Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eilinen lämpötyynyhaudutus, sauna ja hieronta (ei suoraan kipeästä kohdasta) auttoivat sen verran, että uskaltauduin hevosen selkään tänään, no problemos. Autossa ruuhkassa istuminen taas teki hallaa, ja nyt särkee taas. Sauna on jo päällä ja lämpötyyny asemissa. Ja ukko hieroo kohta, tai sit se itkee ja hieroo.
Bliss

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jessus että voi tulla kammottava olo noista mun onnellisuuspillereistä :?
Kuinka kauan tää voi kestää?!?!?!?!?!?!?!?
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hei te jotka nii kauhiast yrititte auttaa miun selkäonkelman kanssa: kunhan tää tästä rusahtaa auki, niin minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä? Ratsastus on hyvä juu, käyn tallilla 2-10 kertaa kuussa, mutta mitä tän lisäksi? Siis ihan perusjuNppaliikkeitä mitä voi tehä kotona. Selän kanssa ennenkin ollu ongelmia, eivät ole kivoja..
Bliss

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Hei te jotka nii kauhiast yrititte auttaa miun selkäonkelman kanssa: kunhan tää tästä rusahtaa auki, niin minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä? Ratsastus on hyvä juu, käyn tallilla 2-10 kertaa kuussa, mutta mitä tän lisäksi? Siis ihan perusjuNppaliikkeitä mitä voi tehä kotona. Selän kanssa ennenkin ollu ongelmia, eivät ole kivoja..
Mee oikeesti muutaman kerran ainakin jollekin ohjatulle selkäjumppatunnille, sieltä saat ohjeet ja opastuksen kotijumppaakin varten. :)
millivanilli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Bliss kirjoitti:Jessus että voi tulla kammottava olo noista mun onnellisuuspillereistä :?
Kuinka kauan tää voi kestää?!?!?!?!?!?!?!?
Masennuslääkkeitä?

Edit: itsellä kesti vissiin ehkä noin viikko. Oli huimausta, voimattomuutta ja hurjia itseinho/itkukohtauksia. Kyllä se siitä.
En halua pelotella, mutta lääkityksen lopettaminen on aika helvetillistä.
Enttu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Vatsa toimii nyt paremmin kun sekoitan 1 kukkurallisen Vi-Sibliniä puuroon
Nexiumia syön siihen vanhaan ruokatorven tulehdukseen ainakin ens kuulle

Nyt riesaksi on tullut punaiset kutisevat karheat kädet... allerginen reaktio hajusteiselle käsienpesunesteelle???Selkä vanhastaan jumittaa kohtuullisesti
Bliss

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bliss »

millivanilli kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Jessus että voi tulla kammottava olo noista mun onnellisuuspillereistä :?
Kuinka kauan tää voi kestää?!?!?!?!?!?!?!?
Masennuslääkkeitä?

Edit: itsellä kesti vissiin ehkä noin viikko. Oli huimausta, voimattomuutta ja hurjia itseinho/itkukohtauksia. Kyllä se siitä.
En halua pelotella, mutta lääkityksen lopettaminen on aika helvetillistä.
Citalopram.
Kai tää huippaus joskus loppuu...
millivanilli

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Bliss kirjoitti:Citalopram.
Kai tää huippaus joskus loppuu...
Hmm.. mulla taisi olla tuosta jokin korvaava tuote.
Ainakin omasta kokemuksesta voi sanoa, että kantsii olla hissukseen kun aloittaa sen kuurin. Multa lähti tosiaan välillä jalat alta yms.
ninnithequeen

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Hei te jotka nii kauhiast yrititte auttaa miun selkäonkelman kanssa: kunhan tää tästä rusahtaa auki, niin minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä? Ratsastus on hyvä juu, käyn tallilla 2-10 kertaa kuussa, mutta mitä tän lisäksi? Siis ihan perusjuNppaliikkeitä mitä voi tehä kotona. Selän kanssa ennenkin ollu ongelmia, eivät ole kivoja..
Mee oikeesti muutaman kerran ainakin jollekin ohjatulle selkäjumppatunnille, sieltä saat ohjeet ja opastuksen kotijumppaakin varten. :)
Ei aikaa eikä kiinnostusta mihinkään ryhmäjumppajuttuihin, kiitos.
Kid

