NuoriD kirjoitti:Jos olette sitä mieltä, että julkisella puolella saa hyvää palkkaa helpolla, niin eikun hakemaan sinne.
Miksi helppoudella olisi tässä mitään merkitystä? Kaikki merkit viittaavat siihen suuntaan, että virastoissa tehdään kaikki hommat vaikeimman kautta. Tuohon vähän työpaikkakiusaamista ja tarkoituksettomuuden tunnetta päälle, niin johan sitä on vittumainen paikka saatu luotua. Suurta palkkaa ei kuitenkaan pitäisi maksaa itse aiheutetusta kurjuudesta.
Väitän, että sosiaalisihteeri ei vaihda muihin hommiin vaikka palkan tiputtaisi 3500 eurosta 3000 euroon. Tai ehkä Nokia sitten kaappaisi tämän kyvyn, mene ja tiedä.
NuoriD kirjoitti:
Jos olette sitä mieltä, että julkisella puolella saa hyvää palkkaa helpolla, niin eikun hakemaan sinne.
Tota, tota. Mä voisin ihan vakavasti harkita, että vaihtaisin tämän nykyduunin johonkin paperinpyörittämiseen julkishallinnossa. Tuohan näyttää siltä, että kun tinkisi 40% liksasta niin voisi ryhtyä virastospedeksi, jolla on säännöllinen työaika eikä mitään vastuuta. Kyllä mä sillä kolmen tonnin nettopalkalla voisin kuvitella eläväni, kun velat on kohtapuolin maksettu pois.
elco kirjoitti:Tota, tota. Mä voisin ihan vakavasti harkita, että vaihtaisin tämän nykyduunin johonkin paperinpyörittämiseen julkishallinnossa. Tuohan näyttää siltä, että kun tinkisi 40% liksasta niin voisi ryhtyä virastospedeksi, jolla on säännöllinen työaika eikä mitään vastuuta. Kyllä mä sillä kolmen tonnin nettopalkalla voisin kuvitella eläväni, kun velat on kohtapuolin maksettu pois.
Ainoo vaan, että julkishallinnolla ei ole varaa palkata sua, koska se ei pysty maksamaan samaan aikaan palkkaa sulle ja eläkettä sun edeltäjälle. Mutta joo, hirveä työvoimapula iskee kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle.
Väittääkä joku saatana julkisen puolen palkkoja hyviksi? Samoilla vastuilla ja projekteilla saa yksityisellä yleensä tupla- tai triplapalkkaa. Jos omat tulot ovat muuten vain vitun huonot, niin se kertoo siitä, että OLET vitun huono.
^ Älä nyt unta näe. Jos sosiaalisihteeri saa 3500€ kunnalla, niin mitä hän muka saisi yksityisellä? Muutamille julkisen puolen osaajille olisi käyttöä yksityiselläkin puolella, mutta ei niitä hallintojanttereita kukaan firmoissa kaipaa.
Riemumieli kirjoitti:Väittääkä joku saatana julkisen puolen palkkoja hyviksi? ... Jos omat tulot ovat muuten vain vitun huonot, niin se kertoo siitä, että OLET vitun huono.
Kukas nyt on looginen? Jos mielestäsi ne julkisen puolen huonot palkat johtuvat siitä, että julkisen puolen duunarit ovat huonoja, niin missä on se ongelma?
Kyse oli niistä keskusteluun osallistujista, jotka itkivät julkisen puolen korkeita liksoja. Heillä on ilmeisesti itsellään niin vaillinaiset kyvyt. etteivät tienää juuri mitään.
Riemumieli kirjoitti:Väittääkä joku saatana julkisen puolen palkkoja hyviksi? Samoilla vastuilla ja projekteilla saa yksityisellä yleensä tupla- tai triplapalkkaa. Jos omat tulot ovat muuten vain vitun huonot, niin se kertoo siitä, että OLET vitun huono.
Tarkemmin ajateltuna ei hirvittävästi yllätä, että riemumieli on julkishallinnon virkamies.
