nexie kirjoitti:PerttiMakimaa kirjoitti:Lilo kirjoitti:Jaajaa. Ja mun mielestä kun tytöntylleröille ja pojanpalleroillekin taas on ihan kiva, että on olemassa roolimalli, joka osoittaa että voi poiketa - edes piirun - vallitsevista kauneusihanteista ja silti olla ihan tyytyväinen itseensä. Mä en hetkeäkään usko että Hanna Pakarisen perse vaikuttaisi jonkun muun ahteriin tuon taivaallista.
Et hetkeäkään usko? Käypä kuuntelemassa vuorotöitä tekevien reippaasti pyylevien karkkia joka tauolla mussuttavien alahuulettomia juttuja aiheesta. "On hyvä, että on joku 'normaali' näitten anorektikkojen sijaan".
Käytetäänkö maassamme sittenkin lapsityövoimaa vai miten tuo suhteutuu Lilon kommenttiin?
Olisiko niin, että esimerkkitapauksissasi ongelma ruokailutottumusten suhteen on kuitenkin Hannasta riippumaton? Vai ajatteletko todellakin, että idolin pylly saisi aikaan tahdosta riippumattomia mässäilyorgioita ympäri Suomen maan? Euroviisujen myötä hyllynee sitten koko Eurooppa?
Milloin ne kesätyöt alkavat? 16v? Ja loppu näille jutuille tulee vasta ekan sydärin jälkeen, jos silloinkaan. Ok, ei ihan täydellinen vastine, mutta elämänkokemusta.
Äh, koetin jo aiemmin puhua tästä ihmisluonnon oikusta säilyttämisestä. Tupakoija tietää tekevänsä keholleen pahaa ja hän etsii syitä miksi säilyttää tämä tapa. Itsellenikin painonhallinta on haaste, jota hoidan kuntoilemalla. Varmasti joillekin olisi helpompi jättää harjoitteet väliin kun julkisuuden valokeilassa on näitä sitkeästi kuntoilusta pitäytyviä idoleita. Itselleni se ei valitettavasti toimi, kun pidän siitä hormonilatauksesta kuntoilun sivutuotteena. Jollekin sitä pitää narkkis olla...
Kertauksena. Ihminen on idiootti, joka kuitenkin on usein ristiriidassa hyviksi tietämiensä asioitten ja itse harjoittamansa elämäntavan kanssa. Tätä ristiriitaa helpottaakseen hän kehittää näitä kognitiivisia dissonansseja.
Esimerkkejä:
Työ on tylsää ja palkka on surkea. Ristiriitatilanne on liian suuri, joten selvästikin "rakastan työni haasteellisuutta".
Olen selvästi ylipainoinen ja ajatus kehoni haltuunotosta sekä tapojenhallinnasta tuntuu vaikealta. Tiedän tämän olevan haitallista terveydelleni. "Lihavat ovat leppoisia".