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti:Hei te jotka nii kauhiast yrititte auttaa miun selkäonkelman kanssa: kunhan tää tästä rusahtaa auki, niin minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä? Ratsastus on hyvä juu, käyn tallilla 2-10 kertaa kuussa, mutta mitä tän lisäksi? Siis ihan perusjuNppaliikkeitä mitä voi tehä kotona. Selän kanssa ennenkin ollu ongelmia, eivät ole kivoja..
Mä kävin eilen kiropraktikolla. Selkä oli kipee ja jumissa kun sinne menin ja se rusautteli, naksutteli ja venytteli. Auttoi. Suosittelen.
Ja kun selässä on tulehdus, kylmä auttaa - ei lämmin!

Ja hei, osta se gymstik = http://www.gymstick.net/?link=Etusivu&lang=fi&us=&nw=
ei maksa paljoo ja hemmetin hyviä selkäliikkeitä.
Kid

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kid »

irmelianneli kirjoitti: Kid hei! Miten sä sinne kiropraktikolle pääsit/menit/jouduit ja mitä se tekee ja sattuuko ja paljonko maksaa ja mikä sua vaivaa? Tuliks liikaa kyssäreitä? Ei oo pakko vastaa :)
Mä oon vino =) (skolioosi)
Mulla on selkä vaivannut jo monta vuotta, menee helposti ihan jumiin ja särky on kova. Istuminen tuottaa tuskaa ja vaikee nousta jos ja kun ylös pääsee. Jalkoja ja käsiä pistelee ja ne puutuu helposti.
Oon syöny tulehduskipulääkkeitä ja relaksantteja ihan tarpeeks monen vuoden ajan. Työkaveri suositteli kiropraktikolle menoa ja ajattelin kokeilla.
Tänne menin http://www.kiropraktikkokeskus.com/sivu.php
Se kuvas mun selän ja kyseli kamalasti kysymyksiä. Tutki ja tunnusteli ja sit niksautteli, venytteli ja paineli mun koko kroppaa. Ei sattunut, mutta tuntu kummalta ja na naksumiset ja rusahtamiset kuulostaa kamalalta =)
Tolla on aika suolanen hinta, 65€/kerta, mut toisaalta jos saan selän kuntoon eikä tarvii enää syödä lääkkeitä, on se sen arvosta.
Jo ekan kerran tuntu et hemmetti, täähän auttaa! Selkäkipu hävis samantien ja pystyin jopa koskee varpaisiini =)
Venyttely kuulemma on parasta mitä voi tehä itelleen. Käyn siellä nyt ainakin 3 kertaa..
Mä voisin tästä aiheesta "puhuu" vaik kuin kauan mutten viitti kyllästyttää muita. Kysy yv:nä jos kiinnostaa =)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Hei te jotka nii kauhiast yrititte auttaa miun selkäonkelman kanssa: kunhan tää tästä rusahtaa auki, niin minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä? Ratsastus on hyvä juu, käyn tallilla 2-10 kertaa kuussa, mutta mitä tän lisäksi? Siis ihan perusjuNppaliikkeitä mitä voi tehä kotona. Selän kanssa ennenkin ollu ongelmia, eivät ole kivoja..
Mee oikeesti muutaman kerran ainakin jollekin ohjatulle selkäjumppatunnille, sieltä saat ohjeet ja opastuksen kotijumppaakin varten. :)
Ei aikaa eikä kiinnostusta mihinkään ryhmäjumppajuttuihin, kiitos.
jos lähdetään selkälihasten vahvistamisesta (ei niin paljon ongelmia jatkossa) niin uinti on hyvä. sen lisäksi selkälihakset (pötkötät vatsallaan ja nostat pään ja hartiat ylös lattiasta ilman että autat käsillä).

rullaamista suositeltiin isälle estämään selkävaivoja. Eli lattialla pötkötetään selällään ja nostetaan selkä nikama kerrallaan ylös lattiasta niin että lopulta istultaan kosketaan varpaita. ja sitten takaisin nikama kerrallaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Kid kirjoitti:Mä oon vino =) (skolioosi)

Oon syöny tulehduskipulääkkeitä ja relaksantteja ihan tarpeeks monen vuoden ajan. Työkaveri suositteli kiropraktikolle menoa ja ajattelin kokeilla.