Riemumieli kirjoitti:Kyse oli niistä keskusteluun osallistujista, jotka itkivät julkisen puolen korkeita liksoja. Heillä on ilmeisesti itsellään niin vaillinaiset kyvyt. etteivät tienää juuri mitään.
Eh? Eli jos protestoin israelin iskua avustuslaivalle, niin se johtuu sitä, etten itse käynyt inttiä ja opetellut ampumaan rynkyllä?
Kyllä meikäläinen veronmaksajana osaa tasan tarkkaan arvioida, että joku 3500€ liksa sosiaalisihteerille on ihan vitusti liikaa. Toki, jos tuolla palkalla onnistuu leikkaamaan niitä sosiaalipuolen menoja vaikkapa 0,5% vuodessa, niin palkkahan on silloin ansaittu. Mutta kun nuo palkat tuntuvat pikemminkin lisäävän niitä julkisen puolen menoja!
Yksityisellä puolella korkeat palkat sentään korreloivat pitkällä tähtäimellä tuottavuuden ja yritysten voittojen kanssa.
Onneksi saatiin EK:n johtoon joku vitun luuseri, joka on itkemässä julkisen puolen tuhlausta kuriin.
sivustahuutaja kirjoitti:Eh? Eli jos protestoin israelin iskua avustuslaivalle, niin se johtuu sitä, etten itse käynyt inttiä ja opetellut ampumaan rynkyllä?
Ei kun armeijan käymättömyys johtuu niistä vaillinaisista kyvyistä.
exPertti kirjoitti:
Riippunee pitkälti siitä kuka ystävä oli. Jos siellä oli vaikka joku gorilla-asussa oleva entinen formulakuski niin sitten JJ ajoi.
Öö, tota, se ystävä delasi.
Kangesta: miksi munassa JJ ei istuttaisi delannutta frendiään rattiin, kun itse rattimiehenä voi raskas ovi heilahtaa. Meneeks kaaliin?
exPertti kirjoitti:
Olihan siellä se kolmaskin mies. Mutta tuota kuolleen ajamista en hahmottanutkaan heti. Viattomuutta on siis pikku ripaus vielä jäljellä.
Miten ammattimies voisi omalla veneellä ajaa noin huonosti noin pienessä pierussa? Pakko olla joku sen paljon enemmän kännissäollut kaveri. Noissa promilleissahan tehdään vielä uusia rataennätyksiä.
Manaaja kirjoitti:Miten ammattimies voisi omalla veneellä ajaa noin huonosti noin pienessä pierussa? Pakko olla joku sen paljon enemmän kännissäollut kaveri. Noissa promilleissahan tehdään vielä uusia rataennätyksiä.
Kyllä tolla vauhdilla noin olemattomassa ojassa saa ammattimieskin pitää kieltä keskellä suuta, ettei mene pientareen kautta... Mä oon aina pannarissa kun pitää ohjata faijan satakertaa pienempää purtiloa yhdessä kapeikossa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Saako olla ilkeä, ei se mitään, olen silti. Nimittäin tuo Vesku paisuu kuin pullataikina ja lienee ajan kysymys, kun pumppu pettää. Jotenkin säälittävää, että vääntää keikkaa ja duunaa levyjä, vaikka hyvä kun pystyy hengittämään. Ääni on jo kauan kuulostanut puistojen miehen pihinältä, eikä varsinaisesta laulamisesta ole voitu puhua. Sellaista örinäähän tuo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jos olet tuota mieltä oikeasti, niin eihän se ole ilkeästi sanottu. Itse ole kuunnellut Loiria, mutta samat fiiwikset tulee noin mitä on median kautta ohimennen seurannut.
exPertti kirjoitti:EDIT: Mistä lähtien lautamiehet tms on korvattu "kolmella ammattituomarilla"? Vakavissa jutuissa?
Siis oikeuksissahan on paljon erilaisia kokoonpanoja jutusta riippuen. On useampaa tuomaria, lautamisten kanssa ja ilman. Luonnollisesti vakavissa jutuissa kokoonpano on usein järeämpi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.