Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
Miksi pausella oleva juutuub- tai Iltis-video vie niin paljon CPU-tehoa että läppärin tuuletin alkaa huutaa? Video ei edes pyöri. Jos menee vaikka Kitinässä jollekin sivulle jossa on embedattuja videoita, alkaa konetehoa mennä aivan perkeleesti. Sama Iltiksen netti-TV:ssä. Molemmat käyttävät Flash -videota, ja itse käytän Firefoxia. En ole jaksanut tarkistaa tapahtuuko sama myös Exploderilla.
^ pleikkarilla huomasin tuon joskus. Kun siirryin kitinän juutuubi- tai mikä soi nyt -sivulle niin kone alkoi jumittaa ja valitti muistin loppumisesta vaikken edes klikannut yhtäkään videoklippiä päälle.
Joskus olen huomannut, että embeddattu video on latautunut valmiiksi jo kokonaan kun sivua on tarpeeksi kauan pitänyt auki. Siis ilman, että videon on pausettanut lataamaan. Tavallisesti videot aloittavat kuitenkin latauksen ihan nollasta kun niitä klikkaa, vaikka ne kuitenkin vievät tehoja. En ymmärrä.
Joskus olen huomannut, että embeddattu video on latautunut valmiiksi jo kokonaan kun sivua on tarpeeksi kauan pitänyt auki. Siis ilman, että videon on pausettanut lataamaan. Tavallisesti videot aloittavat kuitenkin latauksen ihan nollasta kun niitä klikkaa, vaikka ne kuitenkin vievät tehoja. En ymmärrä.
Onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia Logitechin langattomien näppis-hiiri -yhdistelmien kanssa? Toimivat ensin moitteettomasti vajaan vuoden. Sitten näppis alkaa sekoilla: näppäilyt eivät mene läpi, tai sitten samaa näppäintä pärähtää moooooooooooooooonta kertaa perrrrrrrrrrräkkäin. Paristojen vaihto, Connect -napin painaminen, jne auttaa ensin hetkeksi, mutta lopulta mikään ei enää auta. Vaihdoin juuri paristot taas uudelleen (viimeksi pari viikkoa sitten), mutta edelleen sama vika.
Kerran jo tästä syystä vaihdoin Verkkiksessä takuun piikkiin näppiksen uuteen, ja vika poistui. Nyt tällä vaihtokappaleellakin sama ongelma on palaamassa, jälleen noin vuoden käytön jälkeen. Onko nämä näppikset sitten vaan rakennettu hajoamaan noin vuoden käytön jälkeen, häh?
Ärgh.
Pitää kai sit vaan vaihtaa geneeriseen langalliseen.
Kerran jo tästä syystä vaihdoin Verkkiksessä takuun piikkiin näppiksen uuteen, ja vika poistui. Nyt tällä vaihtokappaleellakin sama ongelma on palaamassa, jälleen noin vuoden käytön jälkeen. Onko nämä näppikset sitten vaan rakennettu hajoamaan noin vuoden käytön jälkeen, häh?
Ärgh.

Mun Logitech Cordless Desktop MX3100 on ostettu 2.4.2005 eli lähes 4 vuotta sitten, ja pelittää yhä kuin uusi. Ainoa ongelma on, että rotasta alkaa akku olemaan finito. Ei ole tykännyt siitä että on päässyt muutaman kerran kunnolla syväpurkautumaan kun olen käyttänyt normia langallista G3-"pelirottaa" korvikkeena. Tykkään G3:n kaltaisista kevyemmistä ja pienemmistä hiiristä koska olen ennemminkin sormettaja kuin rannettaja.
Sain sieltä käyttäjätuesta vastauksen joka viittaisi sinne päin että tuossa näppiksessä on joku sisäinen konkka tai akku(?). Neuvoivat nimittäin ottamaan patterit pois, ja sitten näpyttelemään umpimähkään pari minuuttia. Ilmeisesti jonkin jäämävirran pois purkamiseksi. Ja tämän jälkeen sitten patterit takaisin, ja normaalit resetoinnit kehiin.
Aion kokeilla tuota kunhan suoriudun kotio tästä.
Tän kombon hiiressä on se kiva puoli että akut ovat ihan normaaleja AA-akkuja, eli vaihdettavissa uusiin. Toisaalta rulla on tosi jäykkä. Käytän sen vuoksi tuota näppistä, mutta hiirenä sellaista minikokoista langallista optista USB-hiirtä.
Aion kokeilla tuota kunhan suoriudun kotio tästä.
Tän kombon hiiressä on se kiva puoli että akut ovat ihan normaaleja AA-akkuja, eli vaihdettavissa uusiin. Toisaalta rulla on tosi jäykkä. Käytän sen vuoksi tuota näppistä, mutta hiirenä sellaista minikokoista langallista optista USB-hiirtä.
Jees, itte hankin joskus pleikkarille Logitechin halvimman langattoman näppis/hiiri-yhdistelmän ja parin viikon jälkeen näppis alkoi jumittaa just yhtä kirjainta perrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrräkkäin. Jäi homehtumaan koko näppis jonnekin kaapinperukoille.Duck kirjoitti:Onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia Logitechin langattomien näppis-hiiri -yhdistelmien kanssa? Toimivat ensin moitteettomasti vajaan vuoden. Sitten näppis alkaa sekoilla: näppäilyt eivät mene läpi, tai sitten samaa näppäintä pärähtää moooooooooooooooonta kertaa perrrrrrrrrrräkkäin. Paristojen vaihto, Connect -napin painaminen, jne auttaa ensin hetkeksi, mutta lopulta mikään ei enää auta. Vaihdoin juuri paristot taas uudelleen (viimeksi pari viikkoa sitten), mutta edelleen sama vika.
Ärgh.Pitää kai sit vaan vaihtaa geneeriseen langalliseen.
Tulin samaan tulokseen 3 vuotta sitten logitechin langattoman kanssa tapellessa. Edelleen perussiimahantäkuugelrotta on paras.Duck kirjoitti: Pitää kai sit vaan vaihtaa geneeriseen langalliseen.
Siis tarkotatko rottaa jossa on pallo? !!? ! ? ? +Onslow kirjoitti:Edelleen perussiimahantäkuugelrotta on paras.
Onks semmosiakin vielä? !? !?
Ostaaks niit joku? !? ? !