Tolla on aika suolanen hinta, 65€/kerta, mut toisaalta jos saan selän kuntoon eikä tarvii enää syödä lääkkeitä, on se sen arvosta.
Kuulostaa tutulta! Mullakin kai joku lievä skolioosi. Ainakin joskus yläasteikäisenä sanottiin niin. Ja joko lantio on kiero tai toinen jalka pidempi, mut housunlahkeesta a i n a kuluu ja rispaantuu vaan oikee lahje.. Voihan olla ett noi tommosetkin vaikuttaa niskaan ja selkään asti, kuulemma. Siis todellakin, ei hirvitä hinta jos vaan sais juttunsa kuntoon ja kivuttomia päiviä. Aivan utopistinen ajatuskin. Ei muista oikein millasta se ees on. Ja tuo summa on tosiaankin moneen kertaan jo kulunutkin noihin kaikenmaailman lääkkeisiin ja relaksantteihin aivan varmasti, se enemmänkin hirvittää.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

ninnithequeen kirjoitti:selkä... minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä?
Vatsalihasten vahvistaminen on erinomaisen tärkeää.
Rouva Pupu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sheetlord kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:selkä... minkälaisia jumppaliikkeitä pitäis tehä ettei taas tuu tämmöstä?
Vatsalihasten vahvistaminen on erinomaisen tärkeää.
Joo, samoin selkälihasten.
Ne ainakin lieventää oireita jollei muuta. Jos selkä on paskana, se on paskana, joten kannattaa muistaa oikeat työasennot ja toiminta-asennot. Itselläni on selkään fyssarin tekemä kuntoilu ohje ja sillä olen saanut pidettyä nuo lihakset huippukunnossa nuoresta pitäen. Kyllä tuo silti vihoittelee välillä. Pitää muistaa istumisen ja työn lomassa hiukan verytellä ja venytellä sun muuta.
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Rouva Pupu kirjoitti:Pitää muistaa istumisen ja työn lomassa hiukan verytellä ja venytellä sun muuta.
Totta. Vähemmillä vaivoilla silti pääsee, kun ottaa x määrän kuntoilua viikko-ohjelmaansa ja yrittää tehdä siitä elämäntavan, eikä mitään kuuriluontoista kuntoremonttia.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Minua nyt lähinnä ihmetyttää se, mitä ihmettä te ihmiset teette tai ette tee kun teille kertyy noita ruumiillisia vaivoja. Minulla ei sellaisia kertaakaan ole ollut, mitä nyt kerran joku ihmeellinen jalkaruusu tai joki semmoinen, mutta olisi mielenkiintoista kokea ihan kokeamisen itsensä vuoksi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Tix

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Tix »

RolloTomasi kirjoitti:Minua nyt lähinnä ihmetyttää se, mitä ihmettä te ihmiset teette tai ette tee kun teille kertyy noita ruumiillisia vaivoja. Minulla ei sellaisia kertaakaan ole ollut, mitä nyt kerran joku ihmeellinen jalkaruusu tai joki semmoinen, mutta olisi mielenkiintoista kokea ihan kokeamisen itsensä vuoksi.
Istumatyötä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tix kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:Minua nyt lähinnä ihmetyttää se, mitä ihmettä te ihmiset teette tai ette tee kun teille kertyy noita ruumiillisia vaivoja. Minulla ei sellaisia kertaakaan ole ollut, mitä nyt kerran joku ihmeellinen jalkaruusu tai joki semmoinen, mutta olisi mielenkiintoista kokea ihan kokeamisen itsensä vuoksi.
Istumatyötä.
No kaikelviisii on maailma vinos.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Rouva Pupu

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sheetlord kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Pitää muistaa istumisen ja työn lomassa hiukan verytellä ja venytellä sun muuta.
Totta. Vähemmillä vaivoilla silti pääsee, kun ottaa x määrän kuntoilua viikko-ohjelmaansa ja yrittää tehdä siitä elämäntavan, eikä mitään kuuriluontoista kuntoremonttia.
Joo, tarkoitinkin, että vielä noiden lisäksi kannattaa myös töissä ollessaan niksautella ja aukaista. Itselläni oli semmonen keppi, jonka kanssa sitten heiluin. Tuntuu, että ei kauan tarvi istua koneen ääressä kun jo kolottaa, nytkin. Teen nikamanavauksia, just heti.

