Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja elco »

BettyB. kirjoitti: Onko sillä merkitystä kirjoittajalle?
Ei tässä tapauksessa varmaan.
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:Mäkin luen joka kerta. Tosin se alkaa toistamaan itseään jo pahasti. Aina vaan lukee että "prosessi on norattu"
Repesin hiukan.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
masa kirjoitti:Mäkin luen joka kerta. Tosin se alkaa toistamaan itseään jo pahasti. Aina vaan lukee että "prosessi on norattu"
Repesin hiukan.
Minäkin. Tosin kyllä kirjoitusvirheittensä määrälle noin lyhyessä viestissä.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

McJanne kirjoitti:
elco kirjoitti:Siis lukeeko noita horinoita joku muka?
Oh, minä luen :yo:

Huolimatta päinvastaisesta tarkoituksesta, en usko usko että sillä sinänsä on juurikaan positiivista merkitystä kirjoittajalle.
Tietenkin sillä on positiivista merkitystä. Vaikka ensisijaisesti kirjoitankin siksi, että noiden ajatusten ja tapahtumien muuntaminen tekstimuotoon on itsessään hauskaa, vielä hauskempaa on jos joku saa niistä jotain irti.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tänään kävin viimeistä kertaa Porvoon sairaalassa diabeteslääkärillä. Vaikka olen itse aina pitänyt kyseisestä lääkäristä myös ihmisenä, oli minulle silti pienoinen yllätys, miten hän suhtautui muuttouutiseeni. Se kun antoi ymmärtää, että minäkin olen ollut hänelle aivan yhtä merkityksellinen ihminen. Diabeteshoitaja oli ilmeisesti maininnut asiasta hänelle, sillä hän aloitti itse aiheesta puhumisen, sanomalla hieman alakuloisella sävyllä, että "olet sitten muuttamassa Helsinkiin". Myönsin asian todeksi, jolloin hän halusi tietää syyn muutolleni. Erostanihan hän kyllä tiesi jo edellisen, viimevuotisen käyntini perusteella, mutta silloin ei lopullista ratkaisua Helsinkiin muuttamisestani vielä ollut tehty.

Seuraavaksi hän halusi tietää, miksi muutan Helsinkiin. Jäin miettimään vastausta, koska se ei tietenkään ole mitenkään yksinkertainen, ja tauon aikana hän taisi arvella astuneensa lääkäri-potilas-suhteen rajojen ulkopuolelle, koska hän totesi ettei minun tietenkään tarvitse kertoa jos en halua. Tietenkin kerroin, mainiten sen tosiasian, että jokainen sukulais- ja ystäväsuhteeni naapureita lukuunottamatta on pääkaupunkiseudulla.

Nyt jälkeenpäin mietityttääkin, että miksi niin. En usko, etteikö Askolasta ja Porvoostakin olisi voinut löytyä ystäviä, mutta jostain syystä en ole halunnut ottaa asiasta selvää. Eikä kyse ole siitäkään, että ystäväkiintiöni olisi ollut mitenkään täynnä, sillä olen tutustunut moneenkin uuteen toispaikkakuntalaiseen ihmiseen noiden maaseutuvuosien aikana. Melkein kuin olisin aina kuitenkin alitajuisesti tiennyt, etten ole jäämässä tuonne lopullisesti. Hieman pelottava ajatus, että olisin tiennyt ja pystynyt kieltämään asian itseltäni niin totaalisesti kuin olen tehnyt.

