Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Tunnin kuntojumppa, erityisesti selkä-vatsaosasto sai kyytiä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, n. 45min.

AarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä. Lastina oli 6 litraa kokista, 3 litraa maitoa, 8 litraa appelsiinimehua, 10 jugurttipurkkia (=2 kg) ja kilo sekalaisia härppeitä eli yhteensä 20 kg. Kerroksia kiipesin seitsemän, plus tietty pihaporrakset ylös talon viereen. Sekä tietty matka ostoskeskuksesta kotiin sillä olin liikkeellä jalan.

Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi? :D
Kyllä voi :) Hyvähyvä! Itsekin olen vältellyt hissejä melkein jo kymmenen vuotta melko tiukasti, mutta kyllä noilla lasteilla olisin jo varmaan turvautunut.. :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikkien ikojen onnistunein jalkatreeni. Viimeisen sarjan jälkeen rojahdin lattialle kun ei enää pystynyt seisomaan ja vintti oli mustana.

Kiva olla juppisalilla "erilainen nuori" eli ei välineurheilija vaan yksilö, joka tekee muuta kuin nivustenlevityskoneessa minimipainoilla tuhannen sarjoja. Saa osakseen huomiota, lähinnä pelon ja inhonsekaisia katseita. Mukana myös ääni- ja haju.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Pilates ja 30min lämmittelyjä.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Juoksu 5km ja tunnin pilates.
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Nyt jo kolmena iltana putkeen kuuden kilsan juoksulenkki.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Niba »

vaikka asun 3. kerroksessa en koskaan käytä hissiä, viimeksi 20kg kiuaskiviä etunojassa kannossa..
Pyyhin Netikettiin..
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Uintia tänä aamuna. Koska ei ollut kiire mihinkään aamukokoukseen, päätin uida vähän pidempään eli 1h 10min. Tuottaa ilmeisesti tulostakin, kun mussu kehaisi minua skrodeksi. :mrgreen:

Aikamoinen ryysis oli hallissa uinnin loppupuolella. Koko ajan sai väistellä, ohittaa ja vaihtaa rataa kun Kosmisen Murphyn nerokkaasti organisoimaa, järjestäytynyttä tielläolentaa hööki päälle joka puolelta. Apua.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Päätin ostoksilta palatessani olla sankari(?) ja kiivetä ostosten kanssa porrakset sen sijaan että menisin hissillä... Voisko ton jo laskea urheilusuoritukseksi? :D
Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.

Eilinen (ti) lenkkeily oli epätavallinen. Ilmeisesti maanantain salitreenien jälkeen jalat olivat vielä varsin uupuneet, mietin jo lenkkeilyn väliinjättämistä tai pelkällä kävelylenkillä käyntiä. Lenkkeillessä jalat olivat kuin lyijyä, mutta happivaje ei ollut lähelläkään (yleensä just toisinpäin). Yritin nostaa pulssia ja saada itseni hengästymään heiluttelemalla käsiä samalla kun lenkkeilin. Jos lähistöllä sattui vielä olemaan muita lenkkeilijöitä tai koiranulkoiluttajia, päästin samalla "Ölölölölölölö!"-ääntä jotta kuva mielenvikaisuudestani olisi täydellinen.

Pahus kun ei ollut murtsikoita, löysin lenkkeillessä hyviä hiihtomaastoja lähistöltä. Pitäis ne varmaan sittenkin ostaa, eilenkin oli just passeli hiihtosää. En vain saa päätettyä ostaisinko perinteisen vai luistelutyylin sukset, kun nekin tuntuvat olevan erilaisia.

Eipä sen puoleen, sama koskee laskettelukamppeita, nekin pitäisi "uusia". Pari kaveria jo ehdottivat jos lähtisimme yhdessä mäkeen (itse olen tainnut viimeksi lasketella lukioaikoina, tosin silloin tein sitä tosi paljon; vähän ovat välineet muuttuneet niistä ajoista).