Nenä vuotaa, vissiin flunssaa ilmassa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio. Ja ennen niin terveellä ihmisellä monta kertaa vuodessa kurkku aivan törkeän kipeä. Ja vielä enemmän se tuntuu tuolla syvemmällä selkärangan vieressä, keuhkoputki?

Henkeä ei oikeastaan ahdista, mitä nyt satunnaisesti jossain oikein savuisessa baarissa. Äänen tuottaminen töissä ei ole vaikeaa kuin ajoittain ja nykyään kun meiltä löytyy se mikki otan sen silloin viimeistään heti käyttöön. Aikaisemmin kun karheasta kurkusta pakotti ääntä se oli vihoviimeinen tikki ja sairastuminen oli taattu. Mikistä huolimatta nykyisinkin iskee pari kertaa vuodessa tämä kröhä.

Viime viikolla kun oli pakkasta ja puuhattiin ulkona, pisti joka päivä keuhkoon sillä tavalla pienesti ja tylysti. Eikä edes mitään kauhean hengästyttävää tehty!

Perkele oon ihan kypsänä tähän sairasteluun, menen tänään töihin. Lääkärissä käynti lähinnä turhauttaa kun ne vaan toteaa että sulla on taas flunssa, se on huonoa tuuria vain.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Georgina kirjoitti:On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio...
Vaadi hoitoa. Munkin nenä vuotaa aina ja vihdoin sain vaivaan hoitoa. Mulle määrättiin kahtakin eri nenäsuihketta ja suositeltiin nenäkannun käyttöä ja sierainten rasvausta. Kyllä on kuule kivaa käydä lenkillä niin, että a) saa happea b) nenä ei vuoda.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Keikaus kirjoitti:
Georgina kirjoitti:On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio...
Vaadi hoitoa. Munkin nenä vuotaa aina ja vihdoin sain vaivaan hoitoa. Mulle määrättiin kahtakin eri nenäsuihketta ja suositeltiin nenäkannun käyttöä ja sierainten rasvausta. Kyllä on kuule kivaa käydä lenkillä niin, että a) saa happea b) nenä ei vuoda.
Voisitko kertoa minkänimisiä nenäsuihkeita ja toimiko molemmat niistä?
Kortisonipohjaisia?? Toinen niistä ei ilmeisesti toimi vai käytätkö kahta?
Miten nuo erosivat siitä mitä sulle oli ennen määrätty??
Miten rasvaat sieraimet?

Kiitos etukäteen tiedosta!Kysyn tietenkin koska minullakin on hoidossa puutteita tässä ilmansaanti-nenästä asiassa.

A.Arska Oy
Sheetlord

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Georgina kirjoitti:On kai mulla vähintäänkin astma tai jotain allergiaa perkele. Nuha on aina, se on ihan vakio.
Käy hyvä ihminen allergiatestissä.
Tulee väistämättä mieleen, että joko himassasi tai työympäristössäsi on jotain joka aiheuttaa noita oireita. Ei tartte olla sen kummempaa kuin heinä- tai eläinpölyallergia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Stadinarska kirjoitti: Voisitko kertoa minkänimisiä nenäsuihkeita ja toimiko molemmat niistä?
Kortisonipohjaisia?? Toinen niistä ei ilmeisesti toimi vai käytätkö kahta?
Miten nuo erosivat siitä mitä sulle oli ennen määrätty??
Miten rasvaat sieraimet?

Kiitos etukäteen tiedosta!Kysyn tietenkin koska minullakin on hoidossa puutteita tässä ilmansaanti-nenästä asiassa.

A.Arska Oy
Flixonase (kaiketi kortisonipohjainen allergisen nuhan hoitoon tarkoitettu suihke) pitää nenän ilmatiehyet auki ja Atrovent Nasal estää nenän valumisen. Flixonasea käytetään joka päivä pidempiä jaksoja ja Atrovent Nasalia tarvittaessa. Muita en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta ehkä ei tarvitsekaan.

Sieraimet rasvaan tarvittaessa bepantenilla tai apteekin nenävoiteella (yliopiston apteekista). Pikkurilliin vain rasvaa ja sieraimeen. Pumpulipuikkoa voi myös kokeilla. En lähetä kuvaa aiheesta. Ainakaan vielä.
Kikkelis kokkelis.