Lääkäri uteli myös minnepäin Helsinkiä olen muuttamassa sekä päätökseni lopullisuutta, ja kun itsekin harmittelin kahdeksan vuoden hoitosuhteen päättymistä, hän totesi minun sentään pääsevän insuliinipumppuni avulla Meilahteen potilaaksi, enkä joudu turvautumaan mihinkään terveyskeskuksiin. Lisäksi hän mainitsi, että siellä pääsen itse neuvottelemaan mahdollisuudesta sensoripumppuun, jollaista hän on yrittänyt minulle järjestää tässä viime kuukausien aikana, mutta joka minulta evättiin liian hyvän hoitotasapainon takia. Kopioipa vielä minulle aiheeseen liittyvän kirjeenvaihtonsa, jotta ehkä voisin hyödyntää sitäkin projektissani. Hänkin on yksi minun sankareistani jo pelkästään tuon kirjeenvaihdon ansiosta. Minusta välitetään.
Aito_Johanna

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Satuin nyt ensimmäistä kertaa selaamaan tätä ketjua. Alkaa vähitellen valjeta, miksi prosessia pidetään vähän... erikoisena.
Mut tää oli ihan sivuhuomio, jatkakee, jatkakee.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Aito_Johanna kirjoitti:Satuin nyt ensimmäistä kertaa selaamaan tätä ketjua. Alkaa vähitellen valjeta, miksi prosessia pidetään vähän... erikoisena.
Täh? Ketkä mua muka sekoboltsina pitää?
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Aito_Johanna kirjoitti:Satuin nyt ensimmäistä kertaa selaamaan tätä ketjua. Alkaa vähitellen valjeta, miksi prosessia pidetään vähän... erikoisena.
Itse asiassa, näin tarkemmin ajateltuna, tuo viesti on ehkä tyylittömin minuun kohdistunut rimanalitus koko Kitinän historiassa. Tiivistettyä ylenkatsetta nimeämättömän joukkovoiman avulla. Enää pitäisi tietää, että miksi ihmeessä A_J lankesi moiseen?
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Satuin nyt ensimmäistä kertaa selaamaan tätä ketjua. Alkaa vähitellen valjeta, miksi prosessia pidetään vähän... erikoisena.
Itse asiassa, näin tarkemmin ajateltuna, tuo viesti on ehkä tyylittömin minuun kohdistunut rimanalitus koko Kitinän historiassa. Tiivistettyä ylenkatsetta nimeämättömän joukkovoiman avulla. Enää pitäisi tietää, että miksi ihmeessä A_J lankesi moiseen?
Come on. Olethan sinä varsin eksentrinen, olet useasti itsekin viitannut sen tyyppisiin piirteisiin. Sen toteaminen ei ole vielä ylenkatsetta nähnytkään. Omituista että pillastut tuollaisesta etkä niistä loukkaaviksi tarkoitetuista heitoista mitä olet moneltakin saanut osaksesi.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Satuin nyt ensimmäistä kertaa selaamaan tätä ketjua. Alkaa vähitellen valjeta, miksi prosessia pidetään vähän... erikoisena.
Itse asiassa, näin tarkemmin ajateltuna, tuo viesti on ehkä tyylittömin minuun kohdistunut rimanalitus koko Kitinän historiassa. Tiivistettyä ylenkatsetta nimeämättömän joukkovoiman avulla. Enää pitäisi tietää, että miksi ihmeessä A_J lankesi moiseen?
Come on. Olethan sinä varsin eksentrinen, olet useasti itsekin viitannut sen tyyppisiin piirteisiin. Sen toteaminen ei ole vielä ylenkatsetta nähnytkään. Omituista että pillastut tuollaisesta etkä niistä loukkaaviksi tarkoitetuista heitoista mitä olet moneltakin saanut osaksesi.
Asioita voi sanoa niin monella eri tavalla. "Varsin eksentrinen" ei kuulosta ollenkaan niin pahalta kuin "... erikoinen". Mutta itse asiassa en kyllä siltikään pillastunut, yllätyin vain. Ja elämä ilman yllätyksiä olisi aika tylsää. Loukkaaviksi tarkoitetuista heitoista puolestaan ei tarvitse yllättyä, kun niitä osaa odottaa.
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:Asioita voi sanoa niin monella eri tavalla. "Varsin eksentrinen" ei kuulosta ollenkaan niin pahalta kuin "... erikoinen". Mutta itse asiassa en kyllä siltikään pillastunut, yllätyin vain.
Reaktiosi vaikutti kyllä siltä, että pahastuit. Mutta jos et, hyvä niin. En itse näe noissa merkityseroa.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Asioita voi sanoa niin monella eri tavalla. "Varsin eksentrinen" ei kuulosta ollenkaan niin pahalta kuin "... erikoinen". Mutta itse asiassa en kyllä siltikään pillastunut, yllätyin vain.
Reaktiosi vaikutti kyllä siltä, että pahastuit. Mutta jos et, hyvä niin. En itse näe noissa merkityseroa.
:D Et vain ole tarpeeksi perehtynyt kirjallisiin tehokeinoihin, kuten kolmoispisteisiin.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