Tänään taitaa olla välipäivä jotta lihakset ovat levänneet huomista salitreeniä varten. Enintään kävelylenkki illalla.
AarneAnkka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

hebuli kirjoitti:Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.
Olen jopa miettinyt, kun kerran ulkona on vähän liukasta ja kylmää jotta lenkkeily olisi täysin mukavaa, häiritsisikö naapureita jos juoksisin porraskäytävässä ylös ja alas portaita vaikkapa nilkkapainot jalassa? Vai olisiko se täysin pöhköä? :)
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AarneAnkka kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Tuohan on parhautta. Jos itse asuisin noin korkealla, pyrkisin yleensä välttämään hissin käyttöä.
Olen jopa miettinyt, kun kerran ulkona on vähän liukasta ja kylmää jotta lenkkeily olisi täysin mukavaa, häiritsisikö naapureita jos juoksisin porraskäytävässä ylös ja alas portaita vaikkapa nilkkapainot jalassa? Vai olisiko se täysin pöhköä? :)
Kyllä siinä taitaisi tuota pikaa tulla piipaa-auto hakemaan :)
slam

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja slam »

flätdownpressukka oli ihan yköslaite eilen. Nautinnollista, sillä lauta oikein nuoli tarkkaan sen pressin pintaa... ihmeellisesti pysy kiinni pressissä... aivan, kun liikkeeseen liimattuna... :) Ei tarvinnut oikeastaan tasapainoilla tai mitään nätti taspainoinen laudan etukärjen puolen liuku...

Viimeiseen pressiin on helppo pyörittää jotain "saksalaista" astesarjaa perse edellä takaperin liukuun. Saamarin flät-daun relikin nautinnollinen... Harmi, että tasaisessa kaidehänkyrässä on paskoottinen lähtö eli hyndä, MUtta

SAmaperi menen laskemaan ihan kohta... oli eilen niin vempeleen hauskaa!
millivanilli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

40 minuuttia pyöräilty, aika löysää zygäilyä mutta turhaa parempi. Ohjelmassa on vielä sata vatsaa, nelisenkymmentä punnerrusta.. ja jotain muuta kivaa mitä keksin huhkiessa.
safi

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja safi »

No jos minäkin tuon läskiketjun innoittamana kirjoittaisin tänne elämäni ehkä ensimmäistä kertaa. Aloitataan sitten eilisestä vajaan tunnin reipas kavelylenkki koiruuksien kanssa ja illalla vielä salilla 1h RVP: tä.
Tänään sitten taas vajaa tunti reipasta kävelyä, tunti punttiksella jä päälle vielä 45min joogavenyttelyä ja 2h hevosen selässä, että näillä eväillä tänään. Huomenna hiukan kevyempi päivä, ehkä..
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No enhän mie nyt enää kehtaakaan tuon Safin jälkeen kirjoittaa tänne... :oops:

No jos nyt kuitenkin: tunnin reipas kävely ja 100 vatsalihasliikettä. Siinä ne tältä päivältä..

Huomenna duunissa tulee taas liikuttua tuntikausia itsensä hikeen, joten huomenna taitaa muuten liikkuminen jäädä niihin normaaleihin vatsalihasliikkeisiin vaan.

EDIT: En siis mene huomenna baariin töihin, vaan toiseen hommaani. Drinkkejä kaataessa ei yleensä tule hiki...
Viimeksi muokannut ninnithequeen, 16.02.2006 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Jaaha safi päätti sitten lunastaa koko potin...

Kävin eilen tunnin reippaalla kävelyllä iltasella, piristi mukavasti ja tuli jopa hieman hiki. Tänään punttisalilla, venyi tunniksi kun keskityin tekemään niin tarkkaan niitä rullaavia vatsalihasliikkeitä maata myöten (sellaisella käsirullalla) joiden pitäisi muka olla niin tehokkaita. Kumma kun ei mulla niin tehoa, ihan helposti meni taas 3x20 vaikka tein ihan ohjeiden mukaan. Salipäiviin en sotke aerobista urheilua, mitä nyt etukäteen vähän dynaamista venyttelyä ja narulla hyppelyä lämmittelyksi.

Huomenna töiden jälkeen uimaan (ja mahdollisesti leffaan), lauantaina puolestaan pitäisi mennä jonkun Aarne-räpyläjalan kanssa seinäkiipeilemään. Ai niin pitääkin tarkistaa tänään olisko se sitten Myllypuron vain Tapanilan paikka... Lasketaanko sekin urheiluksi jos käyn tsekkaamassa paria kämppää sunnuntaina?