Jep. Kai tuolta pomon hyväksynnältä sais jonkun infrapunarotan, mut enimmäkseen tarjolla on vaan perus logitechin Pilot Wheel Mousea..Monsieur Manala kirjoitti: Siis tarkotatko rottaa jossa on pallo?
Ostaaks niit joku? !? ? !
Siviilikäytössä ei sitten rottaa ole käytössä lainkaan..
Vaihda ny ihmeessä. Optiset hiiret (langalliset myös) ovat sikäli paljon parempia kuin kuulahiiret, ettei niihin kerry mähnää sisälle eikä niitä tarvitse jatkuvasti putsata.Onslow kirjoitti:Jep. Kai tuolta pomon hyväksynnältä sais jonkun infrapunarotan
No olishan ne joo. Mut hyvin tää kuugelinkin vielä rokkaa.Duck kirjoitti:niihin kerry mähnää sisälle eikä niitä tarvitse jatkuvasti putsata.
Itse olen ollut oikein tyytyväinen tähän käytössäni olevaan Cordless Desktop Wave komboon. Toiminut kuin junan vessa ja tarjoilee minulle juuri riittävästi sen, mitä koneen käyttämiseksi hallintalaitteelta tarvitsen. Oikein hyvä setti pikanäppäimiä. En palaisi enää takaisin peruskauraan.
Onko täällä Excel-guruja?
Miten vatussa tuollainen kalenteri tehdään Exceliin?
http://www2.satakunnankansa.fi/extrakuv ... maA3mv.pdf
Guruja? En ole guru, mutta minusta se olisi varsin simppeli juttu. Maalataan 7 saraketta, pienenpieni sarakeleveys ja tehdään yhden viikon mittainen pätkä valmiiksi. Yläpään otsikkotason solut yhdistetään yhdeksi. Lisätään viikonpäivien alle juokseva numerointi (edelliseen soluun +1). Sitten copypastea kunnes viikot riittää ja näppäillään käsipelillä kunkin kuun alkupäivä ykköseksi. Kuukaudet pitää sitten lisätä käsipelillä yhdistämällä kunkin kuun kohdalta solut.Onslow kirjoitti:Onko täällä Excel-guruja?
Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..
No siksi että minä olen excelin kansssa totaalinen käsi, eikä tietenkään tullut mieleenkään että moinen hommma pitäisi tehdä käsinHyeena kirjoitti: Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..

Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind"Onslow kirjoitti:No siksi että minä olen excelin kansssa totaalinen käsi, eikä tietenkään tullut mieleenkään että moinen hommma pitäisi tehdä käsinHyeena kirjoitti: Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..

Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind"
Näh. Mä käytän miehiä niin harvoin, että voin just suoriutua manuaalisestikin.MGandhi kirjoitti:Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind"
Mutta jos miehissä tuo ominaisuus olisi oletusarvoisesti, olisiko miehille ollut enemän käyttöä?bliss kirjoitti:Näh. Mä käytän miehiä niin harvoin, että voin just suoriutua manuaalisestikin.MGandhi kirjoitti:Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind"
Ei helvetissä. Pikemminkin päinvastoinMGandhi kirjoitti: Mutta jos miehissä tuo ominaisuus olisi oletusarvoisesti, olisiko miehille ollut enemän käyttöä?

Ei kaikkia mun ajatuksia tartte tietää.
Ihmetyttää miksi noi rottavalmistajat ylipäätänsä tekevät enää pallorottia? Pakkohan pallon + rullien + sensorien on oltava kalliimpi setti valmistaa tänä päivänä kuin yksi yksinkertainen infrapunasensori?
Ohjeet näköjään toimivat. Piti tosiaan poistaa langattoman näppiksen patterit pidemmäksi aikaa ja klähmiä näppäimiä jotta kaikki jäämävirrat purkautuvat näppiksestä, ja sitten laittaa patterit takaisin ja resetoida yhteys. Nyt taas toimii. Ainakin toistaiseksi.
Mistähän moinen sitten mahtaa johtua? Onko näppiksessä joku sisäinen akku jota nuo paristot lataavat, johon on jäänyt joku muistiefektin tapainen, vai mitä? Jos se olisi konkka, ei siihen kai tulisi mitään tuollaista häiriötä?
Mistähän moinen sitten mahtaa johtua? Onko näppiksessä joku sisäinen akku jota nuo paristot lataavat, johon on jäänyt joku muistiefektin tapainen, vai mitä? Jos se olisi konkka, ei siihen kai tulisi mitään tuollaista häiriötä?
Mistä päin Espoossa asuvan kannattaisi lähteä noutamaan C-tyypin HDMI-adapteripalikkaa?
Siis tämmöistä.
Siis tämmöistä.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Paskanjauhantaosiossa jo kyselin vinkkejä, kumpi on parempi vai ihan sama eli Tannoy Mercury F 1 vai F 4? Lattiapöntöt voisivat olla kivemmat, kun juniori kuitenkin vetää jalustakaiuttimet maahan alta aikayksikön.
Paras päivä ikinä.