McJanne kirjoitti:Pari puhtaasti kettuilumattomuusmielessä tehtyä kommentintynkää:

1. Helsinkiin - riittävä hajurako entiseen

2. AJ:ta harmittaa kun se tuli pwnatuksia fb-keskustelussa
:D
(
3. Jos tahdot huonoa kookkelinkäyttäjää sivistää, niin kerro mikä ero on "insuliinipumpulla" ja "sensoripumpulla". Aihe siis lähellä sydäntä lähiomaisen tähden.
4. Miten pian synnytyksen jälkeen naistenklinikka halusi potkia vastuun hoidosta muille
5. Kuinka pitkän "suunnitteluajan" esittivät ennen raskautta (vai menikö toisinpäin taistelujärjestys raskaus-suunnittelu?)
6. Koitko "painostusta" heidän toimestaan?
)

()-typerehtimisiin ei välttämättä tarvitse vastata siten, että muilla on mahdollisuus saada tietoa/tehdä tulkintoja asioista, mitkä eivät heille kuulu
Sensoripumpussa on myös jatkuva verensokerinmittaustoiminto. Niitä on kuitenkin kuulemma toistaiseksi vain kaksi käytössä koko Suomessa, joten niistä taitaa olla turha edes haaveilla.

Naistenklinikka potkaisi heti synnytyksen jälkeisen kotiutumisen jälkeen pellolle, laittoivat lähetteen menemään pari päivää synnytyksen jälkeen. En mennyt Naistenklinikalle asti suunnittelemaan, vaikka periaatteessa Porvoostakin sinne kuuluisi passittaa, luotin oman lääkärini arvostelukykyyn.

Mitä tarkoitat painostuksella? Jos hoidon kontrolloimista itse raskauden aikana, niin en, mutta johtui varmasti siitä, että omat kriteerini olivat niiden kriteerejä tiukemmat, enemmän sieltä yritettiin hillitä minun itsekontrolliani.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

McJanne kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Mitä tarkoitat painostuksella? Jos hoidon kontrolloimista itse raskauden aikana, niin en, mutta johtui varmasti siitä, että omat kriteerini olivat niiden kriteerejä tiukemmat, enemmän sieltä yritettiin hillitä minun itsekontrolliani.
Tyyliin: "Jos ette aseta aloituspäivää raskaaksi hankkiutumisen yrittämiselle, siirrämme hoidon takaisin x-paikkaan"

edit: joka siis ei mennyt "suositellussa taistelujärjestyksessä, unohdetaan ;)
En välttämättä käyttäisi Naistenklinikkaa kovin pitkitettyihin suunnitteluvaiheisiin, sen verran paha resurssipula siellä on. Varsinkin kun ottaa huomioon, että osa diabeetikoista ei edes pääse tapaamaan sisätautilääkäriä koko raskauden aikana.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kuuluuko kohta pienten pörröpäiden jalkojen töminää?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Aito_Johanna

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

prosessi kirjoitti:Itse asiassa, näin tarkemmin ajateltuna, tuo viesti on ehkä tyylittömin minuun kohdistunut rimanalitus koko Kitinän historiassa. Tiivistettyä ylenkatsetta nimeämättömän joukkovoiman avulla. Enää pitäisi tietää, että miksi ihmeessä A_J lankesi moiseen?
Häh? Ei sen ollut tarkoitus ilmentää ylenkatsetta. Seuraan Kitinää melko hajanaisesti ja olen ollut vilpittömästi epätietoinen siitä, mistä maineesi oikein kumpuaa. Tämän ketjun selaaminen ja kilometrin mittaisten yksinpuhelujesi näkeminen hiukan valotti asiaa. Ei tosiaankaan millään pahalla! Peace!
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Ensinnäkin, tämä sisälsi elementin siitä, että Prosessista puhutaan yleisesti hänen selkänsä takana
Väärin.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ensinnäkin, tämä sisälsi elementin siitä, että Prosessista puhutaan yleisesti hänen selkänsä takana
Väärin.
Öh. Palstamaine = käsitys, joka suurella yleisöllä on jostakusta henkilöstä tai asiasta. Jotta voisi tietää suuren yleisön käsityksen, siitä on täytynyt ottaa selvää. Yleensä puhumalla, niinku.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eikö moderaattorit saa osallistua keskusteluun saamatta "tulit tänne modena sanomaan noin ja..."- kommentteja? Vitut.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Eikö moderaattorit saa osallistua keskusteluun saamatta "tulit tänne modena sanomaan noin ja..."- kommentteja? Vitut.
Ymmärrän tämän luettuani kyllä mistä tuo vittumainen maineesi tulee. :)
:think:
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ensinnäkin, tämä sisälsi elementin siitä, että Prosessista puhutaan yleisesti hänen selkänsä takana
Väärin.
Pystytkö sinä jo päättämään mitä minä tunnenkin?
"Tunnet" väärin. Ei AJ:n kirjoitus sisältänyt elementtiä, jonka mukaan prosessista puhuttaisiin selän takana. Se on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta. Live with it.
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:Öh. Palstamaine = käsitys, joka suurella yleisöllä on jostakusta henkilöstä tai asiasta. Jotta voisi tietää suuren yleisön käsityksen, siitä on täytynyt ottaa selvää. Yleensä puhumalla, niinku.
Tai lukemalla muiden kirjoituksia, niinku.
prosessi

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Öh. Palstamaine = käsitys, joka suurella yleisöllä on jostakusta henkilöstä tai asiasta. Jotta voisi tietää suuren yleisön käsityksen, siitä on täytynyt ottaa selvää. Yleensä puhumalla, niinku.
Tai lukemalla muiden kirjoituksia, niinku.
Minä olen tietääkseni lukenut kaikki minua koskevat kommentit täällä, eikä missään niistä minua ole sanottu mitenkään erikoiseksi. Idiootiksi kyllä, ja vatipääksi, tyhmästä nyt puhumattakaan, mutta ne ovat täysin eri asia. Ja sanojina Crowbarit, elcot, Yönmustat, masat, sinä sun muut tuohon poppooseen kuuluvat, jotka sanovat noin lähes kaikille, joten A_J tuskin käytti teitä referenssinä.
Tix

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:Minä olen tietääkseni lukenut kaikki minua koskevat kommentit täällä, eikä missään niistä minua ole sanottu mitenkään erikoiseksi. Idiootiksi kyllä, ja vatipääksi, tyhmästä nyt puhumattakaan, mutta ne ovat täysin eri asia. Ja sanojina Crowbarit, elcot, Yönmustat, masat, sinä sun muut tuohon poppooseen kuuluvat, jotka sanovat noin lähes kaikille, joten A_J tuskin käytti teitä referenssinä.
Eli sinulla on salaliittoteoria, jonka mukaan AJ käy ankaraa yksityisviestiliikennettä sinua koskien? Melko ...erikoista?
NuoriDaavid

Re: Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Täh? Kirjotanksmä sellasiaki?
En ole huomannut. Mut Sika onkin ollut tosi tarkkana!
Eiku joo, kirjotin mä yhen. Sen, jossa kerroin ND:lle, ettei aihe kiinnosta mua ja ND kerto et oon Huono Äiti.
Kanervaa siteeraten; en parhaalla tahdollakaan pysty palauttamaan tällaista asiaa mieleen. Tuntuu jotenkin oudolta, että olisin väittänyt sinua huonoksi äidiksi. Jos olen noin sanonut, niin haluaisin olla asiasta tietoinen. Löytyisikö pointteria tuohon?