiiliksiä pintaan tuonut kohtaus koko filmissä.

Mysterious Skin ~

Samaan jo trendikkääksi käyneeseen tapaan rakennettu monijuoninen leffa kuin esim. Crash. Mangnolian ja Happinessin menestyksien vanavedessä..
Joka tapauksessa tämä elokuva oli paikoin mielestäni hyvä, mutta suurimmaksi osaksi vähän liian stereotypioihin nojaava päähenkilökastinki söi filmin 'syvyyttä'. (Cool jätkä ja sen sexy tyttöystävä vs. rillipää-nörttipoika ja sen kainalokeppinen (tyttö)tuttavuus..)

Näistä kahdesta Crash päti kuitenkin paremmin, ehdottomasti.

Edit: onnistuneempi räpläys.
Viimeksi muokannut HellBell, 02.09.2005 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HellBell

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Lähetin vahingossa ylimääräisen viestin, kun yritin räplätä tuota aiempaa viestiäni. Äh..
Edith

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Edith »

Factotum. "Norjalainen elokuva, jossa Matt Dillon esittää Charles Bukowskia. Toimii silti", noin sanoi Nyt-viikkoliite, eikä minulla ole siihen mitään lisättävää, mutta kerron asian tännekin, koska elokuvaa ei muutoin paljoa näe mainostettavan.
Cerenity
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 19.08.2005 13:02

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Cerenity »

AarneAnkka kirjoitti:Amadeus. Katsoin sen vihdoin, olin ottanut sen talteen kuukausia sitten kun se tuli telkkarista huhtikuussa, ja sain katsottua sen vasta nyt kun oli flunssapäivä ja kökin kotona. Hieno elokuva, muuta en voi sanoa. Ihastutti ja riipaisi. Se pitäisi katsoa moneen kertaan, mutta kolmituntinen järkäle kun se on, en tiedä koska katson sen uudelleen.
Ihana elokuva! Mä kävin kattomassa sen leffateatterissa silloin joskus pikkutyttönä äidin kanssa ja se on ollut siitä asti yksi lempielokuvistani. Olen nähnyt sen monta monta kertaa. Siihen ei koskaan kyllästy, sen voi katsoa kerran vuodessa uudelleen. DVD:llä löytyy totta kai!
Viimeksi muokannut Cerenity, 03.09.2005 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neiti Negatiivinen
Cerenity
Kitisijä
Viestit: 19
Liittynyt: 19.08.2005 13:02

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Cerenity »

UnelmaSäleikkö kirjoitti:Paha maa

Kerron mielipiteeni katsottuani leffan toiseen kertaan. Yleisfiilis: synkkä, liiankin realistinen, aito

Positiivinen yllätys. Mä en mistään hehkutuksista yleensä mee kuvittelemaan, että leffa olisi automaattisesti minunkin mielestä hyvä, mutta sitä tämä oli. Kaikkea ei selvitetty, jotkut asiat jäi vaivaamaan, mikä on hyväkin juttu.
Neiti Negatiivinen
Hebuli

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Amadeus. Katsoin sen vihdoin, olin ottanut sen talteen kuukausia sitten kun se tuli telkkarista huhtikuussa, ja sain katsottua sen vasta nyt kun oli flunssapäivä ja kökin kotona.
Kas kummaa, itsekin otin sen director's cutin talteen kuukausia sitten TV:stä, mutta vasta n. kk sitten muistin/ehdin/jaksoin katsoa sen. Sinänsä pidän kummallisena että olen missannut Amadeuksen näinkin monta vuotta.

Elokuva patisti minua tarkistamaan pitääkö elokuvan tarina paikkaansa vai kuinka paljon siitä on keksittyä. Pienen lukemisen jälkeen vaikutti siltä että elokuvan takana olevan tarinan pahan miehen (Salieri) päähenkilöä kohtaan kokema kauna on pitkälti aikoinaan keksittyä nationalismin tuotosta, Salieri ei hoitajiensa mukaan koskaan tunnustanut murhanneensa Mozartia, eikä tarinasta poiketen Salieria pidetty keskinkertaisuutena vaan myös varsin lahjakkaana säveltäjänä. Tiedä sitten.
Vastaa Viestiin