Sanokaa nyt edes joku "oooh", mun leijonaegoni on ollut viime aikoina kutistumaan päin. Missä on Keikaus kun sitä eniten tarvitsee? Jossain Saksassa tietysti.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Ps. Kertokaas joku hevostyttö (brona, safi, geronimo?) onko ratsastaminen oikeasti muka urheilua? Väsyykö siinä muu kuin perselihas, ja tuleeko hiki muualle kuin haaroväliin? Ei ole oikein kokemusta, mutta myönnän että olin yllättynyt kuinka raskasta ja hikistä hommaa esim. mikroautoilu on, joten ehkä ratsastuskin jollain tapaa? Mikroautoilussa ne tiukat kaarteet vauhdissa jännittävät koko vartalon jotta pysyy edes jotenkin suorassa, olin litimärkä hiestä kahden "kisan" jälkeen.
hebuli

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Pps. Mitä tapahtui sille Kity Marathon-haasteelle? En aio osallistua, mutta ketkä aikoivat? Sulkiskuninkaamme huimis (rip) ja Chap nyt ainakin? Voisin tulla tuki- ja kannustusjoukkoihin.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

hebuli kirjoitti:Pps. Mitä tapahtui sille Kity Marathon-haasteelle? En aio osallistua, mutta ketkä aikoivat? Sulkiskuninkaamme huimis (rip) ja Chap nyt ainakin? Voisin tulla tuki- ja kannustusjoukkoihin.
Mä aion osallistua, se ketju pitäs varmaan kaivaa esiin.

Tänään lenkki 40min + yläkroppa ja venyttelyt. Illalla tunti ratsastusta.

Gina tai joku muu varmaan osaa vastata tohon "onko ratsastaminen oikeasti urheilua"-kysymykseen paremmin. Mutta kyllä se varsin hikistä hommaa on. Aloitteleva ratsastaja ei välttämättä siellä hepan selässä matkustaessa saa sitä samaa fiilistä. Kehittää ainakin vatsalihaksia, pohkeita ja sisäreisiä + yleistä kehonhallintaa. Yleensäkin semmoisia lihaksia mitä ei normaalisti tarvitse. Niin ja oikea hauislihas kehittyy kans hyvin jos joka päivä kiristää satulavyötä :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

hebuli kirjoitti:onko ratsastaminen oikeasti muka urheilua? Väsyykö siinä muu kuin perselihas, ja tuleeko hiki muualle kuin haaroväliin?
Perselihasten ei tule kipeytyä. Aloittelijoilla kipeytyy yleensä sisäreidet, vuosien harjoituksen tuloksena alkaa kipeytyä "oikeat paikat" vatsalihakset ja selkärangan tukilihakset, siis ne sisäiset jotka pitävät ihmisen ryhdistä huolta. Lupaan järjestää ilmaisen kokeilutunnin kelle vaan joka ei ole ratsastanut ja väittää että se ei ole urheilua. Valitettavasti siinä vaan tulee paljon sellaista staattista jännitystä joka jäykistää, ja pakko myöntää että oon itse aika laiska venyttelemään. Ja on tietysti eroa sillä käykö ratsastamassa vai ratsastelemassa.

Edit: Niin, kai niitä reisiäkin kuitenkin kovasti käyttää. Mulla on ainakin varsin toimivat reisilihakset ja pohje on varmaan kehoni kivikovin lihas :mrgreen: Hyppytreenien jälkeen saattaa etureidet olla ihan kuolleet, en ole kyllä varma onko se hyvä vai huono asia... Ja tietysti ne vahvat lantionpohjan lihakset ;) (sori, oli pakko pervoilla tässäkin ketjussa)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Runkkis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Nyt vinkkejä ja linkkejä, miten saisin pidettyä itseni kunnossa, kun toisen tukijalan puuttuessa ei salilla oikein pysty käymään... Tuolijumppaa?
Starflare

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Runkkis kirjoitti:Nyt vinkkejä ja linkkejä, miten saisin pidettyä itseni kunnossa, kun toisen tukijalan puuttuessa ei salilla oikein pysty käymään... Tuolijumppaa?
Täältä löytyy apu! http://www.pakkotoisto.com
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tänään kuntosalilla aerobista 10 + 8 min ja rinta-olkapää-ojentajatreeni.
ninnithequeen

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Exsat kirjoitti:Tänään kuntosalilla aerobista 10 + 8 min
Öh?
Siis nyt en ymmärrä. Minuuttejako lasket?
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

ninnithequeen kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Tänään kuntosalilla aerobista 10 + 8 min
Öh?
Siis nyt en ymmärrä. Minuuttejako lasket?
Lämmittely tapahtuu yleensä sellaisella vempeleellä, jossa on kello samassa, joten ne minsat näkee kätevästi siitä. Kuntosaliohjaaja suositteli n. 6-10 minsan lämmittelyjä minimissään, joten siitä olen pyrkinyt pitämään kiinni.
Vastaa Viestiin