Afrikan tähti on niin yksinkertainen ja pelkkään tuuriin perustuva lautapeli että mä en kertakaikkiaan ymmärrä sen herättämiä tunteita suuntaan tai toiseen. Oikeastaan sen ainoa meriitti on, että 2 vuotias on ihan tasa-arvoinen pelaaja aikuiseen verrattuna, kun pelin taktiset elementit lähestyy nollaa. Itse pelin kannalta on myös ihan sama minkälaisen kartan tai tähtikuvion päälle pallurat on painettu.
Oikeastaan olisi palvelu maailmalle, jos kyseinen peli ja sen antiikkinen pelimoottori vaipuisi unohdettuna historian hämäriin ihan täysin kuvituksesta riippumatta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: 08.01.2025 10:00
pelin taktiset elementit lähestyy nollaa.
Ei pidä paikkaansa! On tärkeä taktinen kuvio, että ei mene Madagaskariin ennen kuin on pakko, koska jos rosvo vie siellä rahat, sieltä ei pääse pois!
Sen verran paljon olen pelannut ja muitakin lautapelejä lasten kanssa, että tuuriinhan ne usein perustuvat. Tietenkin. Mutta kyllä taktisia elementtejä löytää tästäkin, joilla sitten voi optimoida. Rahankäyttö ja paikkojen käyntjärjestys yms. on hieman merkityksellisiä mm.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.01.2025 10:18
Sen verran paljon olen pelannut ja muitakin lautapelejä lasten kanssa, että tuuriinhan ne usein perustuvat.
On niitä oikeitakin pelejä, myös lasten kanssa pelattavaksi.
Hyvissä perhepeleissä taitava pelaaja pystyy nostamaan voittonsa todennäköisyyttä, mutta ei koskaan varmistamaan voittoaan. Samoin huonosti pelaavan aloittelijan pitää olla mahdollista voittaa. Tällä tavalla kaikki saadaan pelaamaan. Aikuiset eivät jaksa pelata tuuripelejä ja lapsia tuskin saa sellaisen pelin pariin, jonka isä voittaa joka ikinen kerta.
Vagabondo kirjoitti: 08.01.2025 10:00
Oikeastaan olisi palvelu maailmalle, jos kyseinen peli ja sen antiikkinen pelimoottori vaipuisi unohdettuna historian hämäriin ihan täysin kuvituksesta riippumatta
Afrikan tähti on kuitenkin vähemmän haitallinen ympäristölle kuin Kimble.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
^
Olipas tyhmä otsikko. Ei tuolle koraaninpolttajalle mitään supererityistä suojelua tietenkään järjestetty. Jos jätkä halusi ottaa riskiä, niin se oli oma valinta. Teko tietty oli väärin ja ainakin minä tuomitsen murhan voimakkaammin kuin koraanin polton. Kaikki eivät tunnu jakavan minun moraaliksitystäni. Ei tyhmääkään saa murhata.
Mukava, että Helsingin kaupunki subventoi avoimesti Taxi Pointin riistoa.
Joka käynnistä kyseisen auton yrittäjä saa maksaa, ei suinkaan nuo mainitut operaattorit.
Maahanmuuton haittaaminen on muidenkin kuin persujen agendalla.
Prime Minister unveils new plan to end years of uncontrolled migration
The Prime Minister will today announce an end to Britain’s failed experiment in open borders that saw migration soar to one million a year by ensuring people coming here earn the right to stay